World of Warcraft-tråden del 5

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Jag spelar själv som präst, och jag överlever rätt bra. Visst får man 2-3 stycken på sig så är man ganska snabbt död om de har bra gear, men med tanke på att man får bättre gear hela tiden och mer survivabilitys så överlever man fighterna. Det är riktigt roligt måste jag säga!

Tycker Du gott ska lvla till 80, miljön i Northrend är helt underbar och finns juh faktiskt annat o göra än pvpa

Priest är ganska värdelösa just nu, i arenan är det priest man älskar och paladin/dk man hatar just nu som meele.
Ja har kört mot priests som har 600+ resi och gör ändå mycket dmg.

Det ska ju inte va så, väntar man tills folk börjar klaga så kommer priest/resto druid överleva bättre tror ja.

Gillar man att spela som priest ska man helt klart lvla till 80

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gabriel15
Priest är ganska värdelösa just nu, i arenan är det priest man älskar och paladin/dk man hatar just nu som meele.
Ja har kört mot priests som har 600+ resi och gör ändå mycket dmg.

Mmm melees är riktigt stort problem just nu, ligger på 550 i resillience typ och går ner förvånansvärt lätt.. .Pendlar mellan 1530-1590 i Arena. Spelar tillsammans med en Rogue. Double dps teams är vi chanslösa emot i princip samt Hunters (Bm-speccade) oavsett vad dom spelar med klass.

Men men det blir bättre Man får ha en Alternativ karaktär för lite variation!

Permalänk
Medlem

det finns rätt många high-rated 2v2 teams som kör healing-priest/rogue faktiskt de teamsen är rätt äckliga, kör du disc/holy, alltså holy så man får blessed resillience och lightwell (som är stekig i arena nu!) sedan resten i disc, fyfan vad de dör sakta! :]

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Medlem

Hade turen att få en epic world drop nu på morgonen, dock bara lvl 70 item så undrar hur stor risken är att man får en sån såld. Och vad kan man tänkas sälja den för på ah?

Den här ringen är det http://eu.wowarmory.com/item-info.xml?i=31319

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Det där är 25man taktiken. I 10man ska man inte mindcontrola dem och finns inga followers.

Oj, förlåt, man kanske ska kolla tidigare inlägg innan man svarar nästa gång.

Om de låter explosive shot vara som den är på PTR så är det tragiskt. Kommer vara runt 500 mer dps än Readiness-spec är just nu och det kommer även vara helt sjukt i PvP, med lite crits så kan jag säkert dra en 20k på 6 sekunder eller något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Oj, förlåt, man kanske ska kolla tidigare inlägg innan man svarar nästa gång.

Om de låter explosive shot vara som den är på PTR så är det tragiskt. Kommer vara runt 500 mer dps än Readiness-spec är just nu och det kommer även vara helt sjukt i PvP, med lite crits så kan jag säkert dra en 20k på 6 sekunder eller något.

Och så kommer en rogue och gör 20k damage på 1-2 sekunder eller?

Bilder på T8 samt lite annat smått och gott från Ulduar: http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=32357.0

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^

Bilder på T8 samt lite annat smått och gott från Ulduar: http://www.mmo-champion.com/index.php?topic=32357.0

Fan jag gillar looken på T8 hittils. Blev rejält besviken på Season 5 gearet.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^

Säger inte att rogues är balanserade, de och paladiner kommer säkert bli nerfade men jag vill inte att min egen klass ska få nerfbaten igen bara för de inte kan testa saker innan de lägger ut det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Säger inte att rogues är balanserade, de och paladiner kommer säkert bli nerfade men jag vill inte att min egen klass ska få nerfbaten igen bara för de inte kan testa saker innan de lägger ut det.

Jag har inte påstått det heller. Tycker bara att det är tråkigt när min class (Hunters) blir buffade och ändå har sämre (burst) damage än någon annan class. Även om det bara är burst damage från rogue, pala eller vilken jävla klass som helst är det ändå sjuk damage.

EDIT: Tier 8 seten ser häftiga ut ja, kanske Warlock som ser ut som en druid i mina ögon bara annars är de en fräsch uppgradering från Tier 6.

Ang. S5 så har Blizzard sagt att dem först seten ska vara lite fulare annars kommer dom vara tvungna att hänga Thralls huvud på shouldersna i slutet, om varje säsong ska betyda uppgradering för både statsen och utseendet.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Warlock är väl den klass som just nu har det sämst i pvp, tills alldeles nyligen fanns det inte en warlock bland dom 100 högst rankade i arena (kan fortfarande vara så). Alla andra klasser fanns representerade på den listan.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Det verkar inte som att denna har blivit postad:

http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=97157

har du inte sett den, se den!

Sen undrar jag, jag spelar shadow Priest nu för tiden och spelar mest PvE. Men nu när jag blir gankad eller ibland försöker ganka så blir jag så ruskigt ägd. Jag förväntar mig inte att döda allt och alla eftersom jag inte har spelat så mycket priest, jag är heller ingen topp PvPare. Det känns dock som att priests, i alla fall som shadow, är ganska klena i PvP. Alla mele klasser, rogue, warrior, hunter (ranged melee = illa), ench shamy osv smeker mig helt sanslöst mycket. Speciellt rogues, har aldrig lyckats döda en rogue, för det mesta hinner jag inte ens feara honom, och gör jag det har de trinket. Efter fear har jag bara shield och 2.2~ skada nukar en rogue bort hur fort som helst. Warriors behöver inte ens trinket eftersom de i stort sett är immuna mot fear.

Är det bara jag som är kass eller är shadow präst inte den bästa pvp klassen?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Jag har fram tills nu kört med Vista 64 på datorn i signaturen men blev tvungen att byta till XP64 pga att ingenting fungerade förutom just wow. Wow flöt på fint men som sagt kunde jag inte använda datorn till något annat då i princip allt krånglade.

Nu börjar spelet hacka med jämna mellanrum, ungefär var tolfte sekund halveras fps:en i en sekund oavsett om jag rör mig eller står still. Jag har provat att inaktivera alla addons samt testat att inaktivera olika funktioner i ATIs inställningar. Har någon här varit med om detta och hittat en lösning?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wixia
Det verkar inte som att denna har blivit postad:

http://warcraftmovies.com/movieview.php?id=97157

har du inte sett den, se den!

Sen undrar jag, jag spelar shadow Priest nu för tiden och spelar mest PvE. Men nu när jag blir gankad eller ibland försöker ganka så blir jag så ruskigt ägd. Jag förväntar mig inte att döda allt och alla eftersom jag inte har spelat så mycket priest, jag är heller ingen topp PvPare. Det känns dock som att priests, i alla fall som shadow, är ganska klena i PvP. Alla mele klasser, rogue, warrior, hunter (ranged melee = illa), ench shamy osv smeker mig helt sanslöst mycket. Speciellt rogues, har aldrig lyckats döda en rogue, för det mesta hinner jag inte ens feara honom, och gör jag det har de trinket. Efter fear har jag bara shield och 2.2~ skada nukar en rogue bort hur fort som helst. Warriors behöver inte ens trinket eftersom de i stort sett är immuna mot fear.

Är det bara jag som är kass eller är shadow präst inte den bästa pvp klassen?

Jag spelar som rogue och jag tror att du har mycket större chanser som holy. En holy-priest gör inte så mycket skada men kan flashheala sig själv till förbannelse till skillnad från en rogue som enbart har potions och blind+bandage.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Finns det någon mod som gör det lättare att kombinera herbalism och mining? Eller kanske något macro som gör att man kan switcha mellan dem snabbt och lätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Finns det någon mod som gör det lättare att kombinera herbalism och mining? Eller kanske något macro som gör att man kan switcha mellan dem snabbt och lätt?

Har för mig jag såg något macro på wow forumet med en kille som körde herb/mining, det macrot funka så att tryckte han 1 gång casta han find herb, och tryckte han igen så va det cast mining, så han satt o tryckte med gämna mellanrum på det så skifta han mellan dom,

Kan inte hitta det just nu men ska kolla lite mer lite senare, va i proffesion delen av forumet på wow-europe.

Finns väll någon här som e bra på macros som kan göra det annars ? /cast find herbs eller mining går ju måste ju dock ha så den castar det som in är aktivt atm bara

/MVH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben

Testat gathermate? Jag tror att den kan visa båda samtidigt men isåfall måste du titta själv om det finns nånting att plocka/mine:a beroende på vad du valt att tracka med wows egna tracker. Det addonet visar bara spawnpoints.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Nu har mina små mage's blivigt 60 och hittat en Epic (hammer of the northern wind). Nu är det bara att börja om med mitt Lock/Shaman team vilket går mycket fortare då dom inte har någon downtime. Just nu är dom lvl 29 och drar in 40k xp/h.

När detta par har blivigt lvl 60 så kommer jag ha 5 klasser (Lock, War, Shm, Mage, DK) på lvl 60+ att välja mellan. Det kommer bli svårt...

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Finns det någonstans att hitta några plans för BS, skulle behöva göra en bättre svärd eller yxa, eller varför inte mace, men eftersom den jag har, kan jag bara ha en. Och don yxor och svärd jag kan göra nu, är helt värdelösa.

Permalänk

Hur mycket har du i det?

Permalänk
Medlem

Har en liten fråga..
På senare tid så så måste jag välja språk i wow samt vilken realm jag vill köra på varje gång jag loggar på..
Så brukar det ju bara vara när servrarna varit nere för service.

Jag anv. datan nästan till 100% wow och kör antivirus och Adaware. ccleaner i stort sett varje dag..
Så jag tror inte jag har fått nå trojan/virusskit i burken..

Misstänkte att kontot var kapat och att någon hade bytt till ryska eller något sånt men valet med språk och realm kommer efter att jag bytt lösenord åxå...
Fler som har fått samma "problem"?

Någon som vet var jag kan byta anv. NAMN? Hittar bara ändra lösen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hygglo
Har en liten fråga..
På senare tid så så måste jag välja språk i wow samt vilken realm jag vill köra på varje gång jag loggar på..
Så brukar det ju bara vara när servrarna varit nere för service.

Jag anv. datan nästan till 100% wow och kör antivirus och Adaware. ccleaner i stort sett varje dag..
Så jag tror inte jag har fått nå trojan/virusskit i burken..

Misstänkte att kontot var kapat och att någon hade bytt till ryska eller något sånt men valet med språk och realm kommer efter att jag bytt lösenord åxå...
Fler som har fått samma "problem"?

Någon som vet var jag kan byta anv. NAMN? Hittar bara ändra lösen...

Kör en ticket på det om hör med dom vad du ska göra, har alltid fått skit bra support ifrån GM's.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Mage soloar heroic Naxx Military wing

http://www.youtube.com/watch?v=S_ggLGj37qI

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Mage soloar heroic Naxx Military wing

http://www.youtube.com/watch?v=S_ggLGj37qI

Hehe, tufft, men hur kan det komma sig att h*n får 414k i crit? Är inte lvl 80 än men det ser ju onekligen ut som en extremt hög siffra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av distress
Hehe, tufft, men hur kan det komma sig att h*n får 414k i crit? Är inte lvl 80 än men det ser ju onekligen ut som en extremt hög siffra.

Mage spell "Incanter's Absorption: When you absorb damage your spell damage is increased by 15% of the amount absorbed for 10 sec."

Då han absorbar sjukt mycket dmg så kommer han göra mycket damage

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av distress

Han har ju en talent som gör att han för 15% mer spelldmg (eller något sånt) när han blir slagen, en shield eller va det är, han visar det i filmen iaf. så han har ju 100k spelldmg eller vad han visa, så därför han har hästarna som slår på sig hela tiden för att ha hög spell dmg, men hur han överlever hela tiden fattar jag inte riktigt. men bra sett att få gear iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
men hur han överlever hela tiden fattar jag inte riktigt. men bra sett att få gear iaf

Han spellstealar Bone Armor från Death Knight Cavaliers

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Han spellstealar Bone Armor från Death Knight Cavaliers

Misstänkte att det va något sådant

Permalänk
Entusiast

Heroic(25man) Naxx - Plague Quarters soload av en mage, hahaha. Har ni en mage och inte gör sådana raids, passa på

http://www.warcraftmovies.com/movieview.php?id=97713

"Clever use of game mechanics" Jo, det vill jag lova

edit: oj såg att det redan postats, aja tanka från filefront är lite bättre kvalité än youtube

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal_Hawk
Jag spelar själv som präst, och jag överlever rätt bra. Visst får man 2-3 stycken på sig så är man ganska snabbt död om de har bra gear, men med tanke på att man får bättre gear hela tiden och mer survivabilitys så överlever man fighterna. Det är riktigt roligt måste jag säga!

Tycker Du gott ska lvla till 80, miljön i Northrend är helt underbar och finns juh faktiskt annat o göra än pvpa

ang questandet i norrland så e det grymt mkt roligare änn i tbc då man nu kan leva sig in i vissa quest man får mer info och även får se filmer och vara med i episka slag :D.
även om de är bra mkt lättare att soloa nu, tex är 76 DK och körde precis 2quests där de tyckte man skulle vara 3pers mot lvl 78elites fast det var lätt att klarat sj

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Tänkte skill alch på en av mina alts nu. men funderar på e det värt att gå transmute mastery? eller fortfarande svin kass procc?

annars får det väll bli elixir mastery. men tror att ja kommer till största delen transmuta

Permalänk
Medlem

Vilken vilka portar måste jag ha upplåsta i routern för att wow ska gilla mig? Pingar högt som satan nu utan anledning