Permalänk

Var och köpte en Corsair 650 och satte in den igår. Datorn gick igång som vanligt men det sket sig när hårddisken skulle igång. Verkar inte som den kan upptäcka en av hårddiskarna. (har två st.)

Antar då att hårddisken har bränts och att allt det andra klarat sig.
Lite märkligt att an hårddisk rök när det satt två diskar samt en dvd brännare på samma kabel. Förstår inte det där så värst bra. Det kanske inte är märkligt ändå.

Jag befarar att det var den disken jag hade det mesta viktiga på.

Hade inte tid att pilla mer utan det får bli nu i helgen.

Permalänk
Avstängd

det här med smälla nägagg det har ni fått mig att bli rädd för. Därför äger ´jag nu endast bara kvalitets aggregat (okej sådanna kan gå sönder me

i min primära dator så sitter det ett enermax galaxy 1200watts nätagg och i min wow burk satt ett ace nätagg innan. det va ni på swec som fick mig att börja tänka om så jag införskaffade ett Corsair 400watts istället till den

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem

LionelMessi:
Jo jag blev också förvånad första gången jag hörde att deras Hiper bara förstört deras hårddisk medan resten klarat sig än så länge. Du blir den 3:e personen jag hört talas i Sverige som bara förlorat hårddisken men troligen är det flera.

Annars brukar andra delar nämnas oftare och flera samtidigt.

Permalänk

OK gott folk. Hade en stund över för någon dag sedan och satt och pillade med datorn lite.

Höll först på att kontrollera kontakterna till diskarna.
Detta gjorde jag förut också. Då när jag upptäckte att en av dem inte svarade. Då verrkade alla kontakterna sitta bra. Senast när jag skulle kolla så kopplade jag ut en av diskarna och startade datorn för att se vilken disk det var fel på.
Då hittade den ingen hdd alls. Efter en liten koll så såg jag att ström sladden till den andra disken hade åkt ut. Den måste suttit väldigt löst. Då blev jag ganska glad och stoppade in den. Efter en fin omstart så fungerar hela datorn helt perfekt. Jag hade inte kunnat bli mer nöjd än så här. Jag måste ha dragit ut sladden när jag bytte nätagg.

Hiper har alltså inte sabbat ett skit i min dator trotts det fula försöket att starta datorn på ett brännt nätagg.

Visst, skiten small, men alla delarna lever alltså. Förutom nätagget då.

Jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Man skall också komma ihåg att nädelar oftast har en MTBF på 100.000 timmar därefter får de smälla.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.