Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk

Komplett har den för 3195. Vet dock inte om det är den billgaste. Kanske Media Markt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Jag förstår delvis din frustration, men köper man en skärm eller projektor idag vill man nog ha en digital ingång och tyvärr för dig är det nog likadant Sony resonerar.

Själv skulle jag inte ta i VGA med tång.

I många av de lite äldra skärmar och tv-apparater är det faktiskt vgan som ger den absolut bästa bilden. Innan många gick över och gjorde den digitala signalen till standard genom hela tv:n så var det många som lade in konverterare i tvn som omvandlar signalen från analog till digital, och många lyckades inte speciellt bra med den konverteringen vilket gjorde att vissa har en merkbar negativ skillnad på HDMI-kontakten gentemot VGA.

Dock så har jag fått bita i det sura äpplet och insett att jag nog får ha PS3an hemma för det mesta. Dock har jag faktiskt ännu inte kunnat bestämma mig för vilken basenhet jag ska ta.

Den gamla 80gb finns för 3000kr här nere på gamestop, men beställer jag en slim på nätet för runt 3100kr så måste jag vänta en massa :).

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
I många av de lite äldra skärmar och tv-apparater är det faktiskt vgan som ger den absolut bästa bilden. Innan många gick över och gjorde den digitala signalen till standard genom hela tv:n så var det många som lade in konverterare i tvn som omvandlar signalen från analog till digital, och många lyckades inte speciellt bra med den konverteringen vilket gjorde att vissa har en merkbar negativ skillnad på HDMI-kontakten gentemot VGA.

Dock så har jag fått bita i det sura äpplet och insett att jag nog får ha PS3an hemma för det mesta. Dock har jag faktiskt ännu inte kunnat bestämma mig för vilken basenhet jag ska ta.

Den gamla 80gb finns för 3000kr här nere på gamestop, men beställer jag en slim på nätet för runt 3100kr så måste jag vänta en massa :).

Uhm, signalen är ju digital...så kör man digitalt-digitalt omvandlas ingenting? Det är ju snarare när du använder en VGA-ingång som signalen måste konverteras till analog och bilden blir skit

Hursomhelst, lycka till med inköp.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

hårddisken går alltid att byta ifall du är rädd att den inte ska räcka till;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Beställde en ps3 slim inkl lego star wars, hdmi kabel + en extra dual shock trådlös gamepad från simplygames i England Kostade 3300:- inkl frakt.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

120gb är väll rätt lagom då man har ett par gig till musik på själva ps3an och även bra med space för gamesaves + installerade spel... resten kör ja endå över PMS

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Dessutom är det MÄNGDER med projektorer som bara har VGA.

Må så vara, men det är väl inget man kan klanka Sony för? Ska man hänga med får man helt enkelt sälja sin projektor och köpa det enda rätta idag, en Full-HD.

Det kan ju inte komma som en nyhet att projektorn med VGA man ev. köpte för några år sedan inte riktigt håller jämna steg med en PS3.

Kan inte riktigt förstå varför man vill köra en PS3 med VGA, DVI eller andra adapters. Den kommer ju inte till sin rätt...
Jag skulle inte få för mig att köra PS3 med något mindre än en 80" duk @Full-HD

Själv anser jag, efter att ha haft PS3 i snart 2år och använt min 40" LCD(720p) att man missar väldigt mycket om man inte går Full-HD all the way. Och då menar jag inte Full-HD @40-50" med 3m tittavstånd. Det ska till större yta, gärna 90"+, då kommer detta med 1080p verkligen till sin rätt.

Man vänjer sig och blir också lätt skadad...

"Det kan aldrig bli för stort"

Permalänk
Inaktiv

720p på 720p-projektor är mycket (!!) snyggare än 720p uppskalat till 1080p på en 1080p-projektor.. så OM man kör 1080p projektor så får man sämmre bild i 95% av alla spel och bättre grafik i de resterande 5%

(btw, jag har oxå en 1080p-display)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon
Må så vara, men det är väl inget man kan klanka Sony för? Ska man hänga med får man helt enkelt sälja sin projektor och köpa det enda rätta idag, en Full-HD.

Hur kan full-HD vara det enda rätta idag när majoriteten av TV-sändningar är i SD och de flesta konsolspel kör med 720p eller lägre?

Du kan inte spela speciellt många olika spel om du gått miste om så mycket utan 1080p, för utbudet som kör native 1080p är väldigt begränsat. Spelar ingen roll hur stor TV eller duk du har om källmaterialet inte är bättre än 720p.

Visa signatur

B650M GAMING X AX • Ryzen 5 7600X • Radeon RX 6950 XT • 32GB 6000MHz DDR5 • AP201 • Custom Loop

Permalänk
Medlem

pazu: Jepp, helt rätt. Det ser man rätt tydligt, särskilt om man är kräsen, på de flesta spelen. Få spel som har 1080p?
Det är naturligtvis bluray @1080p jag syftar på som är så fantastiskt.
Tycker dock inte att vanliga DVDer ser så väldigt dåligt ut, kan det ha att göra med PS3ans uppskalning, att den är väldigt bra? Iofs inte tittat så mycket på DVD, inte haft projjen så länge men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shad0w
Hur kan full-HD vara det enda rätta idag när majoriteten av TV-sändningar är i SD och de flesta konsolspel kör med 720p eller lägre?

Du kan inte spela speciellt många olika spel om du gått miste om så mycket utan 1080p, för utbudet som kör native 1080p är väldigt begränsat. Spelar ingen roll hur stor TV eller duk du har om källmaterialet inte är bättre än 720p.

Därför att de är såpass prisvärda. Det finns inte en jävel som går o köper sig en 720p projje idag!

Jag pratar inte mestadels om spel utan om filmupplevelser med bluray @1080p. Det finns, som sagt, få spel som kör 1080p. GT5 är väl värt att nämnas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuba
Beställde en ps3 slim inkl lego star wars, hdmi kabel + en extra dual shock trådlös gamepad från simplygames i England Kostade 3300:- inkl frakt.

Hur kommer det sig att det blev 50 pounds extra in princip?

HAr lagt ihop ett packet med en slim, två spel och laddare till dosan för exakt 300pounds, vilket blir 3400kr. Vad jag har läsa på nätet tillkommer inget mer när folk beställt från denna sida.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Finns det någon fördel med den gamla varianten av PS3 emot den nya mindre varianten?

Vilken variant är bästa köpet?

Är även i behov av att skaffa en router när jag köper PS3. Vilken är att rekommendera för det ändamålet?

Just nu har jag: Uttag - Switch - TV
........................................\
......................................Dator.

Men om jag skaffar en PS3 så måste det väl bli:

.................TV..........PS3
................./............./
Uttag - Switch - Router - Dator
.............................\
.............................WII

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ciccipop
Finns det någon fördel med den gamla varianten av PS3 emot den nya mindre varianten?

Vilken variant är bästa köpet?

Är även i behov av att skaffa en router när jag köper PS3. Vilken är att rekommendera för det ändamålet?

Just nu har jag: Uttag - Switch - TV
........................................\
......................................Dator.

Men om jag skaffar en PS3 så måste det väl bli:

.................TV..........PS3
................./............./
Uttag - Switch - Router - Dator
.............................\
.............................WII

Vilken tycker du är snyggast? Det är i prinicip frågan (samt större disk på Slim).

Har du endast ett ip-nummer från din ISP så behöver du en router, ja. Har du flera IP'n är det bara plugga in den i switchen tillsammans med dator & Wii.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Gran Turismo 5 Prologue, är det någon slags "beta" till Gran Turismo 5 ?
I Don't get it hehe

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem
Citat:

Hur kommer det sig att det blev 50 pounds extra in princip?

HAr lagt ihop ett packet med en slim, två spel och laddare till dosan för exakt 300pounds, vilket blir 3400kr. Vad jag har läsa på nätet tillkommer inget mer när folk beställt från denna sida.

Köpte ett paket med en extra dual shock + lego star wars + en hdmi kabel. Frakten tillkommer och den är 21 pund.

