Command and Conquer 1 på Windows 7 eller Vista (64bit)

Permalänk
Medlem

Command and Conquer 1 på Windows 7 eller Vista (64bit)

Hej!

Jag undrar om det är någon där ute som har lyckats att starta C&C1 eller något annat äldre C&C spel på Windows 7 eller Vista (64 bit på båda operativen)?

Jag har sett många inlägg på andra forum där det står att folk spelar C&C1 på sin Vista rigg men jag har aldrig fått någon förklaring hur det är möjlgit. Jag kan inte ens starta installationen då jag möts av ett meddelande där det står att min version av Windows inte stödjs.

Om nu inte jag kan installera det. Hur kommer det då sig att flera spelar spelet?

Tacksam för svar så fort som möjligt. Jag vill spela C&C1

Visa signatur

iCus

Permalänk
Medlem

går det inte om du kör C&C "the first decade"

Visa signatur

- AMD Phenom X4 9850BE - Gigabyte GA-MA790GP-DS4H - Radeon HD4850 512mb - 2x2gb Mushkin XP2-8500 @5-5-5-15 / 2,1V - Samsung Spinpoint F1 750gb -

Permalänk
Medlem

När stoppar in skivan så kan jag inte ens installera. Går inte i 64 bitar står det på skärmen. Kan man på nått sätt köra genom att ta någon genväg på skivan?

Visa signatur

iCus

Permalänk
Medlem

Autorun körs ju någonstans ifrån... Högerklicka på setup exen och testa compatability mode.

Permalänk

vet inte om detta fungerar men du kan testa

1.högerklicka på installationsfilen
2.välj properties (egenskaper)sen Compatibility fliken
3.bocka för run this program in compatibility mode for: (kör detta program kompatibelt med: )
4.sen så väljer du windows xp (service pack x)
5.tryck på OK

detta funkar me tex program o drivrutinder som e till för win xp o neråt
gjorde detta för ett ljudkort som var till för xp (kör win 7)vägrade o installera drivisarna sen gjode ja detta o installationen gick igenom utan problem

såg inte komentaren ovan när jag skrev detta

Visa signatur

Laptop #1 ASUS X75VC Laptop #2 Packard Bell EasyNote LJ61
photobucket (mina bilder, har en bild jag lagt upp 404 så kan den finnas här) hemsida

Permalänk

C&C var inte det på dos tiden?
Eller windows 95?

Brukar tyværr va lite knepigt att dra igång gamla spel, men ær det dos så ær DOSbox emulatorn ett bra tips!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Gör en genväg till skrivbordet och sedan fixa compatibility för windows 95.

Så ska man göra med RA1, men då finns det med en patch också (vet inte om patchen fixar så det går att köra eller om det bara ändrar version).

Permalänk
Medlem

Jag lyckades köra RA1 på Win7 hemma iaf Fast allt svart blev blått men det kan man ju leva med för att få lira ett sådant gammalt och grymt lir

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smileyn
C&C var inte det på dos tiden?
Eller windows 95?

Brukar tyværr va lite knepigt att dra igång gamla spel, men ær det dos så ær DOSbox emulatorn ett bra tips!

CnC 1 var dos, men det fanns en "deluxe" verision av det till win 95 också IIRC.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem