Permalänk

Jo, såg det men HR-01'an är ju nästintil identisk. Mailade Thermalright och frågade iallafall så får vi se. Synd att ha dessa tornen liggande och skräpa bara (de var 5mm för höga till min 4u server).

--edit--
Fick snabbt svar från TR, och sålänge kylaren passar på kortet (dvs, RAM och annat inte är i vägen) kommer det fungera finfint.

Visa signatur

on the internet since 1993
[ Geek - Dad - Programmer - RC enthusiast - Technology evangelist ]

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Jo, såg det men HR-01'an är ju nästintil identisk. Mailade Thermalright och frågade iallafall så får vi se. Synd att ha dessa tornen liggande och skräpa bara (de var 5mm för höga till min 4u server).

--edit--
Fick snabbt svar från TR, och sålänge kylaren passar på kortet (dvs, RAM och annat inte är i vägen) kommer det fungera finfint.

Okej med andra ord passar den alla thermalrights kylare ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Det vågar jag inte uttala mig om då jag specifikt frågade om den ville fungera med en HR01X.

Om du har kylare liggande kan du kontakta dem på support2[at]thermalright.com, gick inte många timmar innan jag fick svar.

Visa signatur

Basically, you’re the guy who survived the shipwreck because you had a lifeboat, and now you’re standing on the shore telling the people still drowning that the ocean isn’t that bad.

Permalänk
Medlem

Är i7 bättre än i5 när det gäller spel?

Är det värt för mig att uppgradera från Q9550 till i5?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_98

Nej inte för 5 öre heller

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil_98

Uhh, är det värt för mig att byta ut min existerande bil mot en Corvette ZR1? Blir lite svårt för dig att svara på det utan att veta vad jag använder bilen till, eller hur?

En i5 är snabbare än en Q9550 men frågan är om du kommer lägga märke till det. Det finns ett antal tester som visar att en i5'a ger ~10fps mer i flerparten av [de testade] spel, men om du redan har bra fps så är det ju bortkastad prestanda, speciellt om du spelar på en 60Hz LCD eller har låst vsync'en.

Om du i tillägg till spel också encodar film eller musik kommer du märka av en större skillnad men... är det värt kostnaden att uppgradera? Det kan nästan bara du svara på

En i5 drar också lite mindre energi än ditt existerande system, men även över ett år utgör det en så liten kostnad att det inte har större betydelse.

Visa signatur

Permalänk

har nu efter att ha varit utan dator i 7 månader precis beställt ett i5 system delarna beställdes från inet och är de snabba med leveransen så jag har den på fredag så lägger jag upp ett galleri på bygget!
alltid kört på amd innan så detta blir mitt första intel system!
hoppas jag verkligen inte blir missnöjd

Visa signatur

Intel core i5 750 @4013mhz - Asus P7P55D - Corsair 1600 mhz ddr3 - GTX 480 - Corsair HX620 W - Seagate barracuda 250gb hdd - Lian Li Lancool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias8203
har nu efter att ha varit utan dator i 7 månader precis beställt ett i5 system delarna beställdes från inet och är de snabba med leveransen så jag har den på fredag så lägger jag upp ett galleri på bygget!
alltid kört på amd innan så detta blir mitt första intel system!
hoppas jag verkligen inte blir missnöjd

Najs

Jag får min i5a typ på fredag så checka min galleri på lördag hihi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Uhh, är det värt för mig att byta ut min existerande bil mot en Corvette ZR1? Blir lite svårt för dig att svara på det utan att veta vad jag använder bilen till, eller hur?

En i5 är snabbare än en Q9550 men frågan är om du kommer lägga märke till det. Det finns ett antal tester som visar att en i5'a ger ~10fps mer i flerparten av [de testade] spel, men om du redan har bra fps så är det ju bortkastad prestanda, speciellt om du spelar på en 60Hz LCD eller har låst vsync'en.

Om du i tillägg till spel också encodar film eller musik kommer du märka av en större skillnad men... är det värt kostnaden att uppgradera? Det kan nästan bara du svara på

En i5 drar också lite mindre energi än ditt existerande system, men även över ett år utgör det en så liten kostnad att det inte har större betydelse.

Jag spelar ju också typ endast css och inte håller på med bilder och photoshop alls.

Men för att jag tänkte uppgradera det är för jag vill ha bort att alltid så krashar internet eller vilket program som helst. Och då tänkte jag uppgradera för att slippa krashet så då är det lika bra att ta i5.

Det jag misstänker det är processorn som gör det. Grafikkortet kan det inte vara. men jag misstänker iaf processorn och minnerna. Och då är det lika bra att köpa uppgraderings paket. Och nätagg kan det inte vara?

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat dina minnen ett och ett med tex memtest86+?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Nej, vet inte hur man installerar det.

Permalänk
Hedersmedlem

Lägg det på startbar cd/DVD.
Eller ännu bättre plocka hem "Ultimate Boot Cd" och bränn den ISO-filen på cd så kan du starta med den och däri finns bland mycket annat memtest

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

wii då var mitt nya i5 system igång! windows håller just i detta ögonblick på att installeras! blir en mysig hemmakväll med installationer och några kalla carlsberg

Visa signatur

Intel core i5 750 @4013mhz - Asus P7P55D - Corsair 1600 mhz ddr3 - GTX 480 - Corsair HX620 W - Seagate barracuda 250gb hdd - Lian Li Lancool

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathias8203
wii då var mitt nya i5 system igång! windows håller just i detta ögonblick på att installeras! blir en mysig hemmakväll med installationer och några kalla carlsberg

Grattis. Glöm inte att ändra din signatur.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Hur är det att clocka i5? vad har ni lyckats komma upp i?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av brezzer
Hur är det att clocka i5? vad har ni lyckats komma upp i?

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=8762...

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem

Tack får skylla på att ja är ny här?! lite halv taskig sökfunktion här på forumet kan tyckas, iaf ja har inte lyckats söka i trådar? kan man;)?

Permalänk
Medlem

Så fort du går in på forumet har du en "Sök i forumet"-ruta högst upp!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Så fort du går in på forumet har du en "Sök i forumet"-ruta högst upp!

Men ja vill ju söka i trådar! går säkert oxå men tippsa hur ja gör

Permalänk
Medlem
Citat:

Men ja vill ju söka i trådar! går säkert oxå men tippsa hur ja gör

google! "site:sweclockers.com sökord"
Sökfunktionen på Swec är rätt kass!

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | HP ZR24w & Hyundai L90D+ | Corsair HX520W | Asus P8P67 Pro | i5 2500k @ 4,0 | Samsung 850 Evo 500GiB | GTX960 | 16 GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Tack får skylla på att ja är ny här?! lite halv taskig sökfunktion här på forumet kan tyckas, iaf ja har inte lyckats söka i trådar? kan man;)?

Ingen som är lakk på dig, bara utforska sökfunktionen, gamla medlemmar hjäler också gärna

Iaf jag

Visa signatur

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nME
google! "site:sweclockers.com sökord"
Sökfunktionen på Swec är rätt kass!

Yes du hajjar va ja menar, reko tips men skulle de inte va en lätt match för swec att adda denna funktionen vi snackar om? typ alla andra forum har ju funktionen att söka i specifika trådar...

Nu är vi väll lite offtopic men nu vet ja iaf att det ja vill inte går!

btw om swec fixa detta skulle de slippa massa onödiga trådar...

Permalänk

jag funderar på att köpa en i5 eller i7 prolle.. bland de mindre och klocka.. jag har vatten kylning, vilken modell rekomenderar ni? och varför.. sen funderar jag på vilka det är 3x ram respektive 2x ram på, samt de extra beräkningstrådarna?? spelar de någon roll..

det är hastigheten i spel som nu gäller och inte i program, för där kan jag vänta=) och aningen framtidssäker!!

tacksam för tips.. vill iallafall bräcka 4 ghz gränsen

kommer köra med amd/ati 58xx kort ett eller två... om någon undrar,

gärna något tips på moderkort oxå

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

i7 860 med MSI P55 GD65 Du lär komma över 4GHz, sen har i7an även HT.

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M89
i7 860 med MSI P55 GD65 Du lär komma över 4GHz, sen har i7an även HT.

jo jag har tittat på den endel, men hur är det med 3x ram då? vilka modeller utnyttjar det? och gör HT någon skillnad eller det kommer göra det i framtiden?

vilken är den främsta skillnade mellan i5 och i7 annars är väl det bäst att köra i7??

är dessa upplåsta när man skall klocka.

såg även i5 750 uppe på 4.5 ghz är det någon större skillnad på den och i7 860 förutom HT och pris.. spelar de någon roll??

om man skall snåla lite så går det ju med i5 750 + msi p55 gd65 + 1600mhz ram + ett 5850/5870 så länge, det kommer ju alltid nytt??

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlim_zune

såg även i5 750 uppe på 4.5 ghz är det någon större skillnad på den och i7 860 förutom HT och pris.. spelar de någon roll??

Det ända som skiljer är HT , har du ingen nytta av HT har du inget nytta av i7

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund

okidoki, har inte koll på när HT används, så teoretiskt har jag då ingen nytta av HT och kan lika väl köra i5 och klocka (borde väl komma upp över 4 ghz) eftersom jag skall mest använda den till spel/film..

eller skall man gå på amd's 3,4 ghz???

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jooelhoglund

bra svart, inser detta själv.. har man inte nytta av nått så är det dumt att köpa.. men frågan är, har jag nytta av HT??

Visa signatur

Permalänk
Citat:

bra svart, inser detta själv.. har man inte nytta av nått så är det dumt att köpa.. men frågan är, har jag nytta av HT??

I spel så har du i dagsläget ingen nytta av HT. (du får faktiskt ofta sämre spelprestanda med HT aktiverat, då varje virtuell kärna inte presterar lika bra som den fysiska kärnan med HT av och spelen är dåliga på att utnyttja många kärnor)

Visa signatur

~Pelle~