Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk

Telia abonnemang.

Hejsan! jag har ett abonnemang hos Telia som egentligen gott ur, för det var på 2år. Men på nån höger har jag lyckats få 1år till, där jag betalar 60kr imånaden, tror inte jag får nånting för det så som 60minuters prat, eller visst antal SMS.
Skit samma, saken är den, är det möjligt att förnya ett redan påbörjat abonnemang så att jag hellre betalar 200kr i månaden, men får ny mobil+samtalstid SMS med mera?

Tack på förhand!

Permalänk

Du kan tidigast förlänga/binda om dig 3 månader innan bindningstiden går ut.

Visa signatur

Vill helt enkelt modda!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ])r()()pY
Du kan tidigast förlänga/binda om dig 3 månader innan bindningstiden går ut.

Aha, okej. Tack så mycket!

Permalänk
Inaktiv

Ring till telia och be att få tala med en säljare, de brukar oftast kunna förlänga abonnemang även om det är mer än 3 månader kvar.

Permalänk
Medlem

Du går ju automatiskt över till pansionärsabonemanget

då det går ut

om du inte säger upp det eller förnyar så det är lungt.

Re: Du kan vara lugn med dit abb till du vill förnya det.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Du kan oftast byta abonnemang, typ uppgradera till ett dyrare även om det är bindnings tid kvar, utan att förlänga.

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk

Re: Telia abonnemang.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av schakalen@GB
Hejsan! jag har ett abonnemang hos Telia som egentligen gott ur, för det var på 2år. Men på nån höger har jag lyckats få 1år till, där jag betalar 60kr imånaden, tror inte jag får nånting för det så som 60minuters prat, eller visst antal SMS.
Skit samma, saken är den, är det möjligt att förnya ett redan påbörjat abonnemang så att jag hellre betalar 200kr i månaden, men får ny mobil+samtalstid SMS med mera?

Tack på förhand!

Han vill ju ha en subventionerad mobil. Då får man vackert vänta, tror ej Telia skänker bort något när de redan tjänar på hans bindningstid.

Visa signatur

Vill helt enkelt modda!

Permalänk
Medlem

Kanske kan vara klokt att kolla upp hur " Men på nån höger har jag lyckats få 1år till" om du inte vet på vilket höger det har skett.

Det kan vara som så att Telia av misstag satt dig på ett år till. Ibland blir saker fel, även om de inte får ske.

Tex köpte min bror en låst mobil med abonnemang för ett antal årsen. Men det verkar som om säljaren slarvat bort kontraktet, för faktura dök aldrig upp. dvs en billig telefon för en krona eler vad den nu kan tänkas ha kostat..

Så ett tips. Kolla upp så allting har gått rätt till...