Spel/Bildredigering, cirka 12,5k
Hej!
Dags att köpa ny dator, har lite dålig koll på vad som gäller/finns just nu. Har försökt läsa på här på Sweclockers, och "tror" mig fått lite koll i alla fall.
Datorn ska användas till;
*Spel: Warhammer online/Lotro, Fallout 3, Rainbow Six Vegas 2 (och liknande).
*Bildredigering: inte alltför tunga bildfiler, visst arbete i lager och RAW-format.
*Filmtittande: ibland, gärna blu-ray, därav medtagen blu-ray spelare.
Viktiga kriterier i övrigt;
*Relativt tyst och "enkel" att hålla dammfri (d.v.s. funkar chassit bra för detta?)
*Gärna grafikkort som blåser ut luften ur burken, ifall jag skulle vilja köra Crossfire.
*Nätagg. som klarar att driva allt det jag har valt + ev. ett grafikkort till?
Budgeten är cirka 12.500kr (+/- 500kr), och detta skall inkludera skärm, OS (vill ha Vista så länge, med uppgradering till Win7) och montering (skulle kanske kunna göra det själv, men enklare att ha det klart från början).
Har försökt sätta ihop två olika paket, ett AMD Am2 och ett AMD Am3 (om jag har förstått rätt skiljer det bl.a. i vilka minnen som kan användas och vilka processorer som passar). Paketen är alltså lika förutom MK, proc och minne;

Länk; http://forumbilder.se/show.aspx?iid=62200991103AMc6d0
Har jag tänkt någotsånär rätt? Funkar de olika delarna ihop? Har jag missat något? Vilket paket bör ge bäst framtidsmöjligheter, Am2+ eller Am3?
Kom gärna med förslag på ändringar, om ni ser något där jag skulle kunna göra en stor vinst i prestanda i förhållande till pris! Kan kanske tänja lite på budgeten om det finns stora fördelar för mig i det.
Phew... mycket tugg blev det, men ser fram emot er hjälp/svar!
//Milan