Popcorn Hour A-100 (Hitta PCH på min dator)

Permalänk
Medlem

Popcorn Hour A-100 (Hitta PCH på min dator)

Hej har en popcorn A-100 sedan tidigare, och har nu tröttnat på att dra nätverkskabeln mellan dator och PCH och vill nu koppla PCH till min router (Tp-link) , men då kommer mitt problem som är att jag inte kan hitta min PCH på datorn. har testat gått in på kör och sedan försökt att få kontakt med min PCH men den vägrar hitta den där.

(Använder vista)

MVH Rasmus

Visa signatur

Rasmus Josefsson

Permalänk

Re: Popcorn Hour A-100 (Hitta PCH på min dator)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kruxz
Hej har en popcorn A-100 sedan tidigare, och har nu tröttnat på att dra nätverkskabeln mellan dator och PCH och vill nu koppla PCH till min router (Tp-link) , men då kommer mitt problem som är att jag inte kan hitta min PCH på datorn. har testat gått in på kör och sedan försökt att få kontakt med min PCH men den vägrar hitta den där.

(Använder vista)

MVH Rasmus

Du måste lägga in Workgroup. I Vista tror jag den heter MSHOME. Alltså du måste lägga in samma i PCH. Sen bör du använda statisk IP-adress. Sen är det en utdelning i PCH som gäller. Du kan söka mer på http://www.networkedmediatank.com

Permalänk
Medlem

Vista kör väl ändå med arbetsgruppen "Workgroup" som standard? I XP är det MSHOME.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Om du inte har ändrat arbetsgruppen borde den heta Workgroup för både Vista och din PCH. Sätt på Samba i inställningarna på PCH och prova med att skriva \\PCH-A100 i nätverksfönstret.