Ångrar att jag köpte ett wii

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ParaZide

håller inte med, en Ps3 är i mycket en usel htpc, även en usel mediaspelare... den är dock en riktigt bra bluray spelare.

En vettig htpc kan så mycket mer, därför jag jag precis håller på att sätta ihop min nya htpc, eller ja... tar en paus just nu

är man intresserad av bluray och bara vill lira, ja visst då är ps3'n absolut inget dåligt val, därför jag köpte min ps3 för bluray och för de ps3 spel som intresserade mig men som spelmaskin är 360 mest prisvärd, mycket i form av priset men framförallt xbox live

/Daniel

Självklart är det inte en riktig HTPC, den kan inte göra lika mycket. Men det går väl att installera operativsystem och man kan ju koppla in en extern hårddisk via USB.

Permalänk
Medlem

Själv har jag bara spelet wii hos kompisar lite då och då men jag som inte ens har det har tröttnat på wii haha inte provat så många spel men ändå

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorkelfarsan
Självklart är det inte en riktig HTPC, den kan inte göra lika mycket. Men det går väl att installera operativsystem och man kan ju koppla in en extern hårddisk via USB.

ja och sedan är det inte så mycket mer heller, det ps3 är bra på att spela upp i mediaväg är bluray skivor med rätt region hur den är som dvdspelare vet jag inte, har inte testat har en riktigt bra regionsfri dvdspelare så jag har inte känt behovet av att testa

det finns några metoder att få film att spelas upp på en ps3 men alla metoder är fulmetoder ofta med omkonvertering av videoformat on the fly för att kunna spela upp filmen, och då måste du ha en dator kraftfull nog att göra detta

detta är exakt samma anledning varför jag tycker 360'n är en usel mediaspelare

*men PS3 är ändå det mest prisvärda på många sätt. inte nog med att det är en grym dator med grymma spel så har den även en väldigt bra bluray-spelare. En motsvarande HTPC med br-spelare skulle ju säkert gå på det dubbla om inte mer.*

och här håller jag verkligen inte med dig, ps3'n är och kommer om inte dark alex eller motsvarande hittar nåt sätt att ta sig in i den regionslåst för all framtid, det är ett stort minus enligt mig, bra stationära blyrayspelare som går att göra regionsfria börjar komma ner ordentligt i pris

ps3'n är en usel mediaspelare, och ja så är även 360'n

"grym dator" nja, nej det är den inte, grymt tvspel jajamensan det är den
linux fungerar inte speciellt bra, det är avstängt och begränsat hårdvarumässigt av sony

varför drog du in parallellen htpc?

på en htpc kan du spela spel, se på film (inga begränsningar inom film/format/regioner) och allt annat man kan hitta på med en dator, det är en helt annan sak

varför jag tar upp allt detta är att jag ifrågasatte dina motiv till varför du tycker ps3'an är mest prisvärd för att jag tycker inte de stämmer

/Daniel

Permalänk

Du har säkert rätt i det du säger, jag kan erkänna att jag inte har nån vidare koll på hur det egentligen ligger till. Tänkte inte heller på att br-spelaren är regionslåst, stort minus såklart.

Så jag tar tillbaka en del av det jag sagt, jag har egentligen inga belägg för det.

nu är det väldigt OT, men hur står sig PS3 rent hårdvarumässigt mot en speldator för kanske 10 000 kr? Vilket grafikkort sitter i maskinen?

Permalänk
Medlem

Äger Ps3 med 5 spel, 360 med ca 12 spel och mitt Wii som jag har 4 spel till men ändå kan jag lugnt säga att jag spenderat mest tid framför Wii.

Perfekta förkröks konsollen.

Permalänk
Medlem

Eh? Säljer ni era Wii nu? Det är ju 2009 som kommer bli det bästa spelåret för Wii hittills.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=347647

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mfm
Ännu högre i ligan med konsoller utan bra spel, men det andra bra spelet (dvs annat än MGS4) borde väl komma snart. PS2 är den playstation som gäller om man vill spela mer än ett ett bra spel.

