Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Fractal Desing Define R2

Tjosan!

Har en fråga angående chassit som nämns i rubriken.

Åker luften genom fronten (dörren), eller måste man ha den öppen för att få luft till chassit?

Jag tycker det ser ut som att dörren blockerar luften från att komma in.

Någon som vet?

Mvh Johan

Visa signatur

Dator : Intel i5 750 @ stock | ASUS P7P55D | A-Data 1600MHz+ | PC4870 1GB | 1.3TB | FD Newton R2 650W | FD Define R2 |
Laptop HP ProBook 4520s fr NTI-Gymnasiet.

Permalänk
Medlem

Samma princip som antec p18x Luften tar sig in igenom sidorna av dorren...

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk
Keeper of Traditions

mm, genom springorna på höger och vänster sida, precis bakom dörren

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Jaha, kyler det bra då?
Hade tänkt skaffa detta då man får studiebidraget.

Visa signatur

Dator : Intel i5 750 @ stock | ASUS P7P55D | A-Data 1600MHz+ | PC4870 1GB | 1.3TB | FD Newton R2 650W | FD Define R2 |
Laptop HP ProBook 4520s fr NTI-Gymnasiet.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inets R2 kostar 795 kr idag. Kostade samma igår ett tag, sen gick det ner till 695 igen, nu är det 795 som sagt... skumt.

Permalänk
Medlem

Dom har väl slut slut sin kvot. Finns fortfarande för 695 på misco, alina och indomo.

Visa signatur

Desktop - AMD Ryzen 5 7600X | Asrock B650 PG Lightning | 32 GB Corsair DDR5 6000MHz | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - HP Dragonfly Gen. 3 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Keeper of Traditions

sa dem inte att det skulle räcka tills ett visst datum, inte till ett visst antal..?

Det är i alla fall vad jag har hört

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
sa dem inte att det skulle räcka tills ett visst datum, inte till ett visst antal..?

Det är i alla fall vad jag har hört

Vad jag läst (kan inte hitta det just nu) så stog det: Begränsat antal till 15 november, efter det så kostar den 795kr (det stog inte precis så här, men ungefär)

MVH

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Har fått hem mitt R2 nu!

Känns mycket stabilt och bra.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Medlem

Sweet, får mitt imorgon eller på fredag Längta!

Permalänk
Medlem

Ni som fått era Chassin, vart beställde ni ifrån? Köpte själv från webhallen och det har inte blivit skickad än

Permalänk
Medlem

Inet, fick mitt svarta igår.

Tyst även med en extra 140mm i botten för lite extra insug.
Kabeldragning vart riktigt bra, inte massa lösa kablar som hänger kors och tvärs.

Tyvärr fick jag lite problems med mit 9800 GT som hoppade upp från 60-65 grader i gamla burken, till 75-80C..
Ingen katastrof men jag funderar på att byta till en annan fläkt för att få ner tempen lite.

Visa signatur

| MB: ROG STRIX B450-F |
| CPU: AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz -> Noctua NH-U12S
| GPU: MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming OC
| RAM: Corsair 16GB DDR4 3600MHz CL18 Vengeance | PSU: Seasonic Focus GX 650 650W
| Chassi: Phanteks Eclipse P400A |

Permalänk
Medlem

Jag köpte ett svart på Webhallen i Sundbyberg igår, de hade 11st kvar när jag åkte och hämtade det, 60st hade de redan sålt som var förbokade. (Jag hade inte bokad/beställt)

Mvh, Eddie

Visa signatur

-------------------------- Super Ultra Wide Hackintosh Pro --------------------------
Gigabyte Z390 Designare | Intel i9 9900k | RX6800XT 16GB | 64GB RAM
49" Samsung G9 OLED 240hz | Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric
2TB Corsair MP600 PRO med MacOS Sonoma för Videoredigering
1TB FireCuda 510 med Windows 11 för Spel & Vardagssurf

Permalänk
Medlem

Beställde från Inet för ett tag sen, fick SMS-avin förut Ska hämta upp efter jobbet

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Avstängd

Är det någon som har möjlighet att skriva ner måtten på kartongen? Vill veta om jag kan ta med junior i barnvagnen eller om jag måste ordna något annat.
Tack på förhand.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Backspace:

En sek så ska jag ut i bilen o mäta.

edit:

Höjd: 59cm
Bredd: 50cm
Djup: 27cm.

Permalänk

Ja priset gick minsann upp snabbare än vad det lät som först. Jag tänkte precis beställa lite prylar från inet för ett par dagar sedan när priset redan hunnit gå upp till ordenarie priset på 795 kr, innan chassit knappt ens hunnit släppas till butikerna.
Kass åtgång var det också på alla butiker, endast den svarta modellen verkar finnas i lager. Blev att köpa från webhallen istället eftersom inet höjt priset sitt.

Lite dålig planering av Fractal Design om de har så ont om chassin, samt att de inte kan hålla prissättningen i knappt 1 dag ens (när de pratat om 15 november här i forumet tidigare).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linppan
Ni som fått era Chassin, vart beställde ni ifrån? Köpte själv från webhallen och det har inte blivit skickad än

Inet

På frågan om luftflödet med stängd dörr så är flödet bra Mycket bättre än i mitt gamla elite chassi.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompa Bompa
Ja priset gick minsann upp snabbare än vad det lät som först. Jag tänkte precis beställa lite prylar från inet för ett par dagar sedan när priset redan hunnit gå upp till ordenarie priset på 795 kr, innan chassit knappt ens hunnit släppas till butikerna.
Kass åtgång var det också på alla butiker, endast den svarta modellen verkar finnas i lager. Blev att köpa från webhallen istället eftersom inet höjt priset sitt.

Lite dålig planering av Fractal Design om de har så ont om chassin, samt att de inte kan hålla prissättningen i knappt 1 dag ens (när de pratat om 15 november här i forumet tidigare).

Tycker du ska läsa på lite mer på vart som skrivit på forumet och andra ställen innan du skriver...
Det var ett begränsat antal chassin som fans att förhandsboka till ett lägre pris.
Så det var först till kvarn som gälade!

Permalänk

Beställde mitt i måndags och då var det fortfarande 695kr, och verkar som det skickas immorn få hoppas på det

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt ge fem (Y)(Y)(Y)(Y)(Y) till chassit

Min idle temp på GTX 285 GS gick från 55-60C till 35-45C
Kör med två fläktar i fronten på lägsta varv, samt en fractal design 140mm i botten

Helt plötsligt hör jag inte ett knatter från min velociraptor...

Selar ingen roll hur högt jag klockar min i7 920. Nätaggsfläkten spinner inte igång och låter som ett jetplan som den gjorde förut vid klockar högre än 3,1Ghz... (har ett corsair 750w tx)
Vid normal klock och speedstep påslaget så ligger idle på 35C

Hade ett Sonata Elite i fyra månader innan och är i brist på bättre ord, rabiatnöjd med mitt köp

Permalänk
Medlem

Även för 795.- är chassit förjävla prisvärt (fick mitt igår och pynta 695.-). Har en gedigen konstruktion som (för priset) andas kvalité jag inte trott man kunde få. Tyst är det också, även om jag bytt fläktarna till Noctuas P12.

Visa signatur

9950X | X670E | 64GB/6000MHz | RTX4080 | 990Pro | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boldtaar
Tycker du ska läsa på lite mer på vart som skrivit på forumet och andra ställen innan du skriver...
Det var ett begränsat antal chassin som fans att förhandsboka till ett lägre pris.
Så det var först till kvarn som gälade!

Det är nog snarare du som får läsa mitt inlägg lite mer noggrannt. Enligt vad Fractal Design själva sagt här på forumet så skulle introduktionspriset gälla fram till november, inte att det ENBART gäller ett begränsat antal, och endast en minimal liten leverans (en kontainer från Kina?) som hinner sälja slut på en gång.

Citat:

Define R2 kommer finnas tillgänglig på den svenska marknaden runt den 15-oktober. Rekommenderat pris under introduktionen som pågår fram till 15-november är ca 700 kr, därefter ca 800 kr.

Citat:

Värt att notera är att priset på 695 endast är ett introduktionspris, det gäller bara till och med 15-november, därefter kommer priserna gå upp mot ca 795.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thompa Bompa
Det är nog snarare du som får läsa mitt inlägg lite mer noggrannt. Enligt vad Fractal Design själva sagt här på forumet så skulle introduktionspriset gälla fram till november, inte att det ENBART gäller ett begränsat antal, och endast en minimal liten leverans (en kontainer från Kina?) som hinner sälja slut på en gång.

Citat:

OBS! Introduktionspriset är 695:- och gäller endast ett begränsat antal, ordinarie pris kommer sedan ligga på 795:- (indomo)

Citat:

695:- är ett introduktionspris och gäller endast ett begränsat antal (inet)

Sett det på nå mer ställen, men kan inte hitta det just nu.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk

Har fått hem mitt nu sjukt fint chassi dock så undrar jag hur man får in xtra fläkten fram? hållaren till hdd:s är ju nitad.

EDIT: Kanske går att få in när man tar bort själva hårddisk hållarna, får titta på det sen.

Sen låg de är platta där nätagget ska sitta, nån som vet var den ska vara? grön på ena och svart på andra sidan.

Visa signatur

Fractal Design Define R2 Svart | Corsair HX750 | Intel Core i7 920 2.66 D0 @ 3.2Ghz 1.025 Vcore | Asus P6T Deluxe V2 | 6GB Corsair Dominator CL8 1600 | Western Digital Caviar Black 1TB | XFX ATI Radeon 6950 2GB | Intel 510 120GB SSD | Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av westman91
Har fått hem mitt nu sjukt fint chassi dock så undrar jag hur man får in xtra fläkten fram? hållaren till hdd:s är ju nitad.

Du ploppar ut luckan på framsidan av chassit, skruvar bort fläktfiltret trycker dit fläkten och det är klart

Visa signatur

Permalänk

Ah ok tackartackar väntar me att sätta in fläktarna tills jag får resten av delarna väntar fortfarande på mitt 5870 från komplett.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av westman91
Ah ok tackartackar väntar me att sätta in fläktarna tills jag får resten av delarna väntar fortfarande på mitt 5870 från komplett.

'

Varsegod Jag måste köpa minst en till och ha i taket för ett utsug räcker fan inte

Visa signatur

Permalänk

Köpte själv till 4 st 120 mm FD fläktar tänkte hutta in dom i alla platser utom sidan, blir nog bra
Blir dom två främre och botten på in och bak och uppe på blås. Kanske sätter medföljande kontrollen på de tre insug där fram och skruvar ner dom lite me, men kanske inte behövs vet inte hur bra sug dey är i fläktarna än

Visa signatur