Dustin Home-beställning 1.5 år efter

Permalänk
Medlem

Dustin Home-beställning 1.5 år efter

För ungefär 1,5 år sen (KlippaKlistra: Orderdatum 2008-02-17) beställde jag ett grafikkort och lite tillbehör och valde postförskott.

Av någon anledning kom beställningen inte fram. Ringde då Dustin's kundtjänst som sa att om och när det väl kom fram så kunde jag låta det ligga kvar så skickas det tillbaka till dem. Jag fick ingen avi eller liknande så antog att det var Postens och Dustin Home's problem.

Slutade med att jag köpte ett grafikkort från Webhallens butik.

NU kommer anledningen med min tråd;
Idag fick jag en faktura från Kreditor med exakt denna beställningen (produkterna var listade på fakturan) och att den ska betalas inom 10 dagar eller avbetalas med 103:- per månad.

Eh VA?! Från Kreditor? Får de bara lägga en faktura hos Kreditor sådär?

Tänkte mest om detta har hänt någon annan tidigare och vem skall jag isåfall kontakta, Dustin Home eller Kreditor?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd

Det har säkert slagit diff i deras system. Ring dem så kommer dem fixa det. Inget du behöver oroa dig för

Permalänk

Du kontaktar i första hand Dustin och frågar hur det kommer sig att du fått en faktura på varor från Dustin som du inte mottagit. Har du haft mailkontakt eller så med dom där du kan se att dom uttryckt att du ska låta det ligga så bifoga det till dom. Om du på något annat sätt kan styrka att du "avbokat" beställningen (inte mottagit den) så underrätta dom om detta också. För jäkla tråkigt när sånt sker, men misstag händer och då får man göra det bästa för att reda ut dom! Var med om en liknande situation med Datorbutiken för x-antal år sedan, men det löste sig genom att jag kunde bifoga ett mail där jag skrivit att jag ville avboka ordern trots att den redan var skickad. Paketet hade på något sätt kommit på villovägar, men som sagt, tack vare mail och att jag kunde visa att jag hade beställt och betalt för exakt samma delar bara 2dagar efter min order hos Datorbutiken så ordnade det sig! Hoppas även att det löser sig för dig! Lycka till!

Mvh
Martin

Visa signatur

WS: Asus Commando, E8400 @ 3.8ghz, 4gb ocz reaper pc 8500, 3x750 samsung spinpoint, Ocz vertex ssd, antec p182, radeon 4870. 2x samsung syncmaster 245B. Xfi fatal1ty.

HTPC: Asus barebone av nåt slag, E6550, 4gb corsair xms2, nvidia 8500gt, 80gb samsung spinpoint. Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem

Kan det va så att Kreditor hanterar Dustins förfallna fordringar? Om så är fallet ser nog Dustin ordern som genomförd och saknar betalning, kontakta Dustin...

edit: Ring även Kreditor och bestrid fakturan så du slipper dröjsmålsränta osv.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Avstängd

Verkar som någon tog ut varorna och rev fakturan... alltså någon annan än TS.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Verkar som någon tog ut varorna och rev fakturan... alltså någon annan än TS.

Men som sagt, jag beställde med postförskott?

Edit:
Och även om det skulle vara faktura så borde väl Kreditor skickat påminnelser osv. inom 1.5 år tycker man?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Normalt brukar man få betala returportot om man inte hämtar ut paketet, kanske det dom har fakturerat?

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte kontaktat Dustin och Kreditor?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Kontakta både Dustin och Kreditor.

Ringde Dustin som sa att det var en bugg i deras system och att de skulle kontakta Posten. De sa även att de skulle kontakta Kreditor.

Då jag inte litar sådär jättemycket på internetbutiker ibland så ringde jag kreditor just-in-case. De blev rikligt förvånade då fakturan var skapad Mars 2009 men utfärdad nu. De frös fakturan och bad mig återkomma när Dustin mailat mig. Annars skulle jag kontakta Kreditor så fick de kontakta Dustin.

Väldigt grötigt men fakturan är fryst iaf och Dustin undersöker felet.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Kontakta både Dustin och Kreditor.

Ringde Dustin som sa att det var en bugg i deras system och att de skulle kontakta Posten. De sa även att de skulle kontakta Kreditor.

Då jag inte litar sådär jättemycket på internetbutiker ibland så ringde jag kreditor just-in-case. De blev rikligt förvånade då fakturan var skapad Mars 2009 men utfärdad nu. De frös fakturan och bad mig återkomma när Dustin mailat mig. Annars skulle jag kontakta Kreditor så fick de kontakta Dustin.

Väldigt grötigt men fakturan är fryst iaf och Dustin undersöker felet.

