Permalänk
Medlem

Vänta med iPod Touch?

Hejsan!

Har lite beslutsångest här så skulle behöva hjälp med att bestämma mig..

Frågan är:

Är det värt att vänta på iTouch generation 3 som kommer ut någon gång i september (enligt rykten), eller skall man ta o köpa en generation 2 nu?

Vad skulle ni gjort? Är inget akut men tänkte ha den under sommaren...

Sammtidigt vill jag inte att en ny kommer ut precis när jag fått min när den nya kanske är mycket(?) bättre. Det är ju ca 2800 man lägger på den (16gb) så den skall helst hålla ett tag

/Håkan

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Avstängd

Jag undrar samma sak. Någon som vet

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vet inte men jag köpte min 16 gb touch förra julen och nu i januari paja skiten så 2 veckor efter garantin gick ut... kanske sj köper en till hösten då... men att lägga över 200 spänn i månaden är lite dyrt men den är ju så jävla användbar ^^

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk

Vänta och se vad den nya iPhonen får för hårdvara. iPoden touchen kommer ju få liknande så är det inte så stora ändringar där så blir det inte så stora ändringar på touchen. (Rykten om kamera på den finns dock)

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Medlem

När kommer iPhone G3 ut då (ungefär)?

Frågan är om det kommer några stora förändringar eller inte..

Jag tänkte använda den till film/musik/surfa och kanske lite spel... Som iThouchen idag verkar klara av ganska bra.

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

emil_äpple, har du köpt den än eller sitter du på samma fråga som mig?

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
När kommer iPhone G3 ut då (ungefär)?

Frågan är om det kommer några stora förändringar eller inte..

Jag tänkte använda den till film/musik/surfa och kanske lite spel... Som iThouchen idag verkar klara av ganska bra.

Svårt att veta, men apple brukar släppa nya poddar på hösten.

Permalänk

Ryktas om att en ny iPhone kan komma nu på WWDC. (Börjar nu på måndag)

http://www.idg.se/2.1085/1.233195/10-heta-rykten-infor-arets-...

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
..eller skall man ta o köpa en generation 2 nu?

Du vill använda den redan nu, bara att köpa och vara glad:D

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av passionmasteR
Du vill använda den redan nu, bara att köpa och vara glad:D

Jo det förstås.. Man måste ju inte alltid ha det nyaste, MEN om den nya kommer om ca 3 månader och känns det ganska dumt att köpa en utdaterad nu.

Det beror i och för sig på ifall den nya har några nya funktioner som jag saknar med G2:an

Det lutar mer och mer åt att jag köper en G2 nu men om Hampesweden har rätt så får jag väll kolla iPhone:s funktioner innan jag bestämmer mig

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hampesweden
Ryktas om att en ny iPhone kan komma nu på WWDC. (Börjar nu på måndag)

http://www.idg.se/2.1085/1.233195/10-heta-rykten-infor-arets-...

De stora förändringarna jag kan se är processorn som är 600MHz mot nuvarande 400MHz. Sen kanske kamera till iPod och lite nya apps. Verkar inte vara mycket mer nyheter?

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
De stora förändringarna jag kan se är processorn som är 600MHz mot nuvarande 400MHz. Sen kanske kamera till iPod och lite nya apps. Verkar inte vara mycket mer nyheter?

Njae.. iPod kommer inte uppdateras nu. iPod-serierna uppdateras normalt i September.

iPhone kommer som sagt förmodligen få bättre prestanda (snabbare CPU, dubbelt minne), bättre kamera med autofokus, kompass och antagligen modeller med 32GB minne. Alla är välkomna uppdateringar, men mest intressant är ju den nya mjukvaran, iPhone OS 3.0.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Bör man inte kunna få in OS 3.0 till en G2:a då?, om det bara är mjukvara menar jag.

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk

Jo, de har sagt tidigare att man ska kunna köpa 3.0 till en iPod touch gen 2 för typ 10 dollar

Permalänk
Medlem

Isåfall så..

En kompis i skolan har iTouch gen2 o han sa att den inte var hållbar.. Är det han som inte använder den på rätt sätt eller är den väldigt ömtålig?

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
En kompis i skolan har iTouch gen2 o han sa att den inte var hållbar.. Är det han som inte använder den på rätt sätt eller är den väldigt ömtålig?

Hm, nu har jag visserligen en G1'a, men den har tagit mycket stryk utan att klaga.
Det faktum att den varken har joystick eller hårddisk gör den ganska tålig.
Skulle vara om man lyckas spräcka skärmen, men det krävs ganska mycket för det.

Hgerner, processorn är väl redan specad för 600mhz? bara nerklockad i rom'en för att den ska dra mindre ström?

Permalänk
Medlem

jag har genration ett... den har hållt men processorn e lite kass.... den e förbättrad i genration 2 men jag skulle vänta tills genration 3...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
Isåfall så..
En kompis i skolan har iTouch gen2 o han sa att den inte var hållbar.. Är det han som inte använder den på rätt sätt eller är den väldigt ömtålig?

Ungen (4 år) släpar med sin "lilla teve" allt som oftast för att se på film, musikvideos och spela, och sumpar den titt som tätt i backen.
Och även om den inte är så gammal ännu (halvåret lite drygt) så har den varit med om mycket - men det syns då rakt inte på den...
(Om det inte hänt något senaste dagarna men skulle det det så hade jag nog fått höra att jag måste köpa en ny )

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Okej Min kompis sa även att det var problem med glapp och så också? Inget sånt heller?

Det var främst o hörlursuttaget

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
Det var främst o hörlursuttaget

Ungen använder inte hörlurar (jag har gömt dom för jag tycker hon är för liten för sånt) men jag har aldrig haft problem med det på någon av mina iPods (som slitit ut ett antal hörlurar).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Har inte heller haft några problem med hörlursuttagen på någon av mina iPods.

Permalänk
Medlem

ok detta låter ju inte så dumt

Men jag har fortfarande denna beslutsångest.. Vänta på G3 eller köpa nu :/

Vad hade ni gjort som en sista fråga (om ja inte kommer på några mer )?

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk

Apple är ju inte direkt kända för att tala om vilka saker och vad de har för specifikationer de ska släppa i förväg. Mitt tipps är att vänta till efter WWDC. Har ingenting släppts då så köp en G2. Släpper dem en iPhone kan man vara ganska säker på (men inte helt) att specifikationerna bör vara ungefär likvärdiga på nästa iPod touch. Visar det sig då att de kommande kommer vara mycket bättre så kan man vänta. Annars är G2an en najs spelare och då får du ändå använda tre månader tidigare.

Så hade iaf jag gjort. Köper man G2:an så lär ju den duga till G4 kommer...

Visa signatur

MacBook, iPhone 3G
E8400@3000|p5q|8600gts

Permalänk
Medlem

Får göra så. Tack då allihopa!

Ni kan gärna fortsätta svara om ni vill

EDIT: Ni kan gärna fråga nya grejer angående iPod/iPhone också

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Medlem

tänkte bara slinka in och ställa en fråga, de nya OS:et 3.0, är det stora skillnader från det nuvarande, och kan man köpa det till G1?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_50
tänkte bara slinka in och ställa en fråga, de nya OS:et 3.0, är det stora skillnader från det nuvarande, och kan man köpa det till G1?

Lär visst så bli men antalet nyheter blir ju mindre (då hårdvaran inte är samma vad gäller bluetooth och liknande).

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_50
tänkte bara slinka in och ställa en fråga, de nya OS:et 3.0, är det stora skillnader från det nuvarande, och kan man köpa det till G1?

http://www.apple.com/se/iphone/preview-iphone-os/ ja det är stora skillnader. Bland de större nyheterna är:

Klipp och klistra funktion
Sökfunktion (spotlight)
möjlighet att använda sig av ett liggande tangentbord i mail och sms
MMS (varför nu inte det fanns från början
Bluetooth (fanns ju innan, men nu kommer man kunna använda den till att skicka filer mm)
Push(mail och ex msn meddelanden "väcker" telefonen, du slipper alltså aktivit säga åt telefonen att kontrolera om du har fått mail)

Enligt Apple är det över 100 nya funktioner. I iPhone OS 3.0 ska det även finnas över 1000 nya APIer, vilket bör betyda fler och bättre program 3:e parts program!

Huruvida OS 3.0 kommer fungera på just en G1 vet jag inte. Men jag antar det då man som ipod touch ägare kommer kunna köpa det. Sedan kommer du inte ha någon användning för alla nya funktioner (som ex MMS).

Visa signatur

MacBook, iPhone 3G
E8400@3000|p5q|8600gts

Permalänk
Medlem

Så, vad säger ni? Vänta med iPod eller köpa den nu?

Visa signatur

Intel 3570k @ 4,4GHz | ASUS P8Z77-V | G.Skill 8GB 1600Mhz | Gigabyte GTX970 | Samsung 850 Evo 250gb | Corsair HX650 | Antec P280

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hgerner
Så, vad säger ni? Vänta med iPod eller köpa den nu?

Jag skulle väntat men du kan ju alltid köpa en beggad eller en med 8 gb minne?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Vänta säger jag. Jag ska någ köpa Iphone 3G+S. Efter jag har jobbat så har jag någ råd med den!