Permalänk
Medlem

Moderkort som passar Intel p4

Hej.
Jag hade tänkt att delvis uppgradera min dator och då tänkte jag börja med moderkortet eftersom mitt saknar pci-e. Men när jag uppdaterar moderkortet vill jag behålla min processor Intel Pentium 4 Northwood HyperThreading. Men då vet jag inte om det finns moderkort så jag kan tex sen köpa en Intel Core 2 Duo E8400 elr annan processor?
Om du/ni vet något prisvärt moderkort som passar min P4 och någon nyare processor så skriv i tråden så om jag vet om jag kan uppgradera moderkort först elr om jag måste uppdatera moderkort och processor samtidigt.

Mvh
Hampus

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |

Permalänk
Medlem

vet du vad du har för socket?
775 eller 478?
kan du nog kolla upp i cpu-z

Permalänk
Medlem

Re: Moderkort som passar Intel p4

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazmhu
Hej.
Jag hade tänkt att delvis uppgradera min dator och då tänkte jag börja med moderkortet eftersom mitt saknar pci-e. Men när jag uppdaterar moderkortet vill jag behålla min processor Intel Pentium 4 Northwood HyperThreading. Men då vet jag inte om det finns moderkort så jag kan tex sen köpa en Intel Core 2 Duo E8400 elr annan processor?
Om du/ni vet något prisvärt moderkort som passar min P4 och någon nyare processor så skriv i tråden så om jag vet om jag kan uppgradera moderkort först elr om jag måste uppdatera moderkort och processor samtidigt.

Mvh
Hampus

Vilken P4 har du? Jag ska sälja mitt moderkort för att köpa nytt. Många processorer passar på det. Du kan se vilka processorer som passar på mitt här EP45-DS4 PM:a mig om du är intresserad att köpa.

Visa signatur

Dator: Corsair Obsidian 800D | Intel Core i7 920 @ 3.4GHz | 6GB Ram | Corsair 750w | Asus P6T Deluxe V2 | 750GB HDD + 150GB Velociraptor | 4870 512MB OC | 2 x Samsung SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Northwood var väl ändå s. 478?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oggan
Northwood var väl ändå s. 478?

Stämmer har socket 478

Visa signatur

i5 760 @ 2.80 Ghz | MSI P55A-G55 | 16gb | Cooler Master dominator 690 pure | Corsair TX650 | Gigabyte 460 1gb | Samsung F3 1tb |