Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Ärligt talat, vem tänker egentligen "prisvärt" med mat?
Vill man äta gott så får det lov och kosta i min mening.

Jag tänker prisvärt? Är inte ensam om det heller... Jag går definitivt inte och köper de dyraste varorna. Ser inte heller varför man inte skulle kunna kombinera prisvärt och äta gott.

Permalänk
Medlem

Dyrt att köra med balsamvinäger! Dock kan man köra med joxet som affären kallar för balsamvinäger som egentligen bara är vinäger och druvmust + färgämnen.

Visa signatur
Permalänk

http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iM...

Sjukt gott och superenkelt att tillaga! Glöm inte att ta i extra grädde för extra mycket sås Chilisåsen är valfri , brukar köra naturellt utan chilisåsen men det är en smaksak !

Visa signatur

Stationär Dator : FD define r3|Corsair RM 750W|i7 4770K +NH-U9B SE2|Z87-DS3H|ASUS R9 290 4GB DirectCuII|A-data 1600 DDR3 8GB|2TB + 1TB + 1 TB + 120Gb SSD
Bärbar dator : Acer Aspire TimelineX 5820TG

BeErNwHiSkY:Beer and Whisky!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ryden
Dyrt att köra med balsamvinäger! Dock kan man köra med joxet som affären kallar för balsamvinäger som egentligen bara är vinäger och druvmust + färgämnen.

Dyrt? typ 25 kr för icas balsamvinäger eller nått. Räcker länge.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag blir hungrig av att läsa denna tråd.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Dyrt? typ 25 kr för icas balsamvinäger eller nått. Räcker länge.

..som inte är balsamvinäger! Läs den hemlige kocken så förstår du.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Köp större kvantitet av kycklingfilé när det är på annons. Sen ica/coop/noname wokgrönsaker+ nudlar.

Wokad kycklingfile+grönsaker+nudlar = very good. Och det brukar bli rätt stora mängder när man tillagar detta, så jag brukar få en 2-3-4 matlådor övers.

Och räknar man ut detta per måltid så blir det ofta väldigt prisvärt (och gott!)

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Avstängd

Willys säljer 50 kräftor för 80kr just nu där har du prisvärt och gott !

Permalänk
Medlem
Citat:

..som inte är balsamvinäger! Läs den hemlige kocken så förstår du.

Ne, killen som skrivit den är ju efterbliven. Alla förstår ju att "balsamvinäger" inte är det som förut klassades som balsamvinäger, det är en smakefterliknelse, som allt annat i vårt samhälle.

Hans "avslöjanden" är ju sådant som folk med en halv hjärna redan vet. Som det han skriver om apelsinjuice som är färskpressad men flera månader gammal. Ordet färskpressad betyder att den pressades från färska apelsiner och inte framställts från koncentrat. Vill han ha ny juice går han och köper nypressad, ganska enkelt, är ju tom något som framgår av orden. Färskpressad säger ju endast att något färskt pressades, säger ingenting om hur långt bak i tiden det skedde.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ne, killen som skrivit den är ju efterbliven. Alla förstår ju att "balsamvinäger" inte är det som förut klassades som balsamvinäger, det är en smakefterliknelse, som allt annat i vårt samhälle.

Hans "avslöjanden" är ju sådant som folk med en halv hjärna redan vet. Som det han skriver om apelsinjuice som är färskpressad men flera månader gammal. Ordet färskpressad betyder att den pressades från färska apelsiner och inte framställts från koncentrat. Vill han ha ny juice går han och köper nypressad, ganska enkelt, är ju tom något som framgår av orden. Färskpressad säger ju endast att något färskt pressades, säger ingenting om hur långt bak i tiden det skedde.

Nu går du lite långt då du säger att han är efterbliven!
Självklart är det vissa saker som går att lista ut, men jag kan lova att >50% av Sveriges befolkning tror att de får balsamvinäger då de köper just balsamvinäger på ICA..

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Nu går du lite långt då du säger att han är efterbliven!
Självklart är det vissa saker som går att lista ut, men jag kan lova att >50% av Sveriges befolkning tror att de får balsamvinäger då de köper just balsamvinäger på ICA..

Ne, jag tror ingen tror att de får något som lagrats i 12 år när de köper en flaska för 25 kr. Tror att balsamvinägern för de flesta är just den där flaskan. Tror knappt 1% av Sveriges befolkning ens kommit i kontakt med riktig balsamvinäger. Tror de flesta inte ens vet att det existerar något annat som egentligen klassas som balsamvinäger. Helt enkelt betyder idag balsamvinäger den som Ica säljer.

Den där killen ville ju bara tjäna pengar och skrev ihop lite skit som alla redan visste och släppte en bok.

Visa signatur