Spelråd till en som varit borta länge

Permalänk
Medlem

Spelråd till en som varit borta länge

Hej

Eftersom jag varit borta från spelmarknaden ett bra tag är jag lite borta på vad för spel jag skall köpa nu när jag investerat i en ny dator. Med andra ord tänkte jag ni kunde tipsa mig om några "bra" spel, visserligen inget lätt men jag ska försöka lägga fram mina preferenser så får ni göra så gott ni kan.

Det ända spelet jag spelat i stort sett de senaste åren är alla CM och Football Manager spelen:).

Jag fullkomligt HATAR spel med tusen olika knappar och tusentals olika hus som det finns i vissa spel. Tröttnar lätt om det är FÖR jobbigt att sätta in sig i spelet. Typ WOW verkar lite väl jobbigt.

Jag gillar inte hokus pokus spel, exempelvis strategispel där man kan förbättra hälsan med en trollstav eller något annat töntigt.

Det jag är ute efter är väl främst strategi/action spel.

För att nämna lite spel jag spelat och som jag gillar: Alone in The Dark, Age of Empires, Transport Tycoon, Money Island, Red Alert, Settlers 1&2 och sedan givetvis alla football manager, championship manager spel som funnits:). Finns säkert fler spel men detta är ett axplock.

Visa signatur

AMD X4 940 | Gigabyte GA-MA790X-UD3P | Gigabyte Radeon HD4850 MC 1GB | 520W Corsair CMPSU-520HXEU | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | 2st Kingston A400 240GB 2.5 | Fractal Design Define 7 Compact Svart Solid | Dell P2719HC |

Permalänk

Call of duty 4:P

Visa signatur

To win a war, you have to lose a battle.

Permalänk
Medlem

Battlefield 2

Visa signatur

i7 3770K | Asus 77-pro | 16GB Corsair | Gigabyte 290X | Corsair Force 120GB SSD |

Permalänk
Medlem

CoD 4 och Team Fortress 2 är svinbra "enkla" spel mycket bra action i dom

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk

Fallout 3/Oblivion om du vill ha action rpg/äventyr.

Visa signatur

Intel Core i5 3570K | Corsair Vengeance 2x8GB | Asus GeForce GTX 560Ti DCUII 1GB "OC" | SSD Intel 335 180GB | HDD Seagate Barracuda 0.5+1.0+4.0TB | Asus Xonar D2X | Fractal Design Newton R2 650W | Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem

Crysis/Warhead om du gillar riktigt grym grafik.

Permalänk
Medlem

Quake 3 InstaUnlagged ! Brutalt och Rå, håller hela livet ut!

Permalänk
Medlem

Hearts of Iron 3 kommer ut snart (7/8 låter bekant, men jag minns inte exakt) Om det är det minsta likt HOI2 kommer det sno många timmars quality-time från flickvännen..

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

skulle kunna copy/paste från nästan vilken annan tråd som helst i forumet men några kan man väll dra till med:

Prey
Call Of Juarez 2
Crysis
Bioshock
Resident Evil 5 (kommer snart till PC)
Battlefield 2
Cod 4/5
Fifa 09

o.s.v.

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scanian
Hearts of Iron 3 [...]

"[...]Jag fullkomligt HATAR spel med tusen olika knappar[...]"

Hearts of Iron 2 är ju kanske värst på fronten tusen olika knappar och funktioner (och som vanligt lämnar manualen mycket övrigt att önska), värre än Port Royale, men kanske inte så illa som Victoria.

Visa signatur

Inger 78år

Permalänk
Medlem

har ju kommit uppföljare till command and conquer och redalert du kanske ska kolla in dom

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Orange box, framförallt Team Fortress 2 och Portal.