Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem

vet inte hur destruction har det, men det finns inte många white lions på order

Permalänk
Medlem

dom är riktigt roliga att spela tycker jag, kan slakta sönder light / medium armors ganska bra

Permalänk
Medlem

Hej hörni gubbar... hur är spelet nu för tiden? Jag spelade från stängda betan tills strax före de nya klasserna kom, men då måste jag sluta pga tidsbrist. Nu har jag tid igen och undrar hur spelet har utvecklats? Jag borde fortfarande ha kvar min char på Azgal, hur är det med den servern?

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
vet inte hur destruction har det, men det finns inte många white lions på order

Vilken server spelar du på? I Karak-Azgal så är White Lions en majoritet på order-sidan, medan Archmages är en utdöende klass. Lite synd då Archmage tillsammans med Runepriest är de mest intressanta karaktärerna på Order-sidan.

På Destruction (där jag spelar) kan jag inte på rak arm nämna någon klass som är minoritet. De flesta spelas. Det skulle isåfall vara Chosen, men de är ändå ganska populära.

För övrigt så förstår jag inte riktigt tanken bakom Magus, jag tycker att det verkar som en oerhört tråkig klass.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Hej hörni gubbar... hur är spelet nu för tiden? Jag spelade från stängda betan tills strax före de nya klasserna kom, men då måste jag sluta pga tidsbrist. Nu har jag tid igen och undrar hur spelet har utvecklats? Jag borde fortfarande ha kvar min char på Azgal, hur är det med den servern?

Servern lever bra den, det är den största europeiska servern (enligt GOA) och är aldrig död.

Permalänk

Fortfarande destruction som är majoritet på azgal?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Vilken server spelar du på? I Karak-Azgal så är White Lions en majoritet på order-sidan, medan Archmages är en utdöende klass. Lite synd då Archmage tillsammans med Runepriest är de mest intressanta karaktärerna på Order-sidan.

Kommer aldrig ihåg namnet på min server
Vi har en hel del archmages däremot. Och runepriests. Har själv funderat på en runepriest, de verkar rätt sköna, men jag tycker levling i warhammer är så fruktansvärt segt på nåt sätt, så jag drar mig lite för det. Har inte ens fått upp min main till 40 än

Permalänk
Medlem

Jag startade precis en Rune Priest... jag måste säga att jag har mycket mer kul med den på rank 8 än på min rank 26 Archmage.

Rune Priesten känns som att den kommer att tåla betydligt mer.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Började på en Black Orc på Karak Eight-Peaks för några dagar sedan.
Riktigt roligt att spela Greenskin faktist.
Roligare quests än dark elves men lite tråkigt att gå från DoK till Blorc.

Tar mycket längre tid att döda saker och hela kan du inte heller.
Sen så är ju Disciples helt galna också ;P

Visa signatur

| B550 | 5800X3D | 6800 XT |

Permalänk

Hur ser det ut mellan order och destruction på azgal? äger destruction order än?

btw, finns det någon "hybrid-klass" (tänk druid i wow) i WAR?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Hur ser det ut mellan order och destruction på azgal? äger destruction order än?

WAR är ett bra och balanserat spel, hybrider finns därför inte då de endast tillför obalans.

Mellan Order och Destruction så är det rätt så jämt av vad jag märkt av, men det kan komma att ändras då jag endast är level 17.

Var det någon som var med om Altdorf siegen på Azgal förra året? Jag hörde att Order försvarade fel punkter och lämnade fortress oskyddat så när som på några guildbanners, stämmer detta? Jag skrattade gott åt diskussionen på Warhammer alliance där Order kallade det fusk m.m. att Destruction var fyra spelare fler och att de inte följde regler vid siegen.

Permalänk
Citat:

WAR är ett bra och balanserat spel, hybrider finns därför inte då de endast tillför obalans.

Mellan Order och Destruction så är det rätt så jämt av vad jag märkt av, men det kan komma att ändras då jag endast är level 17.

Var det någon som var med om Altdorf siegen på Azgal förra året? Jag hörde att Order försvarade fel punkter och lämnade fortress oskyddat så när som på några guildbanners, stämmer detta? Jag skrattade gott åt diskussionen på Warhammer alliance där Order kallade det fusk m.m. att Destruction var fyra spelare fler och att de inte följde regler vid siegen.

Crap.. Har ingen klass som jag känner riktigt för.. Alltid gillat hybrider.. och klasser som inte spelas så mycket, gillar att känna mig lite unik

Edit: Hur poppis är knight of the blazing sun?

Permalänk
Medlem
Citat:

Crap.. Har ingen klass som jag känner riktigt för.. Alltid gillat hybrider.. och klasser som inte spelas så mycket, gillar att känna mig lite unik

ungefär lika vanliga som dranei shamans i wow^^
direkt när en ny klass kommer så börjar alltid folk lvla en. därför blir det alltid fullt med den klassen i tidiga scenarios. efter ett antal lvls så avtar dock denna massa och tonar ut sig. idag på eltharion finns det ungefär lika många kotbs som sw och ib.
sj började jag lira en kotbs och är lvl 23, tycker dem är otroligt roliga. gör bra dps när man lvlar och tankar bra i rvr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad jag läste så vara det där med 4 pers fler bara en pettitess.
Det som dom kallar fusk är att Destro lyckades dra ner Keep lorden till första våningen, vilket inte ska gå vad jag vet om, han brukar väl alltid resetta vid "trappan"?

Permalänk
Medlem
Citat:

KotBS är väldigt populära på Azgal. Det är Archmage som är utdöende där. Det är nästan ingen som spelar som Archmage, tyvärr, de är ju trots allt High Elves mest intressanta klass.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Korize-
Vad jag läste så vara det där med 4 pers fler bara en pettitess.
Det som dom kallar fusk är att Destro lyckades dra ner Keep lorden till första våningen, vilket inte ska gå vad jag vet om, han brukar väl alltid resetta vid "trappan"?

Jag trodde att det största frågetecknet var hur en Destructionspelare överlevde ett crit-slag från keeplorden. Jag ser inte vad som skulle vara problematiskt med att keeplorden är på första våningen. Har Destruction tagit sig genom Orders försvarslinje så blir det ju bara svårare att slåss mot Keeplorden och Order-spelarna samtidigt, då Order inte behöver kämpa sig upp.

Permalänk
Medlem

Är väl allmänt känt att Destruction har exploitat rätt hårt för att tagit ett flertal keeps och forts. Hjälper ju inte att de tar dom på nätterna heller.

Permalänk
Medlem

En fråga... Hur ser krig med keeps ut numera? Minns att det var enormt krävande på min dator då, och undrar om de har lyckats tweaka till det hela lite? Alla zergade (det får man räkna med dock, ungefär vad det går ut på)... men hela spelet blev segt som sirap, och allt hackade. Spelade med 3fps kändes det som, samtidigt som det var väldigt grötigt på skärmen.

Sen en annan fundering.. Känns spelet "levande" även vid high end? Eller känns det som att det bara tar stopp och man gör samma saker som tidigare?

Misstänker att inget har hänt på PvE-fronten?

Någon som har lust att lista upp lite nyheter/förändringar om man backar tillbaka sedan strax innan patchen då KotBS kom? Sando frågade väl samma sak, men tyckte inte riktigt något svar framkom.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Är väl allmänt känt att Destruction har exploitat rätt hårt för att tagit ett flertal keeps och forts. Hjälper ju inte att de tar dom på nätterna heller.

Haha, det känns lite som att det är vad man kan förvänta sig från den sidan. Att Order spelar rent är deras fall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Beror på vad du menar med hybrid. Melee-healers, alltså DoKs/WPs, är skapliga hybrider på så sätt att det är meningen att de ska både hela och göra skada samtidigt, det är meningen att man ska puckla på folk och sen både göra healing av sin skada och få speciell healing-mana som används för healing-spells.
Sen fungerar det inte riktigt så i själva spelet, man får oftast välja om man vill hela, och då dra på sig +wp gear och en kalk och sen stå och spamma grupp-heals oftast utan att peta på folk med sitt svärd, eller så går man in för att slå på folk och drar på sig +str gear och skade taktiker, och gör då om sin skada till healing men kommer för det mesta att behöva den healingen själv eftersom man är mitt inne i smeten.

Om du menar hybrid så som att kan spela som 3+ arketyp-klasser (oftast tank, healer, dps) så finns det ingen.

Citat:

Jag trodde att det största frågetecknet var hur en Destructionspelare överlevde ett crit-slag från keeplorden. Jag ser inte vad som skulle vara problematiskt med att keeplorden är på första våningen. Har Destruction tagit sig genom Orders försvarslinje så blir det ju bara svårare att slåss mot Keeplorden och Order-spelarna samtidigt, då Order inte behöver kämpa sig upp.

Att överleva ett crit-slag från en keep lord går helt ok vad jag vet, själklart behövs en tank med bra gear men vid det här laget så har ju många alts med full DP gear så. Menar du AoEn så är den också inga problem förutsatt att du faktiskt fixat dina wards, alltså annihilator eller bättre.

Däremot att dra ner en lord till nedervåningen, då slipper man ju just delen med att ta sig igenom motståndarnas försvarslinje, vilket är det moment i en fort-attack som faktiskt är det som kräver mer än bara en idiot-zerg utan faktiskt lite koordination.

Sen slåss man inte mot lords samtidigt som man slåss mot spelare, han får nån tank + healer sköta eller så låtar man han kuta ner till trappen och reseta om och om igen tills man dödat alla spelare, om man inte exploitar då dvs, och drar ner han för trappen och dödar han där nere, och låter försvararna stå kvar på övervåningen och se dumma ut.

Citat:

Haha, det känns lite som att det är vad man kan förvänta sig från den sidan. Att Order spelar rent är deras fall.

Ja, order är snälla änglar som hjälper tanter över gatan, destro är elaka mobbare som tar godis från små barn....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Croles
En fråga... Hur ser krig med keeps ut numera? Minns att det var enormt krävande på min dator då, och undrar om de har lyckats tweaka till det hela lite? Alla zergade (det får man räkna med dock, ungefär vad det går ut på)... men hela spelet blev segt som sirap, och allt hackade. Spelade med 3fps kändes det som, samtidigt som det var väldigt grötigt på skärmen.

Sen en annan fundering.. Känns spelet "levande" även vid high end? Eller känns det som att det bara tar stopp och man gör samma saker som tidigare?

Misstänker att inget har hänt på PvE-fronten?

Någon som har lust att lista upp lite nyheter/förändringar om man backar tillbaka sedan strax innan patchen då KotBS kom? Sando frågade väl samma sak, men tyckte inte riktigt något svar framkom.

Överlag har spelet förbättrats rejält, CTDs är nästan helt borta, det går att göra fort-sieges utan att servrarna kraschar och med spelbar fps, massor med buggar som blivit fixade, fps:en något bättre IMO (har dock hört andra som fått sämre fps). Däremot kräver spelet fortfarande väldigt mycket när det blir mycket folk på samma ställe, min maskin är relativt ny (ATI4850, C2D8400, 4gb ram) men spelet blir ändå i princip ospelbart med 50+ spelare om jag försöker visa alla spell-effekter (får lov att ställa det till party eller self-only). Ska se om det blir bättre med nya drivare och lite tweaking i CCC, men ändå.

På PvE fronten har det inte hänt så mycket, fortfarande samma duma lockouts, mao finns det inte riktigt några trevliga 6-manna instanser man kan kuta spontant bara för att ha lite skoj, geara upp någons alt, eller bara för att lära känna lite folk. Om några månader ska "expansionen" (bara en content-patch egentligen) komma dock, där ska dock en ny instans komma, verkar vara så att man får tillgång till den om man kontrollerar zonen, och sen får man såklart slåss om zonen. Verkar som att det ska vara ungefär som darkness falls från DAoC.

Ang. endgame så är det väll lite båda och, man gör mycket samma sak om och om igen, hur roligt det är beror mycket på hur vilken server man är på, om balansen mellan order/destro är ok, om det är organiserat, vilket guild/allians man hamnar i, osv. Spelet är ju fortfarande nytt, så visst är endgame fortfarande inte så varierat, men det som finns är helt ok under rätt förutsättningar.
I värsta fall är endgame bara en enda lång kedja av att plocka oförsvararade keeps och battle objectives i en urtråkigt renown-grind zerg, i bästa fall flera organiserade warbands som spöar varandra och kämpar stenhårt för att låsa en zon eller två skickliga premade sc grupper som möts i ett hårfint scenario. På rätt server känns spelet definitivt levande, hade t.ex. väldigt roligt idag i Praag, som vi slogs om i säkert 6-8 timmar med flera warbands på båda sidorna. Först bara för att stoppa att order låste zonen, men när de tröttnade och deras numeriska övertag försvann kunde vi efter mycket kämpande till slut låsa hela zonen.
På sidan om finns självklart PvE biten, men det är ju 5 dagars lockout på LV och 3 dagar på city-instanserna, så det är ju inte direkt något man kan sysselsätta sig med hela dagarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Order spelar inte så rent heller, men Destruction har alltid varit snäppet värre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfish
På sidan om finns självklart PvE biten, men det är ju 5 dagars lockout på LV och 3 dagar på city-instanserna, så det är ju inte direkt något man kan sysselsätta sig med hela dagarna.

Har funderat en del på det här, finns det några rykten om att slopa lockouten? Funderar på att börja spela igen men just den här biten irriterade mig väldigt, jag spelar inte för att vänta om man säger så ;).

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja, order är snälla änglar som hjälper tanter över gatan, destro är elaka mobbare som tar godis från små barn....

Försök att tyda ironi lite bättre innan du kommer med sarkastiska svar..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kompressor
Har funderat en del på det här, finns det några rykten om att slopa lockouten? Funderar på att börja spela igen men just den här biten irriterade mig väldigt, jag spelar inte för att vänta om man säger så ;).

Inga jag sett, lockouten finns där för att förhindra att folk får full sent/DP så fort de dingar 40, de plockade bort några timmar på lockoutsen så att det blev lite flexiblare med tidpunkter på dagarna, så man slapp vänta till exakt den tid på dagen man blev låst sist, men annars inget nytt om det. Sen är det ju meningen att folk ska vara ute i orvr och spöa skiten ur varandra istället för att grinda PvE instanser också.

Permalänk
Citat:

Inga jag sett, lockouten finns där för att förhindra att folk får full sent/DP så fort de dingar 40, de plockade bort några timmar på lockoutsen så att det blev lite flexiblare med tidpunkter på dagarna, så man slapp vänta till exakt den tid på dagen man blev låst sist, men annars inget nytt om det. Sen är det ju meningen att folk ska vara ute i orvr och spöa skiten ur varandra istället för att grinda PvE instanser också.

Självklart, missförstå mig inte. Jag förstår mycket väl varför lockouten finns där, men jag personligen anser att 5 dagar(!) som på Lost Vale är rena skämtet.

Kan som exempel ta 2 vändor i Sigmars Crypts och 3 i Warpblade Tunnels utan att få en enda drop.
Jag kan förstås bara tala för mig själv, men jag tyckte inte att det var så vidare roligt. Detta förtog väldigt mycket av spelglädjen och viljan att överhuvudtaget fortsätta att försöka få ihop nästa set.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Betalade igen efter 4 månaders inaktivitet. (Eller något sådant)

Precis i tid till att IC blev contested på KA, fint.

Permalänk
Medlem

Betalade också igen efter några månaders inaktivitet, så jag undrar om det finns någon fin order guild där ute?
Som eventuellt kan ta min main och min alt, har inte riktigt bestämt mig vilken jag ska köra på 100%

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem

Halloj, finns det någon trial till Warhammer Online?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P_Griff
Halloj, finns det någon trial till Warhammer Online?

Bara genom recruit a friend. Vill du ha 14-dagar trial eller liknande så måste du vara betalande fileplanet-medlem och bo i noramerika (någonting sådant).

Spelet finns dock för runt 199kr och nedåt, i det ingår 30 dagar pre-paid, så det är helt klart inte så farligt om man vill testa på.

Permalänk
Medlem

Hej!
Funderar på att börja lira igen och tänkte höra om det finns någon guild som kan ta emot en extra spelare? Spelar ingen direkt större roll om det är order eller destruction.

Visa signatur

AMD 9800x3d || 64GB DDR5 || EVGA RTX 3080||

Permalänk

hur är spelet nu? har dom släppt slayer och choppas ännu btw?