Permalänk
Medlem

Behålla datorn eller köpa ny?

Hejsan! Det är så att mina föräldrar har chockerat mig rejält och gett mig en helt ny dator, istället för att ge mig ett presentkort på komplett osv tyckte dom det var roligare att ge mig en helt ny. Den är köpt på mediamarkt och är som ni då förstår en märkesdator. Dom säger att det är öppet köp och att jag KAN lämna tillbaka den och köpa något annat om jag vill, men jag tycker inte att det finns någon anledning till det. Men jag vill se helt enkelt vad ni tycker om innehållet och se hur ni tycker jag ska göra

Intel Core 2 Quad Q8200
Nvidia Geforce 9800GT (512 MB)
MB ATX NV C2 775 PCIE VGA
2 X 2048 MB DDR2
1000GB SATA2 / 7200 rpm
Blu-ray DVD(rw)drive
Nätagg osv har jag just nu ingen anning om.

Det är vad som står på lådan som jag ännu inte har vågat öppna. Min nya dator vill jag spela med, kommer jag kunna spela det senaste med denna?
Ska jag lämna tillbaka den eller öppna den och köra på det jag har nu?

Kommer bestämma mig hur jag gör imon, så ni kan båverka mig med era svar

Visa signatur

Fractal Design Define R3. ASRock Z68 Extreme3 GEN 3. CPU i5 2500K. Corsair 8GB.
SSD 120GB Corsair Force 3. 1TB Samsung spinpoint F3. Corsair HX 750W. GeForce GTX 570 Windforce Rev 2.0

Permalänk
Medlem

Vad har du för prisklass?

Permalänk
Medlem

8 tusen

Visa signatur

Fractal Design Define R3. ASRock Z68 Extreme3 GEN 3. CPU i5 2500K. Corsair 8GB.
SSD 120GB Corsair Force 3. 1TB Samsung spinpoint F3. Corsair HX 750W. GeForce GTX 570 Windforce Rev 2.0

Permalänk
Medlem

Jag har inga roliga upplevelser med märkesdatorer. Lämna tillbaka den och ta pengarna. Köp därefter en ny från t.ex. Komplett.

Antar att du vill ha en ny dator i vilket fall som helst?

Permalänk
Medlem

Moderkort o nätagg tycker jag är väldigt ser jag som en hög prioritet o vill gärna ha något bra. märkesdatorer skickar oftast iväg för dåliga sådana. Så fråga dem på sweclockers om köpråd istället