Visa signatur

96.0 ram minne systemresurser 9% ledigt filsystem 32 bitar virtuellt minne 32 bitar diskkompicerning inte installerad pccard (pcmia) det finns inga pcmica fack installerade systemet är konfugureat för optimal prestanda hårddisk c:/ 1837 mb ledigt hårddisk d:/ 688 mb ledigt

Permalänk
Medlem

Slim kan du inte installera linux på. Men det är ju verkligen inte avgörande.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Okej så jag har en xbox360 och jag tycker den är helt okej... den har inte massa spex, den är snabb.. det är snabbt och enkelt att hämta spel och videosar från xbox live, den är billig och spelen är snygga... till och med så snygga att dom ser precis lika bra ut på ps3

Jag brukar sitta hos en polare och spela Playstation 3, för det finns lite spel till den som inte går att köpa till xbox.

Så slog det mig om allt detta Ps3 vs XBOX360 krig..

Nu undrar jag, alla ps3 entusiaster VARFÖR har ps3an 7 (rätt antal...?) kärnor ?
Jag har hela tiden trott att flerkärniga system ska underlätta för flerapplikations användning. ? (multithread)

Ps3 har inte en enda funktion som visar att det ens existerar flera kärnor.
Du kan inte tanka ett spel medans du spelar ett annat.
Du kan inte installera ett spel medans du kollar på film eller spelar ett spel.
Du kan inte pausa en film och lägga den i listen för att spela medans polaren är på toa.

Du kan inte surfa på webben och ha ett spel i bakgrunden .... du kan inte ha 2 program igång whatsoever...

Hårddisken är så långsam att det tar hur lång tid som helst att tanka ner ett demo och installera det

Drömmen jag hade att playstation 3 skulle bli va den enheten utan laddtider, med ett supersnabbt OS där du kunde som i windows arbeta med flera saker samtidigt.. men det är ju bullshit.

Ja justja den har ju en webbläsare... men vänta så fort man ska göra nått på nätet så står det "cache full" ??? ja va bra då va vi fast på aftonbladet och sweclockers ^_^

Kan inte nån ge mig BRA feedback om ps3? Just nu så bygger jag upp väldigt mycket dålig kritik mot den, för allt jag hittar med den är dåligt och långsamt.

EDIT: Och när jag menar bra kritik så kom inte med att spel kan va kul, jag har en xbox360 som jag betalat 1800 för och den duger hur bra som helst att spela alla spel på, sitter just nu och spelar resident evil och street fighter IV (på xbox live kan man till och med få upp lite games)

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E7300 2.66GHz@3.0Ghz, Gigabyte GA-EP35-DS3L, Crucial DDR2 BallistiX PC6400@800mhz 2048, XFX GeForce 9800GTX+, Scythe Infinity. Pure Addiction

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wessla
Okej så jag har en xbox360 och jag tycker den är helt okej... den har inte massa spex, den är snabb.. det är snabbt och enkelt att hämta spel och videosar från xbox live, den är billig och spelen är snygga... till och med så snygga att dom ser precis lika bra ut på ps3

Jag brukar sitta hos en polare och spela Playstation 3, för det finns lite spel till den som inte går att köpa till xbox.

Så slog det mig om allt detta Ps3 vs XBOX360 krig..

Nu undrar jag, alla ps3 entusiaster VARFÖR har ps3an 7 (rätt antal...?) kärnor ?
Jag har hela tiden trott att flerkärniga system ska underlätta för flerapplikations användning. ? (multithread)

Ps3 har inte en enda funktion som visar att det ens existerar flera kärnor.
Du kan inte installera ett spel medans du kollar på film eller spelar ett spel.
Du kan inte pausa en film och lägga den i listen för att spela medans polaren är på toa.

Du kan inte surfa på webben och ha ett spel i bakgrunden .... du kan inte ha 2 program igång whatsoever...

Hårddisken är så långsam att det tar hur lång tid som helst att tanka ner ett demo och installera det

Drömmen jag hade att playstation 3 skulle bli va den enheten utan laddtider, med ett supersnabbt OS där du kunde som i windows arbeta med flera saker samtidigt.. men det är ju bullshit.

Ja justja den har ju en webbläsare... men vänta så fort man ska göra nått på nätet så står det "cache full" ??? ja va bra då va vi fast på aftonbladet och sweclockers ^_^

Kan inte nån ge mig BRA feedback om ps3? Just nu så bygger jag upp väldigt mycket dålig kritik mot den, för allt jag hittar med den är dåligt och långsamt.

EDIT: Och när jag menar bra kritik så kom inte med att spel kan va kul, jag har en xbox360 som jag betalat 1800 för och den duger hur bra som helst att spela alla spel på, sitter just nu och spelar resident evil och street fighter IV (på xbox live kan man till och med få upp lite games)

Du kan tanka spel och spela ett annat!

Resten vet jag inte mycke om men om du installerar Linux på den så borde du ha ett relativt snabb OS på den.
Byter du hårddisk till en snabbare så borde den dessutom bli snabbare!

Enda orsaken jag införskaffade en PS3 var gör att tjejen köte den så hon skulle kunna spela singstar, sedan att den har en blu-ray spelare gör ju inte saken sämre...

Man skall köpa den konsollen som man tycker har bättre exlusiva spel, och enligt vad jag har hört så är PS3 tystare än Xbox360.

En annan bra grej är att man inte behövre betala nått för att spela on-line men sin PS3.

Och ja på PS store finns det en massa spel att köpa eller ladda ner demos o.s.v.

När man köper en PS3 får man allt direkt som man inte får med en Xbox360, te.x sladdlösa kontroller och Wlan!

Får liti intrycket att du Är en Xbox fanboy som med detta inlägget endast vill hacka ner på PS3 eller så hade du inte tillräckligt med pengar för att köpa en PS3 och är nu sur!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Du kan tanka spel och spela ett annat! : Svar Nej! du kan eventuellt spela nått arkadspel, men trycker jag i en skiva och sätter mig och försöker lira soulcalibur 4 så slutar laddningen och börjar när jag stängt ner spelet.

och om det nu funkar för dig så är det väl så att dom gör olika ps3or. polarn har den dyra varianten som man kan lira ps2 spel på.

Och hur ens installerar man linux på en ps3 ? och vad blir bättre med det?

Ja blueray är väl ganska fint, synd att det kommer dö ut och att en film kostar 300:- hellre ser jag på lite sämre kvaliet och betalar 139:-

edit: Ja spela online ja.... där är en grej till... ska jag spela online street fighter IV eller resident evil så lär det va lördag och klockan ska va 1800-2200 annars får jag vänta längre på ett game än det tar att ladda och installera ett demo ... ^^

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E7300 2.66GHz@3.0Ghz, Gigabyte GA-EP35-DS3L, Crucial DDR2 BallistiX PC6400@800mhz 2048, XFX GeForce 9800GTX+, Scythe Infinity. Pure Addiction

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan tanka spel och spela ett annat! : Svar Nej! du kan eventuellt spela nått arkadspel, men trycker jag i en skiva och sätter mig och försöker lira soulcalibur 4 så slutar laddningen och börjar när jag stängt ner spelet.

och om det nu funkar för dig så är det väl så att dom gör olika ps3or. polarn har den dyra varianten som man kan lira ps2 spel på.

Och hur ens installerar man linux på en ps3 ? och vad blir bättre med det?

Ja blueray är väl ganska fint, synd att det kommer dö ut och att en film kostar 300:- hellre ser jag på lite sämre kvaliet och betalar 139:-

Den dyra varianten? Du menar den gamla varianten!

Bränn Linux på en skiva och stoppa in skivan? har inte gjort det så jag vet inte men kan garantera att det inte tar längre än 3min googlande så vet du!

Priset skiljer inte så mycket på konsolerna, kollade prisjakt och skillnaden mellan PS3 Slim 120gb och Xbox360 Elite som man väll kan kalla Xbox motsvarighet, skilde 400kr på dom billigaste av båda!

Det som är bättre med Xbox är att den är billigare och det finns ofta mer REA spel till den än till PS3!

Som sagt endera är du en Super Xbox fan boy eller så är du sur för att du inte hade råd att köpa en PS3!

Låt folk köpa den konsollen dom vill ha och om du är nöjd med din 360 så var då det och låt andra som gillar sin PS3 vara ifred!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Som sagt endera är du en Super Xbox fan boy eller så är du sur för att du inte hade råd att köpa en PS3!:

Jag säger väl ingenting om vad jag tycker eller om vad ni borde tycka,

jag lägger fram lite fakta om vad jag upplevt med dom här Konsolerna, och jag kunde inte bry mig mindre om vilket märke det är, jag brukar handla skruvmejslar på Lidl, och jag har ett väggfäste från Biltema.

Poängen är att den där Konsolen har inte hållit vad den lovat mig och min kompis, den står och agerar media-center för stunden, det spelas inget på den och det är endast för att ingen orkar hålla på med den, vi vart avrådda att stoppa in en snabbare hårddisk pga värme-utvecklingen.

Nog för att jag hoppas att Heavy Rain och Alan Wake ska va 2 riktigt bra spel, men det återstå att se.

Det enda jag inte förstår är varför dom inte fixar sitt operativ så det verkligen använder alla kärnorna, dom behövs inte för spelen, men iallafall så operativet blir mer elastiskt än vad det är.

Ps3an hade vart värd varenda krona om operativet funkade så. Men nu är det så underutvecklakt.. säger som betneer Skitsamma om det går att öppna luckan bara det lyser blått om skiten.

Och att stoppa in linux på den aktiverar inte några flera kärnor.

Och du drar in xbox ELITE: Jag skulle aldrig nånsin göra en sån korkad affär att lägga ut tusenlappar mer på att köpa en upphottad version, genom att färga den svart och stoppa en en 60gb större hårddisk. Det finns inget mindre prisvärd än en xbox360 ELITE som kostar 3.5k ? när du kan få en vanlig premium för 2k, det är exakt samma saker under huven utom hårddisken.

EDIT: Det är fjantiga argumentet att pse eller xbox skulle va bättre... det har ingenting med vad man egenteligen ser för xboxen, det är bara känslor som styr det... Det vet väl jag om jag åker på lan och nån säger att mitt nya chassis är fult, det är ju personangrepp... vem fan bryr sig det är ju Sony som gjort skiten, som flinade väl lite extra nu när dom kan pracca på folk variant 2 här av ps3an, men så är det alltid alla köper sina konsoler bara för att bli lurade när storebror med bättre kylning mindre teknik och snyggare design kommer 2 år senare.....

Visa signatur

Permalänk

Haha snälla vad fan vet du om multitråds-programmering egentligen? Och hur vet du hur spelen är programmerade? Vill du surfa samtidigt som du spelar eller pausa en film mitt i, KÖP EN DATOR! Du verkar glömma att det är en spelkonsoll i grunden och ingen dator.

Och anledningen till att det går segt att ladda ner spel beror snarare mer på din internetuppkoppling än på ps3:ans hårddisk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
Haha snälla vad fan vet du om multitråds-programmering egentligen? Och hur vet du hur spelen är programmerade? Vill du surfa samtidigt som du spelar eller pausa en film mitt i, KÖP EN DATOR! Du verkar glömma att det är en spelkonsoll i grunden och ingen dator.

Och anledningen till att det går segt att ladda ner spel beror snarare mer på din internetuppkoppling än på ps3:ans hårddisk.

HAhaha vad skrattar du åt? får jag veta så jag kan skratta lite också.

Jag har inte ens påpekat att kärnorna ska agera i spelen. men om du lär dig läsa kanske du också ser vad det står. Och jag har en dator jag behöver inte en till.

Och detta är en tråd om Ps3 betyder inte det att man ska diskutera skiten här? eller trollar du bara?

Och varför det går segt har inget med mitt internet att göra, jag sitter på 10/10 fiber, Det är mer installationerna jag stör mig på. men du är väl Sonys privata lilla gossedjur. raawr

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har köpte PS3 slim för 2995 på onoff. Anledningen till inköp heter Killzone 2 och MGS4. Spel jag inte haft råd att spel fram tills nu. Spel vars föregångare jag spelat sönder och samman.

Och efter nästan två veckors intensivt spelande är jag är grymt nöjd. Grymt, grymt nöjd! Kvalitetskänslan på konsolen, tystnaden, ljudkvaliteten, bilden och fram för allt spelen imponerar.

Jag har sedan 2006 haft 360 premium, och den har underhållit den med, verkligen, Gears, Halo 3 (fast 1 och 2 är bättre...) och många fler. Sista spelet jag köpte var ODST, som jag faktiskt tycker är "bättre" än Halo 3.

Vad kan man säga... 360 är en fantastisk spelmaskin (som börjar bli lite gammal...). Både PS3 och 360 har några sjukt bra exklusiva spel så jag kan inte avgöra vilken som är "Bäst". (Som att favorisera barn)

Men för min del har nu en "PS3-era" börjat. Den kommer dock pausas av lite Splinter Cell och Forza 3.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Asakaska: Du lär kolla in Heavy Rain på ps3an det verkar riktigt härligt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Där har du anledningen till varför man köper PS3 eller 360, jag har båda för just de exklusiva spelen för det är ju dom man är ute efter?

Citat:

Det är samma skit som på 360, det går bara att tanka medan man spelar vissa spel, spel utan onlinestöd om jag har fattat det rätt annars har det i alla fall med spelets utvecklare att göra och inte själva konsollen.

Citat:

Jo det går. I tex MGO måste du surfa in på en hemsida för att kunna köpa items till din karaktär och då är spelet igång i bakgrunden, korkat av Konami enligt mig då det tar en sådan jävla tid att handla (ja webläsaren suger) men funkar gör det.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Anledningen till att Ps3 slutar tanka i bakgrunden när du spelar ett spel är ex. att om man spelar soul calibur 4 så har man förmodligen installerat en del på hårddisken.

Kort & gott kör du något direkt från hårddisken så pausas nedladdningen. Faktiskt något jag fått uppleva på min 360 också någon enstaka gång.

Alla företag säljer in sig extremt. Jag personligen har lärt mig att att inte lita för mycket på skitsnacket efter ca 20 år som speltokig.

Använder min PS3 för att se film. Börjar bli en liten hög med blu-ray nu. Stänger man av en film oberoende om det är skiva eller från HDD fortsätter den igen från samma ställe när man startar på nytt. Så jo det går att spela emellan.

Jag ser fördelarna med alla 3 systemen. Men fortfarande har jag alltid min laptop på bordet redo för annat.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Ja precis, diskutera, är det inte precis det vi gör eller kallar du det trolla så fort något säger emot dig eller ifrågasätter dig?

'Ps3 har inte en enda funktion som visar att det ens existerar flera kärnor. '

Hur vet du det? Killzone 2, Uncharted 2 m.fl är definitivt programmerade med Cell processorn i åtanke.

'Hårddisken är så långsam att det tar hur lång tid som helst att tanka ner ett demo och installera det'

Detta tolkar jag som att det tar lång tid att ladda ner, och installera. Dvs det tar lång tid att tanka ner. Om du hade skrivit så att man förstod från första början vad du menade hade det ju varit lättare. Att det tar lång tid att installera håller jag med om men den främsta anledningen till det är ju att du installerar på samma hårddisk som filen ligger, dvs den måste både läsa och skriva på en gång vilket gör att huvudet på hårddisken måste hoppa fasligt mycket fram och tillbaka. Det är alltså ingen begränsning i ps3an utan snarare i hårddiskens mekanik. Hade du kört med dubbla hårddiskar, en som du laddade ner spelet till och en som du installerade spelet på hade det gått betydligt fortare.

Vad det gäller webläsare så ja, den suger hur mycket som helst tyvärr, men som sagt det är ingen dator och man surfar ju betydligt bättre framför datorn. Tror det är därför Sony har begränsat den så, det är ju i första hand en spelkonsoll och Sony själva har ju aldrig sagt att den skulle vara något mer.

Jag är inte Sonys private gosedjur bara för att jag ifrågasätter dig och diskuterar.

Permalänk
Medlem

Vilka 1000 olika saker är det som du tycker att man skulle behöva kunna göra på samma gång så förstår jag inte riktigt.

När man spelar så spelar man väll och när man ser på film så gör man väll det o.s.v.???

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510