Permalänk
Medlem

Inget jag oroar mig över.

Tror inte jag hört någon på sjukhuset nämna detta ens...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Kul att två personer i Vancouver är smittade. Jag flyger hem från Vancouvers flygplats 5 maj...

Håll dig undan folk bara... fast då tror de väl att du är terrorist.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Lika orlig för denna svininfluensan som för de årliga utbrotten av vanliga influensor. Dör jag så dör jag^^

Nej inte orolig alls då.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Håll dig undan folk bara... fast då tror de väl att du är terrorist.

Antagligen. Dessutom kommer jag att bo där några dagar innan jag åker hem. Får hoppas att ingen är smittad när jag är ute och klubbar. Sedan får man väl vara noga med att tvätta händerna och sådant...

Kan uppdatera just nu med att WHO har höjt nivån från tre till fyra. De direktsänder just nu ett uttalande från Schweiz av en snubbe på WHO och Kanadensiska "officials" håller presskonferens. Här borta börjar folk bli ganska rädda, tror jag.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Du försöker få andra att tro att judarna styr världen och får det att framstå som något negativt att vara jude bara för de lyckats och är bakom några media företag. Dessutom har inte familjen Bonnier någon vidare makt över vad som skrivs i DN och sägs i tv4, men du verkar tro att det är dem som skriver allt/kontrollerar alla artiklar och sparkar dem som inte skriver saker som stämmer överens om deras åsikter.

Eftersom du inte kan låta bli att diskutera Israels makt över USA i en tråd om svinpest trots att jag bett dig, så är det bäst det skapas en tråd om detta så denna tråd inte låses. Du verkar inte kunna släppa Israel.

Jag har länkar som visar att en journalist som kritiserat Israel på sveriges näst största morgontidning får välja mellan att sluta skriva eller hålla tyst. Jag har länkar som visar att en amerikansk politiker som kritiserade Israel fick avgå. Jag har länkar som visar att om man kritiserar Israel så motarbetas man av mäktiga lobbygrupper, enligt Herman Lindqvist. Jag har många flera länkar, som visar att kritisera Israel är inte alls riskfritt. Jag postar några länkar i en tråd jag skapar, enkom för Kazen.

Diskussionen fortsätter i denna tråd:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Avstängd

Bry mig? Nää, har inte tid.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPasty
Kan uppdatera just nu med att WHO har höjt nivån från tre till fyra. De direktsänder just nu ett uttalande från Schweiz av en snubbe på WHO och Kanadensiska "officials" håller presskonferens. Här borta börjar folk bli ganska rädda, tror jag.

Jag vill inte kunna säga "vad var det jag sa". Jag hoppas jag har fel för en gångs skull.

Men tänk på att denna influensa är inte farlig. Det jobbiga är om den muterar

EDIT: En fråga; vad gör ni om det verkligen blir en pandemi i stil med Spanska sjukan? En seriös fråga, folk börjar dö. Vad gör ni då? Flyttar till skogen? Festar? Skiter i det?

Permalänk
Medlem

helt klart finns risken då den smittar mellan människor

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Inte än men om folk börjar dö här i Sverige blir jag nog orolig. Särskilt om den är dödligast för friska människor mellan 20-45 år eftersom immunförsvaret överreagerar och istället skadar den egna kroppen.

Permalänk
Medlem

Vi datornördar är ju dom sista som kommer stryka med i en pandemi, då vi sitter och lurkar i våra källare och har begränsad mänsklig kontakt.

Seriöst dock, vem orkar bry sig? Vad gör det för skillnad liksom?

Visa signatur

Bleak

Permalänk
Medlem

Jag har redan köpt mig en herrgård samt en bunker som ligger på samma gård. Taggtråd runtomkring samt vakttorn. Fyllde hela huset med Hennessy. Nu jävlar ska jag vänta ut den!

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Jag vill inte kunna säga "vad var det jag sa". Jag hoppas jag har fel för en gångs skull.

Men tänk på att denna influensa är inte farlig. Det jobbiga är om den muterar

EDIT: En fråga; vad gör ni om det verkligen blir en pandemi i stil med Spanska sjukan? En seriös fråga, folk börjar dö. Vad gör ni då? Flyttar till skogen? Festar? Skiter i det?

Undviker onödig kontakt med människor, håller kontakten med folk via telefon istället för att sticka på en kaffe några gånger om dan, börjar spela mer för att fler intressen vid datorn, pluggar på distans, handlar mer när jag handlar så att jag inte behöver gå till affären flera gånger i veckan osv. Alltså undviker kontakt med andra till sån grad jag kan utan att totalt förstöra mitt liv...

Det gäller då om det blir väldigt vanligt och risken är överhängande. Förresten är det flera i tråden som verkar ligga rätt nära nihilism i tankesättet... otrevlig utveckling

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

En olycka kommer sällan ensam. Jag syftar på finanskrisen och om vi har riktigt otur kan vi rejält sabba våran handel nu.
Angående min rädsla så tror jag att vi svenskar ekonomisk kan påverkas, men jag tror och hoppas att inte någon svensk kommer stryka med. Inte därav sagt att jag skiter i andra, bara att jag främst tänker/värnar om mina närmsta.

*edit* Inlägget kan misstolkas. Jag skrev vad jag tror kommer hända, ingen jämförelse med hur viktigt våran handel är emot andra människor liv.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Hedersmedlem

Nee, jag ser ingen nytta i att oroa mig.

Permalänk
Medlem

Oroa sig kan man väll börja göra när smittan kommit till Sverige och smittskydds institutet gått ut med att man ska börja oroa sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Oroa sig kan man väll börja göra när smittan kommit till Sverige och smittskydds institutet gått ut med att man ska börja oroa sig.

Då är det försent.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Då är det försent.

Att oroa sig gör väl ändå ingen skillnad? Så det är lika försent huruvida man oroat sig eller ej...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

bästa man kan göra är att....ve och fasa.... läsa på aftonbladet o kolla vad senaste nytt om sjukdomen är;)

Visa signatur

Permalänk

många vill ha tag i bra sci fi serier här på forumet senaste tiden, regenesis är en serie som just handlar om ett labb som jobbar med att spåra och hitta botemedel mot virus, en bra serie rekomenderas:

http://www.imdb.com/title/tt0429422/

Det är ju inte så många dödsfall ännu men jag ska hålla koll så man vet när man behöver oroa sig!

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

Har 300sidor fysik att lära mig på en vecka, risken att jag blir smittat är låg.

Om någon i västragötaland bli smittat kommer jag tejpa för alla fönster och dörrar in till min källare och leva syrgastuber och jägemeister. Samma procedur gäller även om MBY skriver att faran är överhängande.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Att oroa sig gör väl ändå ingen skillnad? Så det är lika försent huruvida man oroat sig eller ej...

Man kan förbereda sig.

Permalänk

Tamiflu som sägs var den säkraste medicinen är receptbelagd.
Tänkte köpa 10 000 piller och hoppas på en epidemi...

Någon som har kontakt med läkemedelsbranschen som kan kränga några kartor eller?

Ser ut som att alla former av neuraminidashämmare funkar, antagligen bara bra lobbyarbete som får just tamiflu att låta bättre.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av estoves
Då är det försent.

Försent? Du får det att låta som att hela landet blir smittat på en dag.
Visst kan man förebygga men oroa sig icke.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
Ingen har väl missat alla rubriker och artiklar på nätet om svin influensan. Vad tror ni om den? Hur reagerar ni? Bryr ni er inte, eller?

Själv är jag ganska orolig.

Jag är mer orolig över den i Sverige förekommande epidemin som kallas särskrivningssjukan.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Jag är mer orolig över den i Sverige förekommande epidemin som kallas särskrivningssjukan.

den är helt harmlös dock;)

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax

Ah, jag vet. I mitt jobb skriver jag bara på engelska. Förrut blev jag irriterad när folk sär skrev Men nu börjar jag sär skriva mer och mer pga mitt jobb. I engelskan är det alltid(?) särskrivet.

Brun hårig sjuk sköterska?

Men seriöst. Vad gör ni om det verkligen blir en pandemi? Skolkar från skolan? Bryr er inte?

Permalänk
Medlem

skolor kommer nog stänga som dom gjort i mexico;)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Tänker nog leva som vanligt, ta vaccin om det rekommenderas

Permalänk

Och under tiden man oroar sig som mest dör man av ett blixtnedslag.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zwelegacy
många vill ha tag i bra sci fi serier här på forumet senaste tiden, regenesis är en serie som just handlar om ett labb som jobbar med att spåra och hitta botemedel mot virus, en bra serie rekomenderas:

http://www.imdb.com/title/tt0429422/

Det är ju inte så många dödsfall ännu men jag ska hålla koll så man vet när man behöver oroa sig!

Ett annat moralhöjande filmtips är The Andromeda Strain från 1971.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem