World of Warcraft Tips Tråd

Permalänk
Medlem

World of Warcraft Tips Tråd

Tänkte att man kanske skulle kunna starta en tråd och få fram lite tips om spelet för dom som inte spelat så länge eller så.

T.ex hur levlar man fortast, vart ska man gå (eller göra) för att få pengar.
jag själv har lite problem med levlingen, även fast jag levlar med en in-game guide så har jag sett folk som levlar om mig (lvl 60-80)

det jag gör är:
följa steg för steg i guiden, jag har kordinater etc, en mob dödar jag relativt snabbt, 5-15 sekunder / mob, beroende på vad det är för slags mob.
även fast jag tycker det går hyffsat snabbt, så kan jag se folk levla förbi mig...
nån som har nå tips på hur jag levlar fortare eller gör dom något som jag missat?

Visa signatur

C#/MonoGame Fanatiker.
Pixel Artist & Game Developer

Permalänk

Du sitter förmodligen och läser guiden medans de som lvlar om dig redan har gjort det området en gång innan, aka det kan vara en alt. - De kan även ha heirloom items så de får mer exp. Du skulle kunna skaffa Quest Helper, som visar bättre vart quests objekten ligger.

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk

raf med en polare så dingar man 60 på notime

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk
Medlem

Och om du inte vet vad raf betyder så kan du läsa mer om det nedan.
http://www.wow-europe.com/en/info/faq/recruitafriend.html?rht...

Och här har du lite info om heirloom items. Shoulders ger 10% mer xp.
http://www.wowwiki.com/Heirloom

Vilken in-game guide kör du med förresten? Jag har kikat lite snabbt på zygors, men det kändes jätterörigt att börja använda den när min gubbe redan var level 15. Tyckte det verkade svårt att synca in sig själv med guiden pga followups och skit. Från level 1 är det nog inga problem. Eller är det värt besväret ändå? Hittills föredrar jag questhelper, även fast den inte är klockren heller i alla lägen.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Kan ju också vara så att folk spenderar mer tid än dig till levlandet = mer XP? Du kanske har mer rast än vad dem har

Permalänk
Medlem

Eller att dom har gjort så här.

Snabbaste sättet från 1-80 är iallafall om man köper ett vanligt wow orginal (kostar ju bara 90kr, mindre än en måndas kostnad) å sen ber en kompis köra "recruit a friend" = 300% bonus exp i 90 dagar.

Vi lvl 60 så aktiverar man 10 dagars trial för BC och sen 10 dagars trial vi 70 för Wotlk.

Och om polaren som körde "recruit a friend" också lvl en gubbe samtidigt så har ju han också 300% bonus exp samt man kan ge varandra "gratis" lvl'ar

Det är helt klart det snabbaste sättet till 80.
Och efter man blir 80 och inte vill ha 2 kontotn så är det bara att flytta gubben till sitt main konto.

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem

Mitt hetaste tipps!

STÅ INTE I ELDEN !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kylig
Mitt hetaste tipps!

STÅ INTE I ELDEN !

lolz
Bonfire hit you for 35.
dårå? xD
Bonfire hit you for 35.
Bonfire hit you for 35.
Your equipped items suffer a 10% durability loss.
You die.

F'låt, kunde inte låta bli.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Ett hett tips är att inte vara en clicker/keyboardturner.
Guld har blivit så billigt att köpa av kineserna att det inte lönar sig att farma själv (när man börjar från scratch), 1000G kan kosta så lite som 70kr beroende på realm.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Ett hett tips är att inte vara en clicker/keyboardturner.
Guld har blivit så billigt att köpa av kineserna att det inte lönar sig att farma själv (när man börjar från scratch), 1000G kan kosta så lite som 70kr beroende på realm.

Jäklar! Är det så billigt nu alltså? Vilken sida rekommenderar du?

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |
MSI 8800GTS 640mb | 500gb Barracuda x 2 | OS X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raksol
Jäklar! Är det så billigt nu alltså? Vilken sida rekommenderar du?

Jag har själv inte köpt guld men det är väl bara att testa med nån av de som spammar i huvudstäderna.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

http://www.Elitemmorpg.com och http://www.ige.com funkar riktigt bra, dock kan det ta lite tid att få sitt guld som de ligger lågt på just den servern på tillfället men annars funkar det kanon.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Tack!

Visa signatur

Macbook Pro 13" | Gigabyte P35-DS4 | Intel Q6600 | Corsair 2gb DDR PC6400 XMS2 x 2 |

Permalänk
Medlem

Något tips om hur man dps:ar väl i raid med en blood dk? fick ett account av en vän.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jag tycker det skulle förstöra allt om man köper guld. Det är ett stort nöje att lyckas tjäna bra med guld genom sin egen skicklighet. Har runt 1000G nu och jag har aldrig köpt guld.

Visa signatur

💻 ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | AMD Ryzen 7 7700X | Corsair H100 RGB | Kingston NV2 M.2 NVMe Gen 4 2TB | ASUS Radeon RX 7600 8GB DUAL OC V2 | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz | Corsair RM850e ATX 3.0 850W V3
📺 Dell Alienware AW2723DF 1440p 280 Hz | 📺 Acer XB271HU 1440p 165Hz
🎧 AMP: Head Box S2 | DAC: TOPPING E30 II | Sennheiser HD800

Permalänk
Medlem

Jag har 4st, lvl 80 chars och det blir runt 50 dailys om dagen när man är ledig. Tycker det är mycket enkelt att få tag på guld. Har en nära kompis som blivit bannad pga, guldköp så jag tar inga risker.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asce
Jag tycker det skulle förstöra allt om man köper guld. Det är ett stort nöje att lyckas tjäna bra med guld genom sin egen skicklighet. Har runt 1000G nu och jag har aldrig köpt guld.

Beror väl helt enkelt på vad man vill göra i spelet. Är man casual så kanske man inte raidar speciellt mycket utan gör heroics när man själv vill och farma guld när man inte kan få tag på grupp. Men ifall man raidar mycket så vill man inte lägga ner ännu mer tid på att farma guldet man behöver för att raida (även om det inte är speciellt mycket längre). 1000G är ju inte så mycket om man tänker att epic flying kostar 5000G, cold weather flying 1000G och så vidare...

Permalänk
Medlem

Herregud, skall denna tråden verkligen behövas? WoW-tråden handlar väll om allt angående WoW?

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asce

Det handlar inte om skicklighet utan hur mycket tid man är beredd att lägga ner. När jag började spela la jag ner alldeles för mycket tid på att farma, jag minns att jag hade över 300g innan lvl30.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Jag har 4st, lvl 80 chars och det blir runt 50 dailys om dagen när man är ledig. Tycker det är mycket enkelt att få tag på guld. Har en nära kompis som blivit bannad pga, guldköp så jag tar inga risker.

Jag håller med, det var därför jag skrev "när man börjar från scratch" för när man väl är lvl80 och börjar med dailies tjänar man lätt 150-200g/dag.
När man börjar levla och inte har några pengar alls måste man ju lägga ner ganska mycket tid för att få pengar till mounts och då kan det vara värt att köpa guld.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Klart att det är lätt att farma guld, men efter 5 år (med nån liten paus här och där) finns det roligare saker att ägna sig åt i spelet. PvP till exempel.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dock tror jag inte Blizzard kan bannad för att man köper gold. De kan aldrig bevisa att du betalat för det så det funkar tyvärr inte.

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Det är ingen domstol så de behöver inte bevisa någonting, det räcker med en misstanke så HEEEJDÅÅÅ.

Hänt folk jag känner som varit oskyldiga så, inge skoj.

PS Raksol, PVP-skoj ? Seriöst ? Rollat DK eller kör cleave?

Gillar man att förlora i Arena eller duell mot nån som spelat sin DK i 2 veckor och lärt sig trycka på scourgestrike och backpedlar för att man valde "fel klass för säsongen" så är det säkert jätteroligt, men letar man efter ett spel med högt skillcap och där alla tävlar under samma förutsättningar så är inte WoW rätt spel.

Permalänk
Medlem

Ja jag undrar eg vad de kan ha som bevis för att banna folk pga. guld köp.

Ett förbaskat bra tips till folk som vill tjäna guld, som ej har gjort alla quester i northrend, questa i regionerna ni ej har fått achievements i.
Blir ca 200g/h. Givetvis ska man vara lvl 80 då.
Med min dk kunde jag komma upp i 2000g på en dags questande!

Så ett smart tips kan vara att lvla en alt endast i instanser, för att senare vid lvl 80 göra alla quester och tjäna enormt med cash.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Ja jag undrar eg vad de kan ha som bevis för att banna folk pga. guld köp.

Ett förbaskat bra tips till folk som vill tjäna guld, som ej har gjort alla quester i northrend, questa i regionerna ni ej har fått achievements i.
Blir ca 200g/h. Givetvis ska man vara lvl 80 då.
Med min dk kunde jag komma upp i 2000g på en dags questande!

Så ett smart tips kan vara att lvla en alt endast i instanser, för att senare vid lvl 80 göra alla quester och tjäna enormt med cash.

Exakt, har man dessutom epic fly går det hur snabbt som helst. Ett tips som många ofta inte tänker på är att skaffa stora bags och loota-sälja ALLT. Man får mycket mer guld än man kanske tror.

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk

Eller Så Grinda på ett ställe som FAN! och du kan lätt få 2 k på bara några timmar, Försök döda mobs som droppar lite av allt, Det kan vara eternals, Relics, Om du har leatherworkin osv.

Om epics dropar 2-3 k cash direkt ;D

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●

Permalänk
Medlem

Jag började spela med min DK igår efter fem månaders uppehåll, hade precis dingat 62 när jag slutade och nu har den tre bars kvar till 64 och har tjänat 150g enbart på questandet+sälja loot.
Med full rested fick jag en halv level enbart genom att köra lite ramparts.
Tänk på att plate och 2h-vapen är värda mest pengar när man säljer till vendors, så välj alltid det om ni inte hade tänkt använda nåt av rewardsen, i Outlands och Northrend kan det skilja flera guld mellan rewardsen för samma quest. Jag hade förut ett addon där det fanns lagrat i en databas hur mycket vendors betalar för olika saker men jag minns inte vad det heter.

Vad sjukt OP DK:s är, jag har bindat de olika attackerna till tangenterna §1234, sen rullar jag ansiktet mot dem från vänster till höger=win.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det kommer komma en inbyggd funktion nu i 3.2 som gör att man ser vad föremålet säljer för hos vendors!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Jag hade förut ett addon där det fanns lagrat i en databas hur mycket vendors betalar för olika saker men jag minns inte vad det heter.

Det skulle kunna vara addonen "Sellfish"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ozbaab
Det kommer komma en inbyggd funktion nu i 3.2 som gör att man ser vad föremålet säljer för hos vendors!

Ok, vad bra. precis som den inbyggda threatmetern och snabbskifte av gear-uppsättningen som förut krävde addons.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorzkenolZn
Det skulle kunna vara addonen "Sellfish"

Hmm nej, det var nåt av mina andra addons, kanske auctioneer eller ark inventory.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Auctioneer är det inte för det har jag, är väl ark inv då kanske.