Permalänk

Kommer den att funka?

Satt och leta lite nya delar på komplett, och fick ihop dom här. Är dom bra? Är det något jag har missat? Behöver jag köpa något mer för att det ska funka/gå att bygga datorn?

JAG VET ATT INET HAR FRI FRAKT

Permalänk

Det funkar men är inte bra

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Du skulle få så mycket mer prestanda för pengarna om du körde på mitt paket:

Blir det för dyrt kan du byta grafikkortet till ett gtx260. Ditt paket bygger på en nästan utdöd socket som inte ger bra prestanda för pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av id_hunter

http://img269.imageshack.us/img269/3659/sliready.jpg

Blir det för dyrt kan du byta grafikkortet till ett gtx260. Ditt paket bygger på en nästan utdöd socket som inte ger bra prestanda för pengarna.

+1

Visa signatur

Q8200@ 3ghz - gtx 260@ 676/1178/1386 - corsair 4gb 800mhz - GA DS3L - corsair 550w

Permalänk
Medlem

+1 tillför inget TS så lägg av med detta. Skriv en kort mening istället om paketet är bra.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
+1 tillför inget TS så lägg av med detta. Skriv en kort mening istället om paketet är bra.

Och du tillför något då till TS då? +1 tillför mer än det du skrev i alla fall. Det betyder att han håller med mig och att allt jag har valt är bra. Annars hade han (antagligen) skrivit vad som skulle kunna förbättras/bytas ut.

Permalänk
Citat:

http://img269.imageshack.us/img269/3659/sliready.jpg

Grejen är att jag inte gillar AMD, måste jag köpa i7/vänta på i5 ifall jag inte vill ha en "utdöd socket" ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1nj45killz
Grejen är att jag inte gillar AMD, måste jag köpa i7/vänta på i5 ifall jag inte vill ha en "utdöd socket" ?

Ja, men jag kan inte förstå varför du inte gillar AMD. Om det är för att du har haft dåliga erfarenheter av dem tidigare så tycker jag att du borde gem dem en till chans. Det paketet jag plockade ihop kommer ändå prestera lika bra (i spel) som ett I7 paket för 2000kr mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Och du tillför något då till TS då? +1 tillför mer än det du skrev i alla fall. Det betyder att han håller med mig och att allt jag har valt är bra. Annars hade han (antagligen) skrivit vad som skulle kunna förbättras/bytas ut.

Men tror du att alla fattar vad +1 betyder? Det förvirrar bara TS och resten av alla läsare här på forumet.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n1nj45killz

Jag tycker inte heller om amd men om jag skulle köpa dator idag skulle jag ge amd en chans till när dom lanserat amd 940.Den har fått så bra omdöme så...

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607