Permalänk

Köpråd, I7 system

Mekade ihop detta och undrar mestadels om mitt 550agg kommer klara av det och om det finns några stor kända kompabilitets problem i denna konfiguration.

OCZ 2.5# SOLID SERIES 30GB SATA/300 SSD
INTEL CORE I7 920 2.66GHZ 8MB S-1366
CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 DOMINATOR PC12800 1600MHZ (3X2GB)
ASUS GEFORCE GTX 260 896MB DDR3 PCI-E DVI
GIGABYTE GA-EX58-DS4 X58 S-1366 FW ATX

Andra fråga, Om jag får för mig att köpa ett andra grafikort för att köra i SLI, Kommer agget fortfarande klara det då?

Visa signatur

Omnia Faeces

Permalänk
Medlem

Angående PSU så är det väldigt mycket upp till vilken modell det är, inte inte bara vilken effekt den har.

Jag skulle inte köpa SSD i dagsläget förrän de fått ordning på allting med tekniken, men är du väldigt sugen på att testa så gör det. Tyst och strömsnål är väl aldrig fel, men förvänta dig inte för mycket av prestandan.

Angående det andra så ser det bra ut. Man skulle möjligtvis kunna byta ut 260 gtx mot en hd 4870, men det är också lite en smaksak.

Skulle inte köra sli/crossfire, utan köpa ett nytt grafikkort om man känner att det inte riktigt hinner med längre.

Groggan

Permalänk

tack för svaret!
Agget är av ett bättre märke..La lite extra stålar på det när mitt gamla brann. Kommer ej ihåg exakt märke och kan ej kolla för tillfället.

Men angående hhd:n.
Borde jag köpa mig en veloraptor eller kanske satsa på en raid nolla istället?

Visa signatur

Omnia Faeces

Permalänk
Medlem

Skulle jag i dagsläget köpa hårddiskar, så skulle det bli 2 st i raid 0. Har bara haft en äldre modell av en raptor och blev inte överdrivet imponerad av prestandan. nästan 10 gånger mer/ GB är snäppet för mycket för mig.

Har du ett bra nätagg på 550w så bör det räcka.

Groggan

Permalänk
Medlem

Blev visst dubbelt på något sätt..

Permalänk

Tack så mycket för svaret.
Nu ska det eldas pengar !

Visa signatur

Omnia Faeces

Permalänk
Medlem

Tror nog att du kan få problem med det agget till SLI.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Groggan
Angående PSU så är det väldigt mycket upp till vilken modell det är, inte inte bara vilken effekt den har.

Jag skulle inte köpa SSD i dagsläget förrän de fått ordning på allting med tekniken, men är du väldigt sugen på att testa så gör det. Tyst och strömsnål är väl aldrig fel, men förvänta dig inte för mycket av prestandan.

Angående det andra så ser det bra ut. Man skulle möjligtvis kunna byta ut 260 gtx mot en hd 4870, men det är också lite en smaksak.

Skulle inte köra sli/crossfire, utan köpa ett nytt grafikkort om man känner att det inte riktigt hinner med längre.

Groggan

Jag håller inte med Groggan vad det gäller sli/crossfire. Oftast kan man komma över ett gammal kort väldigt billigt och få mycket prestanda för den pengen. Jag sitter själv på två 8800gt i sli. Kostnad för det andra kortet var typ 800 spänn för några månader sedan. Jämför det med vad helt nytt kort som i princip presterar likavärdigt som två 88:or hade kostat.
Försöker hitta ett billigt 8600 nu som kan sköta fysiken, dessutom. Så jo sli crossfire kan visst ha potential om man vill spara lite stålar.

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk
Medlem

du kan inte ha SLI med DS4! ud4P klarar det dock!

om jag vore du skulle jag köpa ett vanligt ASUS p6T... det stöder TRI SLI och portarna är utlagda så det passar bra också!

om ditt agg är bra så håller det en stund men till SLI bör du köpa ett corsair TX 750...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s