vLite problem att boota

Permalänk
Medlem

vLite problem att boota

Hej jag tänkte att jag skulle integrera ett språkpaket på min Vista skiva och det fungerade alldeles utmärkt. Men när jag sen ska boota från den så fungerar det inte utan jag måste boota från Windows för att den ska kopiera över filerna till hårddisken och sen starta om och börja installationen.

Det fungerar att installera med min skiva som jag använde för att integrera språkpaketet på. Vad kan det vara för fel?

Tack!

Visa signatur

Dator: Corsair Obsidian 800D | Intel Core i7 920 @ 3.4GHz | 6GB Ram | Corsair 750w | Asus P6T Deluxe V2 | 750GB HDD + 150GB Velociraptor | 4870 512MB OC | 2 x Samsung SyncMaster T220

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Re: vLite problem att boota

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffa
Hej jag tänkte att jag skulle integrera ett språkpaket på min Vista skiva och det fungerade alldeles utmärkt. Men när jag sen ska boota från den så fungerar det inte utan jag måste boota från Windows för att den ska kopiera över filerna till hårddisken och sen starta om och börja installationen.

Det fungerar att installera med min skiva som jag använde för att integrera språkpaketet på. Vad kan det vara för fel?

Tack!

Verkar som att den antingen inte har en bootsektor eller har bränts för fort, jag vet för jag har samma problem om jag bränner i nlite och vlite.

Pröva skapa isofil och bränn isofilen i 2x med annat program.

Permalänk
Medlem

Hur skapar man en bootsektor? Jag ska testa bränna i nero med 2x då Tack

Visa signatur

Dator: Corsair Obsidian 800D | Intel Core i7 920 @ 3.4GHz | 6GB Ram | Corsair 750w | Asus P6T Deluxe V2 | 750GB HDD + 150GB Velociraptor | 4870 512MB OC | 2 x Samsung SyncMaster T220

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffa
Hur skapar man en bootsektor? Jag ska testa bränna i nero med 2x då Tack

Det är ju klart iom att du kopierat skivan till datorn och vlite'at den.

Funkar iaf för mig när jag bränner isofilen/erna i cdburner, men inte i nlite/vlite så det är ju definitivt värt att testa.

Permalänk
Medlem

Jag testade att bränna i cdburnerxp men det fanns inget alternativ för att bränna i x2 så jag testade med x4 men det blev samma då... Vad kan det vara då?

Visa signatur

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

:O...

I med skivan, välj "Bränn ISO avbildning, leta upp filen, välj hastighet och bränn.

Jag kan iaf göra det.

Permalänk
Medlem

Ne går bara att välja x4 som lägst :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

aja det fungerar nu :S Vet inte vad jag gjorde men det funkar Tack för hjälpen!

Visa signatur