Permalänk

Saken är väl att du egentligen inte äger din plats på servern. Du hyr den från Blizzard, och som hyresvärd har dom väl rätt att sätta ut relger och vräka dom som inte inte följer dom.

Personligen så har jag dock inget emot levlande bottar. Men pvpbottar dödar upplevelsen och förstör det virtuella livet!

Permalänk
Medlem

Det e otrolgit hur jag altid lykas skapa ngn slags kalabalik med alla min tradar..

forst jag lskar inet traden som jag skrev mitt i natten nar jag va as trott...
120+ komentarer

undra om denna kommer forbi 120+ komntar linjen? spannande

Permalänk
Medlem

Vad kan igentligen ersätta känslan av att lvla en char 1-80? 1-79 är ganska tråkigt men 80 dingen slår det mesta imo och det skulle försvinna om man bottade IMO. Och vem snackar om killar med nolife som lvlar? ALLA som spelar wow seriöst är nolifers Sad but true!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarre
Det e otrolgit hur jag altid lykas skapa ngn slags kalabalik med alla min tradar..

120+ komentarer

Sant, denna tråd sjönk till dagisnivå, tror förövrigt att det redan finns en tråd om botar om jag inte minns helt fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

120+ komentarer

Ja jävlar det blir action med dina trådar

Permalänk
Moderator
Testpilot

Älskar denna tråden!

Det används samma argument som skattesmitare alltid använder sig av, om ändå ingen upptäcker mig så spelar det ingen roll. Varför ska alla andra bry sig om det?

Förmågan att tänka empatiskt och se kollektivt på företeelser i samhället är få förunnat. Tyvärr.

Att sko sig själv blir vanligare och vanligare och ju mer vi sitter vid en dator och glor på pixlar desto mer avtrubbade blir vi. En person på internet behandlar man inte med samma respekt som en i verkliga livet. Vi har uppenbara problem att utveckla samma empatiska känslor för en användare på internet än de personer som finns i vår direkta omgivning.

Fuska på ni eftersom vi kan inte argumentera för att ändra eran åsikt, det vi kunde göra är att visa er hur erat fuskande påverkar balansen i spelet och rubbar spelupplevelsen till något den inte är tänkt. Men vi människor är ju destruktiva till naturen och roffar åt oss av det vi vill ha utan eftertanke så varför bry sig?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Jag citerar mig själv från en gammal tråd där jag diskuterat detta på FZ:

Problemet är väl mest att nån typ av process i fuskares hjärnor tycker :
* Jag är förmer än er andra.
* Jag har rätt att ta genvägar förbi regler och sådant jag inte gillar.
* Jag har den rätten även om det bryter mot reglerna i spelet.

De har inte heller (som bevisats i denna tråd) empati att förstå varför ickefuskare blir sura på dem , iofs förståeligt för med den empatin fungerande skulle man inte fuska heller.
Tur att hot om straff (ban) hindrar många , detta verkar fungera.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Älskar denna tråden!

Det används samma argument som skattesmitare alltid använder sig av, om ändå ingen upptäcker mig så spelar det ingen roll. Varför ska alla andra bry sig om det?

Förmågan att tänka empatiskt och se kollektivt på företeelser i samhället är få förunnat. Tyvärr.

Att sko sig själv blir vanligare och vanligare och ju mer vi sitter vid en dator och glor på pixlar desto mer avtrubbade blir vi. En person på internet behandlar man inte med samma respekt som en i verkliga livet. Vi har uppenbara problem att utveckla samma empatiska känslor för en användare på internet än de personer som finns i vår direkta omgivning.

Fuska på ni eftersom vi kan inte argumentera för att ändra eran åsikt, det vi kunde göra är att visa er hur erat fuskande påverkar balansen i spelet och rubbar spelupplevelsen till något den inte är tänkt. Men vi människor är ju destruktiva till naturen och roffar åt oss av det vi vill ha utan eftertanke så varför bry sig?

Bottar man i wow så skadas ingen. Betalar man inte skatt så påverkar det alla andra väldigt mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nilsie
Bottar man i wow så skadas ingen.

Hahahahahahahaha, alltså, läs igenom tråden igen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frantz3n
Hahahahahahahaha, alltså, läs igenom tråden igen.

Jaja någon kanske skadas lite, underdrev lite sorry

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Jag citerar mig själv från en gammal tråd där jag diskuterat detta på FZ:

Problemet är väl mest att nån typ av process i fuskares hjärnor tycker :
* Jag är förmer än er andra.
* Jag har rätt att ta genvägar förbi regler och sådant jag inte gillar.
* Jag har den rätten även om det bryter mot reglerna i spelet.

