Ingen lågkonjunktur för Apple

Permalänk
Melding Plague

Ingen lågkonjunktur för Apple

Apple har inga problem att klara finanserna trots det ljumma klimatet på marknaden. Företaget rapporterar en rekordstor vinst för det fjärde kvartalet.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt, apple är övre medelklassens val av datorer. Tror inte att de blir så påverkade av krisen...

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Jag kommer själv att stödja Apple genom att köpa en Macbook Pro under helgen.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Det var det dummaste jag hört. Det handlar inte om "klasser".

Visa signatur

//Bacon

Permalänk

Läggligt att man köpte sig Apple aktier.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

gick säkert + pga ja köpte min för ett tag sen.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Läst att Steve Jobs är en riktig f***a. Har skrivit med sig själv på alla patent, fastän han inte är särskillt teknikmedveten eller innovativ själv. Var nån artikel i DN för ett tag sedan.

Permalänk
Medlem

aple suger häst kuk..
det ända dom har lykats med är tamefan ipod...

alla säger att macbook pro e så gävla bra.. blah blah..

köp en pc laptop för samma pengar så kommer den vara 100x bättre..

mit hat mot aple a ganska stort..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Inte så konstigt, apple är övre medelklassens val av datorer. Tror inte att de blir så påverkade av krisen...

epic fail...

Aple är idioternas egna val

Hej jag kan inget om datorer så jag måste köpa en aple..

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarre
...

Du är välkommen tillbaka när du passerat kiss-och-bajsåldern.

*Avstängd*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarre
aple suger häst kuk..
det ända dom har lykats med är tamefan ipod...

alla säger att macbook pro e så gävla bra.. blah blah..

köp en pc laptop för samma pengar så kommer den vara 100x bättre..

mit hat mot aple a ganska stort..

Jaså, det menar du inte? Har du ens ägt/jobbat på en Mac någon gång de senaste fem åren?

Hur som helst, det jag ville säga är att det är inte datorerna som är grejen med Apple, det är OS X och alla bra program som skapar en helhet som är väldigt lättillgänglig för de som jobbar med design eller de som inte är hardcore-datoranvändare.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

Dax och växa upp kanske?

Du borde no spendera fler timmar i skolan för din stavning är värdelös.

/K

Citat:

Ursprungligen inskrivet av thedarre
epic fail...

Aple är idioternas egna val

Hej jag kan inget om datorer så jag måste köpa en aple..

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Inte särskilt förvånad. Lär väll bidra till den saken när jag byter ut Powermacen nästa år.

Permalänk

thedarre: Är det för mycket begärt att du kan stava till företaget som du uppenbarligen hatar så pass mycket?

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk
Medlem

Apple, där kunderna frivilligt köper vita datorer till ockerpriser.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Avstängd

Det är väl inte så konstigt? Vilka riktar sig Apple till? Inte är det fabriksarbetare inte. Gissningsvis så har Apples målgrupp fått behålla jobben, och då kan man fortsätta konsumera.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt med dom priserna heller

Men iof, inget fel på Apple..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk

Jag la min beskärda del till deras välgång igår, köpte en macbook pro 13, toknöjd:)

(Jo jag har PC med och är nöjd med dom med, dom är helt enkelt bra på olika saker)

Visa signatur

ASRock Z77 E4 | I7 3770K | 16Gb Vengeance | Sapphire TRI-X R9 290 OC | FD R2 | C TX650 | Samsung 250 SSD | Corsair H100 | LG 29EA93

Permalänk
Medlem

Jag ska tacka chefredaktören för en mycket välbehövlig avstängning.

Ser ett behöv för alla större operativsystem idag. Skönt att vanligt folk som inte är experter på datorer börjar få upp ögonen för apple och deras otroligt lättanvända och integrerade lösningar. Min familj har bytt från win XP och behovet av underhåll/datorsupport har minskat dramatiskt.

Tyvärr kommer den här tråden urarta som vanligt.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem

För ett företag som Apple, som skryter om innovation, enkelhet och tillämpningar som är inget annat än smakfulla, så är de ett av de mer hycklande företag som jag känner till.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Kan någon med erfarenhet av mac förklara varför man betalar så mycket för mac? Varför inte lägga pengarna på t.ex en alienware laptop för samma pris och löjligt mycket bättre prestanda? Och om man nu inte är förtjust i windows så finns det ju en ocean av trevliga linux distar. Är det en ren märkesprodukt eller har jag missat något?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Inaktiv

Alltid kul att alla håller på och klagar på Apple och deras produkter som vanligt. Jobba hårdare så har ni också råd att köpa vad ni vill ha. Vill ni inte ha de så gnäll inte så mycket? Ni _måste_ ju inte köpa något?

Själv väntar jag på uppdaterade datorer innan jag köper en. Jag är sugen på en Mac Pro men har nog större behov av en laptop, och då en Macbook eller Macbook Pro. Min förhoppning är att de börjar levereras med Intels X25-M G2'or framöver.

För övrigt så är jag inte förvånad över att det går bra för Apple, de vänder sig ju inte till folk som saknar pengar trots allt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Kan någon med erfarenhet av mac förklara varför man betalar så mycket för mac? Varför inte lägga pengarna på t.ex en alienware laptop för samma pris och löjligt mycket bättre prestanda? Och om man nu inte är förtjust i windows så finns det ju en ocean av trevliga linux distar. Är det en ren märkesprodukt eller har jag missat något?

För mig så blir arbetsmiljön helt arnolunda på en Mac. På min gamla gymnasieskola så föredrog jag alltid skolans iMac, och bredvid fanns en dator med XP.

Känns som fräschare för mig på en Mac...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Eventuellt blir det en Apple-dator när jag åker utomlands då, för jag betalar inte 27 000 kronor för en stationär dator som är sämre än min sign-burk. Annars är det väl kul för Apple att det går bra för dom, allt funkar lika bra på dem förutom att de har lägre prestandabarriär. Så länge de har en riktig mus arbetar jag med t.ex photoshop lika bra på båda operativsystemen.

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Kan någon med erfarenhet av mac förklara varför man betalar så mycket för mac? Varför inte lägga pengarna på t.ex en alienware laptop för samma pris och löjligt mycket bättre prestanda? Och om man nu inte är förtjust i windows så finns det ju en ocean av trevliga linux distar. Är det en ren märkesprodukt eller har jag missat något?

Bra sammansättning av komponenter tillsammans med en mjukvara som fungerar smärtsamt bra. Likna det vid en Iphone. Visst är den dyr, men populär då hårdvaran är bra utvald tillsammans med ett väldigt skönt OS.

Eller lika det vid en bil (satan, hatar själv billiknelsen men detta är min första seriösa någonsin). Man kan ju köpa en bil med många hästkrafter för en viss peng, men det är ju inte alltid just motorstyrka som är högst prioriterat. Kan vara så att man istället uppskattar utseende, paneler, inredning support, hållbarhet och driftsäkerhet högre än just hästkrafter eller kanske lastutrymme på en bil. Ja, jag vill förtydliga igen att billiknelser sällan funkar så detta kanske också träffar fel.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Definiera mycket?

När jag köpte min mac så var jag ute efter en tyst, stilren dator med stor och bra särm. Valet blev en iMac 24". Med den följer ett helhetskoncept som få andra om ens någon annan kan erbjuda, då syftar jag mjukvara/hårdvara. Visst 16 000 kr är mycket pengar men det är inte mycket i mina ögon då den uppfyller mina krav.

Alla vill inte ha dell/hp med windows som OS. Sen är inte linux tillräckligt moget för desktop marknad, av egen erfarenhet.

/K

Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Kan någon med erfarenhet av mac förklara varför man betalar så mycket för mac? Varför inte lägga pengarna på t.ex en alienware laptop för samma pris och löjligt mycket bättre prestanda? Och om man nu inte är förtjust i windows så finns det ju en ocean av trevliga linux distar. Är det en ren märkesprodukt eller har jag missat något?

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zerblatt
Jag ska tacka chefredaktören för en mycket välbehövlig avstängning.

Ser ett behöv för alla större operativsystem idag. Skönt att vanligt folk som inte är experter på datorer börjar få upp ögonen för apple och deras otroligt lättanvända och integrerade lösningar. Min familj har bytt från win XP och behovet av underhåll/datorsupport har minskat dramatiskt.

Tyvärr kommer den här tråden urarta som vanligt.

Nu ska vi inte måla fan på väggen..

Det är precis som du säger, Apple kombinerar ett lättanvänt OS med snygg design och unixmiljö under skalet. Det finns dock ett antal saker med både OS X och Apple som jag ogillar, t ex deras oblygsamma attityd samt att de knyter användaren till specifika [Apple-]produkter snarare än att välkomna mångfald. Dessa två exempel är helt klart en del av en större affärsstrategi, och det är den som jag motsätter mig.

Jag, liksom många andra, gillar inte allt smusslande. Ta som exempel valet att bara ha DisplayPort på sina nya LED Cinema-skärmar (vilket å ena sidan kan ses som ett försök att driva marknaden till en ny och bättre standard, men som antagligen bara handlar om att man vill "tvinga" en potentiell köpare att införskaffa en kompatibel arbetsstation, dvs Mac). Deras attityd gentemot "Hackintosh"-datorer är också något som smakar bittert.

Det är därför jag väljer bort deras produkter och inte pga. att deras hårdvara "suger häst" (även om den tenderar att kosta ungefär lika mycket som det nyligen nämnda hovdjur..)

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Alltid kul att alla håller på och klagar på Apple och deras produkter som vanligt. Jobba hårdare så har ni också råd att köpa vad ni vill ha. Vill ni inte ha de så gnäll inte så mycket? Ni _måste_ ju inte köpa något?

Varför antar du att jag klagar på deras produkter? Det gör jag inte, jag klagar över Apples hycklande i allmänhet.

Utöver min brors turer kring Apple så har jag tillräckligt många vänner och bekanta som har berättat liknande skräckhistorier om Apples regler kring garanti.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Jag älskar min MacBook. Mitt bidrag till det fina kvartalet för Apple.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk

fick en Powemac G3 när de kom av min far, var rätt ung då men jag trivdes inte bra alls på den, min poäng? apple är till för dom som har användning för dom, för en barnfamilj tycker inte jag att apple är en bra ide
(detta var ju dock x antal år sedan så jag vet inte hur det ser ut nu)

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya