Citat:
Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Hur ser det ut mellan order och destruction på azgal? äger destruction order än?
btw, finns det någon "hybrid-klass" (tänk druid i wow) i WAR?
Beror på vad du menar med hybrid. Melee-healers, alltså DoKs/WPs, är skapliga hybrider på så sätt att det är meningen att de ska både hela och göra skada samtidigt, det är meningen att man ska puckla på folk och sen både göra healing av sin skada och få speciell healing-mana som används för healing-spells.
Sen fungerar det inte riktigt så i själva spelet, man får oftast välja om man vill hela, och då dra på sig +wp gear och en kalk och sen stå och spamma grupp-heals oftast utan att peta på folk med sitt svärd, eller så går man in för att slå på folk och drar på sig +str gear och skade taktiker, och gör då om sin skada till healing men kommer för det mesta att behöva den healingen själv eftersom man är mitt inne i smeten.
Om du menar hybrid så som att kan spela som 3+ arketyp-klasser (oftast tank, healer, dps) så finns det ingen.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av RaZman
Jag trodde att det största frågetecknet var hur en Destructionspelare överlevde ett crit-slag från keeplorden. Jag ser inte vad som skulle vara problematiskt med att keeplorden är på första våningen. Har Destruction tagit sig genom Orders försvarslinje så blir det ju bara svårare att slåss mot Keeplorden och Order-spelarna samtidigt, då Order inte behöver kämpa sig upp.
Att överleva ett crit-slag från en keep lord går helt ok vad jag vet, själklart behövs en tank med bra gear men vid det här laget så har ju många alts med full DP gear så. Menar du AoEn så är den också inga problem förutsatt att du faktiskt fixat dina wards, alltså annihilator eller bättre.
Däremot att dra ner en lord till nedervåningen, då slipper man ju just delen med att ta sig igenom motståndarnas försvarslinje, vilket är det moment i en fort-attack som faktiskt är det som kräver mer än bara en idiot-zerg utan faktiskt lite koordination.
Sen slåss man inte mot lords samtidigt som man slåss mot spelare, han får nån tank + healer sköta eller så låtar man han kuta ner till trappen och reseta om och om igen tills man dödat alla spelare, om man inte exploitar då dvs, och drar ner han för trappen och dödar han där nere, och låter försvararna stå kvar på övervåningen och se dumma ut.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av RaZman
Haha, det känns lite som att det är vad man kan förvänta sig från den sidan. Att Order spelar rent är deras fall.
Ja, order är snälla änglar som hjälper tanter över gatan, destro är elaka mobbare som tar godis från små barn....
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Croles
En fråga... Hur ser krig med keeps ut numera? Minns att det var enormt krävande på min dator då, och undrar om de har lyckats tweaka till det hela lite? Alla zergade (det får man räkna med dock, ungefär vad det går ut på)... men hela spelet blev segt som sirap, och allt hackade. Spelade med 3fps kändes det som, samtidigt som det var väldigt grötigt på skärmen.
Sen en annan fundering.. Känns spelet "levande" även vid high end? Eller känns det som att det bara tar stopp och man gör samma saker som tidigare?
Misstänker att inget har hänt på PvE-fronten?
Någon som har lust att lista upp lite nyheter/förändringar om man backar tillbaka sedan strax innan patchen då KotBS kom? Sando frågade väl samma sak, men tyckte inte riktigt något svar framkom.
Överlag har spelet förbättrats rejält, CTDs är nästan helt borta, det går att göra fort-sieges utan att servrarna kraschar och med spelbar fps, massor med buggar som blivit fixade, fps:en något bättre IMO (har dock hört andra som fått sämre fps). Däremot kräver spelet fortfarande väldigt mycket när det blir mycket folk på samma ställe, min maskin är relativt ny (ATI4850, C2D8400, 4gb ram) men spelet blir ändå i princip ospelbart med 50+ spelare om jag försöker visa alla spell-effekter (får lov att ställa det till party eller self-only). Ska se om det blir bättre med nya drivare och lite tweaking i CCC, men ändå.
På PvE fronten har det inte hänt så mycket, fortfarande samma duma lockouts, mao finns det inte riktigt några trevliga 6-manna instanser man kan kuta spontant bara för att ha lite skoj, geara upp någons alt, eller bara för att lära känna lite folk. Om några månader ska "expansionen" (bara en content-patch egentligen) komma dock, där ska dock en ny instans komma, verkar vara så att man får tillgång till den om man kontrollerar zonen, och sen får man såklart slåss om zonen. Verkar som att det ska vara ungefär som darkness falls från DAoC.
Ang. endgame så är det väll lite båda och, man gör mycket samma sak om och om igen, hur roligt det är beror mycket på hur vilken server man är på, om balansen mellan order/destro är ok, om det är organiserat, vilket guild/allians man hamnar i, osv. Spelet är ju fortfarande nytt, så visst är endgame fortfarande inte så varierat, men det som finns är helt ok under rätt förutsättningar.
I värsta fall är endgame bara en enda lång kedja av att plocka oförsvararade keeps och battle objectives i en urtråkigt renown-grind zerg, i bästa fall flera organiserade warbands som spöar varandra och kämpar stenhårt för att låsa en zon eller två skickliga premade sc grupper som möts i ett hårfint scenario. På rätt server känns spelet definitivt levande, hade t.ex. väldigt roligt idag i Praag, som vi slogs om i säkert 6-8 timmar med flera warbands på båda sidorna. Först bara för att stoppa att order låste zonen, men när de tröttnade och deras numeriska övertag försvann kunde vi efter mycket kämpande till slut låsa hela zonen.
På sidan om finns självklart PvE biten, men det är ju 5 dagars lockout på LV och 3 dagar på city-instanserna, så det är ju inte direkt något man kan sysselsätta sig med hela dagarna.