De har inte heller (som bevisats i denna tråd) empati att förstå varför ickefuskare blir sura på dem , iofs förståeligt för med den empatin fungerande skulle man inte fuska heller.
Tur att hot om straff (ban) hindrar många , detta verkar fungera.

Kan inte annat än att hålla med, det skulle gå att diskutera detta till döden utan att egentligen komma någonstans.

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

snacka om att denna tråd har spårat... dags att låsa den kanske?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Citat:

Bottar man i wow så skadas ingen. Betalar man inte skatt så påverkar det alla andra väldigt mycket.

Sista meningen håller jag med om. Första kan jag varken vara för eller emot då jag inte spelat WoW överhuvudtaget. MEN dock så kan jag säga att jag spelat endel Diablo 2, inte sådär jättemycket men jag hade bla en Sorc på ca lvl 80 + några andra char kring 40-50. Av vad jag förstått så bottades det ganska mycket i D2 redan i dom tidiga patcharna och den senaste patchen är nu 1.12. Minns inte exakt på rak arm, men kring 1.08-1.10 så lade de till en massa runewords, sets, uniques med mera, främst end level gear som krävde lvl 75+ för att använda.

Men pga att det fanns så många bots så var det ytterst sällsynt att man skulle hitta några av de sakerna, helt enkelt för att drop raten var så låg, och det pga alla bots så det inte skulle bli ett överflöd av items. Själv hade jag ingen som helst chans att klara mig när jag kom till Hell, för jag hade inte tillräckligt bra saker. Gjorde flera så kallade "runs" i Nightmare i hopp om att hitta nåt som kunde hjälpa mig i Hell, men det slutade med att brorsan fick hjälpa mig, han hade spelat mycket Guild Wars på den tiden men tröttnat så han bytte alla GW items mot forumguld som han sedan köpte D2 items för.
Fick bla sköld, armor och vapen av honom, men det räckte inte riktigt till ändå för att klara Hell.

Som sagt, vet inte hur det är med WoW, men D2 är såpass item dependent som nåt bara kan vara. Och en polare som spelat D2 under en längre tid sade det samma också, tidigare så var det lättare att hitta items, men pga alla bots så sänktes drop rates till nåt löjligt litet värde som gör det så gott som omöjligt att hitta vad man söker. Dessutom blev det ju inte roligare av alla reklambots som dök upp stup i kvarten och spammade halva skärmen full med meddelanden som "Get all your items for X€, visit www.d2items.com"

En annan grej som polaren visade under en Hell Baal run när de skulle nita Baal, så märkte vi att några av spelarna var bottar. Polaren höll ner Alt knappen (gör så att du ser alla items på marken och de blir lättare att plocka upp) redan ett par sekunder före han (Baal) dog för att försöka plocka upp nåt, återigen vet inte hur det är i WoW men i D2 så gäller regeln "först till kvarn". Summa summarum så hann man knappt se nåt av lootet blinka till på skärmen förrän bottarna hade plockat upp det. Typ samma problem där som dom där "auto-aim" bottarna eller vad de kallas.

Hoppas de fixar spelet iom den kommande 1.13 patchen och fixar bort ALLA bottar, hoppas också att de inte kommer att finnas i D3 men det är väl tyvärr önsketänkande. Men att ha en bot som levlar är inte lika farligt tycker jag, iaf i D2. Läste nånstans att det krävs mellan 500-600 Baal runs för att gå från lvl95-96. Men trots det så bryter ändå bottar mot reglerna och förstör för andra, (och om du frågar mig, på sätt och vis för sig själv också) och ska icke användas.

Kan inte fatta att folk inte fattar att det är fel och förstör för andra som försöker spela efter reglerna så att det ska vara rättvist, och att då skriva att "men världen är ju ändå orättvis" är ju dumt. NI BIDRAR ju då till att göra den ännu mera orättvis än vad den redan är.
Nu ska jag sluta skriva långa inlägg, var väl ingen som läste ens halva ändå så

Visa signatur

FT02B • HX620W • P5E Deluxe @ PL11 • Yorkfield Q9450 C1 lappad @ 440x7,5 = 3,3GHz @ 1,380V w/ NH-D14 • 2x2 + 2x1 GB DDR2 @ 880MHz 5-5-5-18 • Palit 55nm GTX260 Sonic • Xonar DX • 36GB Raptor • 3TB Caviar Green • U2713HM • W7 x64 • Ikari Laser • Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dinoman
Älskar denna tråden!

Jag kör den här nya populära grejen med att skriva "+1".

+1

Att det finns idioter till människor är något alla redan vet. Men det har nog aldrig varit så tydligt som i den här tråden. Utan att nämna några namn, men tack för att ni bjuder på er!

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Citat:

Herregud ja jävlar... Läs svaren här:
1. Detta är ingen anledning. Mitt datorchassi är inte utformat för att ljuddämpas. Ändå har jag gjort det. Är jag dum i huvudet för det?
2. På vilket sätt?
3. Ännu ett argument som inte betyder någonting.
4+5= problem, visst men det är inte sjukt stora problem.
6. Oj vad överraskad jag blev, ett till argument som inte betyder någonting.
50% av påståendena var idiotiska, precis som jag sa ovan, alla kommenterar med "Öh det är ju orättvist öh"...
Och vilken avslutning sen. Private server? Vad kom det ifrån?

BTW: använder inte bots själv, tycker det är tråkigt. Men de som vill använda bots får göra det för mig eftersom det inte missgynnar mig utan bara själva får spela spelet på deras sätt. Vilket jag inte har nåt emot. Visst följer det små problem med bots men jag tycker det
1. Helt klart finns sämre saker i wow än bottar
2. Är mer värt att folk slipper spela upp en femte gubbe till lvl 80 än att jag får vänta 3 min på att min questboss ska spawnas igen.
[/B]

Yo yo, det är du som har dåliga argument, inte han.

1. Det är visst en anledning, att botta i wow är att bryta mot de regler/lagar som gäller i det spelet, att ljuddämpa sitt chassi är fullständigt lagligt och ger dig inga orättvista fördelar över andra datoranvändare'

2. litet exempel här, du bottar över en natt och får 6 stacks med Cobalt ore, nästa natt bottar du igen och får ytterligare 6 stacks med Cobalt ore. AH-priset på dessa ligger på 24g per stack, alltså har din bott samlat ihop Cobalt till ett värde av 24x12=288g, självklart vill du få iväg dina Cobalt ores för att din bot ska ha plats att farma mer nästa natt så du lägger ut dom för 20g per stack, alltså 4g under det normala ah-priset, med tanke på mängden stacks du säljer så kommer knappast något att köpa ut dina ores för att re-lista dom, därför kommer du bli "undercuttad" väldigt snart och du hjälper därigenom till att både sänka AH-priset för Cobalt Ore (som förvisso går upp snart igen) = De hederliga spelarna som farmar cobalt för att tjäna pengar, tappar 4g per stack eftersom att deras stacks inte längre säljer, och vill de lägga ut sina igenom så tappar de deras deposit-kostnad som blir rätt mycket i längden. Annars får de helt enkelt vänta.

Du hjälper alltså till med att sänka efterfrågan på en viss sak eftersom att du floodar marknaden med de saker som din bott har lagt vantarna på medans den farmat, dessutom förstör du för alla andra som försöker sälja samma vara. Och om du farmar en viss sak väldigt mycket, säg att du bottar i en av grottorna borta i storm peaks för crystallized air och ores så kan du lätt få ihop en guildbank full på bara några dagars farmande, och det stora problemet är att du inte har något problem med att sälja sakerna dyrt som fasiken, eftersom att det inte är du som har jobbat ihop dom.

3. Det ger visst övertag, läs ovan. Behöver du t.ex. 6 arctic fur för att göra en iLevel 200 item så kan du helt enkelt skicka din bott till Sholazar och låta den döda/skinna mobs (förutsatt att du har skinning), detta gör den över en natt, medans du sover. Skulle du inte ha botten skulle du måsta fixa det nästa dag efter arbete/skola, och det skulle dessutom ta upp din egen tid. Jag lade ner XX antal timmar för att få min Salty-titel (fishing), under de timmarna kunde jag ha gjort massvis med saker IRL. Du å andra siden skulle bara behöva logga in, sätta botten på att fiska och sedan gå iväg och göra något annat (bla. gnälla i forumen på sweclockers)

4. Jo det är visst ett sjukt stort problem, jag har egentligen ingenting konkret för detta men det är jävligt störande att behöva wipe'a i en sketen heroic för att tanken/healern inte hade någon aning om vad de sysslade med.

5. Inte lika stort som 4.) men om alla hade varit aktiva i spelandet (och kunnat sin klass!) så skulle man kunna vinna många av de BG's man vanligtvis skulle förlorat, därigenom sparar du en jäkla massa tid då du slipper köra flera gånger för samma resultat. (de som bottar behöver fortfarande inte göra någonting! de kan sitta på swelockers och gnälla medans dom farmar honor)

6. Inte betyder någonting? Det här är väl det största problemet då det klart och stydligt står i EULAN/TOS att det är strängt förbjudet att använda ett tredjepartsprogram för att kontrollera eller manipulera ditt spel/din gubbe på något sätt, du har accepterat eulan och förväntas därför följa den. Oavsett vad du tycker eller tror så ÄR det förbjudet att botta och det ska därför inte förekomma, om du sedan tycker att det är okej eller inte bryr jag mig väl inte så mycket om, jag tycker fortfarande du är lika dålig.

(btw-delen)
1. Ja, speedhackers, fearspam-warlocks och de som använder bottar.
2. Jag väntar gärna på quest mobs om det är en riktigt spelar som dödar dom, men är det en botter så skulle jag utan att tveka slakta gubben permanent om det räknades till min quest, en Greater Goretusk Boar är mer värd i mina ögon än de som fuskar sig igenom spelet

Känner nu att jag har lagt ner alldeles för mycket tid på dig och dina rent sagt värdelösa "mot-argument" så du får ha det bra tills vidare, och tänk efter innan du skriver i framtiden

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Jag bottar ja.

men jag pajar inte server ekonomin..

Jag sätter alltid ut mina grejer jag har bottat för max pris i 48h.. dom säljer tillsist..

Och att jag får några levelar och ökar server ekonomin dör väll ingen av?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Yo yo, det är du som har dåliga argument, inte han.

1. Det är visst en anledning, att botta i wow är att bryta mot de regler/lagar som gäller i det spelet, att ljuddämpa sitt chassi är fullständigt lagligt och ger dig inga orättvista fördelar över andra datoranvändare'

2. litet exempel här, du bottar över en natt och får 6 stacks med Cobalt ore, nästa natt bottar du igen och får ytterligare 6 stacks med Cobalt ore. AH-priset på dessa ligger på 24g per stack, alltså har din bott samlat ihop Cobalt till ett värde av 24x12=288g, självklart vill du få iväg dina Cobalt ores för att din bot ska ha plats att farma mer nästa natt så du lägger ut dom för 20g per stack, alltså 4g under det normala ah-priset, med tanke på mängden stacks du säljer så kommer knappast något att köpa ut dina ores för att re-lista dom, därför kommer du bli "undercuttad" väldigt snart och du hjälper därigenom till att både sänka AH-priset för Cobalt Ore (som förvisso går upp snart igen) = De hederliga spelarna som farmar cobalt för att tjäna pengar, tappar 4g per stack eftersom att deras stacks inte längre säljer, och vill de lägga ut sina igenom så tappar de deras deposit-kostnad som blir rätt mycket i längden. Annars får de helt enkelt vänta.

Du hjälper alltså till med att sänka efterfrågan på en viss sak eftersom att du floodar marknaden med de saker som din bott har lagt vantarna på medans den farmat, dessutom förstör du för alla andra som försöker sälja samma vara. Och om du farmar en viss sak väldigt mycket, säg att du bottar i en av grottorna borta i storm peaks för crystallized air och ores så kan du lätt få ihop en guildbank full på bara några dagars farmande, och det stora problemet är att du inte har något problem med att sälja sakerna dyrt som fasiken, eftersom att det inte är du som har jobbat ihop dom.

3. Det ger visst övertag, läs ovan. Behöver du t.ex. 6 arctic fur för att göra en iLevel 200 item så kan du helt enkelt skicka din bott till Sholazar och låta den döda/skinna mobs (förutsatt att du har skinning), detta gör den över en natt, medans du sover. Skulle du inte ha botten skulle du måsta fixa det nästa dag efter arbete/skola, och det skulle dessutom ta upp din egen tid. Jag lade ner XX antal timmar för att få min Salty-titel (fishing), under de timmarna kunde jag ha gjort massvis med saker IRL. Du å andra siden skulle bara behöva logga in, sätta botten på att fiska och sedan gå iväg och göra något annat (bla. gnälla i forumen på sweclockers)

4. Jo det är visst ett sjukt stort problem, jag har egentligen ingenting konkret för detta men det är jävligt störande att behöva wipe'a i en sketen heroic för att tanken/healern inte hade någon aning om vad de sysslade med.

5. Inte lika stort som 4.) men om alla hade varit aktiva i spelandet (och kunnat sin klass!) så skulle man kunna vinna många av de BG's man vanligtvis skulle förlorat, därigenom sparar du en jäkla massa tid då du slipper köra flera gånger för samma resultat. (de som bottar behöver fortfarande inte göra någonting! de kan sitta på swelockers och gnälla medans dom farmar honor)

6. Inte betyder någonting? Det här är väl det största problemet då det klart och stydligt står i EULAN/TOS att det är strängt förbjudet att använda ett tredjepartsprogram för att kontrollera eller manipulera ditt spel/din gubbe på något sätt, du har accepterat eulan och förväntas därför följa den. Oavsett vad du tycker eller tror så ÄR det förbjudet att botta och det ska därför inte förekomma, om du sedan tycker att det är okej eller inte bryr jag mig väl inte så mycket om, jag tycker fortfarande du är lika dålig.

(btw-delen)
1. Ja, speedhackers, fearspam-warlocks och de som använder bottar.
2. Jag väntar gärna på quest mobs om det är en riktigt spelar som dödar dom, men är det en botter så skulle jag utan att tveka slakta gubben permanent om det räknades till min quest, en Greater Goretusk Boar är mer värd i mina ögon än de som fuskar sig igenom spelet

Känner nu att jag har lagt ner alldeles för mycket tid på dig och dina rent sagt värdelösa "mot-argument" så du får ha det bra tills vidare, och tänk efter innan du skriver i framtiden

Jag orkar inte skriva mer i denna tråd. Efter 8 sidor har jag fått nog. 8 sidor och ingen har övertalat mig = illa.
Men får väl bara påpeka att det inte är jag som gnäller, utan jag försvarar botting medan många andra total-lackar.

Godnatt

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur fan resonerar du egentligen? Du är ju helt lost människa.
Hur bra tror du egentligen Wow skulle fungera om alla gjorde som du anser man har all rätt att göra? Om en bottar, visst det påverkar inte så mycket, lika lite som en skattesmitare påverkar Sverige. Om 98% botta, hur tror du spelet skulle vara då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag orkar inte skriva mer i denna tråd. Efter 8 sidor har jag fått nog. 8 sidor och ingen har övertalat mig = illa.
Men får väl bara påpeka att det inte är jag som gnäller, utan jag försvarar botting medan många andra total-lackar.

Godnatt

Jag visste inte att du var någon form av auktoritet som var tvungen att övertalas?

MMO= Massive multiPLAYER Online.

Botanvändare som farmar mats tvingar ju hederliga spelare som också vill tjäna pengar att använda bots då det är det ända sättet att konkurrera för dem?

Du kan ställa två produktionslinjer som bygger bilar bredvid varandra.

Fabrik A har bara robotar som bygger bilarna.
Fabrik B har bara människor som bygger bilarna.

Fabrik A säljer bilar för 10 000 kr till en kostnad på 2000 kr.
Fabrik B tvingar sälja sina bilar för 10 000 kr till en kostnad på 20 000 kr.

Ända sättet för fabrik B att konkurrera är att antingen bygga bilar med enbart robotar eller anlita sweatshop kids.

Vet inte vad som ska övertala dig du store, men de ända argumenten som egentligen betyder någonting är att:

1. Det är inte tillåtet av EULA / TOS
2. Det är inte rättvist mot de spelare som spelar lagligt och inte vill botta.

Nä nu får det vara nog i denna tråden för min del. Tjopp!

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk
Citat:

Godnatt

Ja nu då du fick all skit tryckt i ansiktet så flyr du tråden istället för att gnälla på hur dåliga argument alla har

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Det är fel att botta, det finns inget argument som kan göra det legitimt på något vis. End of story.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag bottar ja.

men jag pajar inte server ekonomin..

Jag sätter alltid ut mina grejer jag har bottat för max pris i 48h.. dom säljer tillsist..

Och att jag får några levelar och ökar server ekonomin dör väll ingen av?

Det är alltid någon som lägger ut sina saker på max pris.
Tänk på att om du inte bottat hade du aldrig lagt ut det på AH och därför skulle ingen vara tvungen att lägga ett lägre pris än dig.
Du förstör ekonomin oavsett om du vill det eller inte.

Så fort du lägger ut något på AH så förändrar du ekonomin och lägger du ut något du fått genom botting blir det en orättvisbalans. Skulle alla göra det skulle det finnas ett sånt enormt överskott att det skulle vara just över vendorpriser på saker.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Slutsats: WOW, ett ämne som berör.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jauger
Slutsats: WOW, ett ämne som berör.

Det är väl självklart. Många har WoW som hobby och en del andra har annat som fotboll. Om någon fuskar i fotboll blir också folk upprörda.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Det är alltid någon som lägger ut sina saker på max pris.
Tänk på att om du inte bottat hade du aldrig lagt ut det på AH och därför skulle ingen vara tvungen att lägga ett lägre pris än dig.
Du förstör ekonomin oavsett om du vill det eller inte.

Så fort du lägger ut något på AH så förändrar du ekonomin och lägger du ut något du fått genom botting blir det en orättvisbalans. Skulle alla göra det skulle det finnas ett sånt enormt överskott att det skulle vara just över vendorpriser på saker.

Skulle detta göra något då? Om vissa delar av spelet är rent jobb och dessa är nödvändiga för att spela de roliga delarna (som om jag uppfattat det rätt kommer vid max lvl) så tycker jag gott man kan hoppa över den delen genom att botta. Argument som snackar om att vissa anser att deras tid är mer dyrbar är ju bara tjafs, ärligt talat. Det har inte med sånt att göra.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Skulle detta göra något då? Om vissa delar av spelet är rent jobb och dessa är nödvändiga för att spela de roliga delarna (som om jag uppfattat det rätt kommer vid max lvl) så tycker jag gott man kan hoppa över den delen genom att botta. Argument som snackar om att vissa anser att deras tid är mer dyrbar är ju bara tjafs, ärligt talat. Det har inte med sånt att göra.

Men då försvinner meningen med spelet. Då kommer alla botta sig upp till max level. Botta till sig allt som behövs för att crafta, botta tills sig pvp gear. Multiboxa till sig arena gear och multiboxa till sig pve gear.
Det enda man gör manuellt är skapar sin karaktär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men då försvinner meningen med spelet. Då kommer alla botta sig upp till max level. Botta till sig allt som behövs för att crafta, botta tills sig pvp gear. Multiboxa till sig arena gear och multiboxa till sig pve gear.
Det enda man gör manuellt är skapar sin karaktär.

Varför då? Du kan fortfarande spela manuellt upp till max lvl om du vill. Men när du gör din 4:e karaktär kanske du inte är så intresserad av det längre, utan vill mer experimentera fram en trevlig build av skills osv. Då kan en bott vara bra, istället för att i onödan lägga 2 veckor på något du egentligen inte vill hålla på med.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Sluta försök rättfärdiga fusk (min egen åsikt att det är fusk, och då självklart Blizzards).

Ni har accepterat EULA (end user license agreement) där det står att ni inte får under några som helst omständigheter använda en dator för att spela åt dig.

Det finns massvis med GMs som skrivit om varför det inte är okej, på samma sätt som det inte är okej att sälja din karaktär, köpa guld osv osv.

Lägg ner att förstöra för andra bara för att DU är för lat för att spela spelet. Bara för att du inte tycker det är kul och kan slippa det genom en bot, betyder inte att det är okej att sabotera för alla andra som spelar enligt de regler som Blizzard satt upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Varför då? Du kan fortfarande spela manuellt upp till max lvl om du vill. Men när du gör din 4:e karaktär kanske du inte är så intresserad av det längre, utan vill mer experimentera fram en trevlig build av skills osv. Då kan en bott vara bra, istället för att i onödan lägga 2 veckor på något du egentligen inte vill hålla på med.

Men när du tröttnat på spela WSG så bottar du den BGn istället.
Då förstår du för 9 andra spelare som du nu förstört chansen att vinna.

Bara för att du tröttnat på en del i spelet så är det ok att förstöra för andra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Men när du tröttnat på spela WSG så bottar du den BGn istället.
Då förstår du för 9 andra spelare som du nu förstört chansen att vinna.

Bara för att du tröttnat på en del i spelet så är det ok att förstöra för andra?

Om det inte framgick i min första post så spelar jag inte WoW själv, så jag har ingen aning om vad förkortningarna betyder. Givetvis ska man inte botta på ett sätt som aktivt förstör för andra spelare, men jag har svårt att se hur att levla upp sin gubbe gör det.

Visa signatur