Muskampen 2025: Segraren korad!

Antec Performance P18x P19x-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Ang hårddiskplatser så räcker det med 2-4st. Har bara 2st hårddiskar idag så det blir inga problem.

Överklockningen kan jag ju eventuellt minska men processorn har nog inga problem med värmen, har ju TRUE liksom.

Men måste man ta bort övre hårddiskburen med ett 5870X2 kort om det är lika långt som 4870X2? Kanske blir ett 5870, får helt enkelt se vart prestandan ligger på korten. men tänkte ta det starkaste som nätagget orkar driva.

För tänkte sälja av htpcn, så den här ska bli spel/surf/htpc. Har fläktkontrollers så ställer ner fläktarna (nexus) när jag ska kolla på film men vill ju gärna ha den hyfsat tyst annars med. Därför jag tittade på P183.

Andra chassin går bra också, bara det inte är för hög prislapp. Kvittar hur stort det är också, har ju en fet låda nu så.

De är nog P193 som är grejen för dej då.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

NukeHenk

Det är ett P182/183 som gäller för dig, jag blir bara mer och mer övertygad om det.

Har provat på ett Cosmos 1000 chassi och det är inte alls lika tyst, och dämpande som ett P182 är. För att inte bli emotsagd nu så är det min uppfattning, givetvis kan någon annan tycka sig uppleva ett annat resultat.

Men att investera i ett P183 chassi, ja, det är en framtids investering.

Permalänk
Medlem

Lutar åt ett P183 faktiskt, trots att takfläkten sitter lite kasst. Men såg att 4870X2 går in utan att ta bort övre hårddiskburen i alla fall. Det enda som vore bra är ju nån typ av sån där vinklad grej o ha på taket på chassit, som P180 osv verkar ha. Tror nog grafikkorten får luft nog från 120mm som sitter framför dom. Plus har ju speciella modulen som jag sätter på övre grafikkortet också, den med 2st 80mm fläktar från arctic cooling.

Såg ju även att folk med 4870X2 fått in korten utan att ta bort hårddiskburen. Så 5870X2 bör ju gå in också om det inte blir större. Men det ligger ju en bit fram i tiden med nytt grafikkort. Vilket det nu blir.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ang hårddiskplatser så räcker det med 2-4st. Har bara 2st hårddiskar idag så det blir inga problem.

Överklockningen kan jag ju eventuellt minska men processorn har nog inga problem med värmen, har ju TRUE liksom.

Men måste man ta bort övre hårddiskburen med ett 5870X2 kort om det är lika långt som 4870X2? Kanske blir ett 5870, får helt enkelt se vart prestandan ligger på korten. men tänkte ta det starkaste som nätagget orkar driva.

För tänkte sälja av htpcn, så den här ska bli spel/surf/htpc. Har fläktkontrollers så ställer ner fläktarna (nexus) när jag ska kolla på film men vill ju gärna ha den hyfsat tyst annars med. Därför jag tittade på P183.

Andra chassin går bra också, bara det inte är för hög prislapp. Kvittar hur stort det är också, har ju en fet låda nu så.

I P18x vill du inte ha hårddiskar i övre kammaren ändå om du inte är tvingad - det gör bara att du blåser varm hårddiskluft över grafikkorten och CPU:n.

För att göra livet lättare för de stackars grafikkorten, försök blåsa ut CPU:ns varmluft ur lådan i stället för att låta den vispa runt därinne. Det finns gott om diskussioner om hur i den här tråden.

Sedan måste du få ut varmluften från grafikkorten ur lådan så enkelt som möjligt. En tunnel från fläkten i framkant som gör så att kalluften blåser över grafikkorten och inte till CPU:n (den kan suga luft från fronten om du öppnar ett 5 1/4" fack, eller ännu hellre har en fläkthållare där. Sedan öppna så mycket det bara går i bakkant. Eftersom du inte har byggt in prylarna redan så skulle jag såga bort så stora öppningar som möjligt där slanggenomföringen är idag så att frontfläkten kan blåsa den kalla luften över dina "passiva" kylare och ut genom lådan.

Men du tänjer verkligen den här typen av låda till gränsen genom att inte behålla orginalkylningen till grafikkorten.

Om lådstorleken inte spelar någon roll, fundera på Silverstone Raven i stället, tyst och trevlig även om den verkar rejält stor, och med ett väldigt "speciellt" utseende.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peterhjalmarsson

Om lådstorleken inte spelar någon roll, fundera på Silverstone Raven i stället, tyst och trevlig även om den verkar rejält stor, och med ett väldigt "speciellt" utseende.

Eller vänta in Raven 2 eller FT02...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Mycket intressanta lådor IMHO! Sjukt nyfiken på hur de kan tänkas prestera

...

Håller generellt med Peter annars...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Mja, tänjer o tänjer på gränsen gör man ju inte riktigt med accelero. I stället för att ligga på 80 idle och 100 i load på korten så ligger jag nu på 40-50 idle och 55-70 i load på korten.

Mjo har tänkt göra någon typ av "tunnel" från 1st 120mm i fronten som blåser på grafikkorten. Och sen om jag får plats en 120mm högst upp på lite lägre hastighet. Den längst ner kan man ju ha på lite lägre hastighet också, nätagget klarar sig nog utan större problem. Varvar knappt upp nu i spel osv och då suger den varmluft höst upp i lådan.

Såga vet jag inte om jag har lust med, men nåt som ska bort är ju plåten framför fläktarna i fronten. Vet dock inte hur än, men på nåt sätt så ska dom som sagt bort. Tror jag sparar nätet på bakre fläkten, så den får snurra på utan att nåt åker in i den.

Mja, raven är inte i min smak. Är mer åt lian-li hållet om det inte blir P183. Avvaktar till efter helgen tidigast innan det blir nåt köp.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Mja, tänjer o tänjer på gränsen gör man ju inte riktigt med accelero. I stället för att ligga på 80 idle och 100 i load på korten så ligger jag nu på 40-50 idle och 55-70 i load på korten.

Mjo har tänkt göra någon typ av "tunnel" från 1st 120mm i fronten som blåser på grafikkorten. Och sen om jag får plats en 120mm högst upp på lite lägre hastighet. Den längst ner kan man ju ha på lite lägre hastighet också, nätagget klarar sig nog utan större problem. Varvar knappt upp nu i spel osv och då suger den varmluft höst upp i lådan.

Såga vet jag inte om jag har lust med, men nåt som ska bort är ju plåten framför fläktarna i fronten. Vet dock inte hur än, men på nåt sätt så ska dom som sagt bort. Tror jag sparar nätet på bakre fläkten, så den får snurra på utan att nåt åker in i den.

Mja, raven är inte i min smak. Är mer åt lian-li hållet om det inte blir P183. Avvaktar till efter helgen tidigast innan det blir nåt köp.

Bara att använda dubbla Accelero-försedda kort i en låda av typ P18x är i sig att tänja på gränserna. Även om det är en bra kylare i sig (använder den själv) så är det ett stort problem att den inte tömmer ut kylluften utanför lådan. Hur du än vrider och vänder på det så kommer inte problemet att bli tillförsel av kalluft utan att bli av med varmluften.

Angående fläkt i nedre kammaren så klarar du dig utan fläkt alls med 1-2 hårddiskar och igentejpade lufthål runt nätagget bak. Då skapar nätagget i sig en luftström tillräcklig för att kyla hårddisken.

Angående frontfläktarna - pratar du om P18x? Frontplåten är verkligen inte restriktiv, däremot är dörrarna framför fläktfiltret det. Ta bort dem eller modifiera enligt tips i tråden.

Angående Raven: den är nog inte någon vettig människas smak. Men jag trodde du var ute efter en tyst låda med bra kylning och inte en snygg en. Dumt av mig. Men är det en snygg varm och bullrig låda du är ute efter så kommer du att bli nöjd med Lian-Li.

Permalänk
Medlem

Som det ser ut nu så säljer ja av mitt nuvarande chassi med ett av grafikkorten så 2st kort blir det inte i nya chassit. Men nåt grymt värsting 40nm kort ska banne mig in i datorn så småningom men det är låångt borta just nu. Så den motiveringen skippar vi så länge.

Så det är inte smart att såga bort plåtgallret framför fläktarna i fronten? Tycker dom mest är i vägen för luftflödet. P183 tänkte jag på då. Ska dom vara kvar så hoppas jag att dom inte sabbar alltför mycket flöde, för blir plåten kvar så blir plast dörrarna kvar.

Har bara hört bra om lian-li så antog dom va tysta i princip. Eller så är det för att alla älskar deras kylskåps liknande chassin.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Så det är inte smart att såga bort plåtgallret framför fläktarna i fronten? Tycker dom mest är i vägen för luftflödet. P183 tänkte jag på då. Ska dom vara kvar så hoppas jag att dom inte sabbar alltför mycket flöde, för blir plåten kvar så blir plast dörrarna kvar.

Jag har inte kollat på exakta skillnaderna mot P182, men visst borde man kunna klippa/skära bort gallret på plåten om man vill, och visst lär det minska motståndet lite! Kolla bara hur filtret är monterat, så du inte klipper bort fästena till det.

Citat:

Kolla som sagt in den kommande Silverstone FT02 jag länkade till... Ravenliknande kyllösning i stilren minimalistisk förpackning.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Jag har inte kollat på exakta skillnaderna mot P182, men visst borde man kunna klippa/skära bort gallret på plåten om man vill, och visst lär det minska motståndet lite! Kolla bara hur filtret är monterat, så du inte klipper bort fästena till det.

Jag var tvunge att ta en närmare titt på P183, och:
1. Filtret är ju numer integrerat i dörren, så det du sade om att inte ta bort fästet i plåten, och det jag sade om att ta bort dörren för att den var i vägen - det var inte så relevant!
2. De tunna tunna plåtslamsor som sitter innanför dörren/filtret blockerar luften minimalt. Samtidigt så skulle det påverka chassits stabilitet att kapa bort det -> vibrationer -> mer ljud. Påverkan på ljudet åt endera håll lär bli minimalt, men jag skulle inte ta bort dem. MYCKET viktigare då att ta bort plåten ovanför/till vänster om expansionskontakterna, vilket kommer att påverka kylningen av ett passivkylt grafikkort väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

EDIT: Har fått lådan och är rätt nöjd, väldigt trång låda men gick o få bra kabeldragning trots icke modulärt nätagg. Men låter lite väl mycket ändå, ska dock ställa ner fläktarna imorrn o se hur de blir.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej grabbar! fortsätter i en redan skapad tråd om det är okej. försökte leta efter ett bra svar men kanske missade jag det.

Funderar på ett P183 chassi, men jag undrar om det är framtidssäkert så att säga. Det jag undrar är ifall alla grafikkort får plats i burken, eller om man måste begränsa sig redan idag om man köper ett värstingkort och ta bort ena hdd-buren för att få plats?
Känns som att det är ganska tajt med plats där?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Valonen
Hej grabbar! fortsätter i en redan skapad tråd om det är okej. försökte leta efter ett bra svar men kanske missade jag det.

Funderar på ett P183 chassi, men jag undrar om det är framtidssäkert så att säga. Det jag undrar är ifall alla grafikkort får plats i burken, eller om man måste begränsa sig redan idag om man köper ett värstingkort och ta bort ena hdd-buren för att få plats?
Känns som att det är ganska tajt med plats där?

* Ja, det finns och kommer att finnas grafikkort som är så stora att övre hårddiskburen måste tas bort för att de skall få plats.
* Det finns ändå plats för fyra hårddiskar i nedre kammaren.
* Du kan få in fyra till i en 4-in-3 modul i 5 1/4" facken och ändå ha plats med en DVD.

Permalänk
Medlem
Citat:

* Ja, det finns och kommer att finnas grafikkort som är så stora att övre hårddiskburen måste tas bort för att de skall få plats.
* Det finns ändå plats för fyra hårddiskar i nedre kammaren.
* Du kan få in fyra till i en 4-in-3 modul i 5 1/4" facken och ändå ha plats med en DVD.

Tack så mycket för det snabba svaret. Bra tips med modulen där, avgjorde mitt val så det blir en beställning.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Halloj

Min Antec Tricool fläkt (120x120x38) i den nedre kammaren i mitt gamla p180 chassi har packat ihop, kan någon tipsa om en ersättningsfläkt?

Tack på förhand
Zui

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zuizidal
Halloj

Min Antec Tricool fläkt (120x120x38) i den nedre kammaren i mitt gamla p180 chassi har packat ihop, kan någon tipsa om en ersättningsfläkt?

Tack på förhand
Zui

Eftersom den fläkten knappt behöver blåsa något alls (kylningsbehovet är inte så stort) så skulle jag säga att Noctua S12 800 kan vara en bra variant, eftersom den kommer med två dämpmotstånd som du kan reglera farten med, och dess låga statiska tryck inte borde göra någon skada.

Men jag har inte provat det. Vad som garanterat fungerar bra är en Nexus Silent med t.ex. en Zalman Fanmate för hastighetsreglering.

Btw så finns det tydligen ingen tredjepartsfläkt som fungerar med Antecs hastighetsreglage.

Permalänk
Medlem

jag hade satt dit en scythe slipstream 1200rpm:are då den e såpas tyst att den ändå inte hörs ut och flyttar e bra mängd luft.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Citat:

Eftersom den fläkten knappt behöver blåsa något alls (kylningsbehovet är inte så stort) så skulle jag säga att Noctua S12 800 kan vara en bra variant, eftersom den kommer med två dämpmotstånd som du kan reglera farten med, och dess låga statiska tryck inte borde göra någon skada.

Men jag har inte provat det. Vad som garanterat fungerar bra är en Nexus Silent med t.ex. en Zalman Fanmate för hastighetsreglering.

Btw så finns det tydligen ingen tredjepartsfläkt som fungerar med Antecs hastighetsreglage.

Nja, eftersom jag har ett Silverstone Nightjar fläktlöst nätagg installerat tenderar det till att bli hyfsat varmt i detta utrymme utan fläkt, jag märkte att orginal fläkten var trasig p.g.a. att temperaturen på hårddiskarna steg ordentligt.

Eftersom jag dessutom redan har en fläktkontroller installerad lutar jag nog åt en Scythe Ultra Kaze som borde ligga på under 20dB om man kör den <1000 rpm. På så vis får jag en fäkt med samma dimensioner som orginalfläkten och förhoppningsvis lite tystare än en 120x120x25 fläkt.

mvh
Zui

Permalänk
Medlem
Citat:

Nja, eftersom jag har ett Silverstone Nightjar fläktlöst nätagg installerat tenderar det till att bli hyfsat varmt i detta utrymme utan fläkt, jag märkte att orginal fläkten var trasig p.g.a. att temperaturen på hårddiskarna steg ordentligt.

Eftersom jag dessutom redan har en fläktkontroller installerad lutar jag nog åt en Scythe Ultra Kaze som borde ligga på under 20dB om man kör den <1000 rpm. På så vis får jag en fäkt med samma dimensioner som orginalfläkten och förhoppningsvis lite tystare än en 120x120x25 fläkt.

mvh
Zui

De blir nog bra...

MEN den e billigare på indomo...

http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=3887&session=d72b...

Visa signatur

Permalänk
Citat:

mvh
Zui

Visst kommer den att bli bra nog. Ultra Kaze prioriterar dock inte precis tyst ljud utan högt statiskt tryck, så den är med största sannolikhet inte det tystaste du kan stoppa dit. Å andra sidan så är det antagligen den fläktplats i alla chassin i hela världen som är bäst isolerad mot omvärlden så det är inte så viktigt heller. Men om du gillar Scythe (och vem gör inte det!) så är nog Kama Flow eller S-Flex tystare, och med mer än tillräcklig kylning även för fyra diskar.

Om inte den där Nightjar värmer upp överjävligt mycket förstås.

Om du körde Tricool:en på Hi så kanske Ultra Kaze är motiverad. Om du körde den på Med så är en Nexus Real Silent ett bra val. Och då en Kama Flow eller en Noctua S12 om du körde den på Lo.

Men som sagt - det är verkligen inte ett kritiskt val jämfört med de andra fläktplatserna...

Permalänk
Medlem

Sitter med ett P190 och jag funderar allvarligt talat på att skaffa mig ett 183 eller 193 för jag är en av de stackarna som fick montera bort big boy'n för att få plats med min Noctua. Och det börjar bli lite störande.

Jag kan bara inte bestämma mig. Så förslag vore trevligt att få.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solaris
Sitter med ett P190 och jag funderar allvarligt talat på att skaffa mig ett 183 eller 193 för jag är en av de stackarna som fick montera bort big boy'n för att få plats med min Noctua. Och det börjar bli lite störande.

Jag kan bara inte bestämma mig. Så förslag vore trevligt att få.

