Ser bara en "standard bild"

Permalänk

Ser bara en "standard bild"

När jag öppnar "Visa Info" i menyn ser jag bara en standar bild (titta längst upp till vänster i dom 2 fönsterna)
Innan har jag sett en miniatyr bild som jag behöver för att ändra ikon, detta har funkat innan

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Hedersmedlem

Jag får ingen miniatyr för varken PNG eller ICNS men har inga problem med att klistra in ikoner där som vanligt för det. Törs man fråga om du är säker på att du gör rätt?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thomas
Jag får ingen miniatyr för varken PNG eller ICNS men har inga problem med att klistra in ikoner där som vanligt för det. Törs man fråga om du är säker på att du gör rätt?

Testa på ditt sätt, funkar inte heller, blir den PGN standar bilden

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4

Permalänk
Medlem

Jag tror du blandar ihop saker och ting. Vad jag vet har Info-rutan aldrig visat miniatyrer för ikoner eller bilder. Däremot visar den custom ikoner på mappar, vilket många ikonskapare utnyttjar (eftersom man då kan kopiera ikonen och klistra in den på en annan mapp eller ett program), kan vara det du tänker på.

Eftersom du bara verkar ha en icns får du antingen byta ikonen manuellt (genom att högerklicka på programmet, Visa paketets innehåll, öppna Resources och ersätta ikonen) eller använda ett program som CandyBar.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arood
Eftersom du bara verkar ha en icns får du antingen byta ikonen manuellt (genom att högerklicka på programmet, Visa paketets innehåll, öppna Resources och ersätta ikonen) eller använda ett program som CandyBar.

Det lät... omständigt? CMD-C på .icns, markera filen du vill byta ikon för och tryck CMD-I (i)
Markera ikonen så det lyser blått runt den, och tryck sen på CMD-V för att klistra in den nya.
Snabbt och enkelt

Edit: Aah, kanske inte funkar så på program förresten iom. dockan... men jaja, det funkar på allt annat iaf...

Permalänk

Löste det
Vet dock inte hur

Visa signatur

Macbook Unibody
iPhone 4