Permalänk
Medlem

i7 920 NB värme fråga!

Tja !

Bilden säger mer en 1000 ord!

Asus Rampage 2 Gene ;((((

Vad ska man göra ;(( detta är IDE temps stämmer med bios temps och alla andra temps program jag testat.

Kör med denna : Noctua NH-U12P SE 1366 Push-Pull
Låda P183 stock fläktar plus en Noctua NF-P12 120mm som insug.
5870 GPU jäkligt bra luft flöde känns det som, Göra jag något fel allting är stabilt som fan har kört Prime / OCCT i 5+ timmar tempen på Cpu:n går inte över 62C men NB går upp till 70C

Permalänk
Medlem

Vadå vad ska man göra?

Sänk VOLT eller skaffa en kylare helt enkelt..

Permalänk
Medlem

Volten är bara på 1,208 är ostabil under det hur mycke är det något annat man kan volta ner

Permalänk
Medlem

Har du någon referens som säger att 70 grader är skadligt för nordbryggan på det moderkortet?

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

jag läste runt lite men va fan man kan inte vara bäkvem med 59 i ide på NB känns jo bara fel!

Permalänk
Medlem

jag gjorde liten bryga och la in en 80mm fläkt som blåser på den 54 grader nu men sb gick ner till 44C

Permalänk
Medlem

Rörde på bryggan lite med handen tempen gick ner till 49 grader hur dåligt sitter de här fast egentligen vågar man ta bort det och sätta dit den igen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 3rk0
Rörde på bryggan lite med handen tempen gick ner till 49 grader hur dåligt sitter de här fast egentligen vågar man ta bort det och sätta dit den igen?

Finns gamla ASUS-kort där kylflänsen till norbryggan satt dåligt från fabrik. Tror det vara Rampage II Formula men inte säker. Håll mig inte ansvarig nu men det ska nog bara vara att dra dit den lite till. Men som sagt, vad är "varmt" på den nordbryggan? 70 grader är ju tokvarmt på en Phenom II processor men inte på en i7 920. Så det går ju inte bara att jämföra rakt av.

stavning

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Inaktiv

Har nästan identiska komponenter, enda som skiljer är att jag har ett 4850 grafikkort istället och har väll samma "problem", NB är ju inte något som ändras specielt mycket beroende på load eller idle, så tempen på min är i alla fall ganska konstant. Står lite frågande till om det är värt att göra något åt detta då 58 grader som min är inte bör vara några problem så länge tempen i chassit inte ökar och drar med NB's temp upp.

Permalänk
Medlem

ja la 80mm fläkten framför processorn på grafikkortet tempen blev otroligt mycke bättre

nu går det att andas ut det får stå så här ser ganska snyggt ut

Permalänk
Inaktiv

Jäklar, att den ville sjunka så pass mycket av det.
Hmmm, man kanske skulle skaffa sig en 80mm's fläckt nästa gång man beställer något...

Permalänk
Medlem

Jag la en Insug precis framför fläkt i mellan och så cpu fläkt det blir som vind tunnel fi fan cpu_n är nu i 32C MB 31 SB 44 NB 43

lol 5 fläktar på raden

det här funkar hur jävla bra som hälst