Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
De har inte ens några kort att visa upp. Vad skall de ha kört "testerna" på tror du?

Kortet var inte i sådant kosmetiskt skick att dom ville visa upp det (påstår dom).
Annars så ryktas det ju om att en tidig nerklockad version av gf100 får runt 10000 poäng i Vantage extreme, det kan jämföras med 5870 som får ~8300 och GTX295 som får ~9200.

http://bbs.chiphell.com/viewthread.php?tid=56185

I den här tråden finns en del information (och mycket spekulationer ), om man orkar läsa igenom den.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
Som sades, spekulationer är inte källor, eller fakta. Därmed kan man inte påstå något är fakta/sanning om man inte kan styrka det, vilket du gjorde.

Oh the joys of being a fanboy.... Gud finns för att ingen har bevisat motsatsen?

Edit: Nvidias "visningsexemplar" blev bevisat som en bluff. Då är det upp till nvidia att visa att siffrorna stämmer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bad Habit
Väntar på "5870x2" eller Fermi:(. Hade ett par 4870x2 innan som jag skall bytas mot detta. Var inte nöjd med dessa då de tillsammans gjorde min lägenhet 5-6 grader varmare efter ett par timmar, lät som ett reaplan och gav mig elräkningar jag grät över.

ditt nick passar dig isåfall, varför gör du om samma misstag igen? lol

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Oh the joys of being a fanboy.... Gud finns för att ingen har bevisat motsatsen?

För att man motsätter sig ett uttalande som presenteras som fakta när den inte alls kan styrkas i dagsläge gör en inte till en fanboy. Sådant påstående är skrattretande barnsligt.

Ja. Det är upp till nVIDIA att vissa att dessa siffror är sanna. Men man ska inte dra en rask slutsatt att dessa siffror är inte sanna som du och många andra gjort. Många verkar inte ha tålamod att hålla tillbaka domen.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
För att man motsätter sig ett uttalande som presenteras som fakta när den inte alls kan styrkas i dagsläge gör en inte till en fanboy. Sådant påstående är skrattretande barnsligt.

Ja. Det är upp till nVIDIA att vissa att dessa siffror är sanna. Men man ska inte dra en rask slutsatt att dessa siffror är inte sanna som du och många andra gjort. Många verkar inte ha tålamod att hålla tillbaka domen.

Jag personligen är inte "rädd" för att nVIDIAs kort inte kommer prestera.

Jag är 100% säker på att GT300/Fermi/GTX 10XX eller vad det ska heta kommer vara snabbare än ett 58XX.

Frågan är när kommer det och vad det ska kosta.

2399:- för ett 5850. Det är ett hot för nVIDIA då den prislappen hittar sig hem till många gamers. Som med stor sannolikhet INTE kommer uppgradera till nVIDIAs nästa då deras 5850 duger mycket bra.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Jag personligen är inte "rädd" för att nVIDIAs kort inte kommer prestera.

Jag är 100% säker på att GT300/Fermi/GTX 10XX eller vad det ska heta kommer vara snabbare än ett 58XX.

Frågan är när kommer det och vad det ska kosta.

2399:- för ett 5850. Det är ett hot för nVIDIA då den prislappen hittar sig hem till många gamers. Som med stor sannolikhet INTE kommer uppgradera till nVIDIAs nästa då deras 5850 duger mycket bra.

Frågan är ju som sagt hur länge man vågar vänta, jag vill ha det bästa, siktar på entusiastkort men vet ju inte hur ex nvidias gt395 eller vad den kommer heta står sig mot atis "5870x2" när den kommer.

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Medlem
Citat:

Frågan är ju som sagt hur länge man vågar vänta, jag vill ha det bästa, siktar på entusiastkort men vet ju inte hur ex nvidias gt395 eller vad den kommer heta står sig mot atis "5870x2" när den kommer.

nVIDIAs dubbel mackar kommer låångt efter singel versionen. Såvidare dom inte ska byta taktik och börja lev det 1 månad efter att singel kortet släpps.

Jag tror ett 5870x2 eller vad det blir kommer vara ett tryggt köp.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ingenting med spel att göra men, snabbare virussökning med nvidia grafikkort.

http://www.fudzilla.com/content/view/15832/34/

Tror nog dom är på rätt spår, har alltid stört mig att en av dom dyraste kompononterna i datorn inte gör något 95% av tiden jag sitter vid datorn.
Mer och mer sånt här kommer börja dyka upp nu misstänker jag.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
nVIDIAs dubbel mackar kommer låångt efter singel versionen. Såvidare dom inte ska byta taktik och börja lev det 1 månad efter att singel kortet släpps.

Jag tror ett 5870x2 eller vad det blir kommer vara ett tryggt köp.

Enligt rykten så kommer dubbelmackan lanseras samma dag som singel kortet..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Har ingenting med spel att göra men, snabbare virussökning med nvidia grafikkort.

http://www.fudzilla.com/content/view/15832/34/

Tror nog dom är på rätt spår, har alltid stört mig att en av dom dyraste kompononterna i datorn inte gör något 95% av tiden jag sitter vid datorn.
Mer och mer sånt här kommer börja dyka upp nu misstänker jag.

Sånt här tycker vi om

Visa signatur

Pappas: 5900X, 32GB, 9070XT, M.2 1TB Gen4, LG Ultragear 27".
Barn: 4790K, 24GB, RTX 3070, SSD 1TB, 27" IPS.
HTPC: 5800x3D, 32GB, 9070XT, M.2 2+1TB Gen4, Sony 75x90K.
Konsoller: Fler än vad min fru tycker får plats i förråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_

Fast alla "rykten" kring Fermi är väl grundade i ingenting just nu?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Det skulle förvåna mig väldigt mycket om det gjorde det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Väntar på "5870x2" eller Fermi:(. Hade ett par 4870x2 innan som jag skall bytas mot detta. Var inte nöjd med dessa då de tillsammans gjorde min lägenhet 5-6 grader varmare efter ett par timmar, lät som ett reaplan och gav mig elräkningar jag grät över.

Om man har råd köra dubbla 4870x2 så skall man väl inte gråta över elräkningen, ljudnivå och värmeutveckling.. Fanns det inte en anledning till att du köpte in dubbla 4870x2?
Som att köpa en Ferrari men tycka och ha det bestående intrycket efteråt att det är hemskt dyrt att köra, serva och försäkra den.. Då gjorde man nog fel köp från början!

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Fast alla "rykten" kring Fermi är väl grundade i ingenting just nu?

exakt.
finns inte ens kort att visa upp.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Inte alla rykten...
De flesta specs är fastställda, och Nvidia har sagt officiellt att de lovar lansera Fermi innan årets slut..

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Inte alla rykten...
De flesta specs är fastställda, och Nvidia har sagt officiellt att de lovar lansera Fermi innan årets slut..

Har letat efter en länk där dom säger så, kommer du ihåg länken?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 9600 XT 16GB | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk

Förut sa dom lite kryptiskt något i stil med "Ni vet vad ni ska köpa till jul nu ;)" (okej, kanske ingen smiley).
Om dom har kommit med något mera officiellt efter det vet jag inte.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk

Nej jag kommer inte ihåg det.
Men alltså det är en massa högt uppsatta snubbar på Nvidia som har sagt det, kanske t.o.m VD:n har sagt det..
Men problemet är att ni inte tror på nånting som Nvidia säger om de inte kommer hem till er personligen och säger allt över en kopp kaffe.
Till vem ska Nvidia säga allt? Skriva det på deras egna hemsida? Njae det brukar inte gå så till.
Självklart säger de det till alla hårdvarusajter, men eftersom ni aldrig tror på några hårdvarusajter whatsoever så kan jag tyvärr inte hjälpa er.
Ni tror att ALLA hårdvaru sajter ljuger för oss rakt i ansiktet genom att säga: "The Nvidia VD told us that Fermi will get released before the end of 2009", det där var ett exempel bara, tror inte att VD:n har sagt nånting sånt.

btw jag tror det är olagligt för nån att säga att nån har sagt nånting som de egentligen inte har sagt.
Uh om ni förstår..

Man måste kunna skilja på felaktiga rykten/gissningar och ren lögn..
Det är en ganska stor skillnad.

Permalänk
Avstängd

Om Fermi skulle vara försenat till Q2 2010 så skulle ingen på Nvidia gå ut och säga det, det vore självmord.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lacrits
Om man har råd köra dubbla 4870x2 så skall man väl inte gråta över elräkningen, ljudnivå och värmeutveckling.. Fanns det inte en anledning till att du köpte in dubbla 4870x2?
Som att köpa en Ferrari men tycka och ha det bestående intrycket efteråt att det är hemskt dyrt att köra, serva och försäkra den.. Då gjorde man nog fel köp från början!

Sålde dem så har inte gjort en fölustaffär, men köpte nya komponenter, en i7 920. Hade innan en amd 940be som jag pajade moderkortet på och vill ha helt färska delar till mitt nya bygge så därför sålde jag dem. Är intresserad av dx11 och vill att datorn skall vara framtidssäker ett år iaf med högsta inställningar i grafik i alla spel. Så därför vill jag ha det bästa och inte köpa nya delar i omgångar. Därför motiverar jag köp av ett "5870x2" eller ett "gtx395".

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk
Citat:

Men alltså det är en massa högt uppsatta snubbar på Nvidia som har sagt det, kanske t.o.m VD:n har sagt det..
Men problemet är att ni inte tror på nånting som Nvidia säger om de inte kommer hem till er personligen och säger allt över en kopp kaffe.
Till vem ska Nvidia säga allt? Skriva det på deras egna hemsida? Njae det brukar inte gå så till.
Självklart säger de det till alla hårdvarusajter, men eftersom ni aldrig tror på några hårdvarusajter whatsoever så kan jag tyvärr inte hjälpa er.
Ni tror att ALLA hårdvaru sajter ljuger för oss rakt i ansiktet genom att säga: "The Nvidia VD told us that Fermi will get released before the end of 2009", det där var ett exempel bara, tror inte att VD:n har sagt nånting sånt.

btw jag tror det är olagligt för nån att säga att nån har sagt nånting som de egentligen inte har sagt.
Uh om ni förstår..

Ja att påstå att någon ha sagt något utan att de gjort det kan väl klassas som förtal vilket är olagligt. Men sedan är ju tolkning en annan sak, att tolka ett påstående och vrida och vända på det till oändlighet kan man ju göra vilket det verkar ha skett i det här fallet med nvidia. Dock vad som skall anses som förtal och tolkning har vi ju domstolar till, ingen aning hur det fungerar i andra länder.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Om Fermi skulle vara försenat till Q2 2010 så skulle ingen på Nvidia gå ut och säga det, det vore självmord.

Nej, men de skulle heller inte säga "we promise to release Fermi this year" heller isåfall, eller hur?

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha, självklart gör det ej det. Taktiskt drag, rent ekonomiskt är att släppa dubbelmackan så sen som möjligt. Med tanke på att GTX280/285 var det snabbaste singelkortet länge så tjänade nvidia feta pengar på att släppa GTX295 så ohyggligt långt efter. Nu ligger dock nvidia lite i lä och kommer kanske släppa dubbel mackan tidigare än vanligt (GTX295 tog juh riktigt lång tid). Men även med en Fermi i butik år 2009 så kommer inte dubbelmackan garanterat före Q2 2010.

Visa signatur

Permalänk

Mjo som du sa så står AMD bakom hörnet med "5870X2" eller vad det nu kommer heta..
Det är väldigt osannolikt att ett singel Fermi kort kan vara bättre än "5870X2", så det vore logiskt att anta att Nvidia kommer vara tvungen att släppa sin 380GX2 väldigt tidigt för att kontra AMDs 5870X2.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Uh om ni förstår..

nVidias VD är och har varit genom alla år, en tvättäkta mytoman. Har man följt vad han sagt så VET man att han i princip alltid slirar på sanningen om det behövs.

Följer ni det bästa grafikforumet enligt min mening, Beyond3D, så verkar det mer eller mindre fastslaget att 5870 har betydligt fler än 1600 shaders (färdiga att aktiveras när processen tillåter det), tom eventuellt 50% större minnesbuss (mer osäkert). Detta genom jämförelse av die-storlekar mellan olika modeller.

Stämmer denna post: http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1344480&postcount=41... är det alldeles väldigt illa ställt för nVidia och det är inte bra för någon egentligen (utom AMD givetvis). http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1344676&postcount=41... är också intressant, men givetvis hela tråden och forumet! Mängder av branschfolk postar där, från båda läger.

ATi/AMD verkar ha fått igång en ångvält denna omgången, som potentiellt kan vara väldigt farlig för nVidia. PR räcker inte mot verklig hårdvara.

OBS! DETTA INLÄGG ÄR FRITT FRÅN FANBOYISM!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

fel tråd.

Permalänk
Medlem

http://www.xbitlabs.com/news/video/display/20091005180319_Nvi...

"Nvidia Corp. has confirmed in a brief media interview that it will be able to cut-down the Fermi-G300 graphics processors in order to address certain specific markets and price-points. The move is natural for all graphics chips designers, but this time Nvidia openly admits that many of implemented capabilities will hardly offer benefits for the consumer right away.

“We are paying a bit of a compute tax in that we launched a part where a lot of the consumer compute applications haven’t really taken hold yet. But over time as more consumer computer applications are developed that take advantage of our compute (consumer) features, I think it's going to give us a big leg up,” William Dally, chief scientist at Nvidia, told Cnet News.com."

Så frågan är om det är de specifikationer som visats som kommer gälla för de kort som kommer rikta sig till konsumentmarknaden och hur mycket av den massiva kretsen som egentligen är ointressant för vanliga datoranvändare eller ens entusiaster.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Hedersmedlem

Att Nvidia inte har ett officiellt releasedatum än kan bara betyda en sak: den kommer inte att släppas i år. Om de visste att de kunde få fram iaf några få exemplar till handeln innan jul så skulle de säga det högt och tydligt för att sno så många av ATIs kunder som möjligt.

De vill självklart inte säga att den kommer 2010 nu för då skulle de tappa alla stackare som sitter och väntar och hoppas att den kommer "snart".

Om de vet att de kommer att kunna släppa korten innan julhandeln och de håller tyst ändå så är de bara dumma, och jag vet att de inte är så dumma.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

De var knäpptysta vid lanseringen av G80 (legenden 8800GTX)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Nej, men de skulle heller inte säga "we promise to release Fermi this year" heller isåfall, eller hur?

Jo?

Visa signatur