Permalänk
Medlem

Problem med NOD32?

Hej!
Jag har installerat ESET NOD32 på en dator och efter installationen så är datorn horribelt seg.
Det tar ca 30 min att öppna Internet Explorer, sedan så tar det ca 30-45 min att byta sida, även ”snabba” sidor som tex www.sunet.se
Jag tänkte att jag skulle försöka att avinstallera NOD32 men jag kommer inte åt Lägga till / ta bort program och om jag försöker att avinstallera via NOD32 så efter ca 4 timmar så tröttnade jag.
Vad kan vara fel?
När datorn startar så kör virusskyddet igenom startsekvensen under ca 20 min för att sedan vara det enda program som fungerar någorlunda.

Permalänk
Medlem

Först och främst, vad har du för dator? Nämn CPU och hur mycket minne du har i burken.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

HP Pavilion D4350
AMD Athlon X2 2,0GHz
minne 1,5GB

Permalänk
Medlem

Då måste det vara något annat som lurar på din dator. Ladda hem och installera TuneUp Utilities 2009 och kör "Speed", "Health", "TuneUp StartUp Manager", "Free up disk space" på C, "TuneUp 1-Click Maintenance", "TuneUp Disk Doctor" och slutligen (även det allra sista du ska göra efter allt detta), TuneUp Registry Defrag" och "TuneUp Drive Defrag".

Om datorn är lika seg efter allt detta, så tji på den xD Närå, säg till oss här i denna tråd isf Lycka till!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ursäkta tar det 30 minuter då är det nått annat som är galet. Din processor kanske håller på o skälvdör trottling osv. din dator ligger då kanske i kokningstadiet. I allfall hoppas det va en ren o fin överdrift om inte så lär jag i allfall börja fundera.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

Datorn har precis blivigt ominstallerad och den har körts i 2 veckor utan problem, men när jag installerade NOD32 så började problemet vilket föranleder att jag tror att det är där problemet ligger

Permalänk
Medlem

Nod32Antivirus4 eller NOD32SmartSecurity4?
Har hört att NOD32SmartSecurity4 slöar ner burken initialt men sen ska de inte va nåt problem. NOD32Antivirus4 däremot är helt felfri.

Visa signatur

--------------------
Intel i7-6700K, 64 GB RAM, RTX 2070 Super, Dell 32", Dell 27", TCL 55", Win10Pro.
--------------------

Permalänk

Har kört NOD32 i många år och installerat det i väldigt många datorer Har aldrig upplevt att det slöar ner datorn

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Hedersmedlem

Enda trubblet med Nod32 jag stött på är lite I/O problem med vissa motor versioner. Att koppla in en ny klient med Nod32 i ett nätverk där servern också kör Nod32 kan ställa till med trubbel ifall motor versionerna inte är identiska (på Windows manér kan nätverket låsa sig helt).

Men inget av det här tycks ha med din situation att göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jmb
Datorn har precis blivigt ominstallerad och den har körts i 2 veckor utan problem, men när jag installerade NOD32 så började problemet vilket föranleder att jag tror att det är där problemet ligger

Den ska ju liksom inte orsaka problem, då det är väldigt resurs-snålt. Blev en aning förvånad måste jag säga.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Systemåterställning till en tidpunkt före installationen. Har Du Vista kan Du göra detta via installationsskivan.

Permalänk
Medlem

Problem löst
Jag startade i felsäkertläge och avinstallerade NOD32 och nu fungerar datorn igen.