Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Apple uppdaterar datorer – introducerar Magic Mouse

Permalänk
Medlem

Haha, aaah, skit. Börjar fan fundera på en MacMini jag med .... coolt att ta med till skolan *dreglar* ha alla arbeten och skit på den

Jävla tatt om man vill spela på den då. Undrar verkligen hur en MacMini gör sig till på spel med Intel Core 2 Duo 2.53GHz, 4GB DDR3 och GeForce 9400M

Pratar om spel som L4D och L4D 2, BF2, CoD4, StarCraft II, Diablo III etc. Inga overkill saker som Crysis you know

Tvi och skam att det inte kommer med stöd för DX11

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur bra den nya musen skulle fungera med Windows 7?
- Räcker det att bara köpa en USB-Bluetoothsticka och sen köra på det ?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem

För skärmen så är den prisvärd ja, men den är ju inte direkt gjord för spel.

Permalänk

Blev lite småbrunstig på deras nya mus, frågan är hur pass bra de funkar i praktiken ?

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Blev lite småbrunstig på deras nya mus, frågan är hur pass bra de funkar i praktiken ?

Jag antar att det kommer funka exakt lika bra som på min platta på macbook proN , och den funkar UTMÄRKT! Apple är inte direkt kända för att släppa halvdanna versoner och sedan fixa till felen efter hand som vissa andra *host* Microsoft *host* har en tendens att göra.

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem

Jag är skitsugen på iMac 27" med 2.66GHz Intel Core i5. Tycker synd att inte Apple kunde fixa antiglare men jag får vänja mig med glossy.
Undrar hur den nya musen är..nice med den dära touchgrejsen.

Permalänk
Medlem

Jag har en jävligt bra speldator som räcker gott o väl, till arbete också.

Tror ni att jag skulle ha någon glädje av en sån där mac mini för 6k? Lite småsugen på att lära mig Mac, ska bli grafisk designer också. Hur klen är den?

Egentligen behöver den inte vara så liten, men den är ju billigast xD

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
I went mac and i went back, gick verkligen inte att köra annat än Windows på mac'en. Så bra hårdvara men extremt dålig mjukvara och extrema överpriser.

btw 27" an börjar på 16 495 med sämsta configen.

En motsvarande TFT på 27" kostar ca 8 000
En PC med motsvarande prestanda som MAC'en har, ca 4 000.
totalt runt 12K då för en lika bra PC, ja vilka bra priser..

Det är 21.5" an med sämsta configen som kostar 11.495 och uppåt.

Snälla länka till en 27" skärm med IPS-panel och LED-belysning för 8000,-. Jag tar två på direkten!

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Undain
Tvi och skam att det inte kommer med stöd för DX11

Dx11 kommer ju inte stödjas på de som kommer nu då grafikkorten bara klarar dx10/10,1

Edit förstod nu vad du menade

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Undain
Haha, aaah, skit. Börjar fan fundera på en MacMini jag med .... coolt att ta med till skolan *dreglar* ha alla arbeten och skit på den

Jävla tatt om man vill spela på den då. Undrar verkligen hur en MacMini gör sig till på spel med Intel Core 2 Duo 2.53GHz, 4GB DDR3 och GeForce 9400M

Pratar om spel som L4D och L4D 2, BF2, CoD4, StarCraft II, Diablo III etc. Inga overkill saker som Crysis you know

Tvi och skam att det inte kommer med stöd för DX11

Diablo 3 e väl tveksamt men tror fanimej den klarar det mesta på lägre upplösningar, typ 1024x768 med mediumdetaljer?

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Dx11 kommer ju inte stödjas på de som kommer nu då grafikkorten bara klarar dx10/10,1

tror det var det han menade

mini servern var grym, en sån skulle man ha

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Dx11 kommer ju inte stödjas på de som kommer nu då grafikkorten bara klarar dx10/10,1

Då har du missat 5870 och alla de andra 5000 korten.

Visa signatur

Fishstick
www.ssg-clan.se

Permalänk
Medlem

Betyder det här att jag kan göra om min burk till en hackintosh? Hm, najs!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jack_the_zipper
Då har du missat 5870 och alla de andra 5000 korten.

Sitter de korten i någon mac som finns nu då?

Vad jag kunde se var det 4850=dx10,1 och 9400m=dx10

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zalleswe
Betyder det här att jag kan göra om min burk till en hackintosh? Hm, najs!

JA PM:a om du lyckas, vill också

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Folk på detta forum verkar ha gott om pengar, det är bra
Jävligt oprisvärda prylar.

Mja, en vanlig MX518 går ju på runt 500-lappen, lite bättre möss nån/några hundralappar till, så musen verkar inte överdrivet dyr. Blev faktiskt lite förvånad att den inte var dyrare...är ju ändå Apple, hehe.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth

Kul att du fått testa den! Dock så har alla andra recensioner jag läst från folk som använd sig av den tvärt emot. Den är väldigt skön i händerna och det enda negativa är att man måste lyfta sitt vänstra finger för att göra ett högerklick.

haha har du ens testat den skitmusen? Den är ju förhelvete som att hålla en sten man hittar på stranden. Ingen passform eller något som helst annat.

Mighty Mouse that is

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Haha, jobbet köpte just in ännu en iMac idag. Dålig timing.

Permalänk
Medlem

Jo, och även fast jag inte är intresserad av D3 just nu så kommer jag spela det så småningom utan tvekan. Vore bara nice att kunna röra sig runt hur som helst med den och bara behöva en skärm för att arbeta :). Det tillsammans med en ritplatta!

Det låter ju fan lite klent med bara dem inställningarna, helst när ett graffe för 1500:- duger gott och väl att köra spelen jag nämnde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bbx8
Diablo 3 e väl tveksamt men tror fanimej den klarar det mesta på lägre upplösningar, typ 1024x768 med mediumdetaljer?

Hahahaha, ÄR DU SERIÖS ELLER?!?!
Diablo 3 har ju i princip samma grafik som WoW. Det spelet saknar helt reflektioner eller några högupplösta texturer, inte ens dynamiskt ljus ju! Det enda avancerade, grafiskt sett, är typ dimman, men det är inte direkt nån dimma som använder sig av nån partikelfysik och sveper runt saker osv, så skit samma.
Det är inte direkt ett tungt spel med andra ord.

MEN dom borde släppa den där 27" med ännu fetare grafikkort, för det kan bli ruggigt tungt att köra snygga spel (de flesta moderna spel förrutom Diablo 3 och Plants VS Zombies).

Permalänk

Åh. Unibody Macbooken såg lockande ut. Gillar de vita.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Och den PCn är tillverkad i aluminium och har datorn inbyggd i skärmen? Kör den OS X? Kommer den med iLife? Är den ljudlös?

Att det ständigt måste tjatas om samma sak. Ja, du får högre siffror på specpappret om du köper en PC. Men specs är endast intressant om du är gamer, om man inte spelar på datorn är en PC med Windows ett rätt dåligt val. Saker som användbarhet, livslängd, design, smidighet, integration är mycket viktigare än några extra mhz. Min två år gamla Macbook känns fortfarande fräsch, om jag köpt en Acer istället hade den varit oanvändbar vid det här laget.

Folk på det här forumet borde ju förstå ganska väl att man köper produkter som fyller ens behov. Så lustigt att se folk klaga på Apples priser när dom i en annan tråd funderar på att köpa ett grafikkort för 5000kr som är utdaterat om ett halvår.

anteljungh: Vad tror du en PC med Windows server kostar? Du lär få svårt att hitta något motsvarande för under 10k. Mac mini som server är perfekt för många mindre kontor, Mini har varit poppis som server ända sen den kom och att Apple gör det enklare för köparna genom att skicka med OS X Server direkt är väl bara bra?

min farsa har en 10 år gammal acer som fungerar lika bra nu som när den var ny. min ett år gamla hp är fortfarande i nyskick och kostade mindre än en tredjedel av vad den billigaste macbooken kostar. varför skulle windows vara ett dåligt val? finns gott om program i stort sett alla kategorier. är man prismedveten och vet hur man hanterar en dator köper man inte en mac.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem

Va inte Microsoft först med sådan mus?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neonxz
annars kan jag ändå inte annat än ge creds till Apple för grymt snygga produkter, dock tycker jag OSX är ett jobbigt operativsystem.

Tyckte jag också i början men man vänjer sig. Nu tycker jag att windows är jobbigt i stället.

Nya 27" modellen med Core i7 verkar riktigt trevlig. Lite tråkigt dock att HD4850 är det snabbaste kortet som går att välja, tycker de kunde ha legat på AMD lite så de fått HD5850 kort i alla fall eller kanske tom HD5870 om det nu inte genererar för mycket värme. Blu-ray spelare hade inte varit fel heller.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtazz
HAHAHAHAH försök att hita en Eizo 27" för 8 - 10 000!

Kan ni va snälla att sluta jämföra Eizo skärmar med den som kommer till Imacen, Det handlar om mer saker än vilket sätt den lyses upp på. Att det är LED säger inte mycket om hur korrekt färgåtergivningen är.....

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Har inget emot dess interface, man kan alltid tweaka lite. Och man vänjer sig som sagt.

Mac har sen i sina OS alla saker personer kan tänkas använda under vardagarna när det inte kommer till spelande. Och den enkla designen på produkterna ger ett mindre komplicerat intryck när man använder den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Heinkel92
Kan ni va snälla att sluta jämföra Eizo skärmar med den som kommer till Imacen, Det handlar om mer saker än vilket sätt den lyses upp på. Att det är LED säger inte mycket om hur korrekt färgåtergivningen är.....

Det rör sig om en skärm med IPS-panel, så det verkar helt klart vara en bra skärm, även om jag inväntar de första testerna innan jag säger om den kan mäta sig mot en dyr Eizo-skärm eller inte.

Faktum kvarstår, det är mycket svårt att hitta en datorlösning med dator+ IPS-skärm i den storleken för ett bättre pris.

Edit: Kollade på Prisjakt och jag lyckades enbart hitta en skärm på över 25" med någon form av IPS-panel, det var en NEC och den kostade runt 11 000:-. Dessutom hade den CCFL och ej LED som belysningsteknik.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Inaktiv

Sjukt fina datorer. En Mini som HTPC, med Arch, XBMC och vdpau kanske

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Det rör sig om en skärm med IPS-panel, så det verkar helt klart vara en bra skärm, även om jag inväntar de första testerna innan jag säger om den kan mäta sig mot en dyr Eizo-skärm eller inte.

Faktum kvarstår, det är mycket svårt att hitta en datorlösning med dator+ IPS-skärm i den storleken för ett bättre pris.

Jag har inte sagt att Imacen inte är ett bra köp, bara att man kanske inte ska jämföra dess skärm med de dyraste på marknaden. Som du sa så inväntar jag också en recension. Undrar om de använder sig av en "glossy screen" som med de gamla, de är ju något som strular till färgerna :/

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
min farsa har en 10 år gammal acer som fungerar lika bra nu som när den var ny. min ett år gamla hp är fortfarande i nyskick och kostade mindre än en tredjedel av vad den billigaste macbooken kostar. varför skulle windows vara ett dåligt val? finns gott om program i stort sett alla kategorier. är man prismedveten och vet hur man hanterar en dator köper man inte en mac.

Ja, givetvis fungerar den. Men om man använder en bärbar som den ska användas blir en Acer ful rätt fort.

Windows är ett dåligt val för att det är dyrt, omodernt och plågat av dåliga program och malware. Visst finns det färre program till OS X, men dom som finns är betydligt bättre tack vare bättre verktyg för utvecklare. När inte ens Microsoft klarar ha ett genomgående tänk för GUIet i operativsystem, Office och vidare är det klart tredjepartsutvecklarna inte kommer skapa något bra.

Om man vet hur man hanterar en dator kör man inte Windows. Macar är otroligt populära hos studenter, kanske framförallt hos dom som läser något teknikinriktade. Andra som använder Mac är de som använder datorn som främsta arbetsverktyg som grafiker, layoutare, musikproducenter, filmredigarare osv. OS X är Unix, det väger rätt tungt. Windows är en glorifierad skrivmaskin, inte mer, och används främst för att man alltid gjort det.