Dator för cirka 8000kr, synpunkter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanityyy
Jag kollade igenom det, verkar vara jävligt prisvärt!

Fattar inte riktigt hur man gör för att få fraktfritt, men låter underbart att slippa den kostnaden!!!

Det enda jag undrar är kring DVD brännaren, läste i en recension att den låter mycket, är det så? Jag är inte så ljud känslig, men vad tycker du?

För att få fraktfritt så går du bara in på den här länken https://www.inet.se/kampanj/kampanj...ockers/6101343/ och så "köper" du det så hamnar det i din kundvagn och det blir automatiskt fraktfritt:)

Men om du fårgade mig och ljud så håller jag fullständigt med dig jag lägger häldre pengarna på bättre delar än tystare delar(;

Lycka till med datorn

Permalänk
Medlem

Najs som fan med gratis frakt!

Jag läste lite recensioner Optiarc AD-7200S och såg att folk verkar klaga väldigt mycket på att den väsnas. Vad anser ni?

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem

http://pici.se/381018/?size=fullsize
bästa datorn ubder 9 K JUST NU

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Tack för all eran hjälp, väldigt schysst av er!

Jag har en fråga kring de nya grafikkorten, jag blir lite sugen på att välja nått av de istället för GTX 260. Så frågan är, vilken är bättre av HD4890 och GTX 275?

HD4890 är tydligen väldigt överklocknings vänlig, och GTX 275 vet jag inte så mycket om. Ifall HD4890 skulle vara bättre, behöver jag då ett kraftigare nätagg för att kunna överklocka den?

Förutom graffekorten, vad anser ni om den nuvarande riggen?

Visa signatur

"The clock is running. Make the most of today. Time waits for no man. Yesterday is history. Tomorrow is a mystery. Today is a gift. That's why it is called the present."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanityyy
Tack för all eran hjälp, väldigt schysst av er!

Jag har en fråga kring de nya grafikkorten, jag blir lite sugen på att välja nått av de istället för GTX 260. Så frågan är, vilken är bättre av HD4890 och GTX 275?

HD4890 är tydligen väldigt överklocknings vänlig, och GTX 275 vet jag inte så mycket om. Ifall HD4890 skulle vara bättre, behöver jag då ett kraftigare nätagg för att kunna överklocka den?

Förutom graffekorten, vad anser ni om den nuvarande riggen?

http://i40.tinypic.com/2pzze5k.png

Byt ut moderkortet mot ett Asus P5Q P45 ist.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

Okej. Angående grafikkortet, vilket anser ni att jag borde välja bland GTX 275 och HD4870?

Det kanske bara är jag, men det känns lite som att hårddisken är lite väl dyr?

Visa signatur

Permalänk

Ta en Samsung Spinpoint F1 640GB istället.

@Davitto, hur i helvete ska han köra en Socket AM2+ processor i ett socket 775 MoBo, hmm? ;P

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

4870 är väldigt prisvärt, men själv hade jag nog köpt ett 260

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davitto
Byt ut moderkortet mot ett Asus P5Q P45 ist.

han kör AMD inte Intel

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!:)

Kör med Samsung HDDn istället, men angående morderkortet, hur ska jag göra med det ifall det som han rekommenderade inte stödjer Socket AM2+ och jag helst vill köra med AMD?

Och angående grafikkortet så är jag intresserad av ett lite kraftfullare än de två som ni nämnde ovan, funderar som sagt på HD4890 och GTX 275. Jag kommer mest att spela på den nya datorn, även lite surfning och videoredigering. Anledningen till att jag valde GTX 275 på min nuvarande rigg var för att Sweclockers test antydde på att den var bättre, hör dock hört andra säga att flera andra hemsidor har sagt att HD4890 är bättre.

Vilken av HD4890 och GTX 275 anser ni är bäst?:)

PS: Notera att jag inte har någon större erfarenhet av hårdvara, mest mjukvaru programmering. Så jag vet på ett ungefär vad ni snackar om

Visa signatur

Permalänk

Kör på det moderkortet och processorn du har om du vill köra AMD. Det kommer gå bra.

Om graffikkortet: Mja, såvitt jag förstått det så spelar det ingen större roll vilket du väljer av de två. Men om du ska överklocka, ta 4890. Typ.

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Okej!

Jag har kikat omkring på forumet och såg att PC6500 tydligen flaskar så mycket som 25% vid hög belastning på RAM minnet, så jag har bytt till PC8500 minnen istället.

Förutom det så är jag väldigt nöjd med den nuvarande riggen, funderar dock på att köpa 955 BE istället för 940 BE eftersom jag inte har tänkt att överklocka i första taget. Och ifall jag ska köra på 955BE, måste då jag byta moderkort för att kunna ha ett AM3 kort?

Sen undrar jag om det är värt att satsa på en GTX 275 än? Känns lite som om jag borde vänta på att de korten sjunker i pris pga. den höga prislappen jämfört med 260an i dagsläget.

Sen så är det ju det där med värmeutvecklingen, tycker ni att jag behöver ha någon extra kylning? I så fall, kan ni tipsa om några bra och tysta alternativ?

Visa signatur