Permalänk
Medlem

har en fråga, borde man beställa win7 home premium från amazon.co.uk nu för det ltie billigare priset eller ska man vänta å köpa det i sverige?

dessutom om man köper uk versionen kan d bli nå strul då? och hur säkert är det att man får produkten egentligen?.....

Permalänk
Medlem

amazon.co.uk är det nog lungt att beställa ifrån ändå, det är ju en så pass välkänd site.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Back to business:
Visst verkar det kört att Sverige får samma deal som england mfl där man kan köpa windows fullversion till priset av en uppgradering? Eller har någon hört nått om att det erbjudandet kan leta sig till Sverige också?

Så är det nån här som faktiskt förbeställt via amazon eller liknande och fått OK? (dvs inget "tyvärr tar vi inte internationella beställningar" svar)

... om det nu funkar, är frågan om det är värt att missa svenska utgåvan förstås, men det kanske man kan leva med. (det är ju värt en del att få en "icke-OEM" full utgåva!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Men det är ju jag som bestämmer ämnet - jag startade ju tråden

Back to business:
Visst verkar det kört att Sverige får samma deal som england mfl där man kan köpa windows fullversion till priset av en uppgradering? Eller har någon hört nått om att det erbjudandet kan leta sig till Sverige också?

Så är det nån här som faktiskt förbeställt via amazon eller liknande och fått OK? (dvs inget "tyvärr tar vi inte internationella beställningar" svar)

... om det nu funkar, är frågan om det är värt att missa svenska utgåvan förstås, men det kanske man kan leva med. (det är ju värt en del att få en "icke-OEM" full utgåva!)

Ja tyvär kanske det är så:/.

Räcker det inte med att man inte sitter på en brittisk proxy t.ex och bestället eller kollar dem landet osv när man väljer vart det ska skickas? :p.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Bråk och andra otrevligheter borttaget. En hel del av detta hade ni kunnat ta i PM.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Så är det nån här som faktiskt förbeställt via amazon eller liknande och fått OK? (dvs inget "tyvärr tar vi inte internationella beställningar" svar)

Ja, det går bra att beställa utan att få sådana svar. Dock är det ju som sagt en förhandsbokning det gäller och amazons praxis är att sådana inte skall betalas förrän varan finns i lager. Man får även deras prisgaranti (som innebär att man inte behöver betala det pris som gällde när bokningen gjordes om varan hinner sjunka i pris innan den kan levereras), men det kanske inte är så sannolikt i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Fint

... då är alltså enda nackdelen att man får en engelsk utgåva?
(och fördelen är ett riktigt lågt pris för en icke-oem version)

F-n det kliar lite i fingrarna...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jag la en beställning från Amazon i Tisdags.
Egentligen borde vi gått ihop ett gäng och köpt flera exemplar.

Permalänk
Medlem

Jag köpte min dator på Siba, och fick då uppdatera till WIN7 när det släpptes. Jag kunde redan idag lägga beställning på det via HP´s hemsida. Kostade 29,99 euro.

Att det skulle vara gratis tar jag inte upp här...det hör till en annan tråd...

Visa signatur

SAMSUNG NP900X3C

Permalänk
Medlem

När kan man förboka i sverige?.. kommer ju ut om cirka 30 dagar?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
När kan man förboka i sverige?.. kommer ju ut om cirka 30 dagar?

Om en månad ?.. nja

22 Oktober är det väl för engelska versionen;) och 31 för svenska^^.

Eller har jag fel ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Om en månad ?.. nja

22 Oktober är det väl för engelska versionen;) och 31 för svenska^^.

Eller har jag fel ?

Helt ute och cyklar ^^
Du har rätt. Men tanke på spel och sådant går ju förboka månader/år innan det släpps

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av downup
Helt ute och cyklar ^^
Du har rätt. Men tanke på spel och sådant går ju förboka månader/år innan det släpps

Yes. det är riktigt najs

Permalänk
Medlem

Ultimate kostar 170 pund på amazon, dock när jag kommer fram till kassan så kostar den helt plötsligt 185 eller liknande, och 5 pund i frakt på det. Är det olika moms beroende på var man bor? Dvs att amazon plockar ut svensk moms eller har jag missat nåt?

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Har beställt från amazon jag också.... Home versionen och jag vill verkligen ha möjlighet att ändra tills svenskt. Såg nu att bara ultimate har mui funktionen? Hitta iaf detta program för vista, borde inte det funka på win 7 också?

http://www.blogsdna.com/4239/install-multiple-languages-mui-o...

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Medlem

Har kontaktat microsoft iaf och det är bara ultimate versionen som har MUI. Så jag ska skynda mig å avboka mitt ex

Visa signatur

//Johan

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av icqdevil
Har kontaktat microsoft iaf och det är bara ultimate versionen som har MUI. Så jag ska skynda mig å avboka mitt ex

Situationen var ju densamma för vista, så det är väl inte omöjligt att program som det du länkade till ovan kommer att fungera?

Permalänk
Medlem

För er som ska beställa från UK.

Jag missade detta i deras FAQ nånstans... det är ju en jungel.

Kortfattat så är dom tvungna att debitera oss svensk moms... och priset hamnar på 185 pund istället för 170.... Med frakt för windows ultimate blir priset ca 2300 kr. Undrar om det är värt det tbh. Nån som har den blekaste aning om vad 7 ultimate kommer hamna på i sverige? ^^

**************************

I would like to inform you that our prices listed on our website are inclusive of the British VAT rate applied i.e., 15%. However, for books, it is currently 0%.

I see that you are trying to place the order for this item "Microsoft Windows 7 Ultimate (PC)" to be dispatched to Sweden.

For all orders and deliveries that we send to "Sweden", we are obliged to charge VAT at the your local rate which is 6% for books and 25% for all the other items.

When you purchase an item on our website, the price you see initially is the price that includes the rate of VAT applicable within the United Kingdom.

If your order is marked to be delivered to another member state of the European Union, we will re-calculate the price during the checkout process of your order by taking the price of the item, excluding UK VAT and adding VAT at the rate applicable in the EU member state. Since VAT rates differ widely within the EU, the final price of your order will often change to reflect the VAT rate that is in place in the EU country of destination.

For example, most member states of the European Union charge VAT on books whereas the United Kingdom does not.

Because of this reason, the price of the item "Microsoft Windows 7 Ultimate (PC)" is changing from 169.98 GBP to 184.76 GBP.

If you wish to determine the final price you will be charged for an order, then please view the order summary section of the order form. When VAT applies to an order, the relevant VAT charges for the country of destination will be clearly reflected on your e-mail confirmations and invoices.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

Fick skicka ett par mail till amazon.com om att jag inte har fått någon uppgraderingkod till 7:an för min i somras inköpta Windows Vista Ultimate.

Fick ett trevligt svar i veckan att dom beklagade strulet och fick instruktion att lägga en order på en fullversion av Win 7 Ultimate samt dom bifogade en "gratiskod" för denna. Kostade mig i slutändan 80 kr i frakt, men jag har ju kvar min g:a orginal Vista licens också då....

/Lennart