Hur mycke är de som fattas för att Big Boy ska få plats?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Visst kommer den att bli bra nog. Ultra Kaze prioriterar dock inte precis tyst ljud utan högt statiskt tryck, så den är med största sannolikhet inte det tystaste du kan stoppa dit. Å andra sidan så är det antagligen den fläktplats i alla chassin i hela världen som är bäst isolerad mot omvärlden så det är inte så viktigt heller. Men om du gillar Scythe (och vem gör inte det!) så är nog Kama Flow eller S-Flex tystare, och med mer än tillräcklig kylning även för fyra diskar.

Om inte den där Nightjar värmer upp överjävligt mycket förstås.

Om du körde Tricool:en på Hi så kanske Ultra Kaze är motiverad. Om du körde den på Med så är en Nexus Real Silent ett bra val. Och då en Kama Flow eller en Noctua S12 om du körde den på Lo.

Men som sagt - det är verkligen inte ett kritiskt val jämfört med de andra fläktplatserna...

Du hade så rätt så rätt Ultra Kazen fläkta på till den milda grad att jag hörde den i vardagsrummet nedanför rummet burken står i, och det i det lägsta vartalet som jag kan sätta på min fläktkontroller. Så det var ett riktigt felköp ...

Så det var lika bra och fega och slänga dit en Noctua NF-P12, så nu är ordningen återställd och det är tyst och skönt i huset igen

mvh
Zui

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ant3

Mycket.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Citat:

I P190 så är det 2cm minst.

Permalänk
Medlem

Kanske en dum fråga, men en jag fundrat på ett tag och tar nu mod till mig och ställer den

Jag skulle vilja montera in en fläkt i mitt fina P182, den främre, men jag har aldrig lyckats få dit den, min fråga är därför. Skall man ta bort prylen "nummer 32" i skissen nedan och i den prylen montera fläkten för att sen sätta tillbaka den i chassit? Eller monterar man dit fläkten där prylen satt tidigare? Samt, är denna pryl svår att ta bort, om den nu skall tas bort?

http://www.antec.com/pdf/drawings/P182SE_manual_mechdrawing.p...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
I P190 så är det 2cm minst.

Jag rekommenderar att du åker till nån butik och mäter hur mycke mer plats de är mellan mobo plåten och dörren.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag rekommenderar att du åker till nån butik och mäter hur mycke mer plats de är mellan mobo plåten och dörren.

Nej men jag tog nog i lite för mycket men eftersom dom största kylarna inte har många mm kvar till chassisidan sen ska man smälla in en fläkt som är 2-2.5cm tjock så är det iaf 1cm som måste bort innan man får in dom stora kylarna.

Permalänk
Medlem

Har fixat en del med lådan men ska såga bort plåt gallret framför fläktarna i fronten, samt fixa till fläktarnas sladdar osv och ställa ner hastigheten. För P183 låter MER än vad mitt stacker gjorde med mina Nexus fläktar på full fart. Och då har jag 2st i fronten, 1 uppe, 1 bak, 1 på övre hårddiskburen, 1 på cpu. Tycker även man har väldigt lite plats för kabeldragning på baksidan, fick ju köra med våld för att få dit dörren. Men kabeldragningen ser ju bra ut som fan från ena sidan dock och ska ju som sagt fixa med fläktarna så speeden går ner lite i förhoppning om att ljudnivån sänks (kommer ha typ 2st på full fart och resterande 4st fläktar på ca 800rpm.

Jag är ju nöjd med köpet men missnöjd med att lådan släpper ut ljud såpass den ändå gör.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Har fixat en del med lådan men ska såga bort plåt gallret framför fläktarna i fronten, samt fixa till fläktarnas sladdar osv och ställa ner hastigheten. För P183 låter MER än vad mitt stacker gjorde med mina Nexus fläktar på full fart. Och då har jag 2st i fronten, 1 uppe, 1 bak, 1 på övre hårddiskburen, 1 på cpu. Tycker även man har väldigt lite plats för kabeldragning på baksidan, fick ju köra med våld för att få dit dörren. Men kabeldragningen ser ju bra ut som fan från ena sidan dock och ska ju som sagt fixa med fläktarna så speeden går ner lite i förhoppning om att ljudnivån sänks (kommer ha typ 2st på full fart och resterande 4st fläktar på ca 800rpm.

Jag är ju nöjd med köpet men missnöjd med att lådan släpper ut ljud såpass den ändå gör.

Jo men Nexus på full fart låter jävligt, har P182 och jag kör nästan aldrig i full fart för jag tycker det låter förbannat mycket.