Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Har kört ut spelet och det va kul. Det va lagom långt, om det skulle varit längre skulle det snabbt bli enformigt.

Det ända jag kan klaga på är target systemet som va jätte jobbigt att använda och att bossarna hade överdrivet mycket hp så dom blev tråkiga efter en stund. Dom va inte så svåra, men tog sin lilla tid att få ner dem.

Ett lyckat action spel enligt mig iaf.

Säger ju det, tog mig säkert 15 minuter att få död på Super-Hunter (eller var det mutant).

Sprang runt och kastade saker på honom, och försökte hi-jacka en tank då och då, men iom att han enbart verkar fokusera på dig så får du inte så mycket tid i dem.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Bara jag som tröttnade på spelet efter man ätit upp den kostymklädde snubben efter man blev utsprängd ur sin lägenhet i början?
Tyckte spelet var sjukt enformigt, nästan som en lite mer action fylld Assassins Creed utan momenten där man klätttrar och istället springer på väggar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Bara jag som tröttnade på spelet efter man ätit upp den kostymklädde snubben efter man blev utsprängd ur sin lägenhet i början?
Tyckte spelet var sjukt enformigt, nästan som en lite mer action fylld Assassins Creed utan momenten där man klätttrar och istället springer på väggar.

Kastar du hela storyn åt sidan eller?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666

Måste säga att Assassins Creed är roligare och det är inte direkt roligt...

Tyckte detta var botten_

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej

Tyckte detta var botten_

Måste fråga dig samma sak, blir du inte intresserad av storyn eller bara kastar du den åt sidan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobz0r
slänger upp lite gameplay

http://www.youtube.com/watch?v=1Qa0OeO1IWg

Öh... ser det så jävla illa ut alltså? Det var ju för fan i stil med max payne 1

Nu blev jag LITE besviken kan jag meddela...

Permalänk
Avstängd

Jag har kört allt på max och 4x FSAA.. Tycker nog allt det är snyggare än max payne 1 Stundtals är det riktigt snyggt.. Men ibland blir det rätt fult.. Rätt mäktigt dock att gå upp på den högsta byggnaden och fortfarande se alla bilar OCH människor renderas på marken.. Inte många spel som fixar det...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
Måste fråga dig samma sak, blir du inte intresserad av storyn eller bara kastar du den åt sidan?

Alldeles för repetitivt för att orka tänka på det.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Jag har kört allt på max och 4x FSAA.. Tycker nog allt det är snyggare än max payne 1 Stundtals är det riktigt snyggt.. Men ibland blir det rätt fult.. Rätt mäktigt dock att gå upp på den högsta byggnaden och fortfarande se alla bilar OCH människor renderas på marken.. Inte många spel som fixar det...

Nu refererade jag till Tobz0rs videolänk, för där såg det riktigt anskrämligt ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Lite gameplay jag slängde upp på youtube.
HD: http://www.youtube.com/watch?v=K4SKex9Bb_I&fmt=22

K4SKex9Bb_I

När får vi se Gameplay i extrem bredbild . Eller funkar den upplösningen med detta spelet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MattiasHoken
Kastar du hela storyn åt sidan eller?

Både huvudkaraktären och systern är lika stela som ett par frusna varmkorvar, lika spännande också.
Men som sagt kom jag inte nog långt innan det hände något spännande i storyn.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd

Jag har spelat det lite mer nu och måste ändå säga att det har vissa banbrytande element. När kaoset börjar bryta ut och massorna får panik är ju hur snyggt som helst.. Bilar som sladdar ut i korsningen, etc.. grymt snyggt...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det ska vara väldigt dålig styrning i spelet. Stämmer det? Skulle nog bli irriterad isåfall.. Annars ser det ju ganska kul ut.

Visa signatur

1 >> Intel i5-2500K | GA-P67A-UD5-B | Asus GTX 570 | G.SKILL 16Gb | Windows 7 pro | p183 v3 | LG L226WU-PF
2 >> AMD 64 x2 6400+ | Asus Crosshair | 8800GT 512Mb | Mushkin 4Gb | Vista 64 <> XP 32 | p182 | LG L226WU-PF
2 >> Fujitsu Lifebook | Intel i5-2450M | 4Gb | 300GB HD | GT 525M | Windows 7 pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delok
Det ska vara väldigt dålig styrning i spelet. Stämmer det? Skulle nog bli irriterad isåfall.. Annars ser det ju ganska kul ut.

Njaej, jag tycker det är helt klockren styrning, men jag har iochförsig bara spelat det på Xbox360.

Fantastiskt roligt spel, i vilket fall som helst ;3

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Denna spel är FREAK ... men galet beroendeframkallande
men fortfarande .. FREAK ... inte undra på att man blir mentalt störd i huvudet av att spela detta (forskare har kommit fram till detta det är ett fast argument som man inte kan argumentera emot, för då kommer jesus och äter upp dig!) O_O

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det kräver lite mycket eller är det dålig portering till PC? verkar vara bra mycket mer krävande än GTAIV.
Antar att den kräver mer CPU än GPU.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Uibi
Är det bara jag som tycker det kräver lite mycket eller är det dålig portering till PC? verkar vara bra mycket mer krävande än GTAIV.
Antar att den kräver mer CPU än GPU.

Spelar det på högsta inställningar utan några problem med min dator och då har jag ändå 8800GT..så..ja... hmm..

Visa signatur

LG OLED77CX • AMD 9800X3D @ 5.4GHz • Lian Li Galahad II Trinity 360 • GIGABYTE X870 Aorus Elite ICE • Corsair 32GB DDR5 CL30 6000MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Avstängd

Det hände ju rätt mycket per bildruta om man säger så... Jag har då aldrig sätt ett spel med så många NPC's...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Spelar det på högsta inställningar utan några problem med min dator och då har jag ändå 8800GT..så..ja... hmm..

Jag blev förvånad över hur bra spelet flöt på för mig, min dator är inte extrem så förväntade mig inte kunna köra på max.. men de flyter på hur bra som helst.

Angående styrningen tycker jag den är klockren, riktigt soft att allt slowas ner när man använder targeting funktionen. Ger en grym känsla. Har klarat 40% av spelet nu , i början var det lite enformigt men sen kommer uppdrag som faktiskt är ganska svåra vilket ger spelet lite livslängd.

Det enda minusen är som sagts tidigare, lite stela konversationer och lite buggigt ibland, fast buggigt på ett flashigt sätt? haha

7/10 av mig

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip

Permalänk
Medlem

Har inte stött på någon större bugg är men däremot så är spelet löjligt svårt vid vissa ställen, nästan helt jäkla omöjligt alltså, till exempel när man skall döda en

supreme hunter på hangarfartyget

Dold text

.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så jobbigt är det inte, fast det kan ta en kvart, man måste bara ha tålamod. Spring runt - greppa en soldat - ta liv! (Detta är för att överleva)

Spring runt - ha koll på när monstret hoppat klart, hoppa upp du och gör en sån där superpower thing tills dess att du landat bredvid honom sen stick som fasen

Permalänk
Medlem

Jag tycker att detta är ett av de bästa spelen genom tiderna, det har bra grafik samtidigt laggar det inte och dessutom über pwnage med devastator attacker. Lite synd bara att det inte finns multiplayer till det det hade varit gött att köra lite CO-OP med sina vänner och äga skiten ur alla baser och hives på svåraste nivån. Kan bara säga såhär; inget slår att man kan ta ut en hel armé inne i en bas med en attack.

Men någon som vet om det ska hända något när man har skaffat alla Web of Intrigue targets? Jag har gjort detta men jag har ännu ej märkt nån skillnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej

Tyckte detta var botten_

Efter att bara ha SETT gameplayvideos så är jag ju inte ens sugen att ladda ner spelet gratis för o testa... xD Som Mirrors Edge... helt annorlunda spel för min del...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85
Efter att bara ha SETT gameplayvideos så är jag ju inte ens sugen att ladda ner spelet gratis för o testa... xD Som Mirrors Edge... helt annorlunda spel för min del...

Du vet inte vad du går miste om, akta dig dock angående §7

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjögren_85

om du syftar på gameplay videos här på forumet så visar dom en ganska tråkig del av spelet enligt mig. Tråkiga attackar och lite lemmlästande av civila

Visa signatur

Hellre chins med dips än chips med dip

Permalänk
Medlem

Spelar detta på PC och.. fy vilka ruskigt dåliga upplösningar det är på texturerna. Ser ju ut som 90-talet ibland. Allting känns extremt konsol.. vilket är skitsynd. Det är ett kul spel att röja i och även om storyn i grunden är rätt bra faktiskt så är den exekverad rätt dåligt.

Jag gillar det lite smått dock i sin helhet, skulle få en 3/5 men en 4/5 om dom anpassat texturerna efter PC och gjort den röda tråden i storyn lite tjockare.

Ja just det.. stort plus för alla otroligt många uppgraderingar.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zopyrus
Så jobbigt är det inte, fast det kan ta en kvart, man måste bara ha tålamod. Spring runt - greppa en soldat - ta liv! (Detta är för att överleva)

Spring runt - ha koll på när monstret hoppat klart, hoppa upp du och gör en sån där superpower thing tills dess att du landat bredvid honom sen stick som fasen

Jag vet inte vad som hände men jag hade inga problem att döda honom sen när jag använde musclemass + armor, det var skitkul att springa runt och plocka på bomber och charge-kasta de på honom Han förlorade jäkla massa liv varje gång, men lite tråkigt att

sista bossten är egentligen en boss man mött förr och att Elisabeth Greene var typ svårare...

Dold text
Visa signatur

Permalänk

Hur någon lyckats missa Prototype är ett mysterium, jag har sett fram emot det hur länge som helst.

Permalänk
Medlem

Bara jag som har problem med dippar under 30 senare i spelet när det är massa fåglar och rök överallt?
Kör allt maxat i full hd samt 16x AF

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Bara jag som har problem med dippar under 30 senare i spelet när det är massa fåglar och rök överallt?
Kör allt maxat i full hd samt 16x AF

om du kör allt max när det blir en miljon extra effekter i världen inte konstigt