Permalänk
Medlem

XFX Geforce 8800GT

Nu är det så att jag först hade ett MSI Geforce 8800GT men det gick sönder och då fick jag ett XFX istället som ersättningskort. Och jag har haft ett men skickade snabbt tillbaka det och fick då ett likadant igen och fortfarande samma fel på detta ersättningskort. Direkt kortet blir belastat i spel osv gäller inte alla men många, kan jag få ränder på skärmen och får felmedelanden att spelet måste avslutas osv.

Vad är felet på dessa XFX Geforce 8800 GT kort? Verkar som komplett har tagit in alla sådana kort eftersom de 2 jag haft är DEMON.

Någon som vet något om dessa kort?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Har du skickat tillbaka två 8800gt med samma problem(visas färgglada ränder på skärmen och felmeddelanden) och har nu ett tredje med samma fel igen?

Låter osannolikt. Har du installerat om drivrutinerna för korten? kollat hur varmt det blir? installerat om Windows?

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

Nej jag har fått ett kort som jag skickat igen ( det var demo) sen nu fått ett annat med precis samma problem , men inte skickat igen det ännu. Har provat med installera om drivrutiner osv. Men alltså i idle obelastat ligger kortet på 85 grader vilket är rätt varmt .

Permalänk

problemet ligger inte hos kortet.
Även XFX använder referenskort, dvs det är bara kylaren som skiljer sig, i övrigt är det samma kort som 99% av alla tillverkare använder.

Öppna burken. kontrollera alla kablar & att allt sitter som det ska. Installera om windows & tanka ner senaste (ej beta) drivarna från nvidia.

Visa signatur

X2 6000+ -- 4GB ram -- 2x8800GT SLi -- Zalman 600W -- X-FI

Permalänk
Medlem

Gör som natashero säger. Det bör alltid göras innan man skickar tillbaka grejer. Dock låter 85 grader mycket för idle, troligt att det är ett värmeproblem! Men som sagt installera om allt å fixa nyaste drivrutinerna för allting och se om det hjälper först

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.