Låter inte grötigt. Misstag händer. Nästa gång det händer så kontakta bara kreditbolaget och bestrid. Sen kontaktar du handlaren och förklarar läget. Kreditbolaget hamnar inte i en bättre position än den dom förvärvat fordran av (handlaren), många som inte tänker på det. Dom har köpt en fordran på dig för en viss summa pengar. Har du rätt att bestrida gentemot handlaren så har du rätt att bestrida gentemot kreditbolaget (det är samma fordran, bara en ny "ägare"). Och som vanligt handlar det om att vara saklig, vänlig men bestämd.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampa
Normalt brukar man få betala returportot om man inte hämtar ut paketet, kanske det dom har fakturerat?

Inte hos DustinHome, dom bjuder alltid på returen ifall man ångrar sig. Och antagligen gäller det en större summa, annars hade väl TS sagt det?

Rätt onödig tråd hur som helst, vem fan tror orvar p12 på Sweclockers ska kunna hjälpa i ärendet? Man kontaktar väl alltid företaget i fråga först, och sen kan man skriva en tråd om det fortfarande inte löst sig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smsfeatures
Inte hos DustinHome, dom bjuder alltid på returen ifall man ångrar sig. Och antagligen gäller det en större summa, annars hade väl TS sagt det?

Rätt onödig tråd hur som helst, vem fan tror orvar p12 på Sweclockers ska kunna hjälpa i ärendet? Man kontaktar väl alltid företaget i fråga först, och sen kan man skriva en tråd om det fortfarande inte löst sig.

Smart person @ forum?

Det är alltid skönt att få bekräftelse från personer med kunskap kanske därför tråden finns? eller för att få råd.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smsfeatures
Inte hos DustinHome, dom bjuder alltid på returen ifall man ångrar sig. Och antagligen gäller det en större summa, annars hade väl TS sagt det?

Rätt onödig tråd hur som helst, vem fan tror orvar p12 på Sweclockers ska kunna hjälpa i ärendet? Man kontaktar väl alltid företaget i fråga först, och sen kan man skriva en tråd om det fortfarande inte löst sig.

Bara för att du själv verkar vara en "p12" så betyder det inte att alla andra är det. Och eftersom du är ny så berättar jag för dig att här är en del kunniga på detta forumet ang. dessa frågor.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Avstängd

Jag talar bara av min egen erfarenhet och dett ser ut som om Kreditor gjort en miss. Men även Dustin.

Det bästa du kan göra är att ta kontakt med dustin i förstahand så kommer dem med sannolika skäl orda det åt dig.

Som sagt oroa dig inte. Du snackar om ett av Sveriges största Datorbutiker. Så ditt problem kommer dem att lösa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
Bara för att du själv verkar vara en "p12" så betyder det inte att alla andra är det. Och eftersom du är ny så berättar jag för dig att här är en del kunniga på detta forumet ang. dessa frågor.

Haha är du på riktigt eller? Sweclockers kommer väl tvåa (Fragbite tar första priset med råge) när det gäller antalet fjortisar.

Du behöver inte berätta någonting bara för att "min användare" är ny.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smsfeatures
Haha är du på riktigt eller? Sweclockers kommer väl tvåa (Fragbite tar första priset med råge) när det gäller antalet fjortisar.

Du behöver inte berätta någonting bara för att "min användare" är ny.

Och där var den poängen bevisad.
Jag bara undrar hur du tänkte där. Gnälla om att det finns för mycket fjortisar och inget kunnigt folk här samtidigt som du själv uppvisar en attityd som pekar på ingenting annat än att du mer än gärna bidrar till dessa fel du gnäller på?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Dustin AB

Re: Dustin Home-beställning 1.5 år efter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
För ungefär 1,5 år sen (KlippaKlistra: Orderdatum 2008-02-17) beställde jag ett grafikkort och lite tillbehör och valde postförskott.

Av någon anledning kom beställningen inte fram. Ringde då Dustin's kundtjänst som sa att om och när det väl kom fram så kunde jag låta det ligga kvar så skickas det tillbaka till dem. Jag fick ingen avi eller liknande så antog att det var Postens och Dustin Home's problem.

Slutade med att jag köpte ett grafikkort från Webhallens butik.

NU kommer anledningen med min tråd;
Idag fick jag en faktura från Kreditor med exakt denna beställningen (produkterna var listade på fakturan) och att den ska betalas inom 10 dagar eller avbetalas med 103:- per månad.

Eh VA?! Från Kreditor? Får de bara lägga en faktura hos Kreditor sådär?

Tänkte mest om detta har hänt någon annan tidigare och vem skall jag isåfall kontakta, Dustin Home eller Kreditor?

Hej!

EDIT, jag återkommer via mail så fort jag har fått alla svar. Utredningen om vad som har hänt tar lite extra tid.

Mvh,
Jüri Martoja (jm@dustin.se)
Dustin AB

Visa signatur

Med vänliga hälsningar,
Jüri Martoja, Dustin AB

:. Dustin Home på Facebook
:. www.dustinhome.se | www.dustin.se