Nokia 5800 (iPhonedödaren)

Permalänk
Medlem

ASSÅ! Börjar fan bli riktigt less på denna telefon... Ska jag behöva vänta 1 helvetes månad till? Är på plats 93 hos Katshing.se, tror ni jag kommer få den på måndag?

100 telefoner borde de iaf ha på lager. Men jag har inte fått något mail rörande telefonen. Så antar att det ser mörkt ut, ska jag kanske beställa från en annan leverantör?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bal0
ASSÅ! Börjar fan bli riktigt less på denna telefon... Ska jag behöva vänta 1 helvetes månad till? Är på plats 93 hos Katshing.se, tror ni jag kommer få den på måndag?

100 telefoner borde de iaf ha på lager. Men jag har inte fått något mail rörande telefonen. Så antar att det ser mörkt ut, ska jag kanske beställa från en annan leverantör?

Ligger på plats 65
Jo jag vet hur du känner dig. Tror jag ska gå runt lite på måndag och kolla i butiker ifall jag inte får den på måndag.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Ohh yes, nu har dom skickat min Då får man den på måndag då

Samma här! en blå 5800 är på väg fr Katshing, hämtar ut den på måndag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Weeee, fick precis mail från katshing, så fort jag betalat skickas min 5800

Vad hade du för plats i kön? Jag har plats nr 9 och min lur är inte leveransklar ännu, jag kommer alltså inte få den på måndag. Förstår inte vitsen med ett kösystem när de inte behandlar ordrarna i tur och ordning.

En snubbe på hembioforumet hade könr 47 o hans lur är skickad...

Permalänk
Medlem

Haha verkar som folk är hel galna i telefonen, och många är lika förbannade som jag då det ser ytterst mörkt ut att få den där HELVETES JÄVLA F*TT K*K MOBILEN på måndag....

Permalänk
Medlem

Jag hade könummer som var större än 60 för nån dag sen. Nu har jag 32. Jag tolkar det som att ca 30 stycken 5800 har skickats iväg!

Permalänk
Medlem

Beställ den från något annat ställe då om ni är så otåliga? Typ Finland

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem

Tack vare klanteri från butikens sida, och ett par hundögon, kommer jag få en 5800 på måndag eller tisdag, istället för min utförsäkrade vattenskadade w910i
Lite oväntat, men nu är jag spänd och uppspelt som fasen

Ska bli kul att testa denna luren!

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nedomansky
Vad hade du för plats i kön? Jag har plats nr 9 och min lur är inte leveransklar ännu, jag kommer alltså inte få den på måndag. Förstår inte vitsen med ett kösystem när de inte behandlar ordrarna i tur och ordning.

En snubbe på hembioforumet hade könr 47 o hans lur är skickad...

beror på vilken färg du beställt, röd eller blå? jag har stått som nr 1 kön för en röd ända sen de gick att förboka+nr 3 i kön för en blå som jag valde och den kom idag, hämtar ut på måndag

Permalänk
Medlem

http://www.tre.se/templates/MobilePage.aspx?id=35215&color=35...

Tre verkar sälja tube:n och har följande: "Leveranstid 2-3 arbetsdagar". Kostar dessutom 3495:- (Tre Prat). Man kan ju alltid kolla med butikerna ifall de har den inne och på så sätt klämma en redan på måndag(?), jag vet dock inte hur det är med abonnemanget.

Visa signatur

>citera för svar >marknadsreferenser

Permalänk
Skäggig legend

jag är nöjd med min iPhone, använder 3 och kommer aldrig gå tillbaka till någonting annat.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Äsch, snart är man inte lika ensam med sin flashiga mobil längre

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arganis
http://www.tre.se/templates/MobilePage.aspx?id=35215&color=35...

Tre verkar sälja tube:n och har följande: "Leveranstid 2-3 arbetsdagar". Kostar dessutom 3495:- (Tre Prat). Man kan ju alltid kolla med butikerna ifall de har den inne och på så sätt klämma en redan på måndag(?), jag vet dock inte hur det är med abonnemanget.

Om abonnemanget är så bra det verkar vara så borde det bli ett köp. Läste något om 3 månaders fri surf också. Verkar ju bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nedomansky
Vad hade du för plats i kön? Jag har plats nr 9 och min lur är inte leveransklar ännu, jag kommer alltså inte få den på måndag. Förstår inte vitsen med ett kösystem när de inte behandlar ordrarna i tur och ordning.

En snubbe på hembioforumet hade könr 47 o hans lur är skickad...

Jag hade plats 60 och hade beställt en blå. Du kanske beställt en röd?

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raptor
Jag hade plats 60 och hade beställt en blå. Du kanske beställt en röd?

Jag hade beställt en röd, killen med plats 47 hade också beställt en röd och fått den skickad. Matematik är inte det jag är bäst på, men så mkt vet jag att 9 står alltid före 47 i en kö....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Om abonnemanget är så bra det verkar vara så borde det bli ett köp. Läste något om 3 månaders fri surf också. Verkar ju bra.

Har just bytt till det abonnemanget för min tube, inklusive fri surf för 3kr/dag. Ska vara begränsad till 0,384kBit/s men jag mätte upp 0,82MBit/s med bredbandskollen.se

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Har just bytt till det abonnemanget för min tube, inklusive fri surf för 3kr/dag. Ska vara begränsad till 0,384kBit/s men jag mätte upp 0,82MBit/s med bredbandskollen.se

Låter ju bra, kan man teckna fri surf senare tror du? Om man kan pröva fri surf i tre månader först.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Extreat
Låter ju bra, kan man teckna fri surf senare tror du? Om man kan pröva fri surf i tre månader först.

De där tre fira månaderna är en fortlöpande prenumeration av tjänsten med 30 dagars uppsägningstid. Så vill du inte ha kvar tjänsten måste du säga upp den efter 2 månader för att inte ha kvar den. Och det är ju den för 5kr/dag som är de 3 månaders frisurf erbjudande.
Bara så du inte gör fel som många andra har gjort

Själv så får jag min telefon från 3 på måndag. Kommer förmodligen stå utanför utlämningstället som ett litet barn på julafton när de öppnar

Liten fråga, går det att köra program för s60v3 på den? Funderar på att köpa något lite bättre gps program.

Visa signatur

//Odin

Permalänk
Medlem

Iphone kanske t.om är självdödande, när "hypen" lagt sig och dess nackdelar upptäckts av konsumenterna?
5800 är helt klart intressant telefon.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pantheus
Iphone kanske t.om är självdödande, när "hypen" lagt sig och dess nackdelar upptäckts av konsumenterna?
5800 är helt klart intressant telefon.

Alla telefoner har nackdelar, så även 5800.

iPhonens nackdel är att den inte kan en massa saker som anses som självklara av bl.a. mig, men det den kan gör den flera gånger bättre än 5800:an imo.

Nu just känns det som att iPhone har fått massvis av människor att upptäcka mobilt internet... dvs såna som kanske haft flera telefoner med webbläsare tidigare men aldrig orkat för att dom varit för komplicerade osv. Det finns ju miljoner telefoner med S60 eller motsvarande på marknaden men hur många procent använder dem för att surfa?

5800 däremot känns som Nokias första stapplande svar på iPhone. Den kan säkert en hel massa som iPhone inte kan men hur står den sig när man börjar jämföra de huvudsakliga funktionerna, de som är iPhonens paradgrenar?

Permalänk

Perc> Har du en 5800 Nokia? eftersom du vet vad båda kan och inte kan?
Om du inte har en och tycker den är stapplande så är du väl själv minst sagt skälvande och ljugande.

