Permalänk
Robot

DIY VGA Vattenblock

Efter att ha försökt hitta ett billigt vattenblock till grafikkortet så gav till sist upp och beslöt mig för att bygga ett eget.
På samma gång tänkte jag passa på att bygga en Case till den externa radiatorn för vattenkylningen.
Som Case har jag en gammal printerserver som jag sparat för just ett projekt som detta.

Besök albumet: DIY VGA Vattenblock av Lordsqueak

Permalänk
Medlem

Är ingen expert, men det kanske inte är så smart att lägga kortet på diskbänken med tanke på statisk elektricitet. Snyggt i övrigt, det lilla jag sett hittils blir kul o se resultatet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cAWPer
Är ingen expert, men det kanske inte är så smart att lägga kortet på diskbänken med tanke på statisk elektricitet. Snyggt i övrigt, det lilla jag sett hittils blir kul o se resultatet.

Du vet att diskbänk blir du jordad av.
Fin kylare, mer bilder bara! Vill se hur den presterar också skulle vara kul och göra nåt likande själv.

Permalänk
Medlem

Fränt! hoppas det funkar bra:)

Permalänk

Haha helt klart häftigt, väntar med poäng tills jag ser temps

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Ja som sagt, det är temps före och efter som är intressanta. Vid både idle och max load i en timme typ. Och mer bilder så klart

Kul idé som blir verkligehet. Säkert många som tänkt tanken men som inte gör något.

I like!

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

udde ide. fast är det inte bättre att borra upp hål för röret i flänsen vertikalt över flänsarna och försöka göra en lopp där med vatten eller parallella loppar.

annars så tror jag tyvärr att den här funkar bättre http://www.indomo.se/index.php?mode=item&id=4029&session=6aa8...

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen, verkligen att du lödde med kopparlod.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Jag hoppas verkligen, verkligen att du lödde med kopparlod.

Samma här ;P

Vad kör du för dimension på röret? 10mm eller?

Förövrigt så var det en fräck idé tycker jag. Har ett projekt som jag skall försöka ta tag i när pengarna rullar in, bygga vattenkylning med kromade kopparrör istället för slangar Opraktiskt: JA, men satans snyggt

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

6mm rör
Finns att köpa på till exempel Biltema , kolla på bromsrör.
gav ung 250kr för 5 meter. , lite dyrare för större dimensioner.

Var lite tveksam till att använda 6mm, men när jag jämnförde med rören som sitter i radiatorerna så ser dom också ut att vara 6mm, så det ska väl gå.

Permalänk

Såpass klent.. Trodde faktisk det var 8 - 10mm rör..

Ganska klent faktiskt, men verkar ju faktiskt räcka för dig då dina temps såg hyfsade ut ändå.

Visa signatur

| i7 2600K @ 4.8Ghz | Thermalright HR-02 Macho | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Corsair F3 120GB SSD | Gigabyte HD6970 2GB | 8GB G.Skill 1600Mhz Ripjaws Gaming | OCZ Stealth X Stream 600w | Win 7 Ultimate | Fractal Design Define R3 | BenQ 22" LED HD
Att göra: Gejma hårdare!

Permalänk
Medlem

Egna grafikkortskylningar? Me like!

Toppenblogg! Bästa i sommar

Gillade din egna lösning på graffekortet

Visa signatur

LinuX

Permalänk
Medlem

10p, tveklöst! Helt min smak Hoppas du har kikat på min "Skorsten" och även "Svenssonchassi". Vi ghettomoddare kanske kan dela ideér

Heart-chassit på toppen blev grymt elakt

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Sweeeet!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Du vad är det för chassi du har stående på "det mindre snygga"

vad heter det ?

Visa signatur

*Powemac g4 MDD 1ghz / 7000 rpm delta fläkt <3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrSkudd
Du vad är det för chassi du har stående på "det mindre snygga"

vad heter det ?

+1

Permalänk

Jag hoppas du fixat lite mer på kylningen så att rören har mer kontakt annars kommer det hjälpa ungefär lika mycket som att slå en drill på grafikkortet en gång i kvarten.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem