Permalänk
Robot

Allismanien

jaha

detta projekt/liv/whatever fortgår, har gjort en del, men mer ska göras.

spec:

Cpu: AMD Phenom II x3 720 Be
Mobo: K9A2 CF-F
gfx: 4770
Minne: 2 GB 800 mhz kingston cl4
nätagg: Tagan @ 480W
Hdd: samsung 250GB + Maxtor 250 GB

Besök albumet: Allismanien av alibababert

Permalänk

Så bra, nu kan du ju surfa webben MYCKET snabbare än förut.

Visa signatur

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Permalänk
Medlem

Kul med lite annorlunda delar snygg kabeldragning (förutom vid fläktarna )

Permalänk

Celeron.. det var udda

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Måste fråga vad du tyckte om CPU-kylaren. Hur är den? Är den tyst och sval som alla säger?

Visa signatur

Spelar Eve Online, om du vill ha en 21-dagars trial så PMa mig din e-mail ;)

Permalänk
Avstängd

Tyst som fan är den iaf, hörde på en i 12v idag, hördes ingenting

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk

10p för den minimala fläkten i fronten! ftw

Visa signatur

Phenom X4 9950BE | GA-M790X-UD4 | Corsair XMS2 DHX 2x2GB | HD3870 512MB GDDR4 | 80GB System 320GB+1TB Lagring | Corsair HX520w | Antec P180

A64 3800+ @ 3.26 | DFI LP SLI-DR | 4x512MB Twinmos SP BH-5 | X800GT 256MB| WD 250GB | Tagan Easycon 430w | utan chassi för tillfället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Måste fråga vad du tyckte om CPU-kylaren. Hur är den? Är den tyst och sval som alla säger?

tycker den är bådadera, tyst är den, om jag drar ur fläkten som sitter under det minnimala fönstret på ena sidan så hör man knappt datorn, dessutom så är den väldigt cool, och det är väll det som räknas?
sedan så vad gällde kylning så kan jag bara säga att den åtminstone kyler bättre änn orginalkylaren, idlar på typ 30 grader nu.

i övrigt så är det väll kanske inte bästa cpu kylaren som finns, men då jag gav 100 spänn för den så får det väll betraktas som ok

måste då säga att celeron presterar ganska roligt, fick bättre super pi tid med celeron prcessorn än med athlon processorn, fast den är endå segare med allt man gör, typ kollar mail, spelar eller bara inget alls.

någon som har en e8600 åt mig :D?

Permalänk

Den fläkten du har i fronten gör mer onytta en nytta, 2p

Visa signatur

;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jesper2k4
Den fläkten du har i fronten gör mer onytta en nytta, 2p

det är ju hela fläktens mening, tror du att en jätteseriös bruksdator har celeron processor och onödig kylning ?

den är dessutom jätte bra, då molex kontakten som den hämtar strömmen ifrån är ca 5 cm, och det var vad som fattades vid min kabeldragning för att nå hårddisken

Permalänk
Medlem

haha celeron.. en polare har en sån prolle också, fast den ligger på 2.0 ghz om jag minns rätt. han laggar på wow! pinsamt att sitta jämte han på dh jue:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quickzor
haha celeron.. en polare har en sån prolle också, fast den ligger på 2.0 ghz om jag minns rätt. han laggar på wow! pinsamt att sitta jämte han på dh jue:P

hehe, kan tänka mig det, det är ingen snabb prolle. kan trösta mina polare med att min "dator1" dator är lite mindre skämmig, amd athlon 64 x2 6400+, ingen über processor det heller, men helt klart duglig.

men sedan så var den billig, fick processorn + hårddisk, + ett annat chassi (ett riktigt snyggt desktop chassi, som nu samlar damm, någon som är intreserad av köp?)+lite annat såsom förra moderkortet+ lite till för 200.

men gammla hederliga warcraft 3 klarar den riktigt bra, sålänge som banorna inte är för stora

Permalänk
Avstängd

jadu jag klockade min celleron D 2,66 btill 3,8ghz stabilt den prestera skit bra ansåg jag för dom pengarna så varför klaga , gammalt ¨måste ju få en chans att användas ,det är som vissa här tänker som är bidragande till jordens undergång pga just att vi slänger en massa o bara byter ut . vi tär på jordens resurser

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nokiaback
jadu jag klockade min celleron D 2,66 btill 3,8ghz stabilt den prestera skit bra ansåg jag för dom pengarna så varför klaga , gammalt ¨måste ju få en chans att användas ,det är som vissa här tänker som är bidragande till jordens undergång pga just att vi slänger en massa o bara byter ut . vi tär på jordens resurser

ganska duktigt, är nog nöjd om jag paserar 3.5, var visserligen uppe på 3.2 med stock på gammla moderkortet, men det stödde inte mer änn så, så då vart det stopp,men nu med ny kylare så kan nya rekord sättas

Permalänk
Medlem

Jag funderar på vad den fläkten som sitter under hdd buren gör för nytta. Den kyler ju ingenting och drar inte runt någon luft i chassit?

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk

näe, jag vet, därför är den inte inkopplad

ska ta bort den sedan, när man orkar

Permalänk
Medlem

hahaha kaxig fläkt du har i fronten

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Skäggig legend
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stylaren
hahaha kaxig fläkt du har i fronten

Älska<3

Visa signatur

Tråden om Skägg! - My cave...
Main: Ryzen 7 5700X3D - 32GB CL16 - RX 9070 - Acer X34 OLED ultrawide
Bärbar: MacBook Pro 14"- M4 - 16GB - 1TB
Server: 5600G - 16GB - 24TB - Plex
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6

Permalänk
Medlem

hur mkt har du betalat för allt?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von_OttO
hur mkt har du betalat för allt?

gav 100 för prollen, 300 för hårddiskarna, chassi 0, nätagg 50, cd/dvd 0, grafikkortet 666 kr =), minnen 100kr samt 350 för mobo, norrbryggekylare och processorkylare

och graffet köptes för över ett år sedan åt en annan dator, så det är väll begagnat det med

totalt: 1666kr.

sätter cirka 3400 3dmark06 poäng med den.

Permalänk

med en celeron D 331 så klarade jag 4780mhz på luft, du ska nog klara minst 4ghz.

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

mmm, ska se vad jag kommer upp i, men har ju inte ens rört vcore'n ännu

Edit: fixat

Permalänk
Utelåst hobbymoderator

alibaba ,du snackar om att du inte rört vcoren en ... skit snack troligastvi kör du den på auto för kollar du cpuz på första bilden ligger vcoren på 1,43v kanske mins inte exakt kollar du sen vid 4ghz så ligger vcoren på 1,52volt så nog är vcoren rörd altid

Visa signatur

Intel core i7 920@3,5ghz , Asus P6T 3gb ddr3 corsair xms3 minnen

Permalänk

666 core och 1337 shader, du klockade så för att det skulle se lite coolt ut va ;)?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
666 core och 1337 shader, du klockade så för att det skulle se lite coolt ut va ;)?

japp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Börjevandal
alibaba ,du snackar om att du inte rört vcoren en ... skit snack troligastvi kör du den på auto för kollar du cpuz på första bilden ligger vcoren på 1,43v kanske mins inte exakt kollar du sen vid 4ghz så ligger vcoren på 1,52volt så nog är vcoren rörd altid

jag hade inte rört vcore vid 3.41 ghz, men hade självklart rört den för att nå 4 ghz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri

(X) stoppa in en 120 mm där bak

Haha.. gjorde inte det ont? ;P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigRedMachine
Haha.. gjorde inte det ont? ;P

då vet vi alla vad du har i tankarna...

Permalänk

Hehehe.. Japp!
Kunde inte låta bli..

Permalänk
Medlem

BidRedMachine bara namnet säger mycket ^^

Visa signatur

Intel E4500 2.2GHz @ 2675Mhz | MSI P36 neo | Crucial DDR2 PC5300 2Gig | Ati Radeon HD5670 | Seagate Barracuda 250 Gig + Samsung ?? 1tb

Ja, jag är virrig som fan.

Permalänk

älskar domdär smala ram minnena, har 2st i min lanpc,
Och, äre ett creative soundblaster Live 5,1 ljudkort :D? har även ett sånt i min lan pc xd

diggar dina lösningar och moddar, 9p

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya