Muskampen 2025: Segraren korad!

Tv-licens för sändningar på nätet

Permalänk

jag har kommit på en anledning till att ha statligt ägd informationstjänst. krigstid, skulle ryssen komma så måste vi ha en radiotjänst iallafall som funkar även om diverse bombningar skett. detta eftersom att det är lättare att slå ut tv och internet då de kräver ganska otroligt mycket ström. radiomaster kan hålla igång väldigt länge tack vare deras reservkraft. sen så är de ju så galet många att det är svårt att bomba alla.
så, dra ner licensen till nån miljon för att det ska finnas en radiotjänst för detta syfte. sen som utfyllnad tills dess så kan ju så otroligt intressanta människor som kitty sitta och komma med sina så otroligt intelligenta åsikter.

detta appliceras även på om det skulle bli apocalyps ála zombies.
inget är omöjligt..

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S21 FE och iPhone 16 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P1 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR
Att säga att man inte har råd med 173kr per månad för tv-avgift känns bara larvigt, lägg ner. Ja jag är en betalande tv-avgifts kund och har faktiskt inget emot det. Jag var jävligt emot avgiften innan vi fick barn men nu tycker jag 173 kr är ingenting då min dotter gillar o se på barnprogram i svt, bollibompa är underbar. Däremot tycker jag det känns lite si och så att avgiftsbelägga internetsändningar. Det är bätre i min mening att lägga det på skattesedeln istället och lägga ner radiotjänst.

/K

Den dagen jag faktiskt utnyttjar SVT:s tjänster ska jag med glädje betala TV-avgift!
Det är som du säger, det är inte mycket pengar, men varför i hela friden ska jag betala när jag inte tittar på SVT eller ens lyssnar på SR?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag betalar min tv licens, så jag behöver inte bry mig...Men tycker de skulle kunna sänka priset en hel del...Då kanske folk inte heller bryr sig så mycket och betalar, på så sätt kanske de får in mer pengar till kassan...Bara priset är rätt..

29kr mån tycker jag är rimligt för en tv licens per hushåll...
Studenter i viss ålder ska inte behöva betala någon tv licens alls....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sykes90
vem bryr sig, det är ju inte precis som om det gick att undvika tidigare.

ehm.. gissa hur många studenter som bor i studenkorridorer betalar licens. bara att inte öppna dörren och helst inte bo på första våningen så dom inte kan komma och titta in genom fönstret dom snikna jävlarna.

Visa signatur

¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

Känns ju bara sjukt.. Tänker fan inte betala tv-avgiften för att jag har en dator.

Kul för företag med ca 20-30k datorer som ska betala några mille om året för tv-avgift fastän deras datorer aldrig är avsedda för tv hahahaha

Och hur gör dom om man nu har 1 mobil man kan surfa på och 2 datorer?
Ska man då betala 3 tv avgifter???

wtf... blir så j*vla trött ibland!

Permalänk
Proffsmobbare

Hur kan man tvinga någon att betala när man själv byter marknad?
Fula knep!

Permalänk
Avstängd

Dumma jävla idioter, jag tänker inte betala för att min dator kopplas upp mot nätet. Jag skiter i deras förbannade public service - låt de som tittar betala och vi som inte bryr oss kan få spendera våra pengar på det vi vill.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Sveriges Television har långt gångna planer på att börja sända tv via internet, och därmed räknas alla datorer som är kapabla att kopplas upp till internet som tv-mottagare

Vad är det för trams !? När började websändningar göra din dator till en TV apparat ? Kan SVT nåt om internet överhuvudtaget ?

Jag kommer INTE att betala nån licens avgift för att SVT börjar med Web-TV

Visa signatur

* Lär dig använda SÖK funktionen först!
* Det heter verkar INTE värkar och rosa INTE råsa FFS.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2infinity
Och hur gör dom om man nu har 1 mobil man kan surfa på och 2 datorer?
Ska man då betala 3 tv avgifter???

licensen har alltid varit per hushåll, fast man vet ju inte hur dom har tänkt det..

Visa signatur

¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

Har inte läst kommentarerna, men varför inte erbjuda ett valfritt "internet-tv" där man får betala månadsvis om man vill ta del av de kanalerna som finns. TV-avgift på datorer, fan vad sjukt.. Tänk på den ensamstående morsan med två ungar med varsin dator, det blir inte billigt..

Permalänk
Medlem

Detta är sjuuukt! Jobbar med datorerna på Ericsson i Kista för tillfället och här har vi ungefär tio tusen burkar. I hela Sverige har vi ungeför trettio tusen. Do the math.

Trodde staten ville gynna företagande, guess I was wrong...

Permalänk

Dummaste jävla skiten jag någonsin hört talas om.

Permalänk
Medlem

har har en tv hemma, så jag har redan en licens. en licens per hushåll right? företag, bio, whatever. right?

en licens för tre tv, och två dator blir det för min del..

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk

Tjohej! En till påtvingad avgift, bara för att man har dator och internet... -.-

Permalänk
Medlem

Okej vet inte om någon har sagt något om det jag tänker skriva nu men om dom nu ska börja sända web-tv "gratis" så ska fan inte bara vi i Sverige vara tvungna att betala utan hela VÄRLDEN! liksom om dom ska sända tv via internet gratis varför i helvette ska då vi behöva betala för det när alla andra på våran lilla jord slipper när dom förmodligen kommer ha minst lika stor tillgång till det som vi kommer få ?

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

kmr ju ta otroligt mkt resurser ifrån domstolar om det blir många som inte vill betala:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Det här gör mig uppriktigt förbannad! Gör SVT privatägt och börja sänd reklam istället. SVT är inget för mig, och jag ska inte behöva betala för det heller.

Visa signatur

flufftott

Permalänk

Blir ju tufft för studenter, den saken är ju säker. SVT kan behålla sin förbannade Web-TV för sig själva.

UTSUGARE!!!

Visa signatur

Wasserkühlung::5900X::ASSrock X570 TB3::2x8 Ballistix 3000@3800::6800Nitro+

Vilken leksak>> CH341-biosprogrammerare

Permalänk
Medlem

alla dessa avgifter borde dras via skattemedel direkt istället för att tramsa runt på detta vis, det skapar ju bara merkostnader i form av ren administration, rent slöseri med skattemedel som jag ser det.

jag själv betalar redan vanliga TV-licensen så mig gör det inget i slutändan men däremot företaget jag jobbar åt äger väl ett par tiotusentals datorer, ska bli intressant hur dom ställer sig till detta O_o

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|

Permalänk
Medlem

Jag har svurit på at aldrig under mitt liv betala en krona i TV avgift, och detta är EN av anledningarna till det (eftersom det har varit på tal länge).

SVT borde säljas ut fort som attan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackLightStar
Tjohej! En till påtvingad avgift, bara för att man har dator och internet... -.-

Bara för att IDG har det på löpsedeln innebär inte det att verkligheten kommer att bli.

Otroligt vad många hetsar upp sig för lite skjutjärnsjournalistik.

Tänker man efter lite inser man att det är orimligt.
Och vare sig IDG eller SVT bestämmer om tv-avgifter.

Permalänk
Medlem

Betalar inte TV license heller, kollar aldrig tv förutom om datorn är inkopplad till den eller om jag tittar på dvd. Jag är arbetlös så att betala 200kr per månad för nått jag aldrig använder känns bara som ett slag mot magen. Sen tänker jag på alla skolor. Bör inte de bli tvungna att betala TV license då med? och hur ska de få in pengar, dra ner på skolmaten ännu mera?. Jag tycker detta är ett stort fet skämt. Det är som att folk i rullstol ska få betala trängsel avgift eller va det kallas. Sen är det mest 40år > o <10 år som kollar på svt.

Permalänk
Medlem

Tycker hela TV-licenssystemet är sjukt. Som om jag kommer å säger "jaha jag har börjat sända internetradio och eftersom alla med internet har möjlighet att lyssna på det så ska alla betala mig vare sig de lyssnar på det eller inte". Annars tycker jag det ska vara grundat på inkomst. Jag har 1500kr att leva på per månad efter hyra å räkningar å så ska man lägga ut lika mycket på TV-licens som VDn på Ericsson.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk

Jaha Bara att börjat tanka allt som SVt ger ut. Så leecha från torrents och dc++ allt som är SVT. Vi betalar ju licens då är det vårt.
Glöm inte dra ner alla storfilmer som gått på SVT ochså!

Blir roligt när antipirat idioterna ska ta folk för nerladdning.
"ja vi ser här att du har tankat uppdrag granskning"
Ja den gick på SVT och jag har en licens.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av norrby89
Okej vet inte om någon har sagt något om det jag tänker skriva nu men om dom nu ska börja sända web-tv "gratis" så ska fan inte bara vi i Sverige vara tvungna att betala utan hela VÄRLDEN! liksom om dom ska sända tv via internet gratis varför i helvette ska då vi behöva betala för det när alla andra på våran lilla jord slipper när dom förmodligen kommer ha minst lika stor tillgång till det som vi kommer få ?

Därför att majoriteten av svenskarna inte tittar på SVT och på så vis skulle ett "välj själv"-paket köra SVT och SR i botten. SVT och SR lever enbart på att påtvinga alla svenskar med TV en avgift.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Postaldude
Jaha Bara att börjat tanka allt som SVt ger ut. Så leecha från torrents och dc++ allt som är SVT. Vi betalar ju licens då är det vårt.
Glöm inte dra ner alla storfilmer som gått på SVT ochså!

Blir roligt när antipirat idioterna ska ta folk för nerladdning.
"ja vi ser här att du har tankat uppdrag granskning"
Ja den gick på SVT och jag har en licens.

Fyfan vad bra sagt, ja ska man betala för det så ska man fan ladda ner det oxå, bara att beställa nya hårddiskar nu då, sen är det bara att TANKA 24/7

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NASENBLUTEN
Ger hellre mina pengar till Al-Qaida än SVT...

Vad är det för djäkla uttalande. Nog för att svt´s önsketänkande är patetiskt, men inte behöver du spy ur dig sådant trams.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Reklamisera SVT så e problemet löst... ingen betalar utom reklambolagen... dom har ju redan reklam när nån "sponsrar" ett program ju....

Visa signatur

Intel i7 8700K @ 5.0Ghz, MSI Z370 Gaming M5, MSI RTX2070 Armor,
Ballistix 16GB DDR4 3000MHz CL15, SSD Samsung 850 500GB,
EVGA Supernova G2 750W, Acer XF270HU,
Fractal Design Arc midi, Modifierat, Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Först försöker tv-kontrollanten tvinga i mig att jag måste betala licens för jag har en dator och när jag säger att jag varken har TV-kort eller ens TV så vägrar skitstöveln ge upp förren jag efter ett tag tjafsande säger med höjd röst att vi ringer polisen. Sedan kommer detta! Oväntat! trakassera folk lagligt kan idioterna redan när det gäller TV-licens idiotin och de vill så klart ha en del av kakan när det gäller internet.

En sak är säker. De kommer aldrig se några pengar från mig då jag skiter fullständigt i deras tjänster. Fattar inte hur folk kan säga att man ska lägga på såna avgifter på skatten. Vill man inte ha nåt ska man fan inte tvingas betala för andras skull?

Hoppas verkligen att detta inte blir verklighet för principens skull samt att de ändrar och moderninserar hanteringen av TV-licensen.

Permalänk
Medlem

Detta är utan tvekan översittarfasoner, som många har sagt, ta ut det på skattsedeln. Jag sväljer definitivt inte den politiska motargumentationen att medierna (SVT) skulle bli mer beroende av staten än vad de redan är. Som om det inte är politikerna som bestämmer storleken på tv-licensen?

TV-licens, är bara en i raden av avgifter som borde skattefinansieras av rättviseskäl och rationaliseringsskäl, avgiften till a-kassan är en annan. Mindre räkningar till folket!

Visa signatur

| Errare humanum est |