Visa signatur

Stefannorr: Dell 9300-1,86 ghz-1024 -60 GB/7200-NEC 6500-Nvidia Geforce 256 mb-17 WXGA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0d1n
Liten fråga, går det att köra program för s60v3 på den? Funderar på att köpa något lite bättre gps program.

s60v3 brukar inte funka så bra generellt då du inte har de fysiska knapparna.

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stefannorr
Perc> Har du en 5800 Nokia? eftersom du vet vad båda kan och inte kan?
Om du inte har en och tycker den är stapplande så är du väl själv minst sagt skälvande och ljugande.

Man behöver inte äga en för att ha använt den och kunna ha en åsikt om den. Visst är den ett steg uppåt jämfört med s60v3 men den kändes ändå inte närapå lika elegant och smidig som en iphone och browsern var "det gamla vanliga" men på en större skärm givetvis.

Skulle inte förvåna mig om min nästa lur blir en 5800 eller nån annan motsvarande nokia ändå, för hur fin och häftig iphone än må vara så saknar dagens version mycket av det jag vill att en telefon ska kunna. Det är synd, för jag vill så gärna ha en. Jag har haft fyra S60-telefoner på raken och skulle gärna vilja ha nåt modernare.

Jag tycker bara att många här verkar lyfta 5800:an till skyarna, även när det gäller saker som dom helt klart skulle ha kunnat göra bättre.

Det är lite som mac- vs pc-kriget faktiskt. Folk som använder mac brukar hävda att operativsystemet är bättre och lättare att använda, att man slipper problem med virus osv osv. PC-lägret å andra sidan hävdar att macanvändare är efterblivna idioter som helt enkelt är för dumma för att klara av riktiga datorer med flera knappar på musen.

Jag tvivlar inte på att 5800 är bra på många sätt, men iphone är nog mycket mer än en hype vid det här laget. Nokia och gänget har sålt massvis av smarttelefoner som i princip klarar allt som iphone klarar, men köparna använder dem oftast ändå bara för att sms:a, ringa och ta foton. Jag har inga siffror som styrker detta men jag tvivlar inte på att majoriteten av iphoneanvändarna faktiskt använder en stor del av funktionerna. Dom skiter i att det inte finns röststyrd uppringning för det är "ingen" som använder sånt ändå trots att Nokia har haft det i alla sina telefoner sedan 1945. Däremot surfar dom säkert på den, lyckligt ovetande om att N73:an dom hade i två år före dom skaffade iPhone hade webbläsare även den.

Permalänk
Medlem

Står i lager och inget könummer för mig på katshing. Betyder det att jag kommer att få mobilen?!

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Lekt med nallen och det som talar till dess nackdel för tillfället är :

1) Plastigaste leksaken jag hållt i lääänge. Nog för att det skall vara en nalle i deras budgetsegment, men jag hade lätt kunna lägga på 500 spänn och få en som inte knakar. Och denna stylus, guuud, denna stylus.

2) Programutbudet är idagsläget grymt magert kontra WM, iPhone och gamla vanliga S60 nallar. Tidsfråga innan det ändras givetvis, men ändå ett stort minus.

Inte använt S60 telefoner sedan första utgåvan utav N95, men det verkar som tyglarna har dragits åt hårdare för att förhindra utvecklingsmöjligheter när det gäller att testa program på telefoner med olika IMEI nummer. Sonika, program som inte godkännts utav Symbian går inte att installera sålunda man inte hackar nallen eller signerar alla program manuellt. Förstår inte varför dom fortfarande envisas med det.

Bortsett ifrån det så gör den sitt jobb och för att vara en "Billig" konsumentnalle med Touch är den ett bra steg framåt, men jag föredrar fortfarande en WM telefon alternativt en S60 nalle utan touch.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Man behöver inte äga en för att ha använt den och kunna ha en åsikt om den. Visst är den ett steg uppåt jämfört med s60v3 men den kändes ändå inte närapå lika elegant och smidig som en iphone och browsern var "det gamla vanliga" men på en större skärm givetvis.

Skulle inte förvåna mig om min nästa lur blir en 5800 eller nån annan motsvarande nokia ändå, för hur fin och häftig iphone än må vara så saknar dagens version mycket av det jag vill att en telefon ska kunna. Det är synd, för jag vill så gärna ha en. Jag har haft fyra S60-telefoner på raken och skulle gärna vilja ha nåt modernare.

Jag tycker bara att många här verkar lyfta 5800:an till skyarna, även när det gäller saker som dom helt klart skulle ha kunnat göra bättre.

Det är lite som mac- vs pc-kriget faktiskt. Folk som använder mac brukar hävda att operativsystemet är bättre och lättare att använda, att man slipper problem med virus osv osv. PC-lägret å andra sidan hävdar att macanvändare är efterblivna idioter som helt enkelt är för dumma för att klara av riktiga datorer med flera knappar på musen.

Jag tvivlar inte på att 5800 är bra på många sätt, men iphone är nog mycket mer än en hype vid det här laget. Nokia och gänget har sålt massvis av smarttelefoner som i princip klarar allt som iphone klarar, men köparna använder dem oftast ändå bara för att sms:a, ringa och ta foton. Jag har inga siffror som styrker detta men jag tvivlar inte på att majoriteten av iphoneanvändarna faktiskt använder en stor del av funktionerna. Dom skiter i att det inte finns röststyrd uppringning för det är "ingen" som använder sånt ändå trots att Nokia har haft det i alla sina telefoner sedan 1945. Däremot surfar dom säkert på den, lyckligt ovetande om att N73:an dom hade i två år före dom skaffade iPhone hade webbläsare även den.

Låt mig gissa: du har en Iphone?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Låt mig gissa: du har en Iphone?

Hur är det relevant?
Om han har fel i sak, påpeka det. Tycker du hans resonemang är ogrundat och felaktigt kan du påpeka det också, samt redogöra för det på ett bättre sätt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Hur är det relevant?
Om han har fel i sak, påpeka det. Tycker du hans resonemang är ogrundat och felaktigt kan du påpeka det också, samt redogöra för det på ett bättre sätt.

Pga personens bashande av 5800 och hyllande av Iphone.

Klistrar in lite från en mer opartiskt testare:

(http://www.mobile-review.com/review/nokia-5800-2-en.shtml)

"Another thing of note about the 5800 Tube is that it simply won't face any challenges on the market - the Apple iPhone is a steep, fashion-savvy offering that has been deprived of many standard features, so a comparison between these two phones would seem a little too far-fetched. It does have smoother and more eye-candy menus, similar video capabilities, but that's about it - in fact the iPhone packs in around a tenth of what the Nokia 5800 has to offer in terms of functionality. It wouldn't be right to put them in one league and then berate the iPhone for lacking so many useful feats. So let the iPhone remain the ultimate choice for all fashion-conscious users, while the Nokia 5800 will be the way to go for everyone who is after a well-rounded do-it-all solution"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NisseGurra
Pga personens bashande av 5800 och hyllande av Iphone.

Fast nu läste du nog inte riktigt vad han skrev om det är din uppfattning.

Permalänk
Medlem

tror ni Phone House i stan kommer ha 5800 (gärna blå) på hyllan under dagen imorgon? Tänkte köpa min vid lunchtid.

Varför skippade dom FM sändare i denna mobil? De har det ju i t.ex N85 (haft den innan, sjukt plastig och buggig firmware därav att ja gjorde av mig med den)

Visa signatur

Dell Inspiron 7577

gammalt: Antec P180, AM3 X6 1055T@3,3ghz, Scythe Mugen2, Asus M4A87TD EVO, Samsung 830 128gb SSD, 4x2gb Gskill Ripjaws PC-16000, GTX 670, OCZ 600watt.