EU-lag reglerar Internet

Permalänk
Medlem

.......jag har alltid varit skeptisk mot eu, men det här tar priset...

är ni säkra på att det inte finns något sätt och gå ur??

Visa signatur

"overclocked budget-monster":amd athlonX2 5200+@ 3.2 ghz -:- k9a2vm -:- 2600pro 512mb (core:850 mem:580) -:- 2gb crosair...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusten_123
Statskupp mot eu-parlamentet, nån?

+1

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Om detta går för långt så får vi helt enkelt sätta upp ett nationellt intranät där svenskar kan sprida sin information enligt svenska lagar. Regler gällande Internet borde inte gälla detta nätverk om jag har tolkat detta rätt.

Visa signatur

Antec Ninehundred | Intel C2D E6850 @ 3.0GHz | Gainward GeForce 8800 GTS 512MB | Creative X-Fi XtremeGamer | Sennheiser HD515 | Crucial BallistiX PC8500 @ 1066 MHz | Samsung 226BW | Logitech MX518 | Razer eXactMat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tysonayt
+1

Låt mig fråga.. Vad kan en liten grupp människor göra mot en UNION av länder, som troligen har väldigt stor kontroll över militär etc. tror du?

Inget, behövs medverkan av tusentals, och åter tusentals personer för att det ska fungera, och även det är ganska otroligt.

Permalänk
Medlem

New world order.

Nu är det inget tvivel om vad jag röstar i nästa val. PP för dom är det enda partiet som tagit detta på allvar och som vet vad dom snackar om.

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

jag mår illa

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thom.g
New world order.

Nu är det inget tvivel om vad jag röstar i nästa val. PP för dom är det enda partiet som tagit detta på allvar och som vet vad dom snackar om.

Ni kanske tycker att dom har rätt i frihetsfrågorna, men alla andra frågor då?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laggarbacken
Sverige idag, Kina imorgon...

du har inte helt fel först skapades eu och afrikanska unionen just nu i det tysta håller nordamerikanska
unionen ta form. märk inget man hör i media då dom som styr världen inte ville men infot finns på nätet deras valuta kommer att heta amron. inom kort kommer det att bildas syd asiatiska unionen och när tiden är rätt kommer man att slå ihop unionerna till ONE WORLD GOVERMENT
"we will have one world goverment wheter u like it or not by conqer or consent" /David Rockafeller

http://www.youtube.com/watch?v=3qBK_NhT-LM

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kromgol
Ni kanske tycker att dom har rätt i frihetsfrågorna, men alla andra frågor då?

andra frågor får andra partier sköta? är det så svårt för vissa att begripa att piratpartiet har en enda stor huvudfråga?

när enfråge partier ska bestämma hur de ska stå i andra frågor uppstår splittring, se bara på FI...

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Det är val till Europaparlamentet den 7 juni.
Så första steget för förändring mot detta är att gå och röst!

Visa signatur

-=- AMD Ryzen 5 3600x
-=- Gigabyte B350 GA-AB350M-Gaming 3
-=- Sapphire Radeon RX Vega 56 Nitro+
-=- Corsair 2x8GB DDR4 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
skojjar du lr? klart man måste kunna gå ur EU om man inte vill vara med?

Ja ett litet tag till är det åtminstone teoretiskt möjligt att gå ur EU
men som många kanske känner till så arbetas det ju på en ny EU grundlag, och när den väl gått igenom, så är den möjligheten borta också, då den ersätter den svenska grundlagen.
men sånt är ju saker som tidningar inte skriver om, samt som folket inte får vara med om att bestämma, som många kanske märkt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

varför ska man vara rädd för nya eu lagen? det här kommer att drabba kriminella som håller på med barnporr och allt annat som döljer sig bakom internet.

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av damiano
du har inte helt fel först skapades eu och afrikanska unionen just nu i det tysta håller nordamerikanska
unionen ta form. märk inget man hör i media då dom som styr världen inte ville men infot finns på nätet deras valuta kommer att heta amron. inom kort kommer det att bildas syd asiatiska unionen och när tiden är rätt kommer man att slå ihop unionerna till ONE WORLD GOVERMENT
"we will have one world goverment wheter u like it or not by conqer or consent" /David Rockafeller

http://www.youtube.com/watch?v=3qBK_NhT-LM

Har varit i Media någon gång i Amerika/UK tror jag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | Dell S2721DGFA | Asus MG279Q |

Permalänk

vilket kontrollsamhälle det här verkar gå mot :S

Visa signatur

"Keep your feet on the ground!"

Kolla gärna in mitt chasie: Airshaft.

Permalänk

Vad kostar det att gå ut ur EU:P?
Och vad är de negativa effekterna om vi gör det?
Tull och sådant?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Alla jävla idioter som är emot Piratpartiet får nu en riktig tankeställare. Rösta rätt nu!

Jag kommer att rösta RÄTT nästa gång.

Är det inte Eu:val snart.

Visa signatur

Q9300 2.5GHz @ 3,2GHz - GA-X48-DQ6 - 8GB PC8500 OCZ HPC - HD4870 1GB MUSASHI x2 - TRUE 120/NFP12 - Corsair 1000HX - 2xWDC 640GB BE - Creative SB X-Fi Xtreme - Cosmos S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kromgol
Har varit i Media någon gång i Amerika/UK tror jag.

finns me i klippet

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem

Ehm...
Varför är ni upprörda?

Det här har aldrig varit någon hemlighet, och då menar jag inte just tlekompaketet utan vad som händer rent generellt sett. Jag själv har sett det här komma sen lååångt tillbaka och många andra med mig lär nog hålla med om att det är på intet sätt är någonting nytt eller som ens försökts att döljas.

Varför det här händer är enkelt. Vi tillåter det.
Varje dum, trångsynt och naiv liten vardags-svensk som dag in och dag ut ljuger sig själva rakt upp i ansiktet genom att tro att vi på något sätt skulle vara av vikt för styret. Att löften som ges skall hållas och att folkets intressen är vad som styr har sedan länge inte vart någonting än skinande små glaskulor värda jota så att folk inte skall bry sig om vad som faktiskt är på gång.

Och folk frågar mig varför jag inte röstar
Det här förklarar det hela rätt bra. För att jag blir så besviken och deppig varje gång jag tänker på alla miljoner av mina landsmän som så gärna ger upp allt vad demokratiska värderingar och integritet heter så länge som de slipper tänka själva. Eller som är villiga att offra alla de värderingar och principer som ett demokratiskt samhälle bygger på för att få så otroligt lite i retur... Så varför är folk förvånade?

Så även om jag må avsky de egoistiska, maktgalna och korrumperade idioter vi kallar för styre så är det inte ens i närheten av hur mycket avsmak jag känner och hur besviken jag är på de hjärndöda, blåögda, karaktärslösa, förbannade fån till efterblivna idioter som går och röstar på dem varje gång.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ehm...
Varför är ni upprörda?

Det här har aldrig varit någon hemlighet, och då menar jag inte just tlekompaketet utan vad som händer rent generellt sett. Jag själv har sett det här komma sen lååångt tillbaka och många andra med mig lär nog hålla med om att det är på intet sätt är någonting nytt eller som ens försökts att döljas.

Varför det här händer är enkelt. Vi tillåter det.
Varje dum, trångsynt och naiv liten vardags-svensk som dag in och dag ut ljuger sig själva rakt upp i ansiktet genom att tro att vi på något sätt skulle vara av vikt för styret. Att löften som ges skall hållas och att folkets intressen är vad som styr har sedan länge inte vart någonting än skinande små glaskulor värda jota så att folk inte skall bry sig om vad som faktiskt är på gång.

Och folk frågar mig varför jag inte röstar
Det här förklarar det hela rätt bra. För att jag blir så besviken och deppig varje gång jag tänker på alla miljoner av mina landsmän som så gärna ger upp allt vad demokratiska värderingar och integritet heter så länge som de slipper tänka själva. Eller som är villiga att offra alla de värderingar och principer som ett demokratiskt samhälle bygger på för att få så otroligt lite i retur... Så varför är folk förvånade?

Så även om jag må avsky de egoistiska, maktgalna och korrumperade idioter vi kallar för styre så är det inte ens i närheten av hur mycket avsmak jag känner och hur besviken jag är på de hjärndöda, blåögda, karaktärslösa, förbannade fån till efterblivna idioter som går och röstar på dem varje gång.

du måste ladda ner zeitgeist 1 o 2 och wake up call new world order
kommer förändra ditt liv

Visa signatur

P182. i5 750@4,01. 5770. 4GB corsair 1600mhz. win7 ultimate 64.X-25 g2 160GB. noctua nh-u12p.
Foto: D5100. 18-55mm.50mm1,8. sb800.

http://corruptio.blog.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Vad kostar det att gå ut ur EU:P?

Om jag har fattat det rätt så får vi tillbaka en pengarna som vi betalade in när vi gick me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ehm...
Varför är ni upprörda?

Det här har aldrig varit någon hemlighet, och då menar jag inte just tlekompaketet utan vad som händer rent generellt sett. Jag själv har sett det här komma sen lååångt tillbaka och många andra med mig lär nog hålla med om att det är på intet sätt är någonting nytt eller som ens försökts att döljas.

Varför det här händer är enkelt. Vi tillåter det.
Varje dum, trångsynt och naiv liten vardags-svensk som dag in och dag ut ljuger sig själva rakt upp i ansiktet genom att tro att vi på något sätt skulle vara av vikt för styret. Att löften som ges skall hållas och att folkets intressen är vad som styr har sedan länge inte vart någonting än skinande små glaskulor värda jota så att folk inte skall bry sig om vad som faktiskt är på gång.

Och folk frågar mig varför jag inte röstar
Det här förklarar det hela rätt bra. För att jag blir så besviken och deppig varje gång jag tänker på alla miljoner av mina landsmän som så gärna ger upp allt vad demokratiska värderingar och integritet heter så länge som de slipper tänka själva. Eller som är villiga att offra alla de värderingar och principer som ett demokratiskt samhälle bygger på för att få så otroligt lite i retur... Så varför är folk förvånade?

Så även om jag må avsky de egoistiska, maktgalna och korrumperade idioter vi kallar för styre så är det inte ens i närheten av hur mycket avsmak jag känner och hur besviken jag är på de hjärndöda, blåögda, karaktärslösa, förbannade fån till efterblivna idioter som går och röstar på dem varje gång.

Ett svar: Folket behöver en ledare.

Tänk vad som skulle hända om vi inte hade någon som bestämde, inga regler etc. Allt skulle gå åt helvete.

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag det här kommer gå så jävla mycket mer åt helvete än vad de flesta tror. Detta är bara ännu ett steg på vägen. Som Belga skriver har det här synts och varit på gång bra länge.

Vi har väldigt mörka tider framför oss.

Jag vill inte se världen om 10-20 år.

Visa signatur

Asus UX305 | m3-6y30 | 8gb | 500gb 850 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kromgol
Men vem vet vilket parti som är rätt? Alla partier kan komma med tomma ord och låtsas jobba mot det som vi tycker är fel, men vad hände när vi kanske röstat igenom det partiet?

Det kanske ändrar allt, insätter ännu mer frihetskränkande lagar etc.

Det, går inte att undvika.

Jag kan bara tala för mig själv men både sossarna och de borgeliga svek mig i och med FRA och IPRED. De var en den som skrev massor av snyfthistorier efter FRA om att de hade röstat fel allt för att fjäska röster! De vill få oss att tro att de är på våran sida medan vi vet att de inte är det för då borde de ha röstat nej till FRA och IPRED. Det enda partiet som jag anser vara vettigt att rösta på är Piratpatiet. Säga vad man vill om deras arbetspolitik mm (det finns ingen). Det är ett sakparti och det skulle inte finnas överhuvudtaget om det inte fanns ett bohov för det. Jag lägger gärna min röst på PP för att förhindra vad våran generation har fått uppleva FRA, IPRED mm.

Varför ska inte samma integritets lagar gälla på internet som ute i verkligheten?

Med Vänliga Hälsningar

EtZi11

Visa signatur

Dator: Intel C2D E8400 3.0Ghz @ 3.6Ghz | Moderkort: Gigabyte EP35 DS4 | Hdd: Hitatchi 500 Gb | Grafikkort: Sapphire 4870x2 | Chassi: Antec 900| Nätagg: Corsair Tx 750W | 8 Gb Ram PC 6400 | Nec brännare | Skärm: 20" WIdescreen (L207WT)

Permalänk
Medlem

PiratPartiet skall röstas på "bara för att"...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ARICE
varför ska man vara rädd för nya eu lagen? det här kommer att drabba kriminella som håller på med barnporr och allt annat som döljer sig bakom internet.

Det har du rätt i. Många pedofiler som skapat en marknad med sina begär och utsatt oskyldiga barn för övergrepp kommer att åka fast. Hur fan tänker man om man säjer nej till det här?

Jo, man tänker lite bredare. Det kommer även betyda till att våra demokratiska fri- och rättigheter kastas åt sidan. Dessa kommer inte gratis, tyvärr, vi måste göra uppoffringar. Tycker inte du att våra demokratiska rättigheter är viktiga?

Visa signatur

MB: GA-MA770-UD3 || CPU: Phenom II 940 || GFX: HD6850 1GB || RAM: Corsair PC2-8500 6GB || SSD: Corsair Force 3 || PSU: Corsair TX 650W || Ljud: Asus Xonar DX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alle88
Som en person vars övertygelser ligger väldigt långt ifrån de Vänsterpartiet allmänt representerar. Så tycker jag det är sorgligt att det är just V's röst man hör emot saker som FRA förändringarna och nu detta. Vad håller de övriga riksdagspartierna på med? I det här fallet specifikt så undrar jag om de tycker att åsikter från EU-håll har prioritet i riksdagen framför Svenska folkets intressen. Sätt ner foten.

EU - Från kontinentalt forum för kommunikation om kontinentala realiteter, till ett maktcentrum?

Tänker riksdagen göra någonting aktuellt överhuvudtaget istället för att bara centralisera makt och hjälpa finansverksamheter att fortsätta med de koncept som orsakat nuvarande finansproblem? Nåja, nya naturparker, det får man väl vara nöjd med...

Hmm alltså i mina ögon var ditt uttalande mycket förvirrande, så vitt jag kan se av det lilla du skrev så är dina idéer och ideal väldigt mycket vänster, vad är det i övrigt som går rakt emot vänstern?
Så till vida du inte ämnar hävda att alla vänsterpartister är kommunister och då hävda att kommunister är det samma som de totalitära galningar som styrde t.ex. Ryssland eller för den delen styr Nordkorea, det är ju lika absurt att hävda att moderaterna d.v.s. f.d. Höger Partiet skulle vara fashistiskt då de hade mycket fashistiska och nazistiska sympatier i början av nittio. Tror varken Lars Ohly eller Fredrik Reinfeldt skulle kunna bli någon ny Stalin eller Hitler, blir så leds på idioter som skriver antingen det ena eller det andra.

Alltså därmed inte sagt att jag är vänster eller höger eller att jag själv vill decentralisera ”makten” etc, tycker bara uttalandet är konstigt eftersom åsikterna var så typiskt vänster.

Kanske bara jag som är galet ute iofs, är rätt vanligt.

Visa signatur

För länge sedan hade jag tydligen: Mac Book Pro 13" & Athlon 64 X2 4200+, Asus A8N32-SLI Deluxe, Corsair 3GB TwinX DDR 400, 2x Raid 0 Seagate Barracuda 160GB:s SATA, GeCube Radeon x1900xt , Nec ND-3500, Audigy2 Platinum, Cooler Master ATC-201 m.m.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag röstar hellre på ett parti som kämpar för en fråga, för jag vet att om de får chansen så driver de igenom det helt. Val handlar inte bara om att vinna i detta land, det handlar om att göra alla röster hörda. Genom att rösta på t ex Piratpartiet så visar vi att vi vill ha friare lagar gällande internet.

Visa signatur

Antec Ninehundred | Intel C2D E6850 @ 3.0GHz | Gainward GeForce 8800 GTS 512MB | Creative X-Fi XtremeGamer | Sennheiser HD515 | Crucial BallistiX PC8500 @ 1066 MHz | Samsung 226BW | Logitech MX518 | Razer eXactMat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kromgol
Ett svar: Folket behöver en ledare.

Tänk vad som skulle hända om vi inte hade någon som bestämde, inga regler etc. Allt skulle gå åt helvete.

Jag håller med, folket behöver ledarskap. Men vi är inte boskap, det är banne mig vår plikt att använda den hjärna vi har och tänka själva i vårt val av ledare. Att detta inte görs utan att folk såsar på i sin lilla drömvärld där ledarna är gulliga små krambjörnar med världens bästaste av chockladkaka att dela med alla gör mig så förbannad.

Att det skall vara så svårt att vakna upp och lukta på hur demokratin brinner är för mig helt främmande. För snart står den i lågor runt sängen som majoriteten av folken verkar sova i...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.