BFG GeForce GTX 285 OC Dual-DVI 1GB

Permalänk
Medlem

hej
är de här ett bra spel kort ?

de jag har nu är

AMD athlon 64x2 dual core processor 6000+
3.01 GHz 4 GB ram
grafikkortet nu är baa ett geforce 8600 kort

hade tänkt mig ett sånt här grafikkort

tacksam för svar !!

/simpon

Permalänk

Ja, det skulle bli ett extremt lyft från ditt geforce 8600. Frågan är bara om du har ett nätagg som pallar GTX 285?

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

De känns lite overkill för din processor Som att köpa en porsche men bara kunna lägga i 3:an

Tror nog ett GTS 250 alternativt GTX 260 är bättre.

Men om du väntar en liten stund kommer "köp 5850" paraden ridande

EDIT: du fick ju lite råd å tips från din förra tråd som var nästan exakt samma som denna: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=942...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

ok men man kan ju altid testa hur de blir och köpa ett nytt nätagg för de behövs
i värsta fall får man sälja och prova sig fram men de skulle kännas jobbig kanske

Permalänk

Det är bättre att veta innan du beställer. Det borde stå någots slags wattal på nätagget. Ett överbelastat nättag kan i värsta fall förstöra andra komponenter än sig självt d

Visa signatur

Lancool PC K-62 - i5 2500k@4,2 - MSI GTX 980 - 850 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd

Varför ska du köpa ett GTX285 när du får ett snabbare HD5870 till ett lägre pris?

Hål i huvudet att köpa GTX285 idag - end of story.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Varför ska du köpa ett GTX285 när du får ett snabbare HD5870 till ett lägre pris?

TRUE THAT! så köp inte ett gtx 285

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

joo nätagget vet ja inte kommer funka så de kommer ja ndå att köpa nytt ok vi får se hur de blir med köpet då

tack för svaren

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Man kan ju inte göra annat än att hålla med. Låt förnuftet råda.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

ok men vad för HD5870 kort rekomenderar ni då ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simpon82
ok men vad för HD5870 kort rekomenderar ni då ?

alla kort är densamma, med referenskylaren..
så ta ett som finns i lager, och ifall fler finns i lager, ta det billigaste, och om alla kostar lika mycket, ta det med längt garanti osv

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem

ok får kolla runt lite då

Permalänk
Avstängd

Förslagsvis beställer du från flera hemsidor samtidigt och så fort en sida får in korten så avbokar du resten.

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

hmm de lät lite halv skumt tycker ja !

Permalänk
Avstängd

Beror på hur fort du vill ha kortet. Ingen seriös butik har några i lager, men lägger du en bokning på flera samtidigt så har du goda chanser att på tag på ett när de kommer till butiken.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Beror på hur fort du vill ha kortet. Ingen seriös butik har några i lager, men lägger du en bokning på flera samtidigt så har du goda chanser att på tag på ett när de kommer till butiken.

Du tror inte

Citat:

AMD athlon 64x2 dual core processor 6000+
3.01 GHz 4 GB ram
grafikkortet nu är baa ett geforce 8600 kort

med ett klent nättagg är lite overkill?

Snacka om att killen kommer kasta pengar isjön, precis som om han köpte ett gtx 285, men men inte min huvudvärk Trist bara att forumet gått från seriösa förslag till orealistiska

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snozan
Du tror inte

med ett klent nättagg är lite overkill?

Snacka om att killen kommer kasta pengar isjön, precis som om han köpte ett gtx 285, men men inte min huvudvärk Trist bara att forumet gått från seriösa förslag till orealistiska

Vi vet inte vad han har för nätagg, men visst, är det för klent så kommer det inte att fungera. Ett nätagg går dessutom att byta.

Värt att notera är att HD5870 drar mindre än GTX285.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

De känns lite overkill för din processor Som att köpa en porsche men bara kunna lägga i 3:an

Tror nog ett GTS 250 alternativt GTX 260 är bättre.

