SweClockers drop!

installation windows 7

Permalänk
Medlem

installation windows 7

Har ett litet problem med att installera windows 7, startar om min dator med dvd skivan i, ordnat i bios så att den skall starta via dvd, kommer fram en text som det står "starta med cd/dvd tryck någon tangent" Jag trycker tangent, ändå så startar xp på HDD!

Windows 7 har jag som iso fil på en bärbar dator, studentlicens. Har bränt den med ImgBurn, har även provat med Nero "bränn image".

Vad göra?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Permalänk
Hedersmedlem

Du har antagligen ett usb-tangentbord inkopplat till datorn, de kan ha lite problem under uppstarten att vilja fungera.
Pröva att koppla in ett gammalt tangentbord med ps/2 anslutning och tryck då på en tangent. och sen när du har installerat klart bara byt tangentbord.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Titta först och främst efter om det finns någon inställning i bios för att boota med usb tangentbord, sen som MulleEng skriver testa med ett ps/2 tangentbord. Om inte något av detta fungerar så är det väldigt skumt men jag läste en intressant nyhet i morse på idg som kanske är av intresse:
http://www.idg.se/2.1085/1.263442/sa-har-installerar-du-windo...

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

Bra tips! Har dock kunnat gå in i bios genom att trycka på del knappen, skall ta hem ett tangentbord med ps/2, tycker att det är skumt!
Men det är troligtvis så som ni skriver, när hdd var tom så var det inga problem, då gick det som på räls, men nu när jag skall göra installationen igen så krånglar det. Kan göra halt för att gå in i bios, men inte senare när jag får frågan om jag vill starta från dvd, då går den vidare och startar xp.

Permalänk
Medlem

Gôtt det fungerade! att jag inte tänkte på det?
Tack