Permalänk
Medlem

Tagentbord

Har sökt efter Gaming tagentbord och kommit fram till dessa 3 (Har väldigt svårt för att välja så behöver hjälp!)

Saitek Cyborg
Saitek Eclipse 3
Razer Lycosa

Jag vill ha ett tagentbord med bra belysning och med sköna knappar.
Ett + är väl att det finns fler en 1 färg.

Skriv varför jag skulle välja just det tagentbordet osvosv

Tacksam för hjälp:)

Permalänk
Medlem

razer lycosa skulle jag ta om jag var tvungen att välja mellan dom där 3 tangentborden. saitek är ju inte smyggt eller skönt att använda överhuvudtaget. men jag kan rekomendera logitech illuminated tangentbordet för att det är väldigt skönt och snyggt (helt svart med belysta knappar). det är inget gaming tangentbord men jag spelar väldigt mycket och jag kan inte säga att dess prestanda faller kort inom något spel jag lirat.

Permalänk

Jag skulle ta Saitek Eclipse 1 inte 3... har det själv och gillar det grymt mycket

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Eclipse 2 ?
Har det, gillar det och skulle rekomendera varmt.
Dock går sakerna man ställer upp tangentbordet med av ganska lätt.

MvH Y

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund
Jag skulle ta Saitek Eclipse 1 inte 3... har det själv och gillar det grymt mycket

Är inte Saitek Eclipse 3 som 1:an fast med lite fler färger och en touch screen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamppz
Är inte Saitek Eclipse 3 som 1:an fast med lite fler färger och en touch screen?

ungefär och skit fult

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Mitt Saitek Eclipse höll inte måttet på något sätt. Inga snabbknappar, så man fick använda musen till allt. Dessutom så började knapparna snabbt att glappa, så för att trycka på ctrl fick man trycka hårt, så att spela fps-spel där man ska crouch:a sig, så gick det inte... Försvann snabbt, och byttes ut mot ett G15, som är otroligt bra på alla sätt.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Mitt Saitek Eclipse höll inte måttet på något sätt. Inga snabbknappar, så man fick använda musen till allt. Dessutom så började knapparna snabbt att glappa, så för att trycka på ctrl fick man trycka hårt, så att spela fps-spel där man ska crouch:a sig, så gick det inte... Försvann snabbt, och byttes ut mot ett G15, som är otroligt bra på alla sätt.

Hmm, den där G15 låter ganska bra?
Men läst att den bara har 1 färg.. Men iaf, du kanske kan berätta om den? Bekvämhet, låter knapparna mycket?

Permalänk
Medlem

vill du ha brett färgval på belysningen kan du ju köpa ett logitech g19. går att ha vilken färg som helst har jag för mig om.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hamppz
Hmm, den där G15 låter ganska bra?
Men läst att den bara har 1 färg.. Men iaf, du kanske kan berätta om den? Bekvämhet, låter knapparna mycket?

Knapparna är mycket sköna att skriva på, men låter distinkt "knapp"-aktigt. Det är en färg, orange, som gäller, men som lyser snyggt i mörkret, och allt är mycket tydligt. Styrkan kan ställas i olika lägen samt av.

Skärmen är otroligt bra att ha, bland annat för något så simpelt som att visa nya emails via msn, vilket jag uppskattar mycket. Sedan att se klocka och datum, och förövrigt låtar som spelas utan att behöva byta till exempelvis itunes på skärmen är en bra vardagsapplikation. Att se vapen och liknande samt ammo och liv i crysis är coolt men onödigt, så då är det bra att kunna ha klocka framme på den så man vet hur länge man suttit:P

De 6x3 G-knapparna är också bra att ha, och att programmera in exempelvis en knapp man aldrig använder typ "p" och sätta en knapp längst ner av g-knapparna som just "p", så kan man välja "push-to-talk=p" i ventrilo. Smidigt och lätt att nå, utan att inverka på andra knappar som har andra funktionen såsom "f" -> "flashlight".

Det är vad jag snabbt kan tänka på just nu, men finns säkerligen mer, men det är de vanligaste funktionerna. Ett Saiktek Eclipse när jag köpte det kostade nästan lika mycket, men med detta får man så mycket mer. Allt man behöver, till och med.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.