Men om du väntar en liten stund kommer "köp 5850" paraden ridande

EDIT: du fick ju lite råd å tips från din förra tråd som var nästan exakt samma som denna: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=942...

Snozan
Inse en gång för alla att det vore djävligt dålig stil mot den som frågar att inte rekomendera ett bättre och billigare kort om det finns.

Du påstår att du inte bryr dig om märke men gnäller som en missnöjd fanboy om och om igen.

Till OP.

Köp HD5850 eller HD5870, båda är snabbare, bättre, svalare, tystare, Har stöd för tre skärmar, DX11, vilket GTX 295 saknar.

GTX285 är ett jättebra kort men det har aldrig varit prisvärt och är föråldrat.

Sen borde du nog tänka på att nyta lite andra delar i datorn när du köpt ett så vasst kort.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

sälj din processor, ditt grafikkort samt ditt nätagg.
sen köper du ett corsair 450w, amd phenom II 550 BE (minimun, helst en x4 9xx) och ett 5850.
det kommer bli dyrare, men värt det. Då nätagget kommer att klara alla singelkort oavsett vilket du köper iframtiden, samt att en phenom II är en stark processor.

annars en i5a, dyrare, men har ddr3 som man kan uppgradera oxh mycket annat fint

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Snozan
Inse en gång för alla att det vore djävligt dålig stil mot den som frågar att inte rekomendera ett bättre och billigare kort om det finns.

Du påstår att du inte bryr dig om märke men gnäller som en missnöjd fanboy om och om igen.

Till OP.

Köp HD5850 eller HD5870, båda är snabbare, bättre, svalare, tystare, Har stöd för tre skärmar, DX11, vilket GTX 295 saknar.

GTX285 är ett jättebra kort men det har aldrig varit prisvärt och är föråldrat.

Sen borde du nog tänka på att nyta lite andra delar i datorn när du köpt ett så vasst kort.

Du missa helt min poäng.

Att döma av hans övriga hårdvara vore de rent utsagt taskigt att rekomendera ett kort som kommer hållas tillbaka av övrig hårdvara.

Att gå från ett 8600GT till dagens värstingkort utan att rörqa övrig hårdvara är ju tjänstefel.

Skulle isåntfall rekomendera ett 4850, 4870 eller GTS 250 (ev. GTX 260).

De är precis som ja sa i mitt första inlägg, som att köpa porsche å få 3 växlad låda.

De om nåt tycker ja är taskigt mot TS...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du missa helt min poäng.

Att döma av hans övriga hårdvara vore de rent utsagt taskigt att rekomendera ett kort som kommer hållas tillbaka av övrig hårdvara.

Att gå från ett 8600GT till dagens värstingkort utan att rörqa övrig hårdvara är ju tjänstefel.

De är precis som ja sa i mitt första inlägg, som att köpa porsche å få 3 växlad låda.

men om han ska köpa en ny processor detta år så slipper han köpa nytt grafikkort igen. och förresten kan en porsche vara jävligt rolig ändå om du bara använder upp till 3an.
tror inte att grafikkortet kommer flaskas så extremt förutom på processorkrävande spel, men då är det ju processorn

Visa signatur

Permalänk

Oseriöst att säga att 450 w klarar alla grafikkort 295 gtx rekomenderar 650 w nätagg och 5870x2 kommer troligen behöva ett kort på 700W för att inte tala om nvidias nya 300 serie när den kommer!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson
Oseriöst att säga att 450 w klarar alla grafikkort 295 gtx rekomenderar 650 w nätagg och 5870x2 kommer troligen behöva ett kort på 700W för att inte tala om nvidias nya 300 serie när den kommer!

Oseriöst att tro att rekommenderat är det som krävs...

Och det med en rejält överklockad i7

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Han tänker väl byta ut del efter del. Han skrev ju prisklass 4000kr.
Då skulle jag oxå rekomendera 5870 ifall tanken är att byta dom andra komponenterna allteftersom.

Skulle han däremot inte byta övrigt så är det som snozan skrev tjänstefel att rekomendera det .

Valet är enkel ska du uppgradera datorn i övrigt inom snar framtid köp 5870/5850. Annars köp något som matchar din andra hårdvara typ 4850/GTS250 !

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 7 5700X3D 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Citat:

Du missa helt min poäng.

Jag missade inte den poängen. Den är rimlig och flera har påpekat det i tråden. Även jag,

Det har ingetatt göra med vad du kallar "HD5850 paraden" och det jag svarade dig på.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tannat
Jag missade inte den poängen. Den är rimlig och flera har påpekat det i tråden. Även jag,

Det har ingetatt göra med vad du kallar "HD5850 paraden" och det jag svarade dig på.

Jo de gjorde du Ja har ingenting emot ATI, de enda ja har är lite kunskap vilket kort som är mest prisvärt för olika setups med ATI. Men å andra sidan fick ju ja rätt, istället för å titta på va han hade i övrig hårdvara för å matcha de, börjades de med "ta 5870", de va de ja mena med "5850 paraden".

De finns ju andra kort i ATI's sortiment eller hur? dessutom är ju 8600GT ett budget kort.

Grejen du missa som du inte är villig att erkänna är de faktum att han inte fått några realistiska förslag överhuvudtaget. Om du läser mitt första inlägg ser du att ja länka till en tidigare tråd av samma TS med exakt samma fråga. Där fick han rådet att byta ut processor, moderkort nättagg FÖRST, medans i den här tråden (ett nytt försök av han) rådet att smacka dit de värsta kortet på marknaden just nu. Avigt eller hur?

Så istället för å ge orimliga förslag, ge ett som känns någorlunda logiskt. Som ja sa, känner inte till ATI's sortiment nåt vidare, men ett HD 4850 alt. HD 4870 eller GTS 250 alt. GTX 260, känns lite mer motiverat med all bakgrunds fakta.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Citat:

Oseriöst att tro att rekommenderat är det som krävs...

http://www.sweclockers.com/imagebank/plot/200909/CrysisWarhea...

Och det med en rejält överklockad i7

Men Sweclockers kan kasta sitt test av strömförbrukning i väggen.
Du borde veta med de siffrorna är rena önskedrömmarna.
Eller vill du påstå att Anandtech har fel?
De har lite mer erfarenhet under fötterna än Swec redaktion.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erik Arvidsson

med singelkort menar jag singel gpu. och då räcker det nätagget

i prisklassen 4000kr skulle jag köpa: http://img218.imageshack.us/img218/7458/namnlszr.jpg

lite dyrare, men värt det!!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camper
Men Sweclockers kan kasta sitt test av strömförbrukning i väggen.
Du borde veta med de siffrorna är rena önskedrömmarna.
Eller vill du påstå att Anandtech har fel?
De har lite mer erfarenhet under fötterna än Swec redaktion.

http://images.anandtech.com/graphs/rv870_092209122344/20130.p...

Det beror ju på vad man kör för program för att göra sitt load-test. Sweclockers använder väl 3D-mark eller Vantage i sina tester för att avgöra effektförbrukning under last. Naturligtvis går det att få burken att dra mer effekt, på med Prime95/burntest och Furmark samtidigt, så drar burken bra mycket mer effekt. Men är det då en verklighetstrogen visning av vad datorn troligtvis kommer att dra under last? Knappast, eftersom det inte finns något spel eller vanligt priogram som ens kommer i närheten av den effektförbrukningen.
3D-mark/Vantage ger en mer verklighetstrogen spellast.

Bäst skulle väl vara att både ha med en 3D-mark och en Furmark-mätning och på så sätt kunna visa på dels hög belastning vid spel och dels extrem maxförbrukning (vilken aldrig kommer att inträffa under normal användning)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Men man måste ha nätagg som klarar maximal tänkbar belastning anars är man väldigt fel ute tycker jag! Vem vill att datorn bara stannar? eller att nätagregatet ryker lite marginal bör man ha men det är min åskit och jag tycker inte den är oseriös.