Så du menar att tekken 6 är dåligt? final fantasy? ja metal gear solid funkar väll soul calibur 4 och allt annat playstation3 kan vara. Den kan vara en media server den kan folda du kan surfa med den, och inte nämna att den inte förstör skivor som 360 eller får red ring of death, ps3 är den ultimata konsoler utav dagens

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
den inte förstör skivor som 360 eller får red ring of death

inte många 360 som repar skivor, och om jag minns rätt så var det samsung spelare som gillade att göra detta, (jupp, hade rätt) min "första" 360 har en sådan, den har snurrat väldigt många timmar och inte repat nån av mina skivor, följer många spel och teknik forum, längesedan man läste nåt om repade skivor, förutom för ett tag sedan när microsoft blev stämda för det (men det är usa, folk stämmer mcd för att de blev tjocka av deras mat, när dommen har kommit kan vi diskutera mer om det)

dessutom så har inte samsung spelare släppts i nya 360 på par år, varit en mängd olika varianter av hitatchi, efter den benq och nu lite-on

rrod, det har jag varit med om, men inte på ett par år, inga av de två jag har har inte ens visat en tendens till att bråka med mig (den första jag har har varit på två semestrar, när jag köpte den var den trasig och den har fått rrod en gång)

tycker det är trist när ps3 fanboy uttryck som "förstör skivor" "red ring of death" dyker upp jämt och ständigt, inga av problemen är speciellt aktuella

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
Så du menar att tekken 6 är dåligt? final fantasy? ja metal gear solid funkar väll soul calibur 4 och allt annat playstation3 kan vara. Den kan vara en media server den kan folda du kan surfa med den, och inte nämna att den inte förstör skivor som 360 eller får red ring of death, ps3 är den ultimata konsoler utav dagens

Dåligt? Du tar upp spel som inte kommit ut och kanske inte ens kommer i år. Jag pratar om spel som går att spela idag, vad som kanske kommer i framtiden spelar ingen roll nu. Så Final Fantasy blir det på PS2 eller DS. Det kommer säkert många bra spel till PS3 i framtiden.

För övrigt tröttade jag på tekken efter trean. Eller om det var tvåan.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

stämmer i bäcken... wii suger tyvärr och de övriga konsolerna äger. Hade min i typ en månad och sen åkte den ut. Kapitalförstöring tyvärr

Visa signatur

Intel Core i9-10850K
2x1TB Samsung 970 EVO Plus
G.Skill 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C
NZXT Kraken X73 / 360mm
Lian Li PC-O11 Dynamic / Tempered Glass

Permalänk
Medlem

tekken 4-5 är dåligt i jämförelse med soulcalibur 3-4. Det är så jäkla slött. PS2 har ett fantastiskt utbud av spel. Slimvarianten är riktigt nice... om det skulle finnas mindre handkontroller så skulle den vara riktigt portabel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av synt4x
Eh? Säljer ni era Wii nu? Det är ju 2009 som kommer bli det bästa spelåret för Wii hittills.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=347647

Enda anledningen till att den är kvar är att ungarna gillar den. Det är bara att hoppas att spelen dyker upp...

Fördelen med Wii är att jag har fått tillbaka datorn (som tidigare konstant var upptagen av ungarnas spelande)

Permalänk
Medlem

Att säga att PS2 är det bästa konsolen för att den har många spel är som att säga att en dator med några års generationer är fortfarande bäst till priset för att det fortfarande finns massor av bra spel till den att spela.

Istället borde ni ha värdesätt en PS3a med inbyggt ps2 emulator istället, 1kkr är ingenting att jämfört med era andra hobbyn.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk

jag äger alla 3 konsoler o jag tycker Wii är den sämsta av dom, spelar knappt aldrig på den... Tycker INTE att den va värd pengarna. Sen vad gäller ps3 o xbox360 så tycker jag båda e okej... tror folk gnäller på nån konsoll bara för att dom äger den andra av dom....

Permalänk
Medlem

Knappt använt mitt Wii men köpte mitt nytt i Japan för runt 1300kr så tycker det har varit bra spenderade pengar iaf. Blir ju en hel del lir när man har polare på besök =D

Permalänk
Medlem

Gwingis: Det är den bästa! Jag har Wii, PS3, 360 och spelar mest på PS2an, vad tror du anledningen till det är? Jo den har flest/bäst exklusiva spel. En konsoll blir knappast bäst för att den har vassast grafik eller flest funktioner eller vad du nu anser? Långt ifrån det är de exklusiva spelen som gör en konsoll bra och det har Wii gott om, felet är bara kontrollerna som jag inte står ut med annars hade det säkert varit den ultimata konsollen för mig.

TurboFinnen: Visst är dom OK, det är alla konsoller men konsollen som jag anser har förlorat denna generation är 360, en konsoll med mindre exklusiva titlar än den får man tyvärr leta efter, jag köper konsoller beroende på vilka exklusiva titlar dom har och release datumen på de exklusiva spelen bestämmer vilken ordning jag köper konsollerna. 360 hade ett par i början men vid Gears of War 1 gick allt tyvärr utför då spelen började komma till PC. Varför köpa en konsoll över huvudtaget när man lika hjärna kan spela spelen på datorn eller varför köpa den dyraste konsollen när man lika väl kan spela samma spel på den billigaste? Skulle ju inte funnits någon mening över huvud taget att köpa tex PS3 om samma spel ändå kom till 360.

Hoppas texten är läsbar då jag är extremt trött just nu.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snorkelfarsan

nu är det väldigt OT, men hur står sig PS3 rent hårdvarumässigt mot en speldator för kanske 10 000 kr? Vilket grafikkort sitter i maskinen?

För att inte gå in för djupt på någonting så räcker det ju med att kolla på vad PS3 klarar av att måla upp på skärmen och jämföra detta med valfri PC. Det är det mest rättvisa, och jag skulle själv vilja påstå att i de flesta avseenden så spöar mitt PS3 min datormaskin med ett 4870. Det är så jag upplever det och ingen 100fps CS kille kan ändra på det

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cloned
För att inte gå in för djupt på någonting så räcker det ju med att kolla på vad PS3 klarar av att måla upp på skärmen och jämföra detta med valfri PC. Det är det mest rättvisa, och jag skulle själv vilja påstå att i de flesta avseenden så spöar mitt PS3 min datormaskin med ett 4870. Det är så jag upplever det och ingen 100fps CS kille kan ändra på det

Det är väl det gamla vanliga är man bekväm kör man konsol,är man lite kräsen och vill fläska på max på alla inställningar så spelar man på en dator.
Så enkelt är det rent ut sagt tycker jag i alla fall.
Med pcn har du ju också den goda möjligheten att överklocka litegrann för att maxa prestanda,det går inte med en konsol:)
MvH albanen...

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Gwingis: Det är den bästa! Jag har Wii, PS3, 360 och spelar mest på PS2an, vad tror du anledningen till det är? Jo den har flest/bäst exklusiva spel. En konsoll blir knappast bäst för att den har vassast grafik eller flest funktioner eller vad du nu anser? Långt ifrån det är de exklusiva spelen som gör en konsoll bra och det har Wii gott om, felet är bara kontrollerna som jag inte står ut med annars hade det säkert varit den ultimata konsollen för mig.

TurboFinnen: Visst är dom OK, det är alla konsoller men konsollen som jag anser har förlorat denna generation är 360, en konsoll med mindre exklusiva titlar än den får man tyvärr leta efter, jag köper konsoller beroende på vilka exklusiva titlar dom har och release datumen på de exklusiva spelen bestämmer vilken ordning jag köper konsollerna. 360 hade ett par i början men vid Gears of War 1 gick allt tyvärr utför då spelen började komma till PC. Varför köpa en konsoll över huvudtaget när man lika hjärna kan spela spelen på datorn eller varför köpa den dyraste konsollen när man lika väl kan spela samma spel på den billigaste? Skulle ju inte funnits någon mening över huvud taget att köpa tex PS3 om samma spel ändå kom till 360.
Hoppas texten är läsbar då jag är extremt trött just nu.

Du har så rätt så...
Jag älskar verkligen mitt wii som det är ^^'
Det enda problemet är som sagt att man inte står ut med de kontrollerna i alla spel.
Nintendo borde satsa på att man ska kunna använda GameCube controllen mera.
Wii kontrollen är väldigt finfin i de festa tilfällena. Men i många spel (Maria-Zelda etc) så skule kontrollen fungera bättre om man fick använda sin gamla GC dosa. (visserlige så fungerade Wiimote+nunchuck ganska bra i TP men det skulle nog ha blivit ännu bättre me GC kontroll)
Kommer nu nån klaga på att man kan köra TP med GC kontroll så måste man köpa GC versionen plus att allt är spegelvänt i den och man vill inte vara udda :'D

EDIT: Du har rätt, (inlägget före mitt) det kanske är smidigare att koppla upp sitt exempelvis 360 till HD Tvn istället för att behöva ha en skitbra dator med HD spelskärm.
Dock så kan man då som sagt överklocka datorn plus att kontrolle i alla FPS spel blir mycket skönare och bättre...

Visa signatur

Du läste, pwned >:3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArvikaSmurfeN^
Du har så rätt så...
Jag älskar verkligen mitt wii som det är ^^'
Det enda problemet är som sagt att man inte står ut med de kontrollerna i alla spel.
Nintendo borde satsa på att man ska kunna använda GameCube controllen mera.
Wii kontrollen är väldigt finfin i de festa tilfällena. Men i många spel (Maria-Zelda etc) så skule kontrollen fungera bättre om man fick använda sin gamla GC dosa. (visserlige så fungerade Wiimote+nunchuck ganska bra i TP men det skulle nog ha blivit ännu bättre me GC kontroll)
Kommer nu nån klaga på att man kan köra TP med GC kontroll så måste man köpa GC versionen plus att allt är spegelvänt i den och man vill inte vara udda :'D

EDIT: Du har rätt, (inlägget före mitt) det kanske är smidigare att koppla upp sitt exempelvis 360 till HD Tvn istället för att behöva ha en skitbra dator med HD spelskärm.
Dock så kan man då som sagt överklocka datorn plus att kontrolle i alla FPS spel blir mycket skönare och bättre...

Du har också rätt,det är ju vad man prioriterar som gäller,kommer jag hem en kväll och är trött och sliten efter jobbet så kommer jag givetvis inte dra igång modern warfare för jag vet att jag kommer förlora på grund av slöa reflexer,då spelar jag hellre nåt singleplayerspel eller kollar på en film:))
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk

Wii > Xbox360 spelmässigt. (Kan inte säga nått om PS3, eftersom jag inte har spelat MGS4 eller LBP). Jag har kört Halo3, GeoW1 och 2, GTA4, och några fler. GeoW kan jag hålla med om att det är riktigt bra spel, men inte i närheten av Zelda,Mario,Metroid.

Visa signatur

[u]Mer CO-OP åt folket[/u]
Macbook 2.0GHZ alu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Det är väl det gamla vanliga är man bekväm kör man konsol,är man lite kräsen och vill fläska på max på alla inställningar så spelar man på en dator.
Så enkelt är det rent ut sagt tycker jag i alla fall.
Med pcn har du ju också den goda möjligheten att överklocka litegrann för att maxa prestanda,det går inte med en konsol:)
MvH albanen...

Jo, ingen av plattformarna tar ut den andra, de kompletterar varandra bra. Att jämföra siffror mellan format är ju egentligen ovidkommande då det är hur resultatet upplevs som räknas.

Det jag har väldigt svårt att förstå mig på är att många "försvarar" eller hur man nu skall uttrycka det, Wii med att nintendo satsar på spelglädje och därför har en betydligt svagare konsol. Precis som man inte kan uppleva spelglädje på ett xbox 360 eller PS3 därför att dessa enbart är grafikmaskiner. Skulle vilja sticka ut hakan och påstå att dessa två maskiner erbjuder betydligt mera spelglädje då de har kapaciteten att visa upp betydligt mer levande världar än Wii.

För mig är kontrollmetoden som används till Wii ett hinder för spelglädjen då jag tycker att den i många fall känns oexakt och påtvingad, spelet ifråga tjänade inget på att styras med rörelsekänsliga viftare men eftersom möjligheten fanns tillämpades den.

dock är det ju kul att nån tillverkare vågade sticka ut lite och göra nåt annorlunda denna generation även om det inte föll mig i smaken

Permalänk

Har haft både Wii och Xbox 360 innan. Men har nu sålt av dem och köpt ett PS3 istället.

Tror jag inte spelade mer än 20h sammanlagt på mitt wii, xboxet däremot användes väl. Får dock se hur det står sig mot PS3 i längden.

Wii är enligt mig en rätt dålig investering då man tröttnat rätt omgående på det.

Visa signatur

I feel just like a child

Permalänk
Medlem

Jag har ett Nintendo DS Lite ouppackat i kartong, säg till om ni vill byta bort ert Wii.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Avstängd

Somsagt innan i tråden, Wii, värdelöst (för MIG)
Har PS3, PS2, Xbox, samt numera en duglig PC (ej den i sign )
Spelar mest på min PS2.
DC blir min nästa, sen har jag inte plats till fler konsoller i TV'n :/

Sen har jag en delfin i datorn som tar mario kan leka med

Permalänk
Medlem

lektroo: Vad ingår? Jag har ett wii (halv trasig kartong dock) med 3 Wiii remotes, 1 nunshuck (stavning) med Zelda TP, Sport och Play. Har dock en fråga, tar den Gameboy advance spel?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
lektroo: Vad ingår? Jag har ett wii (halv trasig kartong dock) med 3 Wiii remotes, 1 nunshuck (stavning) med Zelda TP, Sport och Play. Har dock en fråga, tar den Gameboy advance spel?

Yes, den tar Gameboy Advance. Har inte testat själv dock, bara läst på ett annat forum så vad som krävs för det vet jag inte, dock var det ingen större ansträngning då jag själv funderade på samma sak. Det som ingår är allt du behöver för att sätta igång, kablar etc. Jag vann den på FZ.se så jag har inte ens öppnat den. Är mer intresserad av ett Wii.
Vill du byta så får du skynda dig för jag la upp annonsen på Tradera precis men ingen har budat än då den är nyupplagd. Kan inte ta bort annonser om nån budat.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem

Har blivit grymt sugen på att spela zelda twilight princess som jag inte gjort ännu. Känns dumt att köpa gamecube igen eftersom det är så gammalt.. vad tycker ni? ska jag köpa GC istället för wii om jag ändå bara kommer spela zelda? Iofs lär nästa zelda komma ut till wii och då sitter jag där med gamecube..

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Har en PS3 och tycker att det är en ok konsol, men spelen är mkt bättre till Wii, iaf vad jag har har kört. Och de spel som är bra typ CoD 4 etc är ju PC-spel ändå så då lirar man ju dom på PC:n istället för PS3an. Mkt roligare att sitta och köra Wii-sports och Mario-kart med några polare än att köra de flesta PS3-spel. Men visst spel som Soul Calibur 4 och Little Big Planet är roliga också, och mediaserver-funktionerna är bra på PS3, när de väl fungerar.

Permalänk

Har både Wii och PS3... kan väl säga att sen jag skaffade Playstation så har jag bara startat wiiet ett par gånger, och då har jag bara tre spel till PS3:an och en hel drös till Wii. Det finns många spel jag ångrar att jag skaffade då de mest var en gimmick för vift-funktionen. Jag ångrar dock inte mitt köp, nästa gång det är ölkväll här hemma så rycker vi nog fram Excite Truck igen och mosar varandra