Permalänk

dom få gångerna jag har druckit öl jag har smakat dyrare sorter också men gillar dom inte... kanske inte hittat rätt i öl djungeln...

den enda ölen som dessutom är billig och som jag gillar är harboe 5% säljs som halvlitersburkar. helt ok öl för dom pengarna... kostar väl ca 10-11 kr burken.

sorry för offtopic.

Permalänk
Medlem

Om ni är så unga/fattiga så att ni måste köpa skitöl för att spara 2-3 kronor per burk/flaska så skall ni nog låta bli att köpa öl överhuvudtaget.

Sen så är inte "apk" fullt tillförlitligt om det är fyllan ni är ute efter. En högre koncentration alkohol ger mer/snabbare fylla än att sörpla billig skitöl.
A-lagarna verkar gilla styggelsen "rosita", mest fylla för pengarna enligt de riktiga experterna, haha.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Om ni är så unga/fattiga så att ni måste köpa skitöl för att spara 2-3 kronor per burk/flaska så skall ni nog låta bli att köpa öl överhuvudtaget.

Nejdå! För varje öl som köps har man pengar över att köpa ett paket nudlar

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Nejdå! För varje öl som köps har man pengar över att köpa ett paket nudlar

ehhe 7.2an är riktigt god alkis öl!

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Citat:

Sen så är inte "apk" fullt tillförlitligt om det är fyllan ni är ute efter. En högre koncentration alkohol ger mer/snabbare fylla än att sörpla billig skitöl.
A-lagarna verkar gilla styggelsen "rosita", mest fylla för pengarna enligt de riktiga experterna, haha.

Äsch, det slutar ändå smaka något när man druckit tillräckligt många.

Permalänk
Hedersmedlem

Dricka öl för att bli full är väl inget jag sysslar med.. dricker öl för att det är gott. Priset har ingen betydelse och det kommer från en fattig student.

Beijing Bière de Pékin (nr 1243) är den billigaste jag kan köpa med stoltheten i behåll, den är dock nedsatt till 7.90:- flaskan just nu så kanske därför. Enormt lättdrucken som de flesta asiatiska öl, smakar inte mycket.

Krusovice Cerne (nr 1680) är en sjysst också, väldigt lik Guinness men inte riktigt lika god. Dock väldigt mycket billigare.

Favorit just nu?
Innis & Gunn Island Cask (nr 11416) *drooool*
Inte hunnit testa Innis & Gunn Rum Cask (nr 11619) än men det kommer.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

har provat alla Innis & Gunn som släppts i Sverige och tycker ändå att den vanliga håller högst klass. men då är jag inte något fan av rökig whisky heller.

Rhum Casken va lite för söt för min smak tyckte jag, tråkigt då jag älskar rom annars

Permalänk
Medlem
Citat:

äh är det bara ruset man vill åtoch vill dricka öl så klart man tar den biligaste ölen.

ska man dricka öl för att njuta av den då är det en annan femma
on that note så håller jag på att brygga mitt eget öl nu bara 2veckor kvar:D

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
dricker öl för att det är gott.

Beijing Bière de Pékin (nr 1243) [...] smakar inte mycket.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock

Beijing Bière de Pékin (nr 1243) är den billigaste jag kan köpa med stoltheten i behåll, den är dock nedsatt till 7.90:- flaskan just nu så kanske därför. Enormt lättdrucken som de flesta asiatiska öl, smakar inte mycket.

den måste ja fan prova tack för tipset är den ordinarie i sortimentet eller finns den bara på utvalda bolag?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk

Vill man smaska lite goda drycker så tycker jag nördig som jag är att Wychwood Brewery gör goda saker. Hobgoblin, Circle Master samt Green Goblin ölen är riktigt trevliga speciellt choklad smaken som Hobgoblin har är rätt nice, sen att dom har coola namn och snuskigt snygga etiketter är ju bara ett plus i kanten.

Priset är dock inte så kul cirkus 20-25 kr flaskan men vafan det kan man leva med ibland.

Drack en öl som kallades "Dead Guy Ale" på en lokal rockbar som var riktigt trevlig med för inte så länge sedan, tror den kom från ett minibryggeri i Oregon, USA eller något sådant om jag inte har helt fel.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toker!!!
den måste ja fan prova tack för tipset är den ordinarie i sortimentet eller finns den bara på utvalda bolag?

Kolla om den finns på ditt bolag på www.systembolaget.se

I Göteborg fanns den bara i Nordstan av bolagen nära mig.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Elkbrew ftw!

Permalänk

Jag vill också rekommendera lite öl, min absoluta favorit just nu är faktiskt ett Isländskt öl av typ ale, en smoked imperial stout, LAVA heter den och är helt under bar i smaken,fina toner av rökt lakrits, samt en lätt sötma. fö så finns den inte att hitta förutom i en ölpub i mellan Sverige, kan ej säga namnet för att det är min brors pub, blir ju smyg reklam då.

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

Varför köper man öl för att bli full? Då är det väl lika bra att hälla i sig sprit så är man färdig med den saken.

Blir ju bara mätt av ölen.

Fast öl är ju gott, iallafall staropramen, heinekken, old speckeld (stava?) hen, guinnes och nån carlsberg kanske

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Strukt
Fast öl är ju gott, iallafall staropramen

Jag gillar också Staropramen.
En annan billig öl är ju millennium (det står bara starköl på burkarna).

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Jag gillar Karlovacko. Rätt lättdrucken, dock så finns den bara på flaska.

http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1510&Butik=...

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Hur kan ni dricka Guinness? Man blir ju mätt av det. Det är som ölsoppa. Man riktigt känner när det proppar upp ens vener.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

En går väl ner, men inget man super på om man inte är konstig/pretto

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?