Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem

har professions fixats än? minns hur det va vid release.. 1000 olika items på typ 4 olika prefessions bara under lvl1-20 ... man t.ex rensade ett lik på alla saker.. och då fick man typ 10 items var av 2 var för ens egna yrke.. ens egna yrke bara under de första nivåerna hade typ 100 items som behövdes..
visst.. det där va väldigt runda svängar och lite överdrivet.. men det va ju sjukt jobbigt att hålla koll... men värst av allt att loota allting....
man fick hela tiden loota.. titta va man fick.. kasta det man inte behövde.. få fullt i inventory efter att ha lootat 5 lik.. och så springa runt med proppad inventory hela hela tiden...
är detta löst? annars tänker jag fan inte köra någon profession.
Visst jag lvlade t.ex alchemist osv ganska mycket när jag spelade.. kom rätt högt.. men då köpte ja de mesta på Auction.. pallade inte loota allt skiiiit.

en till sak.. en bra server för dest som INTE är dominerat av Order?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RaZman
Precis som ett spel skall göra. Vad finns det för motivering till att spela vidare om spelet aldrig tar slut?

Hade diskussionen gällt tex ett vanligt fps hade det ju naturligvis varit gott och väl, men nu är det ett MMO vi pratar om. Anser du att det ska ta slut när du efter allt jobb väl nått 40, ja då har du nog tyvärr missuppfattat syftet med just MMO's.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
har professions fixats än? minns hur det va vid release.. 1000 olika items på typ 4 olika prefessions bara under lvl1-20 ... man t.ex rensade ett lik på alla saker.. och då fick man typ 10 items var av 2 var för ens egna yrke.. ens egna yrke bara under de första nivåerna hade typ 100 items som behövdes..
visst.. det där va väldigt runda svängar och lite överdrivet.. men det va ju sjukt jobbigt att hålla koll... men värst av allt att loota allting....
man fick hela tiden loota.. titta va man fick.. kasta det man inte behövde.. få fullt i inventory efter att ha lootat 5 lik.. och så springa runt med proppad inventory hela hela tiden...
är detta löst? annars tänker jag fan inte köra någon profession.
Visst jag lvlade t.ex alchemist osv ganska mycket när jag spelade.. kom rätt högt.. men då köpte ja de mesta på Auction.. pallade inte loota allt skiiiit.

en till sak.. en bra server för dest som INTE är dominerat av Order?

Dem har fixat en hel del med professions, nu mera så får man nästan aldrig nåt som berör professions, Utan man får sin prof loot från butchering eller skavenging vilket jag tycker är jävligt bra. Så slipper man få massa skit hela tiden.

En bra server som inte är dominerad av destro får du nog leta efter , dem jag har lirat på så har destro vart den dominerade factionen.

Permalänk

Warhammer Online = Lag-fest eller zerg-fest eller mest båda två i en värdelös kombination *suck* Hade alldeles för stora förväntningar på det här spelet, men med för mycket strul och för mycket patchar som inte löst det fundamentala i spelet gör att man funderar på att lägga ned helt.

Tips på server:

*Order - Karak-Azgal
*Destruction - Karak-Norn

Hoppas bara att de polerar warhammer 40K innan det släpps så det inte blir en lika stor besvikelse som detta.

Visa signatur

o0[ System I ]0o .:.Chassi.:. Fractal Design Define R5 .:. PSU.:. Corsair 850w .:. Mobbo.:. ASUS Z170 PRO GAMING .:.CPU.:. Intel Core i7 6700K .:.Minnen.:. Kingston HyperX 16GIG .:.HD:s.:. SSD Samsung 128/240gig, SSD Corsair 120gig, WD 1TB .:.GK.:. ASUS GeForce GTX 980 Ti
o0[ System II ]0o .:.AsRock Core 100HT-BD.:.

Permalänk
Medlem

Ska snart börja spela igen, Är såååååååååå lejj på enformiga wow. så ska tebaka te war från scratch. order doc. lirade Dest till 25 något. ska börja när jag får mitt nya grafikkort då jiiiiiiiiivlar ska jag nöta .

