Warhammer Online: Age of Reckoning del 2 - LÄS första inlägget!

Permalänk
Medlem

ok på något magiskt sätt fungerade det. Jag körde trailen sedan köpte jag spelet. Väldigt roligt spel. Enda jag stör mig på är att ALLT har ~0.5s delay.

Spelet är mycket bättre nu än vad det var i betan (lol)

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mo0rbid
ok på något magiskt sätt fungerade det. Jag körde trailen sedan köpte jag spelet. Väldigt roligt spel. Enda jag stör mig på är att ALLT har ~0.5s delay.

Spelet är mycket bättre nu än vad det var i betan (lol)

Dock så är det knappast något att hurra över. Vänta bara tills du kommer till tier 3/4 och ska ta över keeps. Du får stänga av alla effekter för att kunna spela spelet överhuvudtaget. Dessutom kommer det att lagga, hur du än gör, vilken dator du än har.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macc_tall
Dock så är det knappast något att hurra över. Vänta bara tills du kommer till tier 3/4 och ska ta över keeps. Du får stänga av alla effekter för att kunna spela spelet överhuvudtaget. Dessutom kommer det att lagga, hur du än gör, vilken dator du än har.

Anser att det är mycket, mycket bättre nu med patch 1.3.2. Både lagg och spelinnehåll.

Visst finns det problem, men de fixar det OM de får tid

Imo, överlägset allt annat i genren om man gillar pvp och hatar hjärndöd grind ala wow och aion...

Som ny spelare se dock till att välja en server som har hög/med population, tex Karak Azgal eller Karak Norn, så får ni nog kul!

Visa signatur

AMD X6 1100T~Corsair 8Gb DD3 1600MHz~ASUS M489GTD-Pro~Powercolor HD6870~Corsair H60-Corsair~VX550-SSD INTEL 320 120Gb~500Gb Seagate

Permalänk
Medlem

Läste lite på andra forum och de tycks introducera fler puggar igen med senaste patchen. Spelet är fotfarande vidöppet för fuskare dessutom. Mythic tar fortfarande bort / editerar och bannar sina kunder på sitt forum om de lyfter något av div känsliga problem. Nej tack säger jag bara..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av macc_tall

Det där var det dummaste jag hört nån gång... ENDA gången det laggar för mig är när det är stora strider inuti altdorf, och då är det inte så jättefarligt.
Annars flyter det på helt felfritt, med alla effekter och all grafik på högsta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Läste lite på andra forum och de tycks introducera fler puggar igen med senaste patchen. Spelet är fotfarande vidöppet för fuskare dessutom. Mythic tar fortfarande bort / editerar och bannar sina kunder på sitt forum om de lyfter något av div känsliga problem. Nej tack säger jag bara..

Vidöppet för fuskare..?
Har spelat sen betan, och jag kan inte säga att jag hört om mycket fusk...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mgst1
Anser att det är mycket, mycket bättre nu med patch 1.3.2. Både lagg och spelinnehåll.

Visst finns det problem, men de fixar det OM de får tid

Imo, överlägset allt annat i genren om man gillar pvp och hatar hjärndöd grind ala wow och aion...

Som ny spelare se dock till att välja en server som har hög/med population, tex Karak Azgal eller Karak Norn, så får ni nog kul!

Jag håller helt med, slår både WoW och Aion med hästlängder. Jag hoppas verkligen att spelet inte dör ut... men det ser inte ljust ut för tillfället!

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Det där var det dummaste jag hört nån gång... ENDA gången det laggar för mig är när det är stora strider inuti altdorf, och då är det inte så jättefarligt.
Annars flyter det på helt felfritt, med alla effekter och all grafik på högsta.

Om det är det dummaste du hört har du inte hört mycket
WAR är ju ökänt för sin rent utsagt fördj***vligt dåliga grafikmotor och hur det får highend-datorer att gå på knäna samtidigt som det ser ut att vara från 2004 grafikmässigt. Visserligen mycket förbättringar sen patchen men knappast att spelet flyter på bra.

Citat:

Vidöppet för fuskare..?
Har spelat sen betan, och jag kan inte säga att jag hört om mycket fusk...

Var rätt mycket snack om det, bl.a. flera som slutade spela eftersom fler och fler började använda Warbuddy, sen en rätt uppmärksammad podcast som hamnade på förstasidan av warhammer-alliance om det utbredda fuskandet. Utöver det har jag för mig att den första king-killen som skedde på ryska servrarna gjordes utav en ensam lågrankad squigherder som spenderade typ 4 timmar med att plinka ihjäl kungen från under golvet. Hittar inte på den forumposten (WA är ju rätt duktiga på att rensa bort trådar som inte är så possitiva till WAR...), men har för mig att den SHn inte ens fick permban heller, bara en 3dagars ban...
Sen har du ju dessutom höjdaren att när folk som råkade ut för rena buggar, exempelvis en som gjorde att det såg ut som att du flög, blev bannade för att ha använt warbuddy av GMs som inte visste hur buggigt deras eget spel var.

Citat:

Jag håller helt med, slår både WoW och Aion med hästlängder. Jag hoppas verkligen att spelet inte dör ut... men det ser inte ljust ut för tillfället!

WAR kunde ha blivit ett sånt bra spel, men helt inkompetenta devs slaktade det, 1.2 var början till slutet, och de senaste 3 månaderna har mestadels varit dödsryckningar även om 1.3.2 var det första steget i rätt riktning på länge. Problemet är i mångt och mycket att även om man bortser från alla buggar, alla prestandaproblem, klassobalanser som aldrig blir fixade, och allt annat sånt, så har spelet fortfarande grova designmässiga problem. Hela t4 kampanjen funkar ju helt enkelt inte på det sätt det är tänkt, de flesta klasser använder inte mer än 4-5 abilities när de strider, varav det mest är 1-2 som spammas om och om igen, PvEn är rent ut sagt helt enkelt dålig, och deras försök till att blanda PvE och PvP funkar helt enkelt inte. För att nämna lite.

Överlever WAR ett till år ska jag ta mig en titt på om de lyckats tagit sig någonstans, men jag har tröttnat nu och överger min DoK, finns ingen anledning till att betala för det här spelet som det ser ut i dagsläget, förutom människorna i guildet jag spelade med, men hälften av dem kör Aion numera och resten spelar alts på andra servrar.