Permalänk

Nätverk/Internetproblem

Tjo

Sitter på ett publikt nätverk @ ett universitet och försöker ta mig in på msn samt titta på atg-live. Detta fungerar inte för mig, men däremot för kompisen bredvid mig. I MSN står det massa babbel om gateway som är offline och trams.

Har även provat att logga in på msn hemma samt titta på atg-live och det fungerar perfekt. Så bör inte vara några mjukvaruproblem, har såklart provat att stänga av allt som har med firewall att göra och kört helt cleant. Provat diverse inställningar och sitter för tillfället på samma inställningar som på datorn bredvid mig som fungerar. Har bara NOD32 för tillfället och absolut ingen brandväggsjävel, but still...

Något förslag?

Permalänk
Medlem

Det är småsvårt att isolera problemet när MSN ger "babbel" och "trams".

Hade MSN däremot skrivit ut "tjaffs" och "blabla" skulle jag exakt veta vad som var problemet!

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Har ett förslag. Stäng av Nod32...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Standard-gateway "Din gateway verkar vara offline"

Oneone, varför skulle att antivirusprogram göra det omöjligt att komma åt MSN på specifika platser? Ser inte hur det kan ha något att göra med NOD32, och förövrigt har jag självklart provat att stänga av NOD32. Alla dessa standardgrejer har jag självklart testat.

Permalänk
Medlem

kolla på kompisen bredvid vad han har för inställningar. problemet löst

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W