Ngn som vet om Knight of the blazing sun är något att spela ? som dps eller support ? har funderat på att testa denna klass

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

Knight verkar vara en solid klass. Förvänta dig inte massiv DPS som Ironbreakers kan göra, men väldigt bra support.

Började nyligen spela WAR igen, fett mycket roligare nu när jag har en dator som inte laggar sönder allting. Land of the Dead ska bli kul när det kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phiphler
Knight verkar vara en solid klass. Förvänta dig inte massiv DPS som Ironbreakers kan göra, men väldigt bra support.

Började nyligen spela WAR igen, fett mycket roligare nu när jag har en dator som inte laggar sönder allting. Land of the Dead ska bli kul när det kommer.

DPS har ju inget med PvP att göra imao men vad jag hört så funkar Knight som Tanking Class med ? Tänke om man kunde lira det.

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

Har inte spelat nu på 2-3 månader.
Funderar på att på om jag skall börja igen och göra en Black Orc.
Hade en till lvl 26, kände mig rätt odödlig, dock var spelstilen trist (att man måste trycka en vis action combo). Men det var kul, för jag kände mig odödlig

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem

Så nu nästa vecka får man grafikkort ! Då kan man äntligen komma tillbaka till WAR Without lagg! typ iaf. Men villka servrar är det som gäller?

Har nog tänkt fort med Destruction. Lira som Choppa alltid velat lira Green Skin., men villken server är det som gäller? Kara Eigh Pass eller Kara Azgul llr va dom heter?

Visa signatur

Permalänk

Hade en liten fråga här om grafik i Warhammer Online!

Kan väldigt lite om datorer men funderar på att uppgradera min dator så jag kan spela WAR utan att det ska behöva krasha stup i kvarten.

Min dator har:

1 GB RAM
RADEON X600 256MB HyperMemory grafikkort
Pentium 4 CPU 2.80GHz processor

Om jag lägger till 1GB RAM och detta grafikkort "XFX GeForce 9400GT 550M 512MB PhysX CUDA", skulle WAR funka laggfritt och flyta på bra (föreutsatt att jag inte kör på högsta grafiken)?

Tack på förhand!

/Jesper

Permalänk
Medlem

Hej. Jag spelar som destruction på Eltharion, jag har 2 karaktärer runt level 20.

Nu skulle jag vilja gå med i en svensk guild, eller iallafall med svenskar med i guilden, och vore tacksam om någon kunde rekommendera en trevlig guild.

MVH Sigurd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sigge555
Hej. Jag spelar som destruction på Eltharion, jag har 2 karaktärer runt level 20.

Nu skulle jag vilja gå med i en svensk guild, eller iallafall med svenskar med i guilden, och vore tacksam om någon kunde rekommendera en trevlig guild.

MVH Sigurd

ett tips är att byta till order tycker destro svenskarna är knäppa därför rerollade jag order.

och är med i denna guilden.
http://order-of-sweden.getforum.org

Visa signatur

Dator: Ryzen 5700x3d - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Dell Optiplex CasaOS Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 1000 Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, Renault Zoe 52kwh Edition One
Solceller: 12,1kwh. Pixii Home 20Kw/20Kwh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrlemonwave
Hade en liten fråga här om grafik i Warhammer Online!

Kan väldigt lite om datorer men funderar på att uppgradera min dator så jag kan spela WAR utan att det ska behöva krasha stup i kvarten.

Min dator har:

1 GB RAM
RADEON X600 256MB HyperMemory grafikkort
Pentium 4 CPU 2.80GHz processor

Om jag lägger till 1GB RAM och detta grafikkort "XFX GeForce 9400GT 550M 512MB PhysX CUDA", skulle WAR funka laggfritt och flyta på bra (föreutsatt att jag inte kör på högsta grafiken)?

Tack på förhand!

