Firefox växer så det knakar

Permalänk

Opera även här Favoritfunktionen är ju helt klart Speed Dial

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NympH
Jag kör både FF och Opera, sug på den ni fanboys

infidel!

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grasfer
Finns det riktig adblocker till opera nu som fungerar?

Eh? finns det någon som fungerar till 100% - NEJ
Fungerar bättre än FF - JA

om det är de du menade med "riktig" adblocker till opera...

Ps. Det finns inte någon addblocker till NÅGON webbläsare som fungerar till 100%... så tro inte att FF's addblocker är något att hurra över.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NympH
Jag kör både FF och Opera, sug på den ni fanboys

Jag kör med alla utom chrome...

Permalänk
Medlem

Minns för många år sen i högstadiet, då vissa tonåringar kommer in i revolt-fasen och slutar använda Internet Explorer och använder Firefox för att vara "alternativ". Inte så alternativt, nu va?!

Jag vägrar, verkligen vägrar med Firefox. Jag är en trogen användare till Opera.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

HAHA, tack för ett ordentligt skratt.

Nu var det länge sen jag körde Opera v 7 tror jag det var, med tanke på att det installeras massa annat sk*t (irc, bittorrent) så avstår jag.

Citat:

[i]
Dom mer erfarna datoranvändarna använder Opera. [/B]

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Jag körde Opera rätt mycket för men tycker att där är för mycket skit inbyggt och det hade varit bättre om de hade funnits som tillval eller addons sen blev det rätt mycket Chromium/Chrome efter det och sedan en hel del Safari sen tillbaka lite lite Chromium igen med lite Safari men under hela denna tiden har jag inte kunnat klara mig utan Firefox och det finns en anledning till det och det har inte med hastigheten att göra utan det är addon databasen på mozillas sida som är helt överfylld med fantastiska addons. Tex PermaTabs, Faviconize, Greasemonkey, Firebug, Web Developer, DownThemAll!, Stylish, Jetpack, iMacro, Adblock, flera olika ordlister för rättstavning som man lätt och snabbt kan byta mellan. Detta är bara några av alla de fantastiska Firefox addons som finns. Slutligen vill jag säga att de webbläsare jag använder aktivt just nu är Firefox, Chromium/Chrome och Safari, då räknar jag inte webbläsare som jag bara använder för att testa så att hemsidor funkar i alla spridda webbläsare (då skulle listan bli väldigt lång).

Någon som vet vad Firefox temat från artiklen heter? Länk?

Tycker det påminner lite om Chrome/Fx3.7 temat och jag gillar det betydligt bättre än Fx standard tema för Windows, det känns gammalt och omodernt.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

EldRäv för alltid!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR

Nu var det länge sen jag körde Opera v 7 tror jag det var, med tanke på att det installeras massa annat sk*t (irc, bittorrent) så avstår jag.

Dessa är ju enkla att stänga av om man vill, och Opera tar ju inte mer plats på hårddisken än vad FF gör, så jag förstår inte varför dessa skulle vara en nackdel egentligen. Jag använde inte operas mail klient, trots att jag körde opera i 3 år, men nu för ca 3 månader sedan så bestämde jag mig för att pröva den, helt underbar, kan inte ens tänka mig gå tillbaka till outlook eller thunderbird vilka jag körde tidigare.

Visa signatur

|| Surface GO 4 ||

|| NR200P MAX, 12600K, Z690M-ITX, Arc B580 Challenger, SKC2500 500GB, Fury 16GB||

|| TerraMaster F4-424 Pro, TrueNAS ||

Permalänk
Medlem

Opera kanske är bättre, men vägrar att använda webbläsaren. Jävligt lågt av dem att stämma MS.

Kör med Firefox och det fungerar bra.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KiXeR

Bekräftar det jag sa Dom mer erfarna datoranvändarna vet hur man stänger av saker man inte vill ha eller behöver. Tar inte mer än 10 minuter att gå igenom config om man aldrig använt Opera tidigare, och 10 minuter i config är inte lång tid för att sedan njuta av en mycket bättre browser i 3+ år.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Aja hoppas Opera betalar ordentligt för du propagerar rätt så bra för deras produkt .

Att du gillar Opera är väl bra men måste alla göra det? tycker räven är så mycket sexigare.

/K

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Bekräftar det jag sa Dom mer erfarna datoranvändarna vet hur man stänger av saker man inte vill ha eller behöver. Tar inte mer än 10 minuter att gå igenom config om man aldrig använt Opera tidigare, och 10 minuter i config är inte lång tid för att sedan njuta av en mycket bättre browser i 3+ år.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Opera är min enda älskarinna

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Red Devil Spectral white| Kioxia Exceria NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem

Själv kör jag med opera. Älskar funktionen stängda flikar om jag råkar stänga ett fönster går det smidigt att öppna det igen. Samt snabbknapparna är rätt sköna som zooma som sitter på + och -, Scrollning horizontiellt kan göras ganska enkelt utan att ha två scroll hjul. Tycker själv FF känns mer grötigt men det är väl mer bara vad man är van vid.

Vid nödfall används IE om inte opera klarar sidan.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JD
Världen utvecklas...man får helt enkelt hitta sätt att tjäna pengar via något annat.

FF + Adblock + Noscript = Underbart

Världen utvecklas ja, men kanske inte till det bättre.

Tillfällig lyx på bekostnad av framtiden, låter som något som ligger i tiden

Visa signatur

System: AMD Ryzen 7 9800X3D, 64 GB RAM, RTX 5080
Shitlist: Asus, NZXT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Världen utvecklas ja, men kanske inte till det bättre.

Tillfällig lyx på bekostnad av framtiden, låter som något som ligger i tiden

Låter som att FredrikMH är lite reklamkåt

Själv kommer jag aldrig gå ifrån Firefox, har provat opera vid flertal tillfällen och har inte tyckt om det.

Permalänk
Medlem

Utan att försöka trolla eller så, nej seriöst, jag fattar inte hur FF kan vara så stort när Opera är bättre på precis allt. Opera kanske är lite som Linux mot Windows, jag vet inte... De som använder Linux tycker Linux är *såå* mycket bättre än Windows, medan de som använder Windows inte riktigt fattar varför Linux-killarna tycker så. Kan det vara så med Opera mot FF också, vad tror ni?

Jag började använda Opera mest av en slump, och märkte att internet-upplevelsen på riktigt blev märkbart bättre. Jag klagade på mina polare om hur mycket sämre FF var, men ingen lyssnade. Jag bad samtliga att testa det en vecka. Tre av fyra valde att testa det. Den fjärde helt enkelt vägrade med kommentaren "nej FF är bättre". De övriga tre har inte ens FF installerat på sina datorer längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Maxwan
[B]Utan att försöka trolla eller så, nej seriöst, jag fattar inte hur FF kan vara så stort när Opera är bättre på precis allt.
B]

+1:up:

Permalänk
Permalänk
Medlem

FF knäcker allt simple as that. Safari ska inte ens talas om.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Citat:

Skulle också vilja veta det

Visa signatur

7700k | MSI Z170A Gaming Pro Carbon | EVGA 980ti | Corsair RMX 750W | 2*256gb Samsung RAID0 | NZXT H440 Vit | 16GB (2x8GB) DDR4 3000

Permalänk
Medlem

Sen jag fick en egen dator har jag bara använt Internet Explorer vid sidan om. Det började med att jag körde Netscape Navigator och sedan gick jag över till Opera. Jag har alltså varit trogen Opera i några år, men jag har ändå både IE 8 och Firefox 3.5 installerat, så jag har alltså testat alternativen. Just nu kör jag Opera 10.01, och det jag gillar mest med Opera är att det är snabbt och stabilt, och att jag inte behöver installera en massa tillägg för att få de funktioner jag vill ha. De funktioner som jag gillar mest är att jag kan öppna nyligen stängda flikar, söka bland bokmärken, använda snabbval, använda andra stilmallar för hemsidor och att mina flikar öppnas varje gång jag startar webbläsaren. Jag har kört med ca 75 flikar samtidigt och Opera har inte kraschat för det, och inte blivit nämnvärt långsammare heller. Jag såg att någon här hade problem med att öppna Hotmail i Opera, men det har inte jag jag.

Mvh Johan

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 3,2 GHz, Gigabyte GA-MA790FXT-UD5P, Sapphire Radeon HD7750 Ultimate 1 GB, Corsair Vengeance/Kingston HyperX Blu 16 GB, Crucial MX250 250 GB, Crucial m4 128 GB, 2 x Seagate 7200.14 1 TB, Lian Li PC-8FIB, Be Quiet Pure Power 10 CM 600W, Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Kör Opera jag med. Mousegestures, speed dial och att enkelt kunna ångra om man råkat stänga en länk... underbert.
Använder också Anteckningar funktionen flitigt på jobbet.

Visa signatur

"Berzerker don´t die, they wuss out ;)"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pzyber
De har väll inte råd att köra orginal och får problem med ie

Bra att det blir mer jämnt på webbläsarmarknaden, då blir de illa tvugna att följa standarderna bättre.

Vad har IE något med det att göra? Vad jag tror är att de är mer teknik orienterade. Kan inte förstå varför folk skall köra IE när hela webbläsaren bara är dynga mot FF Opera Chrome.

Att Microsoft tycker att deras webbläsare inte skall följa standarder är bara att tycka synd.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swordfish90
Skulle också vilja veta det

Naver

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/13232

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/9125

Ingen aning varför dom gjort 2 näst intill identiska teman. Skillnaden är iaf att "ny flik" knappen är synlig på det först temat och osynlig på det andra.

Permalänk

Provade Firefox för 2år sen och gillade inte alls det..
Sen för halvår sen när chrome släpptes provade jag det och nu är jag fast
Älskar det!

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6850 3.8Ghz 24/7|Noctua NH-U9B SE2|Msi P7N SLI Platinum|EVGA Nvidia Gerforce Gtx 260|Corsair Hx650w|2x Western Digital 1Tb+ 1x 500Gb Green Power + Samsung 830 256GB SSD OS disk|Corsair Carbide 500R Vit

Permalänk
Medlem

Opera har jag alltid gillat, men den funkar inte med många sidor jag är inne på, så Firefox är det:)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Corsair DDR3 1600MHz 2x4GB | Intel Core i7 2700K | Samsung 850 EVO 500GB | Crucial m4 128GB |
EVGA GTX 1070 | EVGA SuperNOVA G2 750W |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Utan att försöka trolla eller så, nej seriöst, jag fattar inte hur FF kan vara så stort när Opera är bättre på precis allt. Opera kanske är lite som Linux mot Windows, jag vet inte...

Opera är bra, men Firefox fördel har varit deras tillägg. För egen del finns det inte ens på kartan att byta förrän Vimperator finns tillgängligt i Opera eller Chrome.

Permalänk
Hedersmedlem

Undviker Opera då det verkar vara omöjligt att köra den webbläsaren utan att samtidigt vara butthurt över att FF är populärare. Jag gillar min stjärt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leeloo
Inte så alternativt, nu va?!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Dom mer erfarna datoranvändarna använder Opera.

Citat:

fattar inte hur FF kan vara så stort när Opera är bättre på precis allt.

Citat:

Jag klagade på mina polare om hur mycket sämre FF var, men ingen lyssnade.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk

Firefox är skönt tycker ja ;P

Visa signatur

l CPU: X3 440 @ 3.6GHZ l Grafikkort: XFX 5850 1GB l Ram-minne: Corsair XMS3 4gb 1600MHZ DDR3 l Ljudkort: Creative X-Fi Xtreme Gamer l Moderkort: Gigabyte 880GA-UD3H l Bildskärm: 21,5'' LG FLATRON IPS226 l Ljudsystem: Proson Event 6+ JVC SP-EI + Sherwood förstärkare l Mobil: LG Optimus 7 + Nokia Lumia 920 l Spelkonsoler: l PS1 l NES-WII U l