Nästa version av Windows 7 är Release Candidate

Permalänk
Medlem

Klockrent att det kommer gå att uppdatera direkt från betan!

Jag satt min ubuntu för någon månad sedan då jag självförvållat krashat min windowsinstallation, jag tyckte det fungerade bra, men nu när jag gått tillbaka till windows så är det en rejäl skillnad, windows 7 är så mycket mer, och utan att kännas det minsta bloatat.

Jag tycker att windows för första gången börjar kännas komplett, visst måste alltid vissa program bytas ut, som degragmenteraren och webläsaren men i övrigt så finns det mesta!

Ta bara en sådan sak som schemaläggaren: avancerad! lättanvänd och kraftfull!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

Har suttit med w7 hela kvällen nu. Kan bara säga att jag är väldigt imponerad. Inte lika bra som OSX, men ett jävla uppsving från Vista.

Nu får man bara hoppas att MS tar sitt förnuft till fånga och inte försöker släppa en miljon olika varianter.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Nu får man bara hoppas att MS tar sitt förnuft till fånga och inte försöker släppa en miljon olika varianter.

Tyvärr verkar de fortsätta med den modellen: http://www.tomshardware.com/news/windows-7-basic-business-ult...

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel med flera versioner?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Dunder att det går att uppdatera från betan till rc Skulle vara jobbigt att installera om för en sådan sak.

Det enda problemet jag har med Win 7 betan är att den hittar inte min andra hårddiskpartition? Dualbootar med Vista Premium och Win 7 på olika partitioner och ser alltså inte Vista-disken från Win 7, men ser Win 7 disken från Vista.

Lösning någon?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 4TB SATA SSD = total 16TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: ASUS PG32UCDM 32" 4K OLED 240Hz, Acer Predator XB323UGX 32" 1440p 270Hz
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

betyder det dock att man kan uppgradera sin Beta version till Retail versionen när den kommer?

Det är ju en viss skillnad så att säga..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Dunder att det går att uppdatera från betan till rc Skulle vara jobbigt att installera om för en sådan sak.

Det enda problemet jag har med Win 7 betan är att den hittar inte min andra hårddiskpartition? Dualbootar med Vista Premium och Win 7 på olika partitioner och ser alltså inte Vista-disken från Win 7, men ser Win 7 disken från Vista.

Lösning någon?

Finns en superenkel lösning - högerklicka på den här datorn och klicka på Manage, sedan högerklickar du på hårddisken (som bör synas där) och väljer något i stil med lägg till enhetsbokstav.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wasabi
betyder det dock att man kan uppgradera sin Beta version till Retail versionen när den kommer?

Det är ju en viss skillnad så att säga..

"You won't be able to upgrade from the Beta to the final retail version of Windows 7. "

Alltså nej...
du kommer alltid att bli tvungen att installera i augusti.

Permalänk
Medlem

Så bra med ytterligare ett undebart operativsystem från Microsoft!
Nus lipper jag Leopard, OSX, ubuntu och de andra som känns som budgetbetatest av riktiga operativsystem

Kunde inte låta bli, då 20-20% av inläggen handlar om folk som ska övertyga alla om just hur underbart deras hybridoperativsystem är. Snart ska det väl börjas knacka dörr också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murer
Källa på allt hemligt i XP och Vista? Och ja, du är uppenbarligen rätt paranoid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Om du ens skulle framföra ett enda argument till varför du är rädd för Microsoft så kanske jag skulle ta dig på allvar. Att anta saker och ting och sedan basera hela sin världsbild på det antagandet utan att egentligen ha ett enda bevis för det, är ju inget jag rekommenderar folk att göra. Men var och en gör som han eller hon vill. Visst kan det vara som du säger men utan bevis är det lika dumt som att påstå att det är en stor världskonspiration som styrs av judar. Muslimer har en hemlig agenda som går ut på att konvertera hela världens befolkning till islam alternativ döda dem som inte vill konvertera. Allt detta minst lika troligt som det du nämnde, finns folk som tror på detta också, frågan är väl bara om du ska hoppa på det tåget också?

Här kommer ett exempel

Med Stallmans resonemang är Microsoft snarast en snål och opålitlig kock som inte delar med sig av sitt recept. Du som användare har ingen aning om vilka ingredienser Microsoft har lagt i programvaran. Du vet inte vad programmet gör eftersom du inte kan läsa källkoden. Och de gör dåliga saker för dig som användare, berättar Stallman.

-Microsoft spionerar på dig, de begränsar dig och de har en bakdörr där de kan ta sig in.

Här får ni ett till

Det är Microsofts program som är kända för att spionera på användare, för att vara sårbara för virusattacker och för möjligheten att det skulle kunna finnas dolda "bakdörrar".

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne-Mohammed
om ni har win7 och IE8 testa då att gå in på swec marknad å ta en annons med bild, är då eran bild ihop tryckt?

Till höger på adress fältet i IE8 ar du en ikon som ser ut som ett avklippt A4 om du klickar på den så visas sidan du besöker i kompabilitetsläge.

Permalänk
Avstängd

Bara dom inte släpper Windows 7 för tidigt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk

Kör Ubuntu.

Kommer ALDRIG att byta tillbaka till MS!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Här kommer ett exempel

Du vet inte vad programmet gör eftersom du inte kan läsa källkoden. Och de gör dåliga saker för dig som användare, berättar Stallman.

-Microsoft spionerar på dig, de begränsar dig och de har en bakdörr där de kan ta sig in.

Det är väldigt enkelt att se ifall ett operativsystem skickar eller inte skickar information om dig. Övervaka alla portar ut ur datorn med en hårdvarubaserad brandvägg. Sen håller inte det resonemanaget då 95% av oss här inte skulle kunna förstå ifall Ubuntu skickar hemlig information om oss eller inte då vi inte kollar igenom den öppna källkoden. Öppen källkod är ingen garanti för att vi som användare har ett bättre eller säkrare program.

Ett exempel på att användare har själva uppmärksammat denna informations insamling var när IE8 lanserades, den hade en inbyggd funktion som skickade dina sökord till MS för analys så att sökresultaten skulle förbättras, denna funktion gick att stänga av från start, enkelt och bra, samt så var denna funktion dokumenterad i EULA. Så återigen, stängd källkod, men fortfarande så får användaren veta sådana detaljer.

Citat:

Här får ni ett till

Det är Microsofts program som är kända för att spionera på användare, för att vara sårbara för virusattacker och för möjligheten att det skulle kunna finnas dolda "bakdörrar".

Det där tänker jag inte en komentera då det är uppenbara propaganda. För att Microsoft ens kan kunna gå över till öppen källkod så måste dem skriva om ca 80% av sin kod, jag tror inte direkt att detta är något som MS är intresserad av.

Vill du vara rädd för ett företag för att det samlar in information om dig så var rädd för Google, inte Microsoft.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grumbledock
Så bra med ytterligare ett undebart operativsystem från Microsoft!
Nus lipper jag Leopard, OSX, ubuntu och de andra som känns som budgetbetatest av riktiga operativsystem

Kunde inte låta bli, då 20-20% av inläggen handlar om folk som ska övertyga alla om just hur underbart deras hybridoperativsystem är. Snart ska det väl börjas knacka dörr också?

Yep, vår lokala pastor brukar dela ut broschyrer med info hur bra Ubuntu är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vill du vara rädd för ett företag för att det samlar in information om dig så var rädd för Google, inte Microsoft.

Dagens sanning, Google har i princip en komplett sammanställning av hela ditt liv (beroende på hur mycket du använder deras tjänster så klart).
Det var ju ett himla liv om att de läste alla e-mails på gmail för att i framtiden kunna implementera reklam i dem, nu har det ju inte blivit så men scanningen sker nog fortfarande skulle jag gissa

Permalänk
Avstängd

Har personligen kört W7 betan sen den dagen den släpptes. Måste säga att den fungerar klockrent och mer eller mindre lika stabil som XP/Vista.

Inte så konstigt de vill snabba på nu när allting är så bra.

Vista har jag aldrig gillat men W7 är sååå mycket snabbare. Nu ÄR det äntligen lönt att byta från XP!

Visa signatur

Mmmarabou

Permalänk
Medlem

Har vista 64 nu och innan det vista 32 (har faktiskt ALDRIG förstått varför folk klagar så mycket på vista, har inte haft ett enda virus eller några problem med mjukvaran!)

men kommer jag kunna "uppdatera"/byta till windows 7 eller måste jag installera om hela OS:et? för är det inte så att allt jag installerat måste jag installera om då etc. känns så omständigt!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av godspeed
---------------------------------------------------------------------
Bakåtsträvare eller bara allmänt negativ?

Jag kör Win7 på tre burkar av olika konfigurationer och prestanda, allihop upplever jag som stabila, drivers funkar utmärkt och jag har ställt om det hela till gamla hederliga windowsskalet från forntiden, och det flyter på fint som attans, och laptopen jag kör det på, den går faktiskt bättre med detta än med xp, döm om min förvåning då jag upptäckte att jag fick bättre fps i wow än med xp, det kallar jag en bra beta.

Tycker du skall prova innan du tar och tar i om att allt som görs är dåligt från MS, detta tycker iallafall jag personligen verkar bli ett toppenoperativ om de fortsätter såhär.

Tyvärr så baserar väldigt mycket människor som är vistahatare och ms-hatare sina åsikter på åsikter istället för på fakta, faktum är att för den stora massan så funkar det utmärkt och någon här tidigare i forumet sa ju "varför laga något som inte är trasigt?"

Nåja, jag är iallafall toknöjd med resultatet av Win7 såhär långt och då jag fått tweaka det litegrann så blev det ännu bättre eftersom allt det där aero-bling-bling inte faller mig så mycket i smaken så var prestandan och resten av fördelarna bara till godo för min egen del

Jag har provat - hur menar du annars jag kan ha den åsikten?
Man behöver inte hata M$ bara för att man har synpunkter på deras produkter!

Vista och W7 utgår ifrån att alla användare vill ha ett överbloatat multimedia- och spel-OS. Alla andra får sitta några timmar och mecka bort skiten. Sedan må det vara hänt att W7 är mer genomarbetet/effektivare än Vista men det är inte en dag för tidigt.

De flesta företag kör fortfarande XP - just pga av det jag säger ovan.
Skall W7 ersätta XP ute på alla världens skrivbord får man släppa en release där allt bling-bling-överbloat-multimediatjafs är bortskalat.

Brukar bli bättre med nya M$ versioner efter SP1 eller SP2. VG dröj...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jookeer
Skall W7 ersätta XP ute på alla världens skrivbord får man släppa en release där allt bling-bling-överbloat-multimediatjafs är bortskalat.

Enligt samma resonemang skulle ingen ha uppgradera till xp heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är väldigt enkelt att se ifall ett operativsystem skickar eller inte skickar information om dig. Övervaka alla portar ut ur datorn med en hårdvarubaserad brandvägg. Sen håller inte det resonemanaget då 95% av oss här inte skulle kunna förstå ifall Ubuntu skickar hemlig information om oss eller inte då vi inte kollar igenom den öppna källkoden. Öppen källkod är ingen garanti för att vi som användare har ett bättre eller säkrare program.

Ett exempel på att användare har själva uppmärksammat denna informations insamling var när IE8 lanserades, den hade en inbyggd funktion som skickade dina sökord till MS för analys så att sökresultaten skulle förbättras, denna funktion gick att stänga av från start, enkelt och bra, samt så var denna funktion dokumenterad i EULA. Så återigen, stängd källkod, men fortfarande så får användaren veta sådana detaljer.

Det där tänker jag inte en komentera då det är uppenbara propaganda. För att Microsoft ens kan kunna gå över till öppen källkod så måste dem skriva om ca 80% av sin kod, jag tror inte direkt att detta är något som MS är intresserad av.

Så jag kan vara rätt lugn alltså med andra ord... Just nu använder jag en modifierad version av XP där jag pillat i källkoden samt kör med en brandvägg där jag kontrollerar alla portar - men det gör att jag inte kan uppdatera mitt OS, och blir utsatt för andra hot.
Funderade ett tag på att gå över till Vista, men hört så mycket negativt om Vista.
Kanske kan man köra på Windows 7 ändå... Frågan är då bara om man kan köra alla gamla program och spel man har samlat på sig under åren.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Så jag kan vara rätt lugn alltså med andra ord... Just nu använder jag en modifierad version av XP där jag pillat i källkoden samt kör med en brandvägg där jag kontrollerar alla portar - men det gör att jag inte kan uppdatera mitt OS, och blir utsatt för andra hot.
Funderade ett tag på att gå över till Vista, men hört så mycket negativt om Vista.
Kanske kan man köra på Windows 7 ändå... Frågan är då bara om man kan köra alla gamla program och spel man har samlat på sig under åren.

Problemet är väl om du vill köra DOS spel, men det var väl likadant med XP? Jag har inte provat så många gamla spel, Det finns DOSBOX som väl är en emulator, dålig prestanda och krångligt tyvärr, men fungerar.

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vista och W7 utgår ifrån att alla användare vill ha ett överbloatat multimedia- och spel-OS. Alla andra får sitta några timmar och mecka bort skiten. Sedan må det vara hänt att W7 är mer genomarbetet/effektivare än Vista men det är inte en dag för tidigt.

Men varför kör inte alla företag Windows NT4 istället då? Då slipper man ju allt onödigt som USB-stöd etc.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Enligt samma resonemang skulle ingen ha uppgradera till xp heller.

Steget från Win 98 till XP var större än mellan XP och Vista. Det man eftersträvade med bytet till XP då var av betydligt matnyttigare natur: Adressrymden, 32-bit, säkrare/flexiblare filsystem mm., betydligt bättre transparens mot NT-servrar i stora nätverk med många användare, kort sagt en betydligt modernare arkitektur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lbs129
Men varför kör inte alla företag Windows NT4 istället då? Då slipper man ju allt onödigt som USB-stöd etc.

Mvh Johan

Tänker inte skriva en uppsats om varför företag uppdraderade från NT4 till XP men kort sagt var den uppgraderingen klart matnyttigare än att i dagsläget uppgradera från Vista till W7 då man inte ens vill uppgardera från XP till Vista.

Fråga IT-chefen på jobbet, om nu han/hon var med på den tiden.

Permalänk
Medlem

Kul nyheter.... blir perfekt till sommarens nya dator.

jioop: Jag börjar bli lite orolig för din mentala hälsa. Tidigare skrev du om hur Bush orsakat finanskrisen etc. Det är bara konspirationsteorier baserade på löjligheter. Var gladare och njut av livet.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Windows 7 utan bling-bling-överbloat-multimediatjafs

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=85cf...

Visa signatur

Q9400@3.6ghz - 8gb Corsair dominator 1066mhz - EP45-DS3 - 4870x2- 2 x Patriot Warp V2 RAID 0 - Dell PERC 5/i

Permalänk

har inte läst något om det, men kommer W7 enbart finnas i x64-version? Om inte får vi hoppas att dom prioriterar x64 för en gång skull. Så sjukt trött på att inte kunna använda mjukvara pga att det bara stöds för x86..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caroso
Windows 7 utan bling-bling-överbloat-multimediatjafs

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=85cf...

Tack!

Har en W8 installation för utvärdering, men som sagt, det är en server och kostar ju därefter. W7 med W8 Gui kanske kan va' nåt för klienter?

Permalänk

nån som kan gissa på en prislapp för "bästa" W7 versionen?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|