/Jesper

war laggar alltid på båda mina system bara att leva med det . skaffa typ 4 gb ram och kör spelet på lägsta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag ska köpa en bärbar dator, och ett av mina alternativ har grafikkortet Geforce G105M, ett kort som inte är listat att klara av WAR på system req.

Men jag hittade en sida förut där det stod vilka kort som klarade av spelet trots att de inte var listade, men nu har jag tappat bort den sidan ^^

Så är det någon av er som spelar WAR med Geforce G105M, eller bara vet att det kommer funka? För jag vill ju lira Warhammer Online!

/Tobbe

Permalänk

Som jag har förståt, så gäller det Karak Azgal eller Karak Eight Peaks.
Spelade på Eltharion för, men dom mergade väll?
Men berätta gärna skillnaden på KA och K8P. Typ för och nackdelar på servrarna eller nåt.

Tack

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W11

Permalänk
Medlem

Geforce G105m är ett Geforce 9300m med lite högre klockfrekvenser.
WAR borde gå att spela men inte på några höga inställningar.

Permalänk
Medlem

Jag blir galen
jag fick ett mail igår om att 10 dagars free trial på WAR

jippie tänke jag i regnet..

installerar allt och ska logga in ... fel lösenord?
jaha, jag loggar in på sidan och byter lösenord

försöker logga in igen, fel lösenord
har gjort om säkert 10 gånger och lyckas inte logga in...
skickar mail om användarnamn och att jag glömt lösenordet, och får skriva nytt lösenord, näe.. SKITSPEL!

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daevilb
Jag blir galen
jag fick ett mail igår om att 10 dagars free trial på WAR

jippie tänke jag i regnet..

installerar allt och ska logga in ... fel lösenord?
jaha, jag loggar in på sidan och byter lösenord

försöker logga in igen, fel lösenord
har gjort om säkert 10 gånger och lyckas inte logga in...
skickar mail om användarnamn och att jag glömt lösenordet, och får skriva nytt lösenord, näe.. SKITSPEL!

Copy & paste lösenordet kanske?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

näe jag skäms lite

Jag försökte logga in med mitt BETA-konto
nu är jag inne och lirar!.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk

Har inte spelat det sedan jag köpte en ny dator.
Visst det hackar inte nu, men spelet känns ändå sanslöst laggigt, vilket förstör det helt och hållet.
Ingenting flyter mjukt utan det känns som att det bara tuggar fram och ingenting händer när man vill att det ska hända utan det händer en liten stund efteråt.

Nej, det blir inte mer war för mig, tur att jag iaf slapp att betala för att testa igen.

Permalänk
Medlem

Tänkte testa lite igen, körde lite vid release. Vilken klass gäller om man vill spela destro nu och vara användbar i grupper? Har sneglat lite på BG, SH, Choppa och Chosen men kan spela vad som helst.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk

Tänkte även jag testa lite igen iom att man fick 10 gratis dagar, återkommer med åsikter.

Någon annan som har testat igen, och kan ge lite input?

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Har installerat spelet igen och kört lite, bara på massa olika klasser men blir nog en Chosen tror jag. Funderar starkt på Marauder också men har lyckats läsa mig till att det är den sämsta MDPS av alla klasser. Verkar iaf som dom flesta klasserna på order är mycket bättre överlag än vad Destro har.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Tycker du ska tänka över Chosen, visst ser de coola ut men e inte såå roliga att spela. BO är bättre tank i PVP enligt min mening, har dock ingen toon på 40 men spelat en del T4 SC.

Jo, order har bättre klasser överlag, vinner oftast SC också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Tycker du ska tänka över Chosen, visst ser de coola ut men e inte såå roliga att spela. BO är bättre tank i PVP enligt min mening, har dock ingen toon på 40 men spelat en del T4 SC.

Jo, order har bättre klasser överlag, vinner oftast SC också.

Håller inte alls med, chosen är i dagsläget destros överlägset bästa tank-klass i t4, speciellt i en bombsquad äger quake+resists/thougness/healing debuff-aura. BOs är egentligen destros sämsta tank just nu, de var bra mycket bättre förut men blev rätt rejält nerfade, tyvärr tillför en BO väldigt lite till en grupp just nu, varken speciellt bra buffs/debuffs, CC eller dmg i RvR jämfört med chosen. BG är snäppet bättre än BO men både tävlar om titeln "sämst tank i hela spelet" just nu.
Dock ska man komma ihåg att klasser i MMOs alltid går upp och ner, ena månaden är en viss klass kung, några månader senare kan samma klass ligga i rännstenen och kräla. Därför får man förmodligen ut mer av att helt enkelt spela en klass som man verkligen gillar att spela om man tänkt spela ett tag...

I varje fall vore det så i normala fall, tyvärr har Mythic inte så högt förtroende just nu, klassbalansen är verkligen inte rolig i nuläget i WAR, och det sorgliga är att Mythic verkar ha väldigt svårt att få till det, det senaste halvåret har i princip varit misslyckande efter misslyckande på just den biten. Magus/SW har väll vart spelets sämsta klasser sen release nu, medan BW/sorc vart spelet mest fruktade dps klasser sen release förutom en kort period mellan 1.0.6 till 1.2 då det gick att stacka resists till 75%.
Mythics oförmåga att fixa till BWs/sorcs är förresten verkligen inte roligt, i dagsläget är det näst intill löjligt hur starka BWs/sorc är jämfört med andra dps klasser, sk. bombsquards regerar spelet helt, det enda sättet att döda en bombsquad med någorlunda lika numer är endera en egen bombsquad eller otroligt samordnad koordination där man med knockbacks och annan CC separerar på tanks och bws/sorcs samtidigt som man debuffar all healing... Ungefär var tredje aktiv högrenown-spelare (rr71+) är i dagsläget sorc eller bw...

(och ja, för tillfället sitter order definitivt på de bättre klasserna, den enda destro mirrorn som är bättre är väll i princip SHs vs SWs.)

Permalänk
Medlem

Alla som ska börja spela får gärna Pma Trevlig på eltharion så kan ni joina min guild och ventrilo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://deadworkers.com/network/?p=1307
mythic är riktigt trevliga pöjkar... eller inte.. de 10 dagars gratis man får ibland påvisar hela tiden att ingen ändras heller, fast att ens vilja lira ett spel från ett sådant här företag.. synd för warhammer fantasy har mycket och rolig historia.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Hallå!

Jag funderar på att åkeraktivera mitt gamla WAR konto, men först undrar jag var som har ändrats.

Har "lagget" minskat? Minns att det var brutalt svårt att köra PvP när gubbarna i princip studsade omkring på skärmen, det var så otroligt hög svarstid så att det var knappt spelbart.

Finns det fler spelare nu, eller är det nästan inga som spelar längre, vill inte ansluta och se att nästan alla servers är helt tomma.

Jag var aldrig särskilt bra, men jag tyckte att det var ett grymt spel, men tyckte också som många andra, att det behövde en rejäl finslipning.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
Hallå!

Jag funderar på att åkeraktivera mitt gamla WAR konto, men först undrar jag var som har ändrats.

Har "lagget" minskat? Minns att det var brutalt svårt att köra PvP när gubbarna i princip studsade omkring på skärmen, det var så otroligt hög svarstid så att det var knappt spelbart.

Finns det fler spelare nu, eller är det nästan inga som spelar längre, vill inte ansluta och se att nästan alla servers är helt tomma.

Jag var aldrig särskilt bra, men jag tyckte att det var ett grymt spel, men tyckte också som många andra, att det behövde en rejäl finslipning.

prova att ladda hem 10 dagars trial:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

10-dagarstrailen fungerar inte för mig, går inte att logga in, står att det är fel kontouppgifter - vilket är fel. Jag har testat trialen vid 2 tillfällen, fungerade inte någon av gångerna

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight