Permalänk
Medlem

Problem med HP-laptop

Tjenare!

Min flickvän har ett problem med sin laptop.

Det blir ingen bild när man startar den och tangenterna lyser bara i några sekunder, sedan blir allting svart igen.

Vi har testat med och utan batteri och med och utan strömsladd men ingenting fungerar.

Nu undrar vi vad felet är. Jag är själv ingen hejare på laptops men kan anta att datorn inte får tillräckligt med ström.

Datorn är en HP Pavillion dv6000

MVH

Erik "Sniffy" Rehnqvist

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk
Medlem

Har ni kollat så batteriet inte är helt urladdat och att det inte är glapp i strömkontakten? Det är lätt hänt att rycka till i sladden och få glapp i kontakten. Själv fick jag riva isär min HP530 för ett par veckor sedan och löda fast kontakten efter att ha varit lite oförsiktig.

Permalänk
Medlem

Det kan ju vara ett alternativ. Det verkar nämligen som att datorn inte får ström alls. Det kan definitivt vara värt att kolla upp.

Det där med lödningen verkar dock lite överkurs, i alla fall för mig.

Visa signatur

| Chassi: Cooler Master Cosmos S | Mobo: Asus z87 Deluxe | CPU: Intel i7 4770K | CPU-cooler: Noctua NH-U9B | Grafikkort: Asus GTX 780 DCII | RAM: 16GB Corsair Vengeance LP | SSD: Samsung 840 120GB | PSU: Corsair HX1050 |

Permalänk

def MB, kräver byte.... tyvärr...

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mauricio_69
def MB, kräver byte.... tyvärr...

Om jag ska öppna en supportfirma i framtiden så ska jag ringa och anställa dig direkt!

Du kan ställa en diagnos direkt på vilken komponent som är sönder utan att ens sett en dator!

Permalänk
Medlem

Har även problem med min laptop. Tappa den i trappan med hörselsnäcka i. NU funkar inte ljudet om jag inte lirkar lite med hörselsnäckskontakten.

Ljudet funkar med mina headphones men bara i mono. JObbigt.

Ditt problem är nog nån lödning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Om jag ska öppna en supportfirma i framtiden så ska jag ringa och anställa dig direkt!

Du kan ställa en diagnos direkt på vilken komponent som är sönder utan att ens sett en dator!

jag skulle anställt honom direkt. vissa pavilion har nämligen det där felet, inkl min. gäller dv2000 och dv6000 mer info finns på hps hemsida

Visa signatur

SMPC 2003: Duron 650 @ 1454mhz (1a)
SMPC 2004: Duron 650 @ 1604mhz (2a)

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem merd min sambos hp 530 med.. den vägrar ladda batteriet,, så den är alltid på 0% och ibland så dör datorn pga strömbrist..

hon har alltid kört på ac-power så jag har svårt att tro att batteriet är urladdat.. men det lustiga är att hon kan se ibland att det laddar men då hon kollar så klarar datorn inte ens 10minuter utan ac

ska ringa support nån dag,,

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

detta hände med min flickväns dv6000. Det är MB.

Permalänk
Medlem

Ja det var rätt,, lämnade in den och de har bytt MB och fick en ny laddare med..

Men det sämsta är att dom har spräckt skärmen =(

en liten spricka på ca:2 mm i mitten, så det ser ut som 4-5 lysande pixlar neråt på en rad..

dom har säkert lagt en skruv eller nåt i den och sen lagt igen locket,, alt kan dom ha råkat tappa nåt vasst verktyg på skärmen.. !!

Blev inte så glad och ringde HP direkt,, jag fick en ursäkt men ska tvinga dom att ta in den å byta den..

fan det blir dyrt detta,, dom borde nästan ha gett mig en ny laptop direkt,, de hade nog tjänat på det i längden =P

Visa signatur

||> FD North TG White <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Rog Strix B550 F-Gaming <> AMD Ryzen-7 5800x3d + Corsair H150i RGB PRO XT <> Kingston Fury renegade 2TB m.2 + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB DDR4 3600MHz CL